Jump to content
IGNORERAD

Gatuförsäljare ska bort från Bangkoks trottoarer innan slutet av månaden


MPR Nyheter

Recommended Posts

Guest wUThai

Varför inte bara skjuta av dessa lowlifes direkt? Då spar man in både på trottoarer och så slipper vi fattiga människor. Tycker det är det mest negativa med Thailand, det är att det är så jävla många fattiglappar där.. kan man inte kasta ut dom? Typ, Kambodja? Eller nåt annat sunkland?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 266
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    21

  • Surin P3

    16

  • janne_h

    14

  • Moritz

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

kitungmakmak

Jag har inte upplevt nåt problem (inte mycket i alla fall) med trottoarförsäljarna runt skuhumvit soi 20-22 men MC-taxi som kör på trottoaren har hållt på att klippa mig nån gång.

Det går ju att köpa lite käk och det är ju bra, kanske blir lite trångt vid busshållplatserna (bästa läget för matvagnarna?) men äta bör man.

 

Tycker som nån tidigare att dom kan väl hålla till på soierna istället så får man upp gångstråken.

 

Risken finns ju att om dom rensar trottoaren så får MC-taxin en gräddfil där. Ur askan i elden så att säga.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Och var blir anvisade platser? Långt från centrum? På stora fria ytor där dom måste betala allt mellan 100-2000 Baht till

markägaren,per dag för att få stå på max 10 m2? Håller med dom som tycker detta är charmen med Bangkok. Det är ju bara att kolla

på tv när det visas resereportage från Thailand. Kontentan är ju att det är detta som är den stora charmen med Bangkok.

Äta överallt,shoppa,lyckas pruta så att både köpare och säljare är nöjda.

Har aldrig sett ett resereportage från Bangkok utan att dom har visat hur knökat och trångt det är att ta sig fram.

Och då menar jag inte i negativ bemärkelse..

Helt klart så tappar BKK en del av charmen, där håller jag med dig. Samtidigt så stänger de igen för mycket av trottoaren på vissa ställen. Att det skulle bli handikappvänligare om trottoarförsäljarna försvinner det är nog riktigt till viss del. Men trottoarkanter som är 30-40cm på vissa ställen behöver nog en del i övrigt för handikappanpassning. Älskar att äta på visa trottoarserveringar vissa har helt gudomlig mat.

 

Men att det ska vara billigt att stå på trottoaren kan du nog glömma. En bra trottoarplats kostade på 90-talet flera 100 000 baht. Och flera års väntetid. Tror nog inte att det blivit billigare nuförtiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men att det ska vara billigt att stå på trottoaren kan du nog glömma. En bra trottoarplats kostade på 90-talet flera 100 000 baht. Och flera års väntetid. Tror nog inte att det blivit billigare nuförtiden.

Jaha, det är därför de är så fattiga dessa gatuförsäljare... De spenderade alla sina pengar på "tillståndet".

Ändrades av Surin P3
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte bara skjuta av dessa lowlifes direkt? Då spar man in både på trottoarer och så slipper vi fattiga människor. Tycker det är det mest negativa med Thailand, det är att det är så jävla många fattiglappar där.. kan man inte kasta ut dom? Typ, Kambodja? Eller nåt annat sunkland?

Jag förstår att det var ironi men om jag ska vara riktigt ärlig så är alla grann länder till Thailand trevligare att vara i förutom Malaysia då.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Jaha, det är därför de är så fattiga dessa gatuförsäljare... Det spenderade alla sina pengar på "tillståndet".

 

Jag tror nog att de som sköter verksamheten själv tjänar en del pengar. Men många som står där är nog inte de som betalt tillstånden utan bara anställda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Jag förstår att det var ironi men om jag ska vara riktigt ärlig så är alla grann länder till Thailand trevligare att vara i förutom Malaysia då.

Det är inget fel på Maylasia heller..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, det är därför de är så fattiga dessa gatuförsäljare... De spenderade alla sina pengar på "tillståndet".

Samma sak i ett köpcentrum.

All vinst går till lokalhyran även för etablerade och namnkunniga företag.

Samma sak för barhyrare i pattis, all vinst och lite till i hyra.

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså är det bättre att nuvarande genomkorrupta system där polisen tar alla pengarna och garanterat inga pengar kommer stat/kommun till del än ett system där pengar i alla fall till större (eller i sämsta fall mindre del) hamnar rätt. En något besynnerlig logik.

 

Kan du inte läsa eller förstå vad som menas med:

 

 

underförstått: ...från de privata byxfickorna...

 

Hoppas att det inte var med avsikt för även du måste ju erkänna att ditt svar då skulle blir ett ännu bättre exempel på en besynnerlig logik.

 

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte upplevt nåt problem (inte mycket i alla fall) med trottoarförsäljarna runt skuhumvit soi 20-22 men MC-taxi som kör på trottoaren har hållt på att klippa mig nån gång.

Det går ju att köpa lite käk och det är ju bra, kanske blir lite trångt vid busshållplatserna (bästa läget för matvagnarna?) men äta bör man.

 

Tycker som nån tidigare att dom kan väl hålla till på soierna istället så får man upp gångstråken.

 

Risken finns ju att om dom rensar trottoaren så får MC-taxin en gräddfil där. Ur askan i elden så att säga.

Rörbitar anpassade för instickning i hjulen mellan ekrarna är nästa försäljning grej tror jag, kan på sikt minskar mc:taxi på trottoarerna. Det lär sätta fart på tillverkningen av mc-hjul som är positivt.

Alltid på de svagas sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ja, vänta nu och se om det syns nån skillnad så småningom.

Det är väldigt mycket glitter och lite verkstad numera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde du beskrev yingluckis shopping rundor, mycket bling och inget arbete för landet/folket. Men sånt hinns inte med i det nya Thailand, nu händer det saker på riktigt. Och folket är glada, annat var det förr då led de stackar bönderna. Lurade av överheten som en del här dyrkar som sin röda gud...

Alltid på de svagas sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang

Trodde du beskrev yingluckis shopping rundor, mycket bling och inget arbete för landet/folket. Men sånt hinns inte med i det nya Thailand, nu händer det saker på riktigt. Och folket är glada, annat var det förr då led de stackar bönderna. Lurade av överheten som en del här dyrkar som sin röda gud...

Led av vad? Bättre lön och billig sjukvård eller? Vad är det de inte lider av nu.. :rotfl:  :rotfl:  :rotfl: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Trodde du beskrev yingluckis shopping rundor, mycket bling och inget arbete för landet/folket. Men sånt hinns inte med i det nya Thailand, nu händer det saker på riktigt. Och folket är glada, annat var det förr då led de stackar bönderna. Lurade av överheten som en del här dyrkar som sin röda gud...

En som lider av något allvarligt är du , LillHitler !

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, vissa tycker att det har sin charm, helt klart.

För mig så är dessa försäljare bara i vägen. Har aldrig köpt något ifrån dessa försäljare.

 

Tycker det finns en hel del annat i Bangkok än gatuförsäljare som gör staden fantastisk.

Joda, precis som jag sa, vissa kan man sakert klara sig utan. men..

 

 

Alltsa. du som reser en hel del i varlden, har du glomt dina forsta resor med nyfikenheten hangande som en sloja runt skallen? Visst ar det en del av platsen ifragas charm!

Ursakta, men detta tytcker jag ar rappakalja, vem fan vill promenera i Bangkok? Strova omkring, ja, men som turist vill man ha lite flard och krimskrams omkring sig!

 

Jag blir personligen inte alls forvanad over vilka som applaaderar detta, inte som person, inte alls, men som van Thairesenar med anknytnoing och rutin har man, i alla fall tror jag det, inte samma tolerans , precis som vi "Stockholmare" ojar oss over hur langsamma lantisarna ar ute pa stan!

Inget som jag i dag ar direkt stolt over, men sa var dset!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Rörbitar anpassade för instickning i hjulen mellan ekrarna är nästa försäljning grej tror jag, kan på sikt minskar mc:taxi på trottoarerna. Det lär sätta fart på tillverkningen av mc-hjul som är positivt.

Träskor funkar perfekt.

Man har dom på fötterna och alltid beredd att skicka iväg en misil.

Link to comment
Dela på andra sajter

Händer saker i Pattaya också.

Drösvis med glädjeflickor som åker fast såg jag nyss på tv.

Här går dock torskarna fria eller?

Tur man är Galt.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du gör dig av med alla fattiga då kommer du själv aldrig att känna dig rik eftersom alla blir rikare än du är. :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Händer saker i Pattaya också.

Drösvis med glädjeflickor som åker fast såg jag nyss på tv.

Här går dock torskarna fria eller?

Tur man är Galt.

 

Tja, det blir väl 200B i böter och sen är dom ute igen (tjejerna alltså).

 

Torskarna är väl offren i Thailand, varför skulle man sätta dit brottsoffer när det är olagligt att sälja sexuella tjänaster.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Man måste fråga sig först varför köper man om det finns gratis. Dessutom känns det bättre med gratis. :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, det blir väl 200B i böter och sen är dom ute igen (tjejerna alltså).

 

stämmer nog men 200B  kanske är för lite när de kommer in på nationell tv. minst 300b

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror nog att de som sköter verksamheten själv tjänar en del pengar. Men många som står där är nog inte de som betalt tillstånden utan bara anställda.

Fan det artar sig. Jag sänker lönen tillräckligt för att folka ska tycka synd om mina anställda. S¨å att huruvida jag sysslar med skattebrott eller koruption. Så ska jag ha frikort att fortsätta köra som vanligt.

Är detta svensk affärsfilosofi?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ju vara läge att minska poliskårens storlek så blir ju färre personer griniga.

Minskar man på poliskårens storlek så blir ju färre personer gripna, jäkligt smart tanke faktiskt.

 

Brottsstatistikern Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Minskar man på poliskårens storlek så blir ju färre personer gripna, jäkligt smart tanke faktiskt.

Brottsstatistikern Fritz..

Man kan ju se till att dom som blir kvar faktiskt gör nåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Träskor funkar perfekt.

Man har dom på fötterna och alltid beredd att skicka iväg en misil.

Kom och tänkta på denna fina lösning de har för bilar, lite underhållande.

Bus Bollards, synd att de inte fungerar för mc:n i Thailand.

Ändrades av wix

Alltid på de svagas sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...