Jump to content
IGNORERAD

Märkliga svenska lagar


stefan5300

Recommended Posts

Man åker in varenda år och får en arbetsorder, kostar det för mycket så säljs skräpet.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    5

  • nalle

    4

  • stefan5300

    3

  • Moritz

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Så vad gjorde du med rattproblemet?

Inget den andra besiktningsgubben var tydligen starkare i nyperna

så den vart godkänd.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Inget den andra besiktningsgubben var tydligen starkare i nyperna

så den vart godkänd.

Du skulle ha passat på att underkänna den andra gubben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Orutinerad Nej körde V4 innan då var det tungstyrt

Besiktningsgubben får väl gå på gymmet

 

 

 

 

 

HAHAHAHAH... 3 klockrena kommentarer!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev ovän med en besiktningsman när jag besiktigade syrrans gamla amazon för många år sedan. Avbruten antenn farlig farligt sa besiktningsmanen om du kör på någon med den här bilen så kan dom skada sig på antennen. Jag svarade lite försynt blir dom inte skadade ändå om jag kör på dom? Han var inte så glad för den kommentaren...

Var med om samma sak för många år sedan. Bad att få låna en polygrip av personalen. Böjde stumpen bakåt,gjorde en mjuk krök.

Fick godkänt av ett gäng skrattande besiktningsgubbar.

Link to comment
Dela på andra sajter

En jobbarkompis till mig hade alltid problem vid besiktningen. Från början begrepp jag inte varför han alltid hade sån "otur" när han besiktade. Besiktningsmännen hittade alltid alla möjliga och omöjliga fel på hans bil.Han var lite grann av en perfektionist och hans bilar var alltid pedantiskt skötta. Därför var det så sjukt att han alltid fick så mycket anmärkningar på sina bilar.

 

Efter att ha jobbat med honom några år begrep jag varför! Det kom fram vid försiktiga intervjuer att han flåsade  besiktningsmannen i nacken och talade om hur bra koll han hade på bilens brister. Att han på detta sätt utmanade besiktningsmannens yrkesstolthet som fick denne att göra allt för att hitta fel på bilen gick inte upp för denne oslagbara perfektionist. Försökte man förklara för honom så blev han förbannad på budbäraren. En duktig kille, men jag förstår besiktningsmannens nit att hitta fel på hans bilar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man limmar en ny och fin bultskalle på länkarmsfästet när den gamla bulten är av, brukar de inte heller klaga.

Det går även att öka spårdjupet på sommardäcken med en vinkelslip, så klarar de en besiktning till.

Låter ju som väldigt intelligent när själva idén med besiktningen är att kontrollera att fordonen är lämpliga att användas på allmänna vägar, javisst - man kan väl justera lite saker för att fordonet ska gå igenom en besiktning men i ditt fall så skulle du hellre sätta ditt liv på spel bara för att få möjligheten att lura besiktningsmannen -tjena!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...