Jump to content
IGNORERAD

Soldater rensade stranden Patong på Phuket under dagen


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Thailands militärjunta har skickat soldater till en av landets mest välkända stränder för att rensa bort matstånd, massagehyddor och illegala försäljare för att återställa landets anseende.

Fler än 100 soldater i militär mundering traskade under onsdagen längsmed stranden Patong på Phuket. Sayan Chanachaiwong - den lokala distriktsledaren - sade att deras uppdrag var att rensa bort alla försäljare som i flera år har tagit stranden i besittning och gjort det nästan omöjligt att gå där.

Sedan kuppen i maj så har militären slagit ner mot brottslighet och korruption eftersom detta är något som enligt dem måste tas tag i innan demokrati kan återinföras.

Källa: http://www.bangkokpost.com/most-recent/419727/thai-junta-sends-solders-to-clean-up-phuket-patong-beach

 

post-8073-0-65858200-1404917641.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 200
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    27

  • Moritz

    20

  • Baa

    14

  • Tallviking

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Moipenyang

Shit vad bra för anseendet. Får plats med några feta turister till på köpet..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Tja, dom ser till att lagar efterlevs. Bättre det än att kriga i alla fall (för militären med nya fina JAS39 Gripen).

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man reensar bort de fasta forsaljningstallena kan val i o for sig vara bra, men vem vill kuta upp pa streetan for att fa en kall, blir nog lite tudelat om denna atgard. De ambulerands med sin numrerade vastar for att visa att man har tillstand, ar dom ocksa bortplockade? I sa fall blir det anda varre, ingen farsk frukt helle att svalka sig med om det blir langt till dryckerna!

Vet inte om jag riktigt tycker detta skulle vara sa varst hogprioriterat!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man reensar bort de fasta forsaljningstallena kan val i o for sig vara bra, men vem vill kuta upp pa streetan for att fa en kall, blir nog lite tudelat om denna atgard. De ambulerands med sin numrerade vastar for att visa att man har tillstand, ar dom ocksa bortplockade? I sa fall blir det anda varre, ingen farsk frukt helle att svalka sig med om det blir langt till dryckerna!

Vet inte om jag riktigt tycker detta skulle vara sa varst hogprioriterat!

 

Så du tycker att kreti och pleta ska få slå upp sina ruckel och försäljningsstånd lite var som helst och skita i regler och bestämmelser?

 

Vi får väl anta att bestämmelserna är något sånär genomarbetade och motiverade.

Är det fel, tycker du, att det finns en planläggning över etableringsställen för näringsidkare. Jag tycker inte det.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du tycker att kreti och pleta ska få slå upp sina ruckel och försäljningsstånd lite var som helst och skita i regler och bestämmelser?

 

Vi får väl anta att bestämmelserna är något sånär genomarbetade och motiverade.

Är det fel, tycker du, att det finns en planläggning över etableringsställen för näringsidkare. Jag tycker inte det.

Jag har for det forsta INTE sagt att kreti o pleti ska fa sla upp nanting overhuvudtaget och inte heller forordat att man ska skita i regler och forordningar. 

Tycker mig ha forstatt tidighare att du ar en bade laskunnig och forstandig man sa nog kunde du val ha forsokt rakna ut vad jag avser! :thumbsup:

Om du funderar lite over varfor dom star dar dar, jo for att dom har, emellertid oriktigt, blivit tillatna att gora det i den ordning som galler i landet i stort, d.v.s. man "koper sina rattigheter" inget specifikt med Phuket utan HELA landet.

Att detta skulle vara en hogprioriterad sak har jag som sagt svart att halla med om, rensa i poliskaren forst, dar ar dom riktiga bovarna, inga smasmygare som forsoker lura av charterturisterna overpris pa en bira pa stranden (som dom dessutom tycker det ar vart att betala)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har for det forsta INTE sagt att kreti o pleti ska fa sla upp nanting overhuvudtaget och inte heller forordat att man ska skita i regler och forordningar. 

Tycker mig ha forstatt tidighare att du ar en bade laskunnig och forstandig man sa nog kunde du val ha forsokt rakna ut vad jag avser! :thumbsup:

Om du funderar lite over varfor dom star dar dar, jo for att dom har, emellertid oriktigt, blivit tillatna att gora det i den ordning som galler i landet i stort, d.v.s. man "koper sina rattigheter" inget specifikt med Phuket utan HELA landet.

Att detta skulle vara en hogprioriterad sak har jag som sagt svart att halla med om, rensa i poliskaren forst, dar ar dom riktiga bovarna, inga smasmygare som forsoker lura av charterturisterna overpris pa en bira pa stranden (som dom dessutom tycker det ar vart att betala)

 

Jo, jag har "funderat lite" och tror att de här åtgärderna inte bara skall ses som lite simpla åtgärder för att städa upp på strategiska platserär, utan är även ämnade som ett skyltfönster åt tjänstemän och allmänhet vad som är att vänta och "hur valserna numera går".

 

Tro inte att att de här "nyheterna" stannar i Phuket och närmsta omgivning - nä de sprids över hela Thailand som en löpeld och får många att darra i knävecken. Typ när kommer de hit och röjer?

 

Kan jag få lite medhåll i mina funderingar nu? :)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt Gen Maj Pong är högsta prioritet att återlämna stränderna till det thailändska folket.

- Farangerna bör hålla sig i poolen säger Gen Maj Pong.

Inom kort väntas militären inleda en storoffensiv för att inta stranden i Pattaya.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, jag har "funderat lite" och tror att de här åtgärderna inte bara skall ses som lite simpla åtgärder för att städa upp på strategiska platserär, utan är även ämnade som ett skyltfönster åt tjänstemän och allmänhet vad som är att vänta och "hur valserna numera går".

 

Tro inte att att de här "nyheterna" stannar i Phuket och närmsta omgivning - nä de sprids över hela Thailand som en löpeld och får många att darra i knävecken. Typ när kommer de hit och röjer?

 

Kan jag få lite medhåll i mina funderingar nu? :)

Inget som jag egentlige vare sig nu eller tidigare sager emot i sak, bara konstaterar att vi har liye olika meningar om prioriteringsgraden. Och tur ar val det, hur skulle varlden se ut om vi alla tankte lika (som mig t.ex :crazy: ).

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Kalle Anka armen slå till igen! Jag skulle inte bli förvånad om Gen Majlund blir tilldelad Nobels fredspris... ja, eller bli erbjuden tjänsten som VD för GB-glass. Att farang skulle vara så in i helvetes naiva är häpnadsväckande! Vad näst? Ett bilfritt Bangkok?

Link to comment
Dela på andra sajter

@ Jive. Visst får du medhåll. En stor del av problemet i Thailand är ju attityden är att om höjdarna kan fuska så gör jag det också. Det handlar om att bilda nya och bättre normer. Då är det rätt att göra sådant som väcker uppseende och får folk att tänka efter. Skrapa på ytan är inte fel så länge som man följer upp med att gå på djupet. Kan man jämna vägen med lite uppseendeväckande grejer som får man lättare acceptans sedan. Jag som växte upp med "Håll Sverige Rent" har en inbyggd spärr mot att kasta skräp, som ingen verkar ha i Thailand, exempelvis. Så långsiktigt byggande av normer fungerar. I Thailand har man en opportunistisk och egoistisk attityd. Man gör det som gynnar jaget, skit samma om andra drabbas. Det gäller allt från sopor ut genom bilfönstret till korrumperade risprogram. Får man bukt med det ena så ökar chansen att få stil på det andra. Det måste ske i växelverkan från stort till smått och från smått till stort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

@ Jive. Visst får du medhåll. En stor del av problemet i Thailand är ju attityden är att om höjdarna kan fuska så gör jag det också. Det handlar om att bilda nya och bättre normer. Då är det rätt att göra sådant som väcker uppseende och får folk att tänka efter. Skrapa på ytan är inte fel så länge som man följer upp med att gå på djupet. Kan man jämna vägen med lite uppseendeväckande grejer som får man lättare acceptans sedan. Jag som växte upp med "Håll Sverige Rent" har en inbyggd spärr mot att kasta skräp, som ingen verkar ha i Thailand, exempelvis. Så långsiktigt byggande av normer fungerar. I Thailand har man en opportunistisk och egoistisk attityd. Man gör det som gynnar jaget, skit samma om andra drabbas. Det gäller allt från sopor ut genom bilfönstret till korrumperade risprogram. Får man bukt med det ena så ökar chansen att få stil på det andra. Det måste ske i växelverkan från stort till smått och från smått till stort.

Det låter ju jättefint. Men i verkligheten så fungerar det inte så... speciellt i ett land som Thailand, där korruptionen är så djupt rotad att gemen man inte ens tänker på det som korruption. Ja, man skrapar på ytan som du säger.. man slår ner mot dom fattiga och mest utsatta och det är dom som blir drabbad av denna demokratiska och fina upprensning. Men hade det inte varit mer rätt att avsätta och åtala polischefer, borgmästaren och andra korrupta svin som inte klara av att sköta sitt jobb? Nej, man ska slå till mot dom fattiga och mest utsatta i samhället. Det är så patetiskt att man blir spyfärdig... sen att andra tycker det är jättebra är helt befängt om du frågar mig. Ja, skjut den som redan ligger det löser alla problemen. Nej, nu går jag och kräks lite!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter ju jättefint. Men i verkligheten så fungerar det inte så... speciellt i ett land som Thailand, där korruptionen är så djupt rotad att gemen man inte ens tänker på det som korruption. Ja, man skrapar på ytan som du säger.. man slår ner mot dom fattiga och mest utsatta och det är dom som blir drabbad av denna demokratiska och fina upprensning. Men hade det inte varit mer rätt att avsätta och åtala polischefer, borgmästaren och andra korrupta svin som inte klara av att sköta sitt jobb? Nej, man ska slå till mot dom fattiga och mest utsatta i samhället. Det är så patetiskt att man blir spyfärdig... sen att andra tycker det är jättebra är helt befängt om du frågar mig. Ja, skjut den som redan ligger det löser alla problemen. Nej, nu går jag och kräks lite!

 

När du ändå är igång. Så kan du väl kräkas lite på vårat grannland i söder. Som har förbjudit i lag att hjälpa personer som inte har danskt medborgarskap.

Och detta sker i en demokrati. Vet inte om det är så mycket bättre.

En fransman eller tysk eller Rom som bryter benet ska således linka över gränsen för att kunna få sjukvård om dom inte kan betala. Då det är förbjudet enligt dansk lag att  hjälpa personer som saknar danskt personnummer.

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

När du ändå är igång. Så kan du väl kräkas lite på vårat grannland i söder. Som har förbjudit i lag att hjälpa personer som inte har danskt medborgarskap.

Och detta sker i en demokrati. Vet inte om det är så mycket bättre.

En fransman eller tysk eller Rom som bryter benet ska således linka över gränsen för att kunna få sjukvård om dom inte kan betala. Då det är förbjudet enligt dansk lag att  hjälpa personer som saknar danskt personnummer.

Håll dig till ämnet istället. Tycker du börja likna IL ju mer du skriver i politikertrådarna. Väldigt svårt att hålla sig till sakfrågan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det låter ju jättefint. Men i verkligheten så fungerar det inte så... speciellt i ett land som Thailand, där korruptionen är så djupt rotad att gemen man inte ens tänker på det som korruption. Ja, man skrapar på ytan som du säger.. man slår ner mot dom fattiga och mest utsatta och det är dom som blir drabbad av denna demokratiska och fina upprensning. Men hade det inte varit mer rätt att avsätta och åtala polischefer, borgmästaren och andra korrupta svin som inte klara av att sköta sitt jobb? Nej, man ska slå till mot dom fattiga och mest utsatta i samhället. Det är så patetiskt att man blir spyfärdig... sen att andra tycker det är jättebra är helt befängt om du frågar mig. Ja, skjut den som redan ligger det löser alla problemen. Nej, nu går jag och kräks lite!

Hej

 

Håller med dig här, hitills har det nästan uteslutande handlat om att slå ned på dom branscher som domineras av fattiga som Gatuförsäljning, MC taxi, Taxichaufförer, gästarbetare och strandförsäljare, när får vi t.ex se krafttag mot männen bakom inköpet av dom icke fungerande helt värdelösa G200 bombdetektorerna?

 

Dom inblandade i denna korrumperade bluffaffär fick ju 10 års fängelse för sin roll i England.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Kalle Anka armen slå till igen! Jag skulle inte bli förvånad om Gen Majlund blir tilldelad Nobels fredspris... ja, eller bli erbjuden tjänsten som VD för GB-glass. Att farang skulle vara så in i helvetes naiva är häpnadsväckande! Vad näst? Ett bilfritt Bangkok?

 

 

 

Och vari menar du att det översta citatet hör till sakfrågan?'

Och i  meddelandena fick du ju till och med medhåll och karma från IL.

Kasta inte slägga i gummihus. Den kan lätt ramla tillbaka och slå dig i huvet. :)

För övrigt inget illa menat med det jag skrev!

Ha en bra dag!!!

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Håller med dig här, hitills har det nästan uteslutande handlat om att slå ned på dom branscher som domineras av fattiga som Gatuförsäljning, MC taxi, Taxichaufförer, gästarbetare och strandförsäljare, när får vi t.ex se krafttag mot männen bakom inköpet av dom icke fungerande helt värdelösa G200 bombdetektorerna?

 

Dom inblandade i denna korrumperade bluffaffär fick ju 10 års fängelse för sin roll i England.

 

Mvh isan lover

Vilka står bakom. Gatuförsäljningen MC, Taxi, Strandförsäljarna. Är det inte Thaimaffian och höga Tjänstemen och Polischefer?   

 

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

wUThai: "Men hade det inte varit mer rätt att avsätta och åtala polischefer, borgmästaren och andra korrupta svin som inte klara av att sköta sitt jobb?" Hmmmm... du har inte hängt med riktigt ser jag. En av dom första åtgärderna var just att omplacera en hel massa korrupta polischefer och andra höjdare. Som jag ser det satsar man BÅDE på stort och smått, så att flödet uppåt av korruptionspengar torkar ut. Man "slår inte till" mot fattiga eller "vanligt folk" så länge dom håller sig till regler som oftast har funnits sedan innan Thaksin, med på hans tid var det OK att bryta mot dom mot pengar i rätt fickor. Ofta var det just dom minst bemedlade som tvingades betala dessa korruptionspengar. Tråden om gatuförsäljning i Bangkok skulle ha haft ett annat namn kanske, exempelvis, för det är ju inte all gatuförsäljning som ska bort utan den illegala som ställer till med trafikfara, snedvrider konkurrens och göder korruption. ("Illegal gatuförsäljning ska flyttas till lagliga ytor" vore bättre titel anser jag.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vilka står bakom. Gatuförsäljningen MC, Taxi, Strandförsäljarna. Är det inte Thaimaffian och höga Tjänstemen och Polischefer?   

 

Sakaeo

Hej

 

Det finns säkert inslag av detta i ledningen men det går inte att komma ifrån att dom allra flesta som har dessa yrken på gatunivå kommer ifrån fattiga förhållanden och tillhör socialgrupp tre.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...