Jump to content
IGNORERAD

Soldater rensade stranden Patong på Phuket under dagen


MPR Nyheter

Recommended Posts

Ge dig nu.

Du får ju uppriktiga svar på dina ohövliga frågor.

Varför envisas du dra ner debatten under marknivå, får det dig att känna dig mera smart?

Så så fort man nämner rödskjortorna så drar man debatten under marknivå? Jaha bra att veta. Förövrigt vad var det för ohövligt i min fråga?

Ändrades av Khun Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 200
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    27

  • Moritz

    20

  • Baa

    14

  • Tallviking

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ge dig nu.

Du får ju uppriktiga svar på dina ohövliga frågor.

Varför envisas du dra ner debatten under marknivå, får det dig att känna dig mera smart?

U got a point!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så så fort man nämner rödskjortorna så drar man debatten under marknivå? Jaha bra att veta. Förövrigt vad var det för ohövligt i min fråga?

Nej men att kategoriskt forsoka skita ner och forlojliga andra medlemmar ar javligt lagt, dar ligger Glokalnet skyhogt over!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej men att kategoriskt forsoka skita ner och forlojliga andra medlemmar ar javligt lagt, dar ligger Glokalnet skyhogt over!

Jag har nog fan fått min beskärda del av skit här på forumet. Så man skall sluta ifrågasätta inläggen, då blir ju MPR bara ett visum forum till slut

Link to comment
Dela på andra sajter

Klyschornas mästare har talat..igen. 

Gentemot :ahh:  :ahh:  :ahh:  dig står väl IL i lä.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så så fort man nämner rödskjortorna så drar man debatten under marknivå? Jaha bra att veta. Förövrigt vad var det för ohövligt i min fråga?

 

Har du militärer i släkten osv

Tog någon av dom din tjej

Lägga på andra en mening typ "men det är OK när rödskjortor gör.."

 

OK att retas de som tjatar emot i samma stil (som jag ibland)

men uppriktiga svar förtjänar uppriktiga följdfrågor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gentemot :ahh:  :ahh:  :ahh:  dig står väl IL i lä.

 
 Sancho Panza Don Quixote´s vapendragare har talat. Förklara Klyschor!

post-9848-0-67768700-1405414395.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du militärer i släkten osv

Tog någon av dom din tjej

Lägga på andra en mening typ "men det är OK när rödskjortor gör.."

 

OK att retas de som tjatar emot i samma stil (som jag ibland)

men uppriktiga svar förtjänar uppriktiga följdfrågor.

Skall vi gå igenom några av dina kommentarer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall vi gå igenom några av dina kommentarer?

 

Det är ett fritt forum, du kan gå vart du vill, även igenom.

Lättare dock att du nöjer dig med insinuationer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tog någon av dom din tjej efter som du idag har ett så starkt hat mot militären?

Hej

 

Ett påstående helt i din klass.

 

Hade så varit fallet hade det knappast angått dig, men hon väntade faktiskt med sex tills hon gifte sig.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Ett påstående helt i din klass.

 

Hade så varit fallet hade det knappast angått dig, men hon väntade faktiskt med sex tills hon gifte sig.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Är du säker på det?

Kanske bara gällde dig :ahh:

 

 

 

 

 

 

 

 

Sorry men lägger man upp den på straffpunkten så.. ;)

Ändrades av Benjamas
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag hatar absolut inte militärer men jag anser inte att dom ska styra länder och skjuta på sin egen befolkning.

Enligt mig ska militären vara opolitisk samt under civil och demokratisk kontroll, finnas till för att försvara sitt land mot angrepp utifrån och agera vid naturkatastrofer och dylikt på order ifrån regering och parlament.

Med vänlig hälsning isan lover

Nu klev ju militären in när det var en politisk sandlåda, när dom "folkvalda" misslyckats med allt för att sedan bara tänka på sig själva. Tänk att på bara 2 månader få myndigheter att följa regler. Det hade ju ni röda inte lyckats med på många år.

Hur kan du blunda för sånt? Hade dina idoler tagit tag i detta hade kuppen inte behövt inträffa. Allt som har hänt beror på att rödingarna endast ville ha makt för att gynna sig själva.

Militären kommer inte våga backa på att det blir val nästa år. Då är det bara hoppas på att det har klivit fram nya politiker som är fria från korruption, följer demokratiska regler, gör vad dom lovar och att valet inte kantas av röstköp. Förlåt, små gåvor ska det ju stå.

Detta är således den raka motsatsen till vad ni röda har stått för hittills. DÅ kan vi prata om folkvald på riktigt. Inte förr. Och jag skiter fullkomligt i vilken färg den nya regeringen har, bara dom är seriösa. Det kan man ju inte direkt säga att dom röda var.

Dessutom hoppas jag att kungahuset inte blandar sig i politiken, efter åtminstone får begränsat inflytande. Där slog jag hål på ytterligare en av dina påhittade myter.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu klev ju militären in när det var en politisk sandlåda, när dom "folkvalda" misslyckats med allt för att sedan bara tänka på sig själva. Tänk att på bara 2 månader få myndigheter att följa regler. Det hade ju ni röda inte lyckats med på många år.

Hur kan du blunda för sånt? Hade dina idoler tagit tag i detta hade kuppen inte behövt inträffa. Allt som har hänt beror på att rödingarna endast ville ha makt för att gynna sig själva.

Militären kommer inte våga backa på att det blir val nästa år. Då är det bara hoppas på att det har klivit fram nya politiker som är fria från korruption, följer demokratiska regler, gör vad dom lovar och att valet inte kantas av röstköp. Förlåt, små gåvor ska det ju stå.

Detta är således den raka motsatsen till vad ni röda har stått för hittills. DÅ kan vi prata om folkvald på riktigt. Inte förr. Och jag skiter fullkomligt i vilken färg den nya regeringen har, bara dom är seriösa. Det kan man ju inte direkt säga att dom röda var.

Dessutom hoppas jag att kungahuset inte blandar sig i politiken, efter åtminstone får begränsat inflytande. Där slog jag hål på ytterligare en av dina påhittade myter.

 

När det blir demokratiska val så tror jag att det bildats ett nytt parti som får stöd av militären. Kanske bestående av folk från just militären.

Om militären fortsätter med sina framgångar med att styra upp landet som dom  haft hittills kommer det partiet att få många röster.

Jag har frågat samtliga thailändare jag känner om vad dom tycker om kuppen och samtliga stödjer den.

 

En fattig bonde frågade jag vidare om han verkligen ville att det skulle bli slut på all korruption. Då kommer han ju inte undan med 200 Bath i fickan när han blir stoppad utan hjälm på motorcykeln. Det kan ju inte finnas en gräns för när det är ok

Hans svar var att han hellre tar 400 Bath i böter än 200 i fickan därför att dessa 400 kommer att göra skillnad i samhället och tex. gå till ny belysning. Medan 200 i fickan på polisen gör ingen nytta alls, snarare tvärt om.

Ändrades av Dannep4
Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag skiter fullkomligt i vilken färg den nya regeringen har, bara dom är seriösa. Det kan man ju inte direkt säga att dom röda var.

 

HaHaHa :thumbsup:  skulle schockrosa passa!

 

Blir nog dessvarre med en kraftigt nyans av brunt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

HaHaHa :thumbsup:  skulle schockrosa passa!

 

Blir nog dessvarre med en kraftigt nyans av brunt!

 

Polispartiet?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Police
Reforms cause a stir
 
THE NATION July 16, 2014 1:00 am
Some welcome junta's changes, others accuse it of overstepping its role

NATIONAL POLICE reforms introduced by the National Council for Peace and Order have already started creating ripples spreading far and wide, and also in the political arena.

 

http://www.nationmultimedia.com/politics/Reforms-cause-a-stir-30238611.html

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Police
Reforms cause a stir
 
THE NATION July 16, 2014 1:00 am
Some welcome junta's changes, others accuse it of overstepping its role

NATIONAL POLICE reforms introduced by the National Council for Peace and Order have already started creating ripples spreading far and wide, and also in the political arena.

 

http://www.nationmultimedia.com/politics/Reforms-cause-a-stir-30238611.html

 

Utdrag ur artikeln.

 

"I think this is a good start to overhaul the Royal Thai Police. It's the first step of the change that will ensure the Royal Thai Police really belongs to the people," Deputy National Police Commissioner General Aek Angsananont said yesterday, referring to the announcements made on Monday night.

He said he certainly agreed with the new rule that allows the national police chief to nominate his successor.

"The Royal Thai Police must be free from political interference," he said.

 

Over the past many years, angry protesters have often complained that police served certain political office holders as even the man at the top of the Royal Thai Police could lose his post at the whim of the prime minister.

Ändrades av Khun Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

Utdrag ur artikeln.

 

"I think this is a good start to overhaul the Royal Thai Police. It's the first step of the change that will ensure the Royal Thai Police really belongs to the people," Deputy National Police Commissioner General Aek Angsananont said yesterday, referring to the announcements made on Monday night.

He said he certainly agreed with the new rule that allows the national police chief to nominate his successor.

"The Royal Thai Police must be free from political interference," he said.

 

Sticker nog i ögonen på en viss före detta Polis-chef tillika före detta politiker ! :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd att det inte finns någon som kan säkra att "the royal Thai Army really belongs to the people"

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd att det inte finns någon som kan säkra att "the royal Thai Army really belongs to the people"

 

Så dom skall inte styras politisk heller enligt dig ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Så dom skall inte styras politisk heller enligt dig ?

 

Vilka politiker styr dom för tillfället, menar du?

Nämn gärna några stycken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka politiker styr dom för tillfället, menar du?

Nämn gärna några stycken.

Hoppas du bara spelar dum

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ett obildat svar på frågan.

Som man frågar får man svar...

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...