Jump to content
IGNORERAD

Hur är Finnair egentligen?


Oregistrerad

Recommended Posts

6 minuter sedan, skrev samet:

Finnair har inga egna lounger på Suvvan.

Reser man på biz biljett har man inte tillgång till andra allianslounger, för det krävs status hos alliansen. 

 

Finnair köper in sig i så kallade kontraktslounger på Suvvan.

 

Kan inte Suvvan men i HKG så kan man besöka CX:s alla lounger på en AY biz. Jag och HC blev hänvisade till nån tredjepartslounge (Premium plaza tror jag) men gick till alla CX istället och vi var välkomna där. Tråkigt om BKK har sån policy isf.


 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 627
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • samet

    52

  • Abercrombie

    36

  • apknug

    32

  • M33

    25

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

5 minuter sedan, skrev Bibben:

 

Kan inte Suvvan men i HKG så kan man besöka CX:s alla lounger på en AY biz. Jag och HC blev hänvisade till nån tredjepartslounge (Premium plaza tror jag) men gick till alla CX istället och vi var välkomna där. Tråkigt om BKK har sån policy isf.


 

Tyvärr inte lyckats komma in i någon annan lounge med AY C-klass biljett. 

Screenshot_20190730-082314_Chrome.jpg.122348ae167e206e6202a6dac5c262e7.jpg

 

 

Ändrades av samet
Rättstavning
Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie

Funderade på en sak då jag tog min business-mödis på hitresan. Det kan inte vara så kul att åka business om man är två som åker tillsammans? Man ser ju inte varandra, det var ju någon slags skiljevägg mellan de säten som stod bredvid varandra?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Abercrombie:

Funderade på en sak då jag tog min business-mödis på hitresan. Det kan inte vara så kul att åka business om man är två som åker tillsammans? Man ser ju inte varandra, det var ju någon slags skiljevägg mellan de säten som stod bredvid varandra?

Beror väl lite vilken uppsättning det är.

Finnair A350 har väll strömmingsben fullt ut, då är det svårt o sitta tillsamans.

Tex på Thai B777 så är varannan i mitten typ dubbel, perfekt för par.

Qatar qsuite A350 kan öppnas upp i mitten så man får ett gemensamt ”litet rum”

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Soengsang:

Tex på Thai B777 så är varannan i mitten typ dubbel, perfekt för par.

Njää, skönt att få vara sig själv för en stund..:crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Gjorde som jag tipsats om ovan, dvs jag checkade inte in online. Det enda jag gjort innan var att välja sittplats till 7A, redan för en vecka sedan.

Men i natt kom ett sms om att "Du är nu incheckad osv". Med en annan plats, dessutom. 

 

Hursomhelst så gick jag ändå till incheckningen så att jag kunde få loungepass, och här sitter jag nu. Miracle Lounge är ingen lyx precis, men jag har iaf fått lite frukost och en jäger till det. Miracle var lite meckigt att hitta också.

 

Har fått notis om att boardingen har påbörjats, och funderar på om jag bör gå ombord så tidigt som möjligt eller vänta in i det sista? Nu lär jag inte få något svar på frågan innan det är dags, för att det är natt i Sverige, men till nästa gång kan det vara bra att veta.

 

Ändrades av Abercrombie
Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Abercrombie:

Gjorde som jag tipsats om ovan, dvs jag checkade inte in online. Det enda jag gjort innan var att välja sittplats till 7A, redan för en vecka sedan.

Men i natt kom ett sms om att "Du är nu incheckad osv". Med en annan plats, dessutom. 

 

Hursomhelst så gick jag ändå till incheckningen så att jag kunde få loungepass, och här sitter jag nu. Miracle Lounge är ingen lyx precis, men jag har iaf fått lite frukost och en jäger till det. Miracle var lite meckigt att hitta också.

 

Har fått notis om att boardingen har påbörjats, och funderar på om jag bör gå ombord så tidigt som möjligt eller vänta in i det sista? Nu lär jag inte få något svar på frågan innan det är dags, för att det är natt i Sverige, men till nästa gång kan det vara bra att veta.

 

 

Att du fick en annan plats var tråkigt, samt ovanligt. Väljer man plats brukar man få just den. Måste varit någon speciell anledning att flytta på dig, så brukar de inte göra. 

 

Tidig eller sen till planet... det beror på... 

En del gillar att stå så mycket som möjligt innan man skall sitta länge, andra slår sig ner direkt och blir sittande. 

 

Kommer man tidigt hinner man med fler pre-departure-champagne...

 

Men är det delad kabin, där ecopax går genom den bakre och man är placerad i den. Då kan man lika gärna boarda sist, annars sitter man där som ett djur i bur när 150 ecopax skall titta med suktande blickar. 

 

I främre kabin är man gärna tidigt ombord för att i god tid slå sig till ro och dricka champagne.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt o boarda tidigt så man kan göra sig hemmastadd, och hinna med ett par champagne...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker gott att de kunde ha lite större toaletter i business. Får ju knappt ned röven.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Abercrombie:

Tycker gott att de kunde ha lite större toaletter i business. Får ju knappt ned röven.

Sant! 

 

Vissa bolag har större toaletter i biz.

 

Finnair har på sina longhaul minst en handikapptoalett. Där är det gott om plats, den kan rekommenderas om man skall sitta länge... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Abercrombie:

Tycker gott att de kunde ha lite större toaletter i business. Får ju knappt ned röven.

Fick backa in på eco-toan så det är väl lite av Finnairs varumärke. Man hade ju förstås förväntat sig lite mer i biz.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Esspe:

Fick backa in på eco-toan så det är väl lite av Finnairs varumärke. Man hade ju förstås förväntat sig lite mer i biz.

 

Pep det när du backade? 

Själv hade jag flaggvakt...:waaaht:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Ikväll är det så dags igen för avfärd mot BKK, även denna gång med Finnair. Det här blir andra gången jag flyger business men första gången hela vägen med tillgång till lounge redan på Arlanda. Tråkigt nog hinner jag nog inte in på loungen i HEL innan de stänger vid midnatt. 

 

Har ni mer erfarna resenärer några bra tips om loungerna? Den i T2 på ARN ligger väl bredvid O'Learys? Det betyder att jag kanske kan sitta i loungen och se hockey på deras skärmar med lite flyt?

 

Tack på förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ikväll är det så dags igen för avfärd mot BKK, även denna gång med Finnair. Det här blir andra gången jag flyger business men första gången hela vägen med tillgång till lounge redan på Arlanda. Tråkigt nog hinner jag nog inte in på loungen i HEL innan de stänger vid midnatt. 
 
Har ni mer erfarna resenärer några bra tips om loungerna? Den i T2 på ARN ligger väl bredvid O'Learys? Det betyder att jag kanske kan sitta i loungen och se hockey på deras skärmar med lite flyt?
 
Tack på förhand.
Tyvärr får du väl tillgång till Norrsken loungen, Den är rätt trist, inget matutbud att tala om, öl, vin ,chips och de där dillkryddade potatiskringlorna som va populära på 70 talet.

Det har Melleruds Ale på fat vilken är helt ok och du kan ske kan se matchen i plattan/datorn.



Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev apknug:

Tyvärr får du väl tillgång till Norrsken loungen, Den är rätt trist, inget matutbud att tala om, öl, vin ,chips och de där dillkryddade potatiskringlorna som va populära på 70 talet.

Det har Melleruds Ale på fat vilken är helt ok och du kan ske kan se matchen i plattan/datorn.



Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk
 

Fel!

 

Finnair flyger från T2.

Så så precis som @Abercrombie säger är det loungen brevid/inne i O'Learys. Den heter Aurora och anses av många vara en av de bästa loungerna på Arlanda. 

 

Se TV från loungen blir nog svårt, men kan ju byta kanal på en av apparaterna i loungen och hoppas hockey finns. 

 

Ha en bra resa!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev apknug:

Tyvärr får du väl tillgång till Norrsken loungen, Den är rätt trist, inget matutbud att tala om, öl, vin ,chips och de där dillkryddade potatiskringlorna som va populära på 70 talet.

Det har Melleruds Ale på fat vilken är helt ok och du kan ske kan se matchen i plattan/datorn.



Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk
 

Vad jag fattar så är Norrsken på T5? Finnair går från T2?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag fattar så är Norrsken på T5? Finnair går från T2?
Visst i fan, mybad.

Norrsken är bäst på Arlanda, även innan två lounger på F piren stängde. (SAS o Pontus undantagna)

Kommer man middagstid så finns det OK varmt krubb.

Melleruds där också sist jag var där. Och ok spritutbud.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Sjukt dåligt att stänga loungen i F piren efter passkontrollen 😡

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Sjukt dåligt att stänga loungen i F piren efter passkontrollen [emoji35]
Den innan, dvs på undervåningen, är också stängd.

Det ska ju rivas och byggas Gate där och det har tydligen inte blivit "klart" med ersättnings lokaler för loungerna......

Skit är det vilket som.

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-02-01 at 05:18, skrev Abercrombie:

Ikväll är det så dags igen för avfärd mot BKK, även denna gång med Finnair. Det här blir andra gången jag flyger business men första gången hela vägen med tillgång till lounge redan på Arlanda. Tråkigt nog hinner jag nog inte in på loungen i HEL innan de stänger vid midnatt. 

 

Har ni mer erfarna resenärer några bra tips om loungerna? Den i T2 på ARN ligger väl bredvid O'Learys? Det betyder att jag kanske kan sitta i loungen och se hockey på deras skärmar med lite flyt?

 

Tack på förhand.

Du ser nog tyvärr inte ut till Olerys när du sitter där inne på Aurora. Dom har dock bulldog IPA på tap i den loungen vilket är ett stort plus. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den innan, dvs på undervåningen, är också stängd.

Det ska ju rivas och byggas Gate där och det har tydligen inte blivit "klart" med ersättnings lokaler för loungerna......

Skit är det vilket som.

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk

Någon som vet vilken Lounge Qatar använder nu, om båda på F stängt? Ingen info på deras hemsida.

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Nilsson68:

Någon som vet vilken Lounge Qatar använder nu, om båda på F stängt? Ingen info på deras hemsida.

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
 

Utan att veta. Bara logiskt gissande.

 

Norrsken. 

 

Qatar är One World så SAS loungerna är uteslutna. Norrsken är köpelounge och enda alternativet som finna kvar. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Aurora på T2 var ok, loungen på HEL var mycket, mycket bra. Flighten var sisådär, det var ett gammalt, slitet plan och personalen var i samma klass. Maten var hemsk. Benutrymme osv var ju ok, men hade detta varit min jungfruresa i biz hade jag inte fått blodad tand. Nästa gång ska jag försöka att prova något annat flygbolag om tider och priser passar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...