Jump to content
IGNORERAD

Hur är Finnair egentligen?


Oregistrerad

Recommended Posts

andrejsdenruskige
48 minuter sedan, skrev samet:

Så du har den för att höja medlet i hushållet? 

Valfri gädda från fiskbutiken hade löst det problemet.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 627
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • samet

    52

  • Abercrombie

    36

  • apknug

    32

  • M33

    25

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Om jag har fattat rätt så har Finnair endast avgång 00.45 till Bangkok nu. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev MickeN:

Om jag har fattat rätt så har Finnair endast avgång 00.45 till Bangkok nu. 

Ja

 

00.45 från Helsingfors till Bangkok

22.25 Från Bangkok till Helsingfors

 

 

Ändrades av samet
.
Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev j43:

Landar du den 11 vid 7 tiden?

Ja det stämmer, om inga ändringar kommer sent

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev MickeN:

Om jag har fattat rätt så har Finnair endast avgång 00.45 till Bangkok nu. 

nej, jag är fortfarande inbokad den 10 mars med avgång helsinki till bkk 16,20 och landar 07,35

returen avgång 09,15

 

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev samet:

Så du har den för att höja medlet i hushållet? 

Nej inte alls. Men det känns ganska skönt att ha en hund som är smartare än vissa på MPR.

Framför allt så skryter inte hunden med att den åker business class som vissa andra. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
11 minuter sedan, skrev janne_h:

Nej inte alls. Men det känns ganska skönt att ha en hund som är smartare än vissa på MPR.

Framför allt så skryter inte hunden med att den åker business class som vissa andra. 

Vem har skrutit om business class?

Det enda som har gjorts är att man har påpekat att man får det man betalar för.

Många klagar på att man får allt för lite bagage, för lite dryck och annat. Det beror endast på att man har köpt fel biljett.

 

Tar man bilar, som du gillar, så kan man tänka sig att man har köpt sig en Dacia Duster och sedan är man förvånad att den är slö och inte lever upp till förväntningarna man har på en Rolls Royce.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Vem har skrutit om business class?

Det enda som har gjorts är att man har påpekat att man får det man betalar för.

Många klagar på att man får allt för lite bagage, för lite dryck och annat. Det beror endast på att man har köpt fel biljett.

 

Tar man bilar, som du gillar, så kan man tänka sig att man har köpt sig en Dacia Duster och sedan är man förvånad att den är slö och inte lever upp till förväntningarna man har på en Rolls Royce.

Jag har då inte läst någonstans i denna tråd att någon KLAGAT på dålig service på finnair. Frågan kom upp för att någon frågade om det fortfarande var fri sprit helt förbehållslöst. Vilket jag skrev att det inte var (förutsätter att man pratar turistklass när en sådan fråga kommer upp). Samet kom då in och skrävlade om att han fick minsann visst fri sprit när han ville alla dagar i veckan Och att jag had fel. Vilket då handlar om att han åker business. Vem menar du har klagat över servisen på finnair?

Sen började Samet med en predikan om att man får vad man betalar för. Och att jag skulle vara snål som inte åker business. Vad är det om inte rent skryt.

Alla lägger naturligtvis pengar på vad man vill. Om sen vissa känner sig förmer än andra och behöver hävda sig genom att kalla andra snåla. Så må så va.

Men det visar väl mer om vilken typ av person man är. Ganska småaktigt sätt att diskutera på. Om nu det roligaste på hela resan är att åka business och ha fri sprit. Så tycker jag ärligt talat ganska synd om dom som framhäver det.

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 timme sedan, skrev janne_h:

ramför allt så skryter inte hunden med att den åker business class som vissa andra. 

Men pudelns ägare tar varje tillfälle som ges att kunna skryta över vilka bilar han åker i för att kompensera en liten pitt.

Dessutom vet han inte hur man gör en pudel 🤣

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
15 minuter sedan, skrev janne_h:

Jag har då inte läst någonstans i denna tråd att någon KLAGAT på dålig service på finnair. Frågan kom upp för att någon frågade om det fortfarande var fri sprit helt förbehållslöst. Vilket jag skrev att det inte var (förutsätter att man pratar turistklass när en sådan fråga kommer upp). Samet kom då in och skrävlade om att han fick minsann visst fri sprit när han ville alla dagar i veckan Och att jag had fel. Vilket då handlar om att han åker business. Vem menar du har klagat över servisen på finnair?

Sen började Samet med en predikan om att man får vad man betalar för. Och att jag skulle vara snål som inte åker business. Vad är det om inte rent skryt.

Alla lägger naturligtvis pengar på vad man vill. Om sen vissa känner sig förmer än andra och behöver hävda sig genom att kalla andra snåla. Så må så va.

Men det visar väl mer om vilken typ av person man är. Ganska småaktigt sätt att diskutera på. Om nu det roligaste på hela resan är att åka business och ha fri sprit. Så tycker jag ärligt talat ganska synd om dom som framhäver det.

 

Frågan var om det är fri sprit på Finnair. Svaret på det är ja. 

Frågor och klagomål gäller alltid sprit och bagage. Vill man ha sprit och bagage så får man se till att välja rätt biljett och ibland även rätt bolag då det kan skilja sig mellan bagageregler bolagen emellan. 
 

Finnair har även gratis sprit med lite bagage om man önskar. Är det de kriterierna man vill ha så bokar man det. Vill man ha bagage så får man boka annat. 
 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev husse:

nej, jag är fortfarande inbokad den 10 mars med avgång helsinki till bkk 16,20 och landar 07,35

returen avgång 09,15

 

fICK JU INTE VARA GLAD SÅ LÄNGE nu är man inbokad på kvälls/nattplanet ner till bkk och landar inte förrän 17,30 och sen vänta på svar på PSR testen, så vår GT fest på siambylla måste vi skjuta på 1 dygn

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev husse:

fICK JU INTE VARA GLAD SÅ LÄNGE nu är man inbokad på kvälls/nattplanet ner till bkk och landar inte förrän 17,30 och sen vänta på svar på PSR testen, så vår GT fest på siambylla måste vi skjuta på 1 dygn

Är det 10 mars från Arlanda eller Helsinki?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev MickeN:

Är det 10 mars från Arlanda eller Helsinki?

Från Arn 10 mars numera 11 mars från helsinki ( 00,45)

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Men pudelns ägare tar varje tillfälle som ges att kunna skryta över vilka bilar han åker i för att kompensera en liten pitt.

Dessutom vet han inte hur man gör en pudel 🤣

FB_IMG_1646310823017.jpg.bea8f1441cabf4c6779f88817dd80a2a.jpg

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Men pudelns ägare tar varje tillfälle som ges att kunna skryta över vilka bilar han åker i för att kompensera en liten pitt.

Dessutom vet han inte hur man gör en pudel 🤣

Är ju nästan lite småperverst om du studerar pitt storlekar på andra. 🤣🤣🤣 Peep looking Kenneth 🤣🤣🤣

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaja, är det största problemet man har att gräla om vad som är mest skryt av att säga att man får vad man betalar för eller att visa upp sina bilar, så är nog livet inte så kasst. Kanske en och annan ukrainare som skulle byta, vare sig de får fri bira eller inte. Men vad vet jag....

 

Skönt att det finns fler ställen än flashback att titta in på när man vill rensa hjärnan lite......🐸

Link to comment
Dela på andra sajter

Risifrutti
5 timmar sedan, skrev janne_h:

Nej inte alls. Men det känns ganska skönt att ha en hund som är smartare än vissa på MPR.

Framför allt så skryter inte hunden med att den åker business class som vissa andra. 

Smart hund som inte skryter med att åka business class när den inte har tillträde dit😃

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte kul om det blir ändrat till den här hemresan. 27 timmar via Singapore. Screenshot_20220305-075717_Chrome.thumb.jpg.1e28a32bf43210bc69b9f3b9c460f0d7.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev MickeN:

Inte kul om det blir ändrat till den här hemresan. 27 timmar via Singapore. Screenshot_20220305-075717_Chrome.thumb.jpg.1e28a32bf43210bc69b9f3b9c460f0d7.jpg

Fick ändring på hemresan nu PUST å STÖN 🤪 25 H 10 min Bkk via Helsinki till ARN  nu blir det jobbigt

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev MickeN:

Inte kul om det blir ändrat till den här hemresan. 27 timmar via Singapore. Screenshot_20220305-075717_Chrome.thumb.jpg.1e28a32bf43210bc69b9f3b9c460f0d7.jpg

Det får man hoppas.

 

Men fritt att avboka om man inte gillar ombokningen.

 

Kollar man på vad som går att boka på Finnair just nu, så finns det inga flighter från Bangkok, utan all trafik länkas via Singapore. Kan ju också vara något tillfälligt strul med systemen. 

 

Fram till 26/3 finns det BKK-HEL, därefter bara tre flighter i veckan och dessa via SIN. 

 

Men från 2/5 finns det igen. Så kan vara strul i systemet, omläggningar av rutter eller helt enkelt att de inte kommer flyga på Thailand under en period. 

Ändrades av samet
.
Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev husse:

Fick ändring på hemresan nu PUST å STÖN 🤪 25 H 10 min Bkk via Helsinki till ARN  nu blir det jobbigt

Låter som du fått en övernattning i Helsingfors, kontakta dem och kolla om det inte finns någon tidigare maskin från Helsingfors till Arlanda. Alternativt en senare maskin från Thailand, så att den totala restiden blir kortare. 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev samet:

Låter som du fått en övernattning i Helsingfors, kontakta dem och kolla om det inte finns någon tidigare maskin från Helsingfors till Arlanda. Alternativt en senare maskin från Thailand, så att den totala restiden blir kortare. 

Skulle tro dom har en bugg i systemet, eller lyckats trassla in SIN i resan

 

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
On 2022-03-04 at 09:38, skrev janne_h:

Jag har då inte läst någonstans i denna tråd att någon KLAGAT på dålig service på finnair. Frågan kom upp för att någon frågade om det fortfarande var fri sprit helt förbehållslöst. Vilket jag skrev att det inte var (förutsätter att man pratar turistklass när en sådan fråga kommer upp). Samet kom då in och skrävlade om att han fick minsann visst fri sprit när han ville alla dagar i veckan Och att jag had fel. Vilket då handlar om att han åker business. Vem menar du har klagat över servisen på finnair?

Sen började Samet med en predikan om att man får vad man betalar för. Och att jag skulle vara snål som inte åker business. Vad är det om inte rent skryt.

Alla lägger naturligtvis pengar på vad man vill. Om sen vissa känner sig förmer än andra och behöver hävda sig genom att kalla andra snåla. Så må så va.

Men det visar väl mer om vilken typ av person man är. Ganska småaktigt sätt att diskutera på. Om nu det roligaste på hela resan är att åka business och ha fri sprit. Så tycker jag ärligt talat ganska synd om dom som framhäver det.

 

Servisen på Finnair är väl som på andra flygbolag, engångs i ekonomiklass och porslin och kristallglas i business...

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Servisen på Finnair är väl som på andra flygbolag, engångs i ekonomiklass och porslin och kristallglas i business...

Javisst och spånken är inkluderat i businessklass inte i ekonomiklass.

 

Det är dock en dålig affär att köpa en business biljett om det bara är spånken man vill ha......

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie

Jag som inte hör så bra i telefon uppskattade när man kunde chatta med en riktig människa via deras hemsida tidigare. Numera är där en chatbot. Så därmed är jag hänvisad till att ringa för att kunna boka om en resa, måste därför be någon annan att ringa åt mig. Dumt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...