Jump to content
IGNORERAD

Betala på posten?


Don Went

Recommended Posts

Vet inte om det här är rätt tråd, men frågar i alla fall.

Vi håller på att betala våran bil på så kallad Finance, som de som säger här i Thailand.

Vi fick ett sånt där kort från Thanachart Bank. Nu undrar jag, måste man ta sig till den banken för att betala eller kan man betala Pay at post, mm.mm.

 

Flummigt formulerat kanske, men har försökt få fram info och det är tamejfan omöjligt.

 

Så finns det någon vänlig själ som vet så bli jag glad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om det här är rätt tråd, men frågar i alla fall.

Vi håller på att betala våran bil på så kallad Finance, som de som säger här i Thailand.

Vi fick ett sånt där kort från Thanachart Bank. Nu undrar jag, måste man ta sig till den banken för att betala eller kan man betala Pay at post, mm.mm.

 

Flummigt formulerat kanske, men har försökt få fram info och det är tamejfan omöjligt.

 

Så finns det någon vänlig själ som vet så bli jag glad.

Var det inte du som startade den :thumbsup: ?

 

Men på din fråga har jag inget vettigt svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det inte du som startade den :thumbsup: ?

 

Men på din fråga har jag inget vettigt svar.

Jag menade få info från Banken ifråga är omöjligt för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag menade få info från Banken ifråga är omöjligt för mig.

Gå in på deras hemsida enklast måste ju vara att dom drar det på auotgiro varje månad? 

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gå in på deras hemsida enklast måste ju vara att dom drar det på auotgiro varje månad? 

 

Jag har försökt! Går inte att få fram info eller kontakta de, har skickat email, inget svar har ringt de snackar urusel engelska och min thai är dålig.

 

Jag är inte helt dum i huvet, så jag har försökt som fan.

 

Tänkte att kanske någon annan har haft liknande problem osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi fick ett sånt där kort från Thanachart Bank. Nu undrar jag, måste man ta sig till den banken för att betala eller kan man betala Pay at post, mm.mm.

 

Enligt damen min så måste ni gå till ett Thanachart Bank kontor, men vilket som helst duger, och betala. Men det går bara på deras kontor, inte andra banker eller posten.

 

Mvh

BBJ

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt damen min så måste ni gå till ett Thanachart Bank kontor, men vilket som helst duger, och betala. Men det går bara på deras kontor, inte andra banker eller posten.

 

Mvh

BBJ

Tack för svaret.  Jag fick samma info, men trodde inte det var sant. Hur kan de vara så efter?

 

  Jaja nåväl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaret.  Jag fick samma info, men trodde inte det var sant. Hur kan de vara så efter?

 

  Jaja nåväl!

 

TIT

 

Jag tror att går du till deras kontor kan du få en blankett som du sedan går till din egen bank med och fyller i och sean tillbaka till bilfirmans bank så kan dom ordna så pengarna dras automatiskt från din banks konto via det blankettens underskrifter

 

Tjejen gjorde så med svågerns bil på "finance"

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

En bekant, Dansk som kommer hit några gånger om året, ville ha en egen moppe, en Honda 150 cc, men inte kunde köpa själv på avbetalning bad fru Oscar att göra det för honom.

Moppen registrerades på fru Oscar, han slantade in handpenningen och därefter sände henne pengar efter behov, (nu helt betald).

Ett plastkort erhölls från SCAL (Summit Capital Leasing Co) som innehöll alla uppgifter om betalningar. Så, varje månad (18) var det bara att ta kortet till valfritt betalställe, vilken bank som helst, Tesco-Lotus,

7/11, vattenverk, elverk o.s.v, där de stoppade kortet i en läsare och månadens räkning skrevs ut för betalning, Billigast var Tesco-Lotus som bara la på 7 B. i avgift.

 

Dessutom så hade hon i uppgift att 'lufta' moppen med jämna mellanrum vilket passade bra ihop med månadsbetalningarna,

 

 

 

Oscar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...