Jump to content
IGNORERAD

Vågar man köpa hus i Thailand nu?


Rangsit

Recommended Posts

Inga vanliga bungalows om du får 400-500 USD per natt för dom !

Läget är bra för dom ligger på stranden och har privat pool till varje hus. Men husen är bara 80 kvm boyta så det är läget som man tjänar på
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 201
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Chan2014

    11

  • Muimatt

    10

  • kitungmakmak

    10

  • Nemo

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sam sip sam

Abolut det är klart att fjanten är välkommen.Han har fått många karma av mig.

Men sen han fjantade bort könsstympningen och ser detta som något normalt

så inser jag vad ni andra pratar om.

Bry dig inte om den där hjärnstympade dåren mobbad sedan födseln ,nu tar han chansen bakom tangentbordet kraken
Link to comment
Dela på andra sajter

Bry dig inte om den där hjärnstympade dåren mobbad sedan födseln ,nu tar han chansen bakom tangentbordet kraken

 

... från matoraklet som kryddar med hönsskit, he he.

Ändrades av ban99arne
Link to comment
Dela på andra sajter

Läget är bra för dom ligger på stranden och har privat pool till varje hus. Men husen är bara 80 kvm boyta så det är läget som man tjänar på

 

Riktigt intressant och som sagt ett bra läget och dyrare hus så är chansen mycket större att det går att hyra ut. Jag tror absolut att man måste satsa precis som ni har gjort om det ska bli någon ekonomi i uthyrningen.

 

Det låter ju också som en helt klart rimlig markhyra med tanke på läget. Får man fråga vilket område de ligger i?

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur räknar du nu?Köper man ett hus för 3 miljoner och hyrar ut för 25000/månad så får man ju in 300 000 på ett år =10% avkastning på satsat kapital.Helt ok avkastning som jag ser det.

oj,

Jag hyr ut våran på direkten för den summan, :crazy:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

[q uote name=Krille" post="958048" timestamp="1404231814]Riktigt intressant och som sagt ett bra läget och dyrare hus så är chansen mycket större att det går att hyra ut. Jag tror absolut att man måste satsa precis som ni har gjort om det ska bli någon ekonomi i uthyrningen.

Det låter ju också som en helt klart rimlig markhyra med tanke på läget. Får man fråga vilket område de ligger i?

/Krille[/quoten

Bang Po

Ändrades av Muimatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Läget är bra för dom ligger på stranden och har privat pool till varje hus. Men husen är bara 80 kvm boyta så det är läget som man tjänar på

Så är det, hus med riktigt bra läge är lätta att hyra ut, resten är skitsvåra för att inte säga i princip omöjligt under lågsäsong minst 6 mån på året. Så räknar man med 25.000/mån så räkna inte mer än 150.000/år. Vill man sen själv använda huset under högsäsong så bara räkna bort 25.000/mån.

Men för att återgå till frågan så tror jag att det man ska vara orolig för som husägare är när kingen tar ner flaggan.

Ändrades av Benjamas
Link to comment
Dela på andra sajter

Så är det, hus med riktigt bra läge är lätta att hyra ut, resten är skitsvåra för att inte säga i princip omöjligt under lågsäsong minst 6 mån på året. Så räknar man med 25.000/mån så räkna inte mer än 150.000/år. Vill man sen själv använda huset under högsäsong så bara räkna bort 25.000/mån.

Men för att återgå till frågan så tror jag att det man ska vara orolig för som husägare är när kingen tar ner flaggan.

Att hyra ut månadsvis blir oftast en dålig affär. Mest profit och minst slitage blir det att hyra ut till turister, 1-2 veckor.
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

????

Jag hyr ut två av mina hus på Samui,

Bägge husen betalade sig på två år (byggkostnad). Marken hyr jag och betalar 7800 thb i månaden.

Husen hyrs ut för 400-500 USD per natt och jag har ca 65% beläggning om man slår ut det på årsbasis.

Vi lever bra på pengarna vi tjänar på att hyra ut.

I

Hej

 

Roligt att du har lyckats.

 

Själv känner jag dock inte många som bor för 400-500 USD per natt, men rätt läge och en hög standard kan kanske vara lösningen för dom som vill tjäna pengar på sitt boende.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Läget är bra för dom ligger på stranden och har privat pool till varje hus. Men husen är bara 80 kvm boyta så det är läget som man tjänar på

 

 

Kan man få se lite bilder på den strand nära husen för den nätta hyran på 7800:- Baht för marken?

 

Mvh.Dolle 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man få se lite bilder på den strand nära husen för den nätta hyran på 7800:- Baht för marken?

 

Mvh.Dolle 

Hyran är totalt på 19,800 THB i månaden och är betald för 10 år. (Vi byggde 2 hus)

Jag tror att vi betalade 2,5 miljoner THB för 10 år.

 

Varsågod, Bang Po beach,

 

post-6558-0-05997500-1404284195.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

khun-petch

Hur har priserna på hus påverkats av militärkuppen?Tänker då på hus i turistorterna.Är det läge att handla nu eller är kanske riskerna för stora?

Dra mig baklänges rangsit vilket drag man kan få i en hustråd

en måndag när inte helgspriten tagit slut.Inte min heller.

Lycka till med eventuella husaffärer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hyran är totalt på 19,800 THB i månaden och är betald för 10 år. (Vi byggde 2 hus)

Jag tror att vi betalade 2,5 miljoner THB för 10 år.

 

Varsågod, Bang Po beach,

 

attachicon.gifBang Po beach 1.jpg

 

 

Fin strand med många hus ser jag  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trodde att när man köper ett hus, så var det för att få en bostad som man trivs med och inte i spekulationssyfte.    :unsure:

Link to comment
Dela på andra sajter

varför köpa när man kan hyra? då kan man ju iaf flytta när dom Rusiska horderna drar in .

 

.......eller när hyresvärden får för sig att hon/han inte vill hyra ut längre.     B)

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

.eller när hyresvärden får för sig att hon/han inte vill hyra ut längre.     B)

 

Mjo, men det finns nog gott om bostäder att tillgå. Kan du vara lite trevligt med ombyte åxå.

 

Nu har jag bara hyrt lägenhet 3 månader, men det fanns tydligen gott om alternativ att välja på i alla fall. Fast vi kollade ju bara på 2.

 

Men granne med våran lägenhet höll dom på att bygga en till condos for rent, och denna som jag hyrde var inte fylld. 30 meter från nybygget låg nästa hyreslägenheter. Var inte dit och frågade, men jag antog på antalet moppar/bilar att det inte var fullt heller.

 

Men det var ju bara min ovetenskapliga undersökning.

 

Antar att det är samma för en eventuell hushyrare, men dom hamnar lite längre ifrån centrum som jag fattat det. I alla fall dom billigare som jag kikade lite på på nätet.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart är det lika säkert nu som tidigare att köpa ett hus som man aldrig kommer att äga.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trodde att när man köper ett hus, så var det för att få en bostad som man trivs med och inte i spekulationssyfte.    :unsure:

 

Är man smart köper man hus av båda skälen. ;)

 

/Krille

Ändrades av Krille
Link to comment
Dela på andra sajter

Hyran är totalt på 19,800 THB i månaden och är betald för 10 år. (Vi byggde 2 hus)

Jag tror att vi betalade 2,5 miljoner THB för 10 år.

 

Varsågod, Bang Po beach,

 

attachicon.gifBang Po beach 1.jpg

Fint hus...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Självklart är det lika säkert nu som tidigare att köpa ett hus som man aldrig kommer att äga.

Hej

 

Så är det, det handlar väl egentligen bara mer om ett moraliskt ställningstagande om man väljer att bosätta sig i en diktatur eller ej.

 

Själv tillhör jag dom som har oerhört svårt för att tänka mig ett liv i en diktatur där förtryck, mötesförbud, politisk förföljelse, censur och slopad yttrandefrihet är vardag.

 

Jag är dessutom tveksam till att låta min son skolas enligt juntans nyligen genomförda skolreform som ska göra barnen till "goda" nationalistiska medborgare som hyllar kungen och militären samtidigt som dom ska undanhållas allt som kan uppfattas som kritik av dessa, samt undanhållas all information som kan leda till politiska ställningstagande eller diskussioner som numera är förbjudet på alla landets skolor för både anställda och elever.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Så är det, det handlar väl egentligen bara mer om ett moraliskt ställningstagande om man väljer att bosätta sig i en diktatur eller ej.

 

Själv tillhör jag dom som har oerhört svårt för att tänka mig ett liv i en diktatur där förtryck, mötesförbud, politisk förföljelse, censur och slopad yttrandefrihet är vardag.

 

Jag är dessutom tveksam till att låta min son skolas enligt juntans nyligen genomförda skolreform som ska göra barnen till "goda" nationalistiska medborgare som hyllar kungen och militären samtidigt som dom ska undanhållas allt som kan uppfattas som kritik av dessa, samt undanhållas all information som kan leda till politiska ställningstagande eller diskussioner som numera är förbjudet på alla landets skolor för både anställda och elever.

 

Mvh isan lover

Jaa, jag tycker du ska flytta till Kambodja!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jaa, jag tycker du ska flytta till Kambodja!

Hej

 

Ser inte Kambodja som ett alternativ för oss.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Så är det, det handlar väl egentligen bara mer om ett moraliskt ställningstagande om man väljer att bosätta sig i en diktatur eller ej.

Själv tillhör jag dom som har oerhört svårt för att tänka mig ett liv i en diktatur där förtryck, mötesförbud, politisk förföljelse, censur och slopad yttrandefrihet är vardag.

Jag är dessutom tveksam till att låta min son skolas enligt juntans nyligen genomförda skolreform som ska göra barnen till "goda" nationalistiska medborgare som hyllar kungen och militären samtidigt som dom ska undanhållas allt som kan uppfattas som kritik av dessa, samt undanhållas all information som kan leda till politiska ställningstagande eller diskussioner som numera är förbjudet på alla landets skolor för både anställda och elever.

Mvh isan lover

Jag kan meddela att vardagen är som vanligt för oss vanliga människor.

Om man däremot är en extremist som måste offentligt visa sitt missnöje vid minsta chans, så kan det ju vara värre. Men ingen större skillnad från förut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Så är det, det handlar väl egentligen bara mer om ett moraliskt ställningstagande om man väljer att bosätta sig i en diktatur eller ej.

 

Själv tillhör jag dom som har oerhört svårt för att tänka mig ett liv i en diktatur där förtryck, mötesförbud, politisk förföljelse, censur och slopad yttrandefrihet är vardag.

 

Jag är dessutom tveksam till att låta min son skolas enligt juntans nyligen genomförda skolreform som ska göra barnen till "goda" nationalistiska medborgare som hyllar kungen och militären samtidigt som dom ska undanhållas allt som kan uppfattas som kritik av dessa, samt undanhållas all information som kan leda till politiska ställningstagande eller diskussioner som numera är förbjudet på alla landets skolor för både anställda och elever.

 

Mvh isan lover

Hej,

Pang på rödbetan,väldigt bra beskrivning, kan inte annat än att hålla med, samtidigt kan jag inte förstå dom Svenskar med Svenska värderingar och uppväxt kan lovorda en militär diktatur,det var visserligen inte mycket bättre för men ialla fall en större frihet.

Var det lite osäkert förr med investeringar, så känns det värre nu, jag investerade 2006 och lever på pension idag, hade det varit idag hade jag nog funderat både en och flera gånger.

Hälsningar

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag kan meddela att vardagen är som vanligt för oss vanliga människor.

Om man däremot är en extremist som måste offentligt visa sitt missnöje vid minsta chans, så kan det ju vara värre. Men ingen större skillnad från förut.

Hej

 

Det är säkerligen inte vare sig säkrare eller osäkrare att äga något i Thailand nu.

 

Jag tror inte att livet i vår by har påvärkats nämnvärt heller, kanske inte alls.

 

Men att välja ett liv i en diktatur kan ändå vara ett stort steg och ett moraliskt ställningstagande även om man själv inte drabbas just nu, andra drabbas ju bevisligen på olika sätt.

 

Och hur barnen kommer att påverkas på längre sikt av juntans otidsenliga skolreform vet vi ju inte riktigt.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...