65Selander Inlagd Juli 9, 2021 Dela Inlagd Juli 9, 2021 6 minutes ago, Enis said: Direktflyg Arlanda - Bangkok https://finalcall.travel/se/finnair-oppnar-long-haul-fran-stockholm-arlanda/?fbclid=IwAR09xEGJD1B4VAI9VRgrksRnYd7or6aWEKLIOcbaDGQnOM6pjU5_9v6fVrE Enis Du glömde Rolbas Phuket. https://www.mynewsdesk.com/se/swedavia/pressreleases/finnair-storsatsar-i-sverige-med-interkontinental-trafik-fraan-arlanda-oekad-tillgaenglighet-till-asien-och-usa-3110906?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=Alert&utm_content=pressrelease Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd Juli 9, 2021 Dela Inlagd Juli 9, 2021 2 timmar sedan, skrev apknug: Non stop Bangkok alla dagar från Arlanda är intressant. Och tre gånger i veckan till dyra Phuket, ja dit har man ju inte råd att åka lika ofta så det är rimligt. Sas la ner Thailand för många år sen, ett bolag på dekis. Finnair satsar mot framtiden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Juli 9, 2021 Dela Inlagd Juli 9, 2021 5 timmar sedan, skrev Wanchai: Sas la ner Thailand för många år sen, ett bolag på dekis. Finnair satsar mot framtiden. Nej/ja SAS flyger inte själva men köper flygstolar av Thai. Då SAS flygplan har fel inredning. Samma gäller Singapore. Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
norris55 Inlagd Juli 10, 2021 Dela Inlagd Juli 10, 2021 6 timmar sedan, skrev pigge01: Nej/ja SAS flyger inte själva men köper flygstolar av Thai. Då SAS flygplan har fel inredning. Samma gäller Singapore. Lika bra att vi gör en utredning om hur en inredning ska se ut för att kunna flyga till Thailand eller singapore 🤔 Gå in i väggen, är en svaghet. Gå genom väggen, tyder på styrka... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dtbkk Inlagd Juli 10, 2021 Dela Inlagd Juli 10, 2021 7 timmar sedan, skrev pigge01: Nej/ja SAS flyger inte själva men köper flygstolar av Thai. Då SAS flygplan har fel inredning. Samma gäller Singapore. Fel inredning? Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juli 10, 2021 Dela Inlagd Juli 10, 2021 1 timme sedan, skrev dtbkk: Fel inredning? De har köpt fel flygstolar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd Juli 10, 2021 Dela Inlagd Juli 10, 2021 kanon bra av finnair .smart att bara köra med 350an till bkk phuket och miami .som spar soppa men hur dom ska lyckas är frågan . thai drar ner på sina flyg bästa norwiegen har hoppat av på sammma linjer.hur ska dom lyckas ordentligt sänkta priser?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Juli 10, 2021 Dela Inlagd Juli 10, 2021 1 timme sedan, skrev soi covboy: kanon bra av finnair .smart att bara köra med 350an till bkk phuket och miami .som spar soppa men hur dom ska lyckas är frågan . thai drar ner på sina flyg bästa norwiegen har hoppat av på sammma linjer.hur ska dom lyckas ordentligt sänkta priser?? Varför ska dom sänka priset? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd Juli 10, 2021 Dela Inlagd Juli 10, 2021 2 timmar sedan, skrev HuaHindinnge: Varför ska dom sänka priset? En snabbsökning på en resa med Finnar Stockholm - Phuket 26 december - 17 januari ger följande resultat ( snabb koll via momondo, priserna ändras ständigt som ni vet) Finnair 8 496 kr. MEN vill du ha bagage så blir det 10 436 (en bluffbiljet som vissa kallar det, när slutpriset blir annorlunda än det annonserade) Aeroflot 7 478 kr. Qatar 7 485 kr. själv gav jag 7 200 för någon månad sen. Så vill du betala 2500 - 3 500 mer till Finnair får du göra det, jag gör det inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd Juli 10, 2021 Dela Inlagd Juli 10, 2021 3 timmar sedan, skrev HuaHindinnge: Varför ska dom sänka priset? Om dom vill ha passagerare så får dom inte vara för dyra. Många bolag har tillägg för bagage nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd Juli 10, 2021 Dela Inlagd Juli 10, 2021 12 minuter sedan, skrev Jed: En snabbsökning på en resa med Finnar Stockholm - Phuket 26 december - 17 januari ger följande resultat ( snabb koll via momondo, priserna ändras ständigt som ni vet) Finnair 8 496 kr. MEN vill du ha bagage så blir det 10 436 (en bluffbiljet som vissa kallar det, när slutpriset blir annorlunda än det annonserade) Aeroflot 7 478 kr. Qatar 7 485 kr. själv gav jag 7 200 för någon månad sen. Så vill du betala 2500 - 3 500 mer till Finnair får du göra det, jag gör det inte. Jag betalade 6200 med qatar 5 januari till 20 februari Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Juli 10, 2021 Dela Inlagd Juli 10, 2021 Det enda flygbolag som fått mig att missa ett anslutningsflyg. Sedan har de synnerligen otrevlig flygplatspersonal i Helsingfors, men det är kanske en annan sak. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Juli 10, 2021 Dela Inlagd Juli 10, 2021 1 timme sedan, skrev Batting: Det enda flygbolag som fått mig att missa ett anslutningsflyg. Sedan har de synnerligen otrevlig flygplatspersonal i Helsingfors, men det är kanske en annan sak. Oväntat att just du inte kommer överens med folk..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd Juli 10, 2021 Dela Inlagd Juli 10, 2021 8 timmar sedan, skrev soi covboy: kanon bra av finnair .smart att bara köra med 350an till bkk phuket och miami .som spar soppa men hur dom ska lyckas är frågan . thai drar ner på sina flyg bästa norwiegen har hoppat av på sammma linjer.hur ska dom lyckas ordentligt sänkta priser?? Långsiktig strategi kanske. Thai Airways siktar på att Köpenhamn ska bli deras länk till Thailand. Norwegian har lagt ner. För mig blir valet då Finnair som dessutom kan startas från Bromma. Börjar Finnair flyga direkt till Thailand från Arlanda blir det ersättaren till Thai Airways och mitt val. Låter i mina öron som Finnair tänker helt rätt. Covid19 kommer inte att ställa till det för evigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd Juli 10, 2021 Dela Inlagd Juli 10, 2021 5 timmar sedan, skrev Jed: En snabbsökning på en resa med Finnar Stockholm - Phuket 26 december - 17 januari ger följande resultat ( snabb koll via momondo, priserna ändras ständigt som ni vet) Finnair 8 496 kr. MEN vill du ha bagage så blir det 10 436 (en bluffbiljet som vissa kallar det, när slutpriset blir annorlunda än det annonserade) Aeroflot 7 478 kr. Qatar 7 485 kr. själv gav jag 7 200 för någon månad sen. Så vill du betala 2500 - 3 500 mer till Finnair får du göra det, jag gör det inte. Min princip är att aldrig flyga med muslimflyg eller mellanlanda i ett muslimskt land. Mitt val blir enkelt, Finnair. Lågprisvarianten får bli Air China. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Efraim Barkbit Inlagd Juli 10, 2021 Dela Inlagd Juli 10, 2021 Tack gode gud för Lufthansa 😁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Efraim Barkbit Inlagd Juli 10, 2021 Dela Inlagd Juli 10, 2021 28 minuter sedan, skrev apknug: Mycket bra bolag och korrekt service. Tyvärr är det tydligen slut på gratisservering i ekonomiklass på kortdistans nu. Så inget gratis bubblande vin på vägen ner till Tyskland längre...... Det ända bolaget med konstant service. oroad dig inte, efter covid kommer dom ställa upp med bubbel å ballonger, dom har redan aktiverat 340-600 från München pga att dom har first class. perkele air är som ett skepp som tar in vatten men håller sig flytande pga stöd samt kreativt tänkande . Vill du åka fattigmans biz är finnair ditt bolag. Man tror SAS är på dekis, titta igen. hoppas verkligen finnair håller ihop det, men det är verkligen ett trött bolag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Efraim Barkbit Inlagd Juli 10, 2021 Dela Inlagd Juli 10, 2021 Skit i eurowings, vad du vill ha e Lufthansa. Man förstår att din budget e taigt. Ta det billigaste du hittar o satsa på ett bättre hotel istället. Flyg är endast 10-11 timmar, hotel är minst 24h, kör all-in där istället. bon Voyage Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Juli 10, 2021 Dela Inlagd Juli 10, 2021 6 timmar sedan, skrev Wanchai: Min princip är att aldrig flyga med muslimflyg eller mellanlanda i ett muslimskt land. Mitt val blir enkelt, Finnair. Lågprisvarianten får bli Air China. Varför då? BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Juli 10, 2021 Dela Inlagd Juli 10, 2021 4 timmar sedan, skrev Efraim Barkbit: Skit i eurowings, vad du vill ha e Lufthansa. Man förstår att din budget e taigt. Ta det billigaste du hittar o satsa på ett bättre hotel istället. Flyg är endast 10-11 timmar, hotel är minst 24h, kör all-in där istället. bon Voyage Vem tillbringar 24 h på hotellet? Ja, förutom karantänsresenärer då alltså... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Juli 10, 2021 Dela Inlagd Juli 10, 2021 45 minuter sedan, skrev Benriach: Vem tillbringar 24 h på hotellet? Ja, förutom karantänsresenärer då alltså... De som ska strippa sin resa med flyget så mycket det går men f**n ta bofinken om det är med ett arab bolag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Farangset Inlagd Juli 11, 2021 Dela Inlagd Juli 11, 2021 18 timmar sedan, skrev frogfish: Oväntat att just du inte kommer överens med folk..... Tråkig flygplats dessutom tar dom inte kontanter fel på uttagsautomater men kanske var det bara tillfälligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Juli 11, 2021 Dela Inlagd Juli 11, 2021 On 2021-03-03 at 11:53, skrev Abercrombie: Någon som vet hur långt innan avgång som bonusresor i business släpps? Missat din fråga... Finnair släpper bonusresor 331 dagar innan avgång. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Juli 11, 2021 Dela Inlagd Juli 11, 2021 19 timmar sedan, skrev frogfish: Oväntat att just du inte kommer överens med folk..... Det har fungerat bra på andra flygplatser. Nu har ju finnar en lite avog inställning till Svenskar, ja för övrigt verkar ju bara finnar duga åt finnar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Juli 11, 2021 Dela Inlagd Juli 11, 2021 (ändrad) 23 timmar sedan, skrev Batting: Det enda flygbolag som fått mig att missa ett anslutningsflyg. Sedan har de synnerligen otrevlig flygplatspersonal i Helsingfors, men det är kanske en annan sak. 3 timmar sedan, skrev Batting: Det har fungerat bra på andra flygplatser. Nu har ju finnar en lite avog inställning till Svenskar, ja för övrigt verkar ju bara finnar duga åt finnar. För drygt 10 år sedan klantade jag mig och kom en halv dag försent till avgången på suvan med Finnair. Hjälpsammare flygbolag har jag aldrig varit med om. För 25% av kostnaden fick jag, frugan och dottern plats på nästa flyg. Planen var fulla så det var på gränsen att vi skulle komma med alla tre. Blev verkligen servad av en tant på HQ. Hur man blir bemöt har ofta samband med hur man bemöter andra. Ändrades Juli 11, 2021 av Wangthong Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu