Jump to content
IGNORERAD

Hjälp! Ingen internet trots anslutning


Changnoi

Recommended Posts

Jag kommer inte ut på internet trots anslutning. ( wifi ) Det enda jag kommer ut på är pokerklienten från svenska spel. I början kunde jag göra systemåterställning, men datumet är numer för kort tid tillbaka. Med mobilen funkar det. Finns ju många här som är kunniga på datorer, själv är jag ju närmast efterbliven så lite hjälp hade varit fantastiskt.

( Windows 8 )

Tack på förhand.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som du har ett litet virus i din maskin

 

Hade liknande problem med en dator förra veckan där hans dator inte kunde komma ut på internet trots anslutning från några desktop-program i Win8. Enbart IE som APP fungerade

 

Slutade med att jag fick installera om datorn från noll för att få den att fungera

 

Du bör nog lämna din dator till någon som kan felsöka den med bra kunskaper

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Klicka på symbolen , Internetåtkomst , fortsätt med att klicka på felsök

och se vad där kommer fram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då står det "Det gick inte att identifiera problemet under felsökningen"

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Åh fy faan... Detta evinnerliga att vi ska betala för något vi redan betalat för igen... Kan "vi" inte producera något fysiskt så måste "vi" producera något "psykiskt" för att tjäna pengar. Har ingen förstått att eltjänstvaror är det nya stålet som produceras? Skillnaden idag är dock att inget värde produceras. Ingen hårdvara. Bara mjukvara, som ska se till att tillverkaren tjänar pengar. Och när mjukvaran slaknar, så får en mekaniker ta vid. Som med dagens bilar. Mest bara mjukvarufel. Och vi fortsätter ändå att glatt köpa bilar för åtskilliga 100.000 och sen bli ledsna när bilen strejkar? Nej, du väljer själv! Köp en elektronisk bil och betala elmaffians löner och vinster eller håll dig till äldre bilar. Samma sak i alla branscher! Köp en ny telefon och du är i elmaffians grepp... Köper du sen en med en frukt på kan du inte ens starta om den utan att det kostar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu dräller det av maskiner i huset, men på min gamling, som jag kör mest på, 10 år nu, så var det likadant nästan.

Men jag tog bort Explorer (programet alltså, inte spriten) och satte in Firefox, samt bytte kylfläkt på processorn och vips så är det aldrig någe problemas mera. Konstigt  :umnik:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har liknande problem,på min stationära dator kommer jag in på alla sidor utom på mpr forumet.bara mobilen funkar om jag stänger av wi-fi annars står den bara och tuggar,blir snart tokig på detta

Link to comment
Dela på andra sajter

Har liknande problem,på min stationära dator kommer jag in på alla sidor utom på mpr forumet.bara mobilen funkar om jag stänger av wi-fi annars står den bara och tuggar,blir snart tokig på detta

Tryck Ctrl-F5!

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Är det bara webbläsaren så är det ju inte så illa, testa att skriva

 

http://173.194.32.55

 

Så får du upp google och kan alltså nå nätet.

 

ipconfig/flushdns gör säkert inte så stor nytta om man pillat i hosts eller lmhosts filerna.

 

Så dom får du snoka fram, min ligger på min XP maskin under

 

C:\WINDOWS\system32\drivers\etc>dir
 Volymen i enhet C har etiketten System
 Volymens serienummer är F4EE-D644

 Innehåll i katalogen C:\WINDOWS\system32\drivers\etc

2013-07-11  19:48    <KAT>          .
2013-07-11  19:48    <KAT>          ..
2004-08-04  14:00               710 hosts
2004-08-04  14:00             3 486 lmhosts.sam
2004-08-04  14:00               391 networks
2004-08-04  14:00               806 protocol
2004-08-04  14:00             7 131 services
               5 fil(er)              12 524 byte
               2 katalog(er)   4 196 380 672 byte ledigt

C:\WINDOWS\system32\drivers\etc>type hosts
# Copyright © 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# Det hõr õr HOSTS-exempelfilen som anvõnds av Microsoft TCP/IP f÷r Windows.
#
# Den hõr filen innehÕller mappningar av IP-adresser till võrdnamn. Du b÷r
# inte ange fler õn en post per rad. IP-adressen b÷r anges
# i den f÷rsta kolumnen och f÷ljas av motsvarande võrddatornamn.
# IP-adressen och võrdnamnet mÕste Õtskiljas av minst ett blanksteg.
#
# Kommentarer (som dessa) kan infogas pÕ en egen rad eller
# efter ett datornamn. Kommentarer mÕste f÷regÕs av tecknet #.
#
# Till exempel:
#
#      102.54.94.97     rhino.acme.com          # kõllserver
#       38.25.63.10     x.acme.com              # klientvõrddatorn x

127.0.0.1       localhost

 

Så finns det en massa skräp i den filen, eller i lmhosts så döp om dessa till .old eller nåt. Localhost definitionen klarar du dig utan i alla fall...

 

Men jag har inte rattat W8an, och W7an är just nu på laddning så jag har bara XPn att kika på.

 

Allt detta gör man ju enklast om man redan vet hur man gör... Det är inte så enkelt att förklara på ett OS som jag inte sett mer än hos nån polare som hatade den (W8).

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Kitung mak mak,vet inte om det var mig du svarade men min dator funkar perfekt kommer in på alla sidor jag brukar besöka.inga problem alls utom mprs forumdelen

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Hej Kitung mak mak,vet inte om det var mig du svarade men min dator funkar perfekt kommer in på alla sidor jag brukar besöka.inga problem alls utom mprs forumdelen

 

Jag svarade nog till hela tråden. Men har du bara problem med MPR så är nog inte tipset om att rensa webbläsarens cache att förakta (finns mer brutala sätt än tricket med F5 som är ofarligt, CCleaner tex.). Jag skulle ju testa att använda en annan först, det är liksom enklare att göra det än

att rensa webbläsaren (på det brutala sättet) och sen upptäcka att alla fiffiga inställningar och bortglömda lösenord måste kommas ihåg igen om man råkat vara lite för brutal när man städade. Been there, done that.

 

Har för mig att MPR uppgraderades lite för ett tag sen, vet inte om det ligger nåt gammalt kvar och skräpar i din läsare.

 

Så jag brukar testa med en annan webbläddrare, opera, ff, chrome (tvi... dit har jag inte tvingats gå ännu) eller nåt bara för att se var problemet ligger. Kan ju vara nåt lite kul tillägg som finns i en webbläddrare du använder som inte gillar mpr eller att det ligger kvar nån gammal kaka eller liknande som stör.

 

Antalet parametrar som kan påverka en speciell sida är ju såklart beroende på hur mycket man moddat läsaren åxå. Jag kör ju en massa tillägg i FF och får ibland slå av vissa tex adblock eller nån snokare på ghostery för att kunna läsa tex disqus sidor som Ny Teknik.

 

Men shift eller ctrl+F5 brukar ju ibland lösa vissa problem med cachen, dvs det som är sparat sen sist du var in.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

KTMM orkar ev. förklara hur man gör rent praktisk...

 

Ändra åtminstone DNS1 till 8.8.8.8  -  kan vara värt ett försök. Jag har även fast DNS2= 4.4.4.4

 

Elaka sidor kan ändra i HOST-filen så att säkerställa att den endast innehåller ett entry (127.0.0.1) är oxå nyttigt ibland.

 

Om man använder Firefox finns det ett tillägg som rensar cachen - jag tror inte Ctrl/F5 funkar men är ej säker.

Har ibland konstiga problem med sidor och rensar då med det plus att jag tar bort alla kakor och det hjälper.

 

Den trådlösa nätanslutningen krånglade som fan (överallt) tills jag kom på att ändra maskinvaruinställningarna

så datorjävelen inte fick släcka ner nätverkskortet för att spara ström.

 

Hopplöst att gissa på felkällor men där fick du iaf ett par stycken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer inte ut på internet trots anslutning. ( wifi ) Det enda jag kommer ut på är pokerklienten från svenska spel. I början kunde jag göra systemåterställning, men datumet är numer för kort tid tillbaka. Med mobilen funkar det. Finns ju många här som är kunniga på datorer, själv är jag ju närmast efterbliven så lite hjälp hade varit fantastiskt.

( Windows 8 )

Tack på förhand.

 

Varför läser ni inte vad Changnoi egentligen skriver?

 

Att han kommer ut som pokerklient på "Svenska Spel" tyder ju på att internet fungerar.

 

Problemet verkar istället vara att pokerklient-installationen av någon anledning "låser" datorn till en spelserver. Detta kan hända när en spelsession har avbrutits "okontrollerat", tex genom strömavbrott etc. Då finns det risk att nätverks- och "proxy-"inställningarna som hör till spelet fortfarande finns kvar och är aktiva när datorn startar igen.

 

Mitt tips är att avinstallera pokerklienten (-> "Kontrollpanel" -> "Program och funktioner" eller evtl avinstallationsfunktion i spelklienten). Starta därefter om datorn.

 

Om problemet kvarstår är det bäst att lämna datorn till en professionell datorfixare som inte skriker "virus, virus" utan att ha analyserat symptomen.Glöm då inte att berätta om att du ändå kommer ut som spelklient på en spelsajt. Det borde vara en stark indikation att det enbart nätverksinställningarna som spökar.Och dessa är med lite kunskap ganska enkla att återställa.

 

Lycka till!

 

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte vara så enkelt att wrbkäsaren hamnat i offlineläge?

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Låter som likandant fel som jag hade i början av juni i Sverige, fick ställa in DNS manuellt och har funkat sen dess. Här i Thailand inga problem alls.

Finns en tråd om detta också. Lägger en länk här nu när jag hittade den igen

Ändrades av Loikkari
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte vara så enkelt att wrbkäsaren hamnat i offlineläge?

Kan den göra det ?

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Jag gick in i datorinställningar, allmänt, återställ dator utan att dina filer påverkas. Och vips! :im_happy:

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...