Jump to content
IGNORERAD

Soldater rensade stranden Patong på Phuket under dagen


MPR Nyheter

Recommended Posts

  • Svar 200
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    27

  • Moritz

    20

  • Baa

    14

  • Tallviking

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Fast alla ger sig inte utan strid. Vi får se hur det slutar

 

Phuket Beach Restaurants Stay Open and Defy Military Clearance Order

By Alan Morison and Chutima Sidasathian

Sunday, July 13, 2014
PHUKET: Some illegal restaurants and beach clubs are still operating along the Phuket coast in defiance of orders to shut down and demolish the constructions. 

In a survey of several beaches yesterday, Phuketwan encountered a proprietor at a still-open restaurant who said: ''We will wait and see whether the Army is serious or not.''

http://phuketwan.com/tourism/phuket-beach-restaurants-stay-open-defy-military-clearance-order-20605/

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Idag fick jag besök av min svåger som kör tuk-tuk i huahin.<br />Jag berättade om Phuket och det är lika i hua-hin.<br />Jag tycker att det är kanonbra att man börjar någonstans.<br />Även om det bästa vore att börja i toppen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Militärer är i regel helt vanliga människor, kött ben och kön. . . . så vad är problemet?

Hej

 

Självklart är det så, det jag menade med mitt inlägg är att polisen nog är långt ifrån ensamma om att använda sig av prostituerade, så jag räknar nog inte med att militären kommer att vara mer intresserade av att rensa upp i sexindustrin än politiker och polis även om dom nu har makten.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Självklart är det så, det jag menade med mitt inlägg är att polisen nog är långt ifrån ensamma om att använda sig av prostituerade, så jag räknar nog inte med att militären kommer att vara mer intresserade av att rensa upp i sexindustrin än politiker och polis även om dom nu har makten.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Hej jag förstår vad du menar men när det nu redan skett en kupp och militären i alla fall

delvis visar vilja att att göra något åt korruptionen så är det bättre än ingenting som det varit

tidigare.Fortsätter militären att b

Link to comment
Dela på andra sajter

Fortsätter militären att bekämpa korruption så är det bättre än total ovilja som varit

Även om det bara blir små tuggor så är det bättre än ingenting.Jag nämde min svåger igår

som i 2år klagat på att maffians taxibilar mutat sig in även i Hua hin.

Man kan ju hoppas på ett parti som är nöjda med sina löner och inrättar ett FBI mot korruption.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Självklart är det så, det jag menade med mitt inlägg är att polisen nog är långt ifrån ensamma om att använda sig av prostituerade, så jag räknar nog inte med att militären kommer att vara mer intresserade av att rensa upp i sexindustrin än politiker och polis även om dom nu har makten.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Dom militärer som har Power att rensa upp i sexindustrin går knappast med vanliga pros. Finns gott om skådespelerskor, wannabies, modeller etc till dom.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det tråkigt om damerna från Isaan får minskade inkomstmöjligheter inom sexindustrin och även gubbsen därifrån får svårare att dra in lättförtjänta pengar om militären rensar i de korrumperade träsken i Phuket, men som en känd kommunistledare i Sverige sade "nån djävla ordning måste det ändå vara i ett politiskt parti".

 

Detta borde den folkvalda regeringen 2011 reglerat tidigare om viljan funnits.

 

Åtskilliga länders ambassadörer har klagat rätt länge, men nu försvarar forumets "Thaksinister" maffiametoderna.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte att dom kommer att gå särskilt hårt åt den "vanliga" sex industrin i första taget.

Men det dom börjat med och visat hittills är ju kanonbra, mera sånt så är det en bra början.

Får hoppas dock att som inte tar i för hårt för även vi gynnas ju av att det är lite stökigt i systemet.

Är liksom lite av charmen med Thailand även om det spårat ut ex med tuk tuk maffian, så bra om dom gör nåt där.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Tror inte att dom kommer att gå särskilt hårt åt den "vanliga" sex industrin i första taget.

Men det dom börjat med och visat hittills är ju kanonbra, mera sånt så är det en bra början.

Får hoppas dock att som inte tar i för hårt för även vi gynnas ju av att det är lite stökigt i systemet.

Är liksom lite av charmen med Thailand även om det spårat ut ex med tuk tuk maffian, så bra om dom gör nåt där.

Det blir ju lite eländigt när man (jag) vill både äta kakan och ha den kvar.

 

Förstår precis hur du menar, men militärer med hårda nypor kanske inte är det turister uppskattar högst.

Ser på lite andra forum att det kommer upp frågor kring huruvida det är smart att boka, åka, stanna i Thailand.

 

Men just Svenskar verkar inte bry sig vidare mycket. Kanske vi är immuna, jämfört med länder som har haft en oroligare historia.

 

Det händer inte mig, tja... när jag tänker efter så har ju forumet ett ganska passande namn "no problem, dont worry"/"Mai pen rai"

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Intressant  artikel idag i Bangkok Posts söndagsbilaga Spectrum om uppstädningen på Phuket.
 
"The great Phuket cleanup 
A 14-member team of police, backed by the military, has moved in to tackle corruption on the island and is taking on the authorities that have allowed the problems to fester"
 
Även om det säkert hade varit mkt svårt, troligen omöjligt, att genomföra åtgärderna om det inte varit militärdiktatur, så ska man komma ihåg att det faktiskt var den alltid så utskällda polisen som satte igång arbetet för några månader sen. Minns ett par artiklar från då där polisöversten Paween Pongsir hotade med att det nu äntligen skulle rensas upp (iofs, för vilken gång i ordningen...) Borgmästare, andra politiker, liksom tjänstemän försöker naturligtvis också ta åt sig äran, alternativt skylla ifrån sig ”vi visste inte”. Men om polis och militär verkligen fortsätter på den inslagna vägen kan maffiapolitikerna få det fortsatt tufft:
 
"Maj Gen Paween isn’t buying any of the excuses from the politicians and officials, and argues that a small group of individuals has inflicted serious damage on Phuket’s tourism image through their inaction, and in many cases direct involvement in corrupt practices.
 
He said government officers and high-ranking authorities who refuse to take action are as guilty as the offenders.
 
“If you do not know how to govern the province or don’t have enough courage to crack down on illegal activities, you are not qualified to do the job because you have destroyed the nation indirectly, the same way that the different mafias have done,” he said.
 
Maj Gen Paween said some officials — including the main authority in the province — should be arrested and face criminal charges for neglecting their duties. “What he should have been doing for a long time is taking action on illegal matters. He is the one who can do it, not the officers that he said he assigned the job to.”
 
Maj Gen Paween warned that more local officials faced arrest due to their involvement with the taxi mafia gangs and other illegal activities. “We are checking the money flow of these local officers accounts to see if they are linked to or support any illegal activity,” he said. “We have enough information and evidence to arrest some big people, including politicians who have been powerful in the area for a long time.”
 

 

Se den rödmarkerade texten. Polisen har väl lovat att göra än det ena och än det andra, sedan visar det sig att det inte händer speciellt mycket på lång sikt. De kan plocka bort någon som är i onåd eller inte betalt till polisens fikafond, för att visa att det är bäst att göra rätt för sig ekonomiskt. Sedan brukar det hela avstanna, när de har fått ut sitt budskap.

 

Varför göra sig av med den hand som föder en?

TiT

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir ju lite eländigt när man (jag) vill både äta kakan och ha den kvar.

Förstår precis hur du menar, men militärer med hårda nypor kanske inte är det turister uppskattar högst.

Ser på lite andra forum att det kommer upp frågor kring huruvida det är smart att boka, åka, stanna i Thailand.

Men just Svenskar verkar inte bry sig vidare mycket. Kanske vi är immuna, jämfört med länder som har haft en oroligare historia.

Det händer inte mig, tja... när jag tänker efter så har ju forumet ett ganska passande namn "no problem, dont worry"/"Mai pen rai"

Vid tidigare kupper så har ju inte turister eller longstay drabbats och ser inget som tyder på att det skulle vara annorlunda den här gången. Tvärtom så grep ex militär 2st discotekts vakter som var hårdhänta mot en falang, nu väntar dom rättegång för att ha lekt poliser.

Så länge vi håller oss på rätt sida lagen finns nog inget att vara orolig för.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Dom militärer som har Power att rensa upp i sexindustrin går knappast med vanliga pros. Finns gott om skådespelerskor, wannabies, modeller etc till dom.

 

/ SatanG

Hej

 

Så är det, dom meniga går på förläggningens närliggande bordeller, befäl på massageinstitut och militärledningen frotterar sig med callgirls.

 

Med vänlig hälsning isan lover  

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Så är det, dom meniga går på förläggningens närliggande bordeller, befäl på massageinstitut och militärledningen frotterar sig med callgirls.

 

Med vänlig hälsning isan lover  

 

Det är väl sådana regler som gäller det mesta i världen

 

Man köper det man har råd med

 

Mer pengar = dyrare nöjen

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Så är det, dom meniga går på förläggningens närliggande bordeller, befäl på massageinstitut och militärledningen frotterar sig med callgirls.

 

Med vänlig hälsning isan lover  

Har du militärer i släkten eftersom du vet detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det blir ju lite eländigt när man (jag) vill både äta kakan och ha den kvar.

 

Förstår precis hur du menar, men militärer med hårda nypor kanske inte är det turister uppskattar högst.

Ser på lite andra forum att det kommer upp frågor kring huruvida det är smart att boka, åka, stanna i Thailand.

 

Men just Svenskar verkar inte bry sig vidare mycket. Kanske vi är immuna, jämfört med länder som har haft en oroligare historia.

 

Det händer inte mig, tja... när jag tänker efter så har ju forumet ett ganska passande namn "no problem, dont worry"/"Mai pen rai"

Hej

 

Jag förvånas också över Svenskars okänslighet och förmåga att blunda för vad militärkupper, juntor och diktatur egentligen står för och innebär.

 

Bara stränderna rensas, hotellen är rena och billiga liksom mat och alkohol, kvinnorna fattiga nog att sälja sig så är allt bra, saker som yttrande och åsiktsfrihet, ocensurerad media, demokrati och rösträtt är bara bra och nödvändigt hemma och inte på semestern.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag förvånas också över Svenskars okänslighet och förmåga att blunda för vad militärkupper, juntor och diktatur egentligen står för och innebär.

 

Bara stränderna rensas, hotellen är rena och billiga liksom mat och alkohol, kvinnorna fattiga nog att sälja sig så är allt bra, saker som yttrande och åsiktsfrihet, ocensurerad media, demokrati och rösträtt är bara bra och nödvändigt hemma och inte på semestern.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Klyschornas mästare har talat..igen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Har du militärer i släkten eftersom du vet detta?

Hej

 

Svar ja, innehåller inte alla släkter i Thailand militärer ?

 

Jag har som ung varit på både bordeller och karaokebarer med meniga och befäl (liksom poliser). 

 

En gång blev jag körd hem av ett full Kapten i ett militärfordon med en stor kanon på släp, det väckte en del uppmärksamhet i byn minst sagt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Svar ja, innehåller inte alla släkter i Thailand militärer ?

 

Jag har som ung varit på både bordeller och karaokebarer med meniga och befäl (liksom poliser). 

 

En gång blev jag körd hem av ett full Kapten i ett militärfordon med en stor kanon på släp, det väckte en del uppmärksamhet i byn minst sagt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Tog någon av dom din tjej efter som du idag har ett så starkt hat mot militären?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tog någon av dom din tjej efter som du idag har ett så starkt hat mot militären?

Hej

 

Jag hatar absolut inte militärer men jag anser inte att dom ska styra länder och skjuta på sin egen befolkning. 

 

Enligt mig ska militären vara opolitisk samt under civil och demokratisk kontroll, finnas till för att försvara sitt land mot angrepp utifrån och agera vid naturkatastrofer och dylikt på order ifrån regering och parlament.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag hatar absolut inte militärer men jag anser inte att dom ska styra länder och skjuta på sin egen befolkning. 

 

Enligt mig ska militären vara opolitisk samt under civil och demokratisk kontroll, finnas till för att försvara sitt land mot angrepp utifrån och agera vid naturkatastrofer och dylikt på order ifrån regering och parlament.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Men det är fullt ok när rödskjortorna gör det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det är fullt ok när rödskjortorna gör det?

 

Ge dig nu.

Du får ju uppriktiga svar på dina ohövliga frågor.

Varför envisas du dra ner debatten under marknivå, får det dig att känna dig mera smart?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...