Jump to content
IGNORERAD

Idag fanns stark prästost och kräftor på IKEA Bangkok


Guest bangkokkille

Recommended Posts

Håller med, man hittar lagrad ost på Tops, Big C mm, alla stora matvaruhus  har lagrad ost, men den är en ost som är mycket hård och inte alls av den svenska typen som är mjukare och krämigare typen som vi är vana vid,  jag vill ha den svenska typen och gillar inte den Thailänska starka osten speciellt mycket.

Finns väl ingen Thailändsk ost, var hittar du den?

Hälsningar

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    3

  • Chan2014

    3

  • kitungmakmak

    3

  • Galten

    2

Mest aktiva i denna tråd

Finns väl ingen Thailändsk ost, var hittar du den?

Hälsningar

Chan2014

finns att köpa överallt i Thailand. Alla Seven/eleven har den bl.a  En färdigskivad cheddarost. Förpackad en o en i ett snyggt plastfodral. Finns även att köpa oskuren på Macro,BigC m.fl.

Relativt smaklös!

Ändrades av thomas001
Link to comment
Dela på andra sajter

finns att köpa överallt i Thailand. Alla Seven/eleven har den bl.a  En färdigskivad cheddarost. Förpackad en o en i ett snyggt plastfodral. Finns även att köpa oskuren på Macro,BigC m.fl.

Relativt smaklös!

Hej Thomas, självklar men dom produkterna är väl inte Thailänska,möjligen producerade i Thailand med utländsk hjälp, sen var det snack om Thailändsk stark ost, har jag aldrig upptäckt någon stanns.

Som ostälskare brukar jag alltid hålla ögna öppna,ett tips är foodland soi 5 Bkk,brukar ha en alldeles förträfflig Massdammer för 810bht/kg,kan köpas i större stycken och inte dom där små löjliga bitarna som annars är vanligt, Friendship Pattaya hade åtmindstonde förr ett hyfsat sortiment till bra priser bl.a Havarti,Lerdammer m.m.

Hälsningar

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Hårdost som lagras rätt dvs utan plast som är döden för den, dvs inslagen i vaxat papper så håller den hur länge som helst, mögel på hårdost är inte farlig om man skär bort den, den går inte in i osten, till skillnad mot ex mjukost som brie.

Så om man har en hårdost man vårdar väl kan den hålla väldigt länge.

Link to comment
Dela på andra sajter

jorake pitpokkati

Hej Thomas, självklar men dom produkterna är väl inte Thailänska,möjligen producerade i Thailand med utländsk hjälp, sen var det snack om Thailändsk stark ost, har jag aldrig upptäckt någon stanns.

Som ostälskare brukar jag alltid hålla ögna öppna,ett tips är foodland soi 5 Bkk,brukar ha en alldeles förträfflig Massdammer för 810bht/kg,kan köpas i större stycken och inte dom där små löjliga bitarna som annars är vanligt, Friendship Pattaya hade åtmindstonde förr ett hyfsat sortiment till bra priser bl.a Havarti,Lerdammer m.m.

Måste väl vara enkelt att göra själv!

Är väl bara att blanda ostlöpe med lao kao?

Så får man ju en stark ost om man gillar det.

Och vill man ha den krämig också bara tillsätta lite grädde.

Kryddost tillsätta lite kryddor också.

Fårost tillsätta lite fårkött. ( Jag tror ni förstår principen).

Ock ni får er egen ost allt efter er egen personliga smak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...