Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Bibben

Semestersvenskar i Phuket, TV4 ons. 20.00

Recommended Posts

Guest lars60

Tycker det verkar helt otroligt att alla vettiga har hamnat här på MPR och alla dönickar är med på TV.

Tur att "vi" är så ödmjuka..

Rock on!

Hehe...najs!  :great:

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Molle

Skillnaden mellan Lasse i baren och feta postulla på stranden i Phuket är ju att Lasse har sanuk medan Ulla mest klagar och gnäller på allt.

Ganska typiskt svenskt.

BTT

Lite väl mycket gnäll i den här tråden tycker jag  :stink:

Jag tycker serien är rätt kul att titta på och de flesta människorna är väl rätt ok, lite kameraovana lyser väl igenom ibland.

Koffe verkar trivas som fisken i vattnet kul kille tycker jag  :great:

bebe

Väntar på att Robinsson Kent dyker upp och visar hur man öppnar en kokosnöt med en yxa.

Tokotha Thong

Tja, får la dra igång min gamla BitTorrent o dra ned skiten.

Bara måste bella in vad ni snackar om.

Måhända ett och annat känt ansikte glimrar förbi alternativt man blir sugen på

reseledarjobb.  :whistle:

Kim

Tycker det är ganska intressant att få ta del av lite typiskt charterliv via dumburken. Har själv aldrig provat på charter så det är kul att se hur det brukar gå till. Har för övrigt inget emot vare sig charter eller charterturister och har lite svårt att förstå dom som ondgör sig över dessa.

Vad bryr jag mig om det finns många svenskar på en turistort, jag umgås och pratar nästan bara med thaiändare ändå. Och det är väl kanske det jag saknar mest i programmet. dvs thailändarna. Verkar på tevebilderna som att det knappt finns några thailändare alls på Phuket, förutom någon enstaka tuktukchaffis eller hotellbetjänt då. Ingen som någonsin umgås eller talar med thailändare förutom när man ska beställa eller skjutsas. Tycker nog teveteamet kunde ha ansträngt sig lite mer för att faktiskt få med lokalbefolkningen på ett hörn i någon historia.

Dessutom verkar det som att thai/svenska par inte existerar överhuvudtaget... något vi alla vet inte riktigt stämmer med verklighetens turistort. Man ser inte ens något sådant par skymta förbi i bakgrunden någonstans så jag gissar att tv4 helt enkelt är rädd för det politiskt korrekta etablissemanget och aktivt censurerar dylikt.

Tror nog en resedokusåpa med ett tvärsnitt ur medlemsskaran på MPR skulle varit betydligt intressantare att följa, men som också skulle genererat betydligt starkare tittarreaktioner än vad "semestersvenskar i phuket" gör. ;)

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

freddan_gbg

Tycker det är ganska intressant att få ta del av lite typiskt charterliv via dumburken. Har själv aldrig provat på charter så det är kul att se hur det brukar gå till. Har för övrigt inget emot vare sig charter eller charterturister och har lite svårt att förstå dom som ondgör sig över dessa.

Vad bryr jag mig om det finns många svenskar på en turistort, jag umgås och pratar nästan bara med thaiändare ändå. Och det är väl kanske det jag saknar mest i programmet. dvs thailändarna. Verkar på tevebilderna som att det knappt finns några thailändare alls på Phuket, förutom någon enstaka tuktukchaffis eller hotellbetjänt då. Ingen som någonsin umgås eller talar med thailändare förutom när man ska beställa eller skjutsas. Tycker nog teveteamet kunde ha ansträngt sig lite mer för att faktiskt få med lokalbefolkningen på ett hörn i någon historia.

Dessutom verkar det som att thai/svenska par inte existerar överhuvudtaget... något vi alla vet inte riktigt stämmer med verklighetens turistort. Man ser inte ens något sådant par skymta förbi i bakgrunden någonstans så jag gissar att tv4 helt enkelt är rädd för det politiskt korrekta etablissemanget och aktivt censurerar dylikt.

Tror nog en resedokusåpa med ett tvärsnitt ur medlemsskaran på MPR skulle varit betydligt intressantare att följa, men som också skulle genererat betydligt starkare tittarreaktioner än vad "semestersvenskar i phuket" gör. ;)

Han den där reseledarn Khoffe har en thailändsk flickvän och det var väl i 1 lr 2:a programmet hon var med.

Kim

Han den där reseledarn Khoffe har en thailändsk flickvän och det var väl i 1 lr 2:a programmet hon var med.

Ok, då var det första avsnittet i så fall för det har jag inte sett, var ännu i Thailand då.

gubben4906

Hej, gubben här.

Jag har åkt mycket Charter i mina dar. Lätt att ta sig från punkt A till punkt B. Buss som stod och väntade på flygplatsen. Hotell betalt. 1993 vågade jag mig utomlands första gången som nykter. Charter förstås. Jag tror jag åkte till Grekland 13 gånger fram till 2004, sen blev det för dyrt. Om jag året innan köpte Souvlaki med tillbehör sista året Drachmen fanns så betalade jag i svenska pengar 35 kronor, året efter när Euron hade införts så kosta samma maträtt nästan 70 svenska pengar.

Sen hittade jag Nobkis Thaihörna och Thaitjejer på nätet och mitt intresse för Thailand tändes. Det tog mig ända till 2007 innan jag vågade ta språnget ner. 14 dagar på La Chiquita på soi Buakao i Pattaya. Fick ett fursterligt mottagande där med att jag blev bjuden till Lolitas :crazy: med allt betalt där. Det skulle TV4 varit med på att filma i stället för den där köpgalna damen som de följde i evigheter. Det ända jag ångrar av resan -07 är att jag bara var nere 14 dagar. Jag har aldrigt satt min fot i Phuket och skulle jag någon gång göra det så inte kommer det vara som Charterturist. Nä, jag trivs i Pattaya med omnejd, jag tycker det är jättekul att sitta på t.ex. NID bar och spela det där spelet man släpper ner plastbrickor och där jag självklart låter tjejen vinna :slow_en: , och det där andra spelet med tärning har jag glömt vad det heter är också kul, kul också att se damernas glädje när de vinner, spelat? So what. Jag märker också att jag blir bemött på ett trevligt sätt , må vara spelat kanske men jag blir glad och spenderar pengar på den dam som följer med mig hem, lite mer än brukligt kanske men, jag lovar vilken fin service jag får sedan hemma på hotellrummet :Drogar-BigGrin(LBG):   senare på hotellrummet ser jag troligen ut så här :Drogar-Sick(LBG): eller så här :Drogar-Love(LBG): . Men, folk kan säga vad de vill om Thaitjejer, det är nog en av de trevligaste damer jag har träffat och fan så mycket billigare att bjuda ut. En lördagmorgon med Thaidamen: vaknar av en leénde vacker kvinna bredvid mig i sängen, vi går upp och duchar tillsammans, ner i sängen igen därför att damen tvättar för mjukt på vissa kroppsdelar. Upp och ducha igen, klär på oss, går och äter frukost, jag farangfrukost hon får 50 THB av mig för att gå och handla thaifrukost. efter det iväg till marknaden och handla kläder till mig och damen. Så kan det se ut i Thailand, tänk er samma sak med en farangdam, blunda och tänk er det, tänk sedan på vad som är trevligast, min thaidam eller den svenska handlande damen i Phuket. Vilken dam skulle ni föredra?

:Drogar-BigGrin(LBG): gubben :Drogar-BigGrin(LBG):

Lasse

jag försöker att se det positiva i människor för att livet blir lättare då, men fritidsresor gör det ganska svårt. Ger dom inte någon som helst språk utbildning till sina reseledare, :read:   säger bara stackars Mikaela att visas upp på detta sättet i TV, och om man ska till en lokal marknad så kan man ta reda på lite ord på det lokala spårket, hon är reseledare, är som att ha en icke engelsk talande reseledare i london.. tack och lov har man gjort sin sista charter resa.

Nineteen68
:dance1:   Länge leve Grisfesten  :whistle:

Guest Atom

Atom

Men tänk på att den minutvalsen kan vara den

lyckligaste minuten i 45 åringens liv. Får han

sen uppleva den 3-4 ggr på en vecka, då är

upplevelsen total och han kan åka hem och jobba

& slava 11 månader till för att boka nästa resa.

Pingis som aldrig förnekar glädjen i att resa till LOS :dance1:

Pingislover,

For mig ar det helt upp till 45-aringen, alltsa BTT, att gora vad han vill sa lange han behandlar alla efter omstandigheterna val och betalar val. Det hindrar mig dock inte fran att tycka att det ar patetiskt. Feta Ulla pa posten daremot behover ju inte nodvandigtvis vara patetisk. Precis som 45-ariga larare har ratt att roa sig i Thailand sa maste ju aven feta postanstallda fa det.

Guest Atom

Skillnaden mellan Lasse i baren och feta postulla på stranden i Phuket är ju att Lasse har sanuk medan Ulla mest klagar och gnäller på allt.

Ganska typiskt svenskt.

BTT

Det finns val inga svenskar i Thailand som klagar mer an gubbarna i barerna, du inkluderad. Hur ar det med att fa betala 10 baht for 5 bahtsresor, bartjejer som luras mm mm. Mina foraldrar ar i Thailand varje ar och jag har aldrig hort dem klaga pa nagot.

Ganska typiskt svenskt att tro att alla andra svenskar klagar nar man sjalv kunde utsetts till hela Sveriges klagoombudsman...

Pingislover

Pingislover,

For mig ar det helt upp till 45-aringen, alltsa BTT, att gora vad han vill

sa lange han behandlar alla efter omstandigheterna val och betalar val.

Det hindrar mig dock inte fran att tycka att det ar patetiskt.

Feta Ulla pa posten daremot behover ju inte nodvandigtvis vara patetisk.

Precis som 45-ariga larare har ratt att roa sig i Thailand

sa maste ju aven feta postanstallda fa det.

Atom

alla borde få ha sina lyckliga minuter i Thailand

om det sen är Ulla som handlar elefanter, Rune

som gillar att kika lite och ta en GT. Däremot så

är jag jättetacksam att dom alla är i Chartertown

vore jobbigt om Ulla & Rune dök upp i fiskebyn och

rumstrerade runt., huva vilken mardröm. :kort:

Pingis som ändå ska kolla in Phukan om nån dryg månad  :jester:

Sangwal

Själv tycker jag att alla får åka dit dom vill, sen om man inte vill umgås med dom, så är det något helt annat..

Tycker att många på detta forum sätter sig på en pedistal och tror att han kan så mycket mer än den gemene mannen/kvinnan.

Tagga ner och ta programmet för vad det är...(Underhållning)

Rock on!

swedenfarang

Sangwal: Helt rätt där!

Keep rocking!

NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy