Jump to content
IGNORERAD

General fast i ett tillslag i Patpong.


Khun Ken

Recommended Posts

Crime Suppression Division (CSD) och militären fängslade en armégeneral och fyra civila i en sting operation igår för att enligt uppgift ha pressat pengar från försäljare i Patpong, Bangkok´s mest kända soi för natt underhållning på Silom Road.

 

Lt Col Burin Thongpraphai, en advokat inom kåren, förde Maj Gen Jennarong Dechawan, även känd som Seh James, till CSD´s huvudkontor i går.

 

De fyra civila greps också efter klagomål från försäljarna, att de fem har pressat dom på pengar.

 

De fyra greps efter att de påstås ha fått 2.000 baht i kontanter från en grupp av försäljare i Tawanna Bangkok Hotel lobby på Surawongse Road tidigt igår i en "sting" operation organiserad av militären och polisen.

 

Maj Gen Jennarong, 55, en expert knuten till den Ständige Försvarssekreterarens kontor, var bland de misstänkta som dök upp i lobbyn på hotellet tidigt i går, sade polisen.

 

Maj Gen Jennarong förnekar anklagelsen.

 

Han sade att han var närvarande i lobbyn för att ta emot klagomål från de försäljare som bad honom att hjälpa till att lösa problemet med utpressning som genomförts av en påstådd maffiagrupp.

 

De civila identifierades som Nongnuch Sitthirat, 44, Panthong Siriwan, 40, Janthima Chotekittikasem, 44 och Surat Phoomphuang, 46.

 

Anhöriga till Maj Gen Jennarong anlände till CSD senare och berättade för polisen att de tror att det hela var arrangerat för att sätta dit MG Jennarong.

 

Maj Gen Jennarong genomgick ett första förhör vid Bang Rak och fördes sedan till CSD.

 

CSD´s befälhavare Prasopchoke sade att Maj Gen Jennarong och de övriga misstänkta anklagas för tvinga pengar från försäljare i Patpong området.

 

Gripandet i går var i enighet med Nationella Rådet för Fred och Ordning´s policy att försöka utrota den här typen av problem i hela landet.

 

Under undantagstillståndslagen, kommer dom civila kvarhållas av CSD.

 

Maj Gen Jennarong kommer att hållas separat på en hemlig militär förläggning under en period av sju dagar, säger Pol Col Prasopchoke.

 

Militären sedan att  avgöra om det finns tillräckligt med bevis för att väcka åtal, sade han.

 

Pol Col Prasopchoke sade att dom fem skulle behandlas rättvist.

 

http://www.bangkokpost.com/news/crimes/423324/general-held-in-patpong-bust

 

post-9848-0-33553300-1406777864.jpgPolisens bild av Maj Gen Jennarong. 

 

 

 

 

 

post-9848-0-33553300-1406777864.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 69
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    11

  • andersbangkok

    10

  • Moritz

    9

  • Khun Ken

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vendors at Patpong, Bangkok's well-known nightlife district, pay about 700,000 baht a month under the table to 12 different groups in order to secure their lucrative sales pitches, an official said on Thursday after the arrest of suspected extortionists including a general.

 

http://www.bangkokpost.com/news/local/423461/b700k-extorted-from-patpong-vendors-each-month

 

post-9848-0-62525600-1406815618.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten undran, har det blivit "halsosammare" att anmala oegentligheter, undrar om inte
"sjalvmordstatistiken" kommer att oka nar nyhetens behag lagt sig!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

A group of over 20 traders at Patpong night market on Thursday lodged a petition to National Council for Peace and Order accusing policemen of demanding protection fees from them.

 

http://englishnews.thaipbs.or.th/patpong-traders-tell-ncpo-police-extortion/

Dom ar inte, eller var kanske man ska skriva, dumma nar dom hamtar sina beskyddarpengar, sa har gar det till pa manga stallen mitt framfor nasan pa intet ont anande!

 

Polisen kommer till baren eller butiken och uppsoker agaren eller "big boss" pa plats, skickar over en tusenlapp som han vill ha vaxlad, far tillbaka en bunt sedlar som ytterst har en hundrabathsedel men for ovrigt innehaller tusingar och ingen ser nagonting, en helt valig vaxeltransaktion!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom ar inte, eller var kanske man ska skriva, dumma nar dom hamtar sina beskyddarpengar, sa har gar det till pa manga stallen mitt framfor nasan pa intet ont anande!

 

Polisen kommer till baren eller butiken och uppsoker agaren eller "big boss" pa plats, skickar over en tusenlapp som han vill ha vaxlad, far tillbaka en bunt sedlar som ytterst har en hundrabathsedel men for ovrigt innehaller tusingar och ingen ser nagonting, en helt valig vaxeltransaktion!

"Dom" har alltid sett sig som "untouchable"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Man kan ha synpunkter på principen med en militärkupp. Det är principiellt inte en väg något land bör ta.

I Thailands fall måste man väga in verkligheten. landet har fullständigt tippat och blivit genomkorrumperat.

 

Jag träffade för några dagar sedan en släkting. Han är polis och är en av de ansvariga för uppresningarna i Phuket.

 

han berättade att polisen under en längre tid haft infiltratörer inom bl.a taximaffian i Phuket. Med den då gällande lagstiftningen och frånvaro av stöd från de lokala politikerna så fanns det inget intresse att verkligen ta itu med problemet.

Enligt min släkting så hade polisen då inge reella möjligheter att få stopp på maffian.

 

Med militärens övertagande och de nya befogenheter som militär och polis fått så kunde man sätta igång med uppresningarna. Man beräknar att det kommer att ta minst ett år att få ordning på Phuket. Då kommer inte bara taximaffian sprängas. Man kommer även gå igenom hur landfördelningar har skett, klubb- och barverksamheten främst i Phuket.

När man är klara med Phuket kommer man ta hand om det andra turistområdena Pattaya och Samui.

 

Jag tycker detta är perfekt! Tänk om man kan få Thailand på rätt köl igen. Underbart!

 

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ha synpunkter på principen med en militärkupp. Det är principiellt inte en väg något land bör ta.

I Thailands fall måste man väga in verkligheten. landet har fullständigt tippat och blivit genomkorrumperat.

 

Jag träffade för några dagar sedan en släkting. Han är polis och är en av de ansvariga för uppresningarna i Phuket.

 

han berättade att polisen under en längre tid haft infiltratörer inom bl.a taximaffian i Phuket. Med den då gällande lagstiftningen och frånvaro av stöd från de lokala politikerna så fanns det inget intresse att verkligen ta itu med problemet.

Enligt min släkting så hade polisen då inge reella möjligheter att få stopp på maffian.

 

Med militärens övertagande och de nya befogenheter som militär och polis fått så kunde man sätta igång med uppresningarna. Man beräknar att det kommer att ta minst ett år att få ordning på Phuket. Då kommer inte bara taximaffian sprängas. Man kommer även gå igenom hur landfördelningar har skett, klubb- och barverksamheten främst i Phuket.

När man är klara med Phuket kommer man ta hand om det andra turistområdena Pattaya och Samui.

 

Jag tycker detta är perfekt! Tänk om man kan få Thailand på rätt köl igen. Underbart!

Ett "dromcenario" som skulle kunna bli sanning, men man talar lite mot sig sjalva dessvarre, om man beraknar att det ska ta ett ar innan man kan borja med ovriga distrikt sa faller ju "loftet" om max 18 manader innan man skall ga over till civilt styre. Nu tror val inte manga att det skulle blivit sa i vilket fall, ska man fa bukt med korruptionen innan man lamnar over kommer det att bli en helt annan tidscykel, men det kanske ar vad som behovs for att fa alla "politikerwannabees" att fundera pa en annan och mer lonsam verksamhet emedan det ju formodas vara ett korruptionsfritt ledande av landet.

Jag har en ganska nara van som driver ett Guesthouse i Patong och han ser varje dag sina gaster bli "skinnade" av TucTucmaffian. sa annu har det inte skett nagot pa den fronten, men den som vantar pa nagot gott... :thumbsup:

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Ett "dromcenario" som skulle kunna bli sanning, men man talar lite mot sig sjalva dessvarre, om man beraknar att det ska ta ett ar innan man kan borja med ovriga distrikt sa faller ju "loftet" om max 18 manader innan man skall ga over till civilt styre. Nu tror val inte manga att det skulle blivit sa i vilket fall, ska man fa bukt med korruptionen innan man lamnar over kommer det att bli en helt annan tidscykel, men det kanske ar vad som behovs for att fa alla "politikerwannabees" att fundera pa en annan och mer lonsam verksamhet emedan det ju formodas vara ett korruptionsfritt ledande av landet.

Jag har en ganska nara van som driver ett Guesthouse i Patong och han ser varje dag sina gaster bli "skinnade" av TucTucmaffian. sa annu har det inte skett nagot pa den fronten, men den som vantar pa nagot gott... :thumbsup:

Jag var lite slarvig: det exakta ordvalet. Min släkting använde var "jag är kommenderad hit i ett år ELLER intill dess vi fått helt stopp på maffiametoderna".

 

Skulle vara intressant att veta mer om det där med tuc-tuc maffian. Jag kan alltid tipsa släktingen. Vem vet; kanske har dom fokuserat så mycket på taxi att dom inte hunnit med tuc-tuc.

 

Mot bakgrund av vad släktingen berättade så verkar 18 månader vara en väl kort tid.

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett "dromcenario" som skulle kunna bli sanning, men man talar lite mot sig sjalva dessvarre, om man beraknar att det ska ta ett ar innan man kan borja med ovriga distrikt sa faller ju "loftet" om max 18 manader innan man skall ga over till civilt styre. Nu tror val inte manga att det skulle blivit sa i vilket fall, ska man fa bukt med korruptionen innan man lamnar over kommer det att bli en helt annan tidscykel, men det kanske ar vad som behovs for att fa alla "politikerwannabees" att fundera pa en annan och mer lonsam verksamhet emedan det ju formodas vara ett korruptionsfritt ledande av landet.

Jag har en ganska nara van som driver ett Guesthouse i Patong och han ser varje dag sina gaster bli "skinnade" av TucTucmaffian. sa annu har det inte skett nagot pa den fronten, men den som vantar pa nagot gott... :thumbsup:

 

Vad hindrar nästa valda regering att fortsätta det påbörjade arbetet med att bekämpa olagligheter och korruption ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var lite slarvig: det exakta ordvalet. Min släkting använde var "jag är kommenderad hit i ett år ELLER intill dess vi fått helt stopp på maffiametoderna".

 

Skulle vara intressant att veta mer om det där med tuc-tuc maffian. Jag kan alltid tipsa släktingen. Vem vet; kanske har dom fokuserat så mycket på taxi att dom inte hunnit med tuc-tuc.

 

Mot bakgrund av vad släktingen berättade så verkar 19 månader vara en väl kort tid.

TucTuc har alltid statt pa Prachanukhro och dar har dom sitt Guesthouse, eftersom han/dom inte ar medlemmar vill jag inte saga vad det heter, kan vara "ohalsosamt'!

Varje kvall ska ju nastan all ner till centrum och det ar ju bekvamt att slippa ga, men det tar c:a 15 minuter att ga till exempelvis JungCeylon och dom kraver minst 200, ar det fler an 2 pers vill dom ha 3, protesterar nagon efter det dom satt sig i Tucen kommer alltid en "tolk" och berattar vad som kan ske om man inte aker med den tuctuc man ockuperat!

Garanterat sker detta i hela Patong!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad hindrar nästa valda regering att fortsätta det påbörjade arbetet med att bekämpa olagligheter och korruption ?

Varfor fragar du mig. Jag vet inte men jag kan val fa tycka o tro!

 

I sa fall, om jag tillats det blir svaret!

 

 

Inget i teorin, men i praktiken TROR jag inte det blir sa!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varfor fragar du mig. Jag vet inte men jag kan val fa tycka o tro!

I sa fall, om jag tillats det blir svaret!

Inget i teorin, men i praktiken TROR jag inte det blir sa!

Jag frågar dig för du sa att juntan inte skulle lämna tillbaka makten förrän dom fått stopp på korruption och maffiorna och isåfall kommer Thailand för evigt styras av en junta.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ha synpunkter på principen med en militärkupp. Det är principiellt inte en väg något land bör ta.

I Thailands fall måste man väga in verkligheten. landet har fullständigt tippat och blivit genomkorrumperat.

 

Jag träffade för några dagar sedan en släkting. Han är polis och är en av de ansvariga för uppresningarna i Phuket.

 

han berättade att polisen under en längre tid haft infiltratörer inom bl.a taximaffian i Phuket. Med den då gällande lagstiftningen och frånvaro av stöd från de lokala politikerna så fanns det inget intresse att verkligen ta itu med problemet.

Enligt min släkting så hade polisen då inge reella möjligheter att få stopp på maffian.

 

Med militärens övertagande och de nya befogenheter som militär och polis fått så kunde man sätta igång med uppresningarna. Man beräknar att det kommer att ta minst ett år att få ordning på Phuket. Då kommer inte bara taximaffian sprängas. Man kommer även gå igenom hur landfördelningar har skett, klubb- och barverksamheten främst i Phuket.

När man är klara med Phuket kommer man ta hand om det andra turistområdena Pattaya och Samui.

 

Jag tycker detta är perfekt! Tänk om man kan få Thailand på rätt köl igen. Underbart!

 

Den som lever får se.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag frågar dig för du sa att juntan inte skulle lämna tillbaka makten förrän dom fått stopp på korruption och maffiorna och isåfall kommer Thailand för evigt styras av en junta.

Den risken finns, aven om jag inte tror det,  Juntan har ju vid ett flertal tillfallen "lovat" att overlamna efter en viss obestamd tid, men har val nastan alltid med en brasklapp dar man just patalar detta att man "avser att lata landet aterga till civilt styre" om o nar man kan anse det mojligt med tanke pa ovan namnda situation.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var lite slarvig: det exakta ordvalet. Min släkting använde var "jag är kommenderad hit i ett år ELLER intill dess vi fått helt stopp på maffiametoderna".

 

Skulle vara intressant att veta mer om det där med tuc-tuc maffian. Jag kan alltid tipsa släktingen. Vem vet; kanske har dom fokuserat så mycket på taxi att dom inte hunnit med tuc-tuc.

 

Mot bakgrund av vad släktingen berättade så verkar 18 månader vara en väl kort tid.

Håller dom samma takt som nu, så kan det gå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var lite slarvig: det exakta ordvalet. Min släkting använde var "jag är kommenderad hit i ett år ELLER intill dess vi fått helt stopp på maffiametoderna".

 

Skulle vara intressant att veta mer om det där med tuc-tuc maffian. Jag kan alltid tipsa släktingen. Vem vet; kanske har dom fokuserat så mycket på taxi att dom inte hunnit med tuc-tuc.

 

Mot bakgrund av vad släktingen berättade så verkar 18 månader vara en väl kort tid.

Det känns ju lite konstigt att de först ska rensa Phuket sedan Pattaya och Samui. Kommer det att ta ett år på varje ställe så är det alltså en 3 årsperiod. Nog tycker man att Thailand borde ha så mycket poliser att de borde kunna arbeta på flera fronter samtidigt. Problemet är kanske att det inte finns nog med militärer att få dom att arbeta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller dom samma takt som nu, så kan det gå.

Problemjet blir val nar dom far lov att flytte "stormtrupperna" fran Phuket till Pattaya, stor risk for omstart!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det känns ju lite konstigt att de först ska rensa Phuket sedan Pattaya och Samui. Kommer det att ta ett år på varje ställe så är det alltså en 3 årsperiod. Nog tycker man att Thailand borde ha så mycket poliser att de borde kunna arbeta på flera fronter samtidigt. Problemet är kanske att det inte finns nog med militärer att få dom att arbeta.

 

Det är i Phuket de största protesterna varit med ett flertal ambassadörer/konsuler som gått till myndigheterna och begärt att dom skall ta tag i problemet

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är i Phuket de största protesterna varit med ett flertal ambassadörer/konsuler som gått till myndigheterna och begärt att dom skall ta tag i problemet

Och ingen som vågat röra om i "skiten" förrän nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukligt är väl att jetski-uthyrarna har egna poliser som "hjälper" den lurade turisten

med att pruta ner priset för lagninger lite.

 

Den här hade tydligen inte det, utan förlitade sig på solidariteten thailändare emellan,

poliser, taxichauförer, soldater eller inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är i Phuket de största protesterna varit med ett flertal ambassadörer/konsuler som gått till myndigheterna och begärt att dom skall ta tag i problemet

De protesterna har väl hållit på i flera år!

Och polisen har tagit nya tag flera ggr, men de har inte varit så uthålliga, det är väl mest med munnen i media de jobbat!

 

Fortfarande tycker jag att de borde ha så många poliser att de ska kunna arbeta på flera ställen samtidigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är i Phuket de största protesterna varit med ett flertal ambassadörer/konsuler som gått till myndigheterna och begärt att dom skall ta tag i problemet

 

 

 

 

 

 

Problemet/skiten har till stor del varit TucTuc o Taximaffian, samt scammen med Jetski. vilket av dessa problem har man "tagit tag i"? Strandforsaljningen som vissa tycker ar sa storstilat har mig veterligen inga ambassadorer klagat pa!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är i Phuket de största protesterna varit med ett flertal ambassadörer/konsuler som gått till myndigheterna och begärt att dom skall ta tag i problemet

 

Exactemente, övriga Thailand är tämligen fritt från korruption och olagligheter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...