Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Bibben

Semestersvenskar i Phuket, TV4 ons. 20.00

Recommended Posts

Guest lars60

Tack för påminnelsen!  :great:

Swippe

He he he, nej jag är nog inte med men tack för tipset Bibben, ska kolla! :pleasantry:

Mvh Swippe

Guest Gurkan21

Det är alltid roligt och se dessa charter turister vart dom än hamnar

i världen :mdr:   dom är som små barn allihopa :wacko:

Sen den där restaurangägaren Leif.vilken tuffing :dance:

Herr Chang

Hehe,

Ja, Leffe hade en del spydigheter att leverera angående thailändare...

Det roligaste tycker jag var när speakern berättade om att många svenskar vill fira jul på svenskt vis i Thailand. Tillägger sedan gravallvarligt:

"Men inte alla, detta svenska par bryr sig inte alls om julen utan har åkt till Thailand för en djupare kulturupplevelse!"

Samtidigt som kameran panorerar i deras hotellrum och passerar bland annat medhavt knäckebröd, Bullens pilsnerkorv och en burk ärtsoppa...

Och det var ju inte svårt att känna empati för den man som äntligen fick sig en Beer Chang efter att ha känt sig tvungen att följa med då frugan shoppade loss på marknaden ;-)

Herr Chang har talat.

gubben4906

Hehe,

Ja, Leffe hade en del spydigheter att leverera angående thailändare...

Det roligaste tycker jag var när speakern berättade om att många svenskar vill fira jul på svenskt vis i Thailand. Tillägger sedan gravallvarligt:

"Men inte alla, detta svenska par bryr sig inte alls om julen utan har åkt till Thailand för en djupare kulturupplevelse!"

Samtidigt som kameran panorerar i deras hotellrum och passerar bland annat medhavt knäckebröd, Bullens pilsnerkorv och en burk ärtsoppa...

Och det var ju inte svårt att känna empati för den man som äntligen fick sig en Beer Chang efter att ha känt sig tvungen att följa med då frugan shoppade loss på marknaden ;-)

Herr Chang har talat.

Ja du Changen, jag vet hur det är när jag var nere i september och gick förbi marknaden i Pattaya, den uppe vid Soi Buakao och Pattaya south. Men för mig blev det Coke eller Pepsi. Men det är ju så jäkla billigt för oss västerlänningar så för mig var det bara kul att hon blev glad.

:wai:   gubben  :wai:

flor
:victory: Tyckte resturang ägaren  efter tio år i Puket borde ha lärt affärsbiträden att tala svenska så dom kunde förstå vad han ville ha. :fool:

Holst

:victory: Tyckte resturang ägaren  efter tio år i Puket borde ha lärt affärsbiträden att tala svenska så dom kunde förstå vad han ville ha. :fool:

Eller så tycker ja Leffe kunde gå på TFI och lära sig lite thai

Hilding

Leffe kunde gott lära sig lite hyfs. Han verkar vara lite dryg och gnällig

in-ka

jag kommer alldrig att gå till leffes resturang, man skäms för att vara svensk, är det tufft att klanka ner på butikspersonal? när gubb--- inte kan göra sej förstådd, ta seden dit man kommer gällde inte honom

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Guest forsnow2

Leffes reaktion i spritbutiken är helt normal! (Han borde flytta hem).

Alla faranger jag känner som BOR i Thailand på heltid gnäller.

Du beställer kaffe med mjölk = du får en espresso.

Du beställer skinksmörsgås med mörkt bröd. Det säger JADÅ!

Du får vitt bröd. Jag skulle få True att installera ADSL i min lägenhet på sukhumvit. YES, WE COME TOMORROW!

Ja, det kom ingen alls. Det ringde en tekniker och frågade var Sukhmvit låg någonstans. Efter en vecka så ringde jag igen och talade med den trevliga damen i växeln på TRUE. SO SORRY WE BUSY. WE SEND SOMEBODY TODAY. Ja, tror ni någon kom hem till mig? Ja, vid det här laget så hade Vaxet rekommenderat TOT efter ett inlägg på Thaitjejer.

TOT var där direkt och så fick jag Internet.

Men True ringde mig efter ca 2 veckor igen. Då ringde teknikern mig han som undrade var Sukhumvit låg någonstands. han sa:

TODAY I COME SEE YOU!

Det var droppen. Jag bad han dra åt helvete. Och skulle han komma hem till mig så skulle jag ringa Kungen av Thailand. Och Polisen.

Nästa exempel 6 dagar i veckan var jag i Pratunam. VARENDA JÄVLA gång när man frågar. Do you have this. SURE SURE TOMORROW.

Fattar ni inte att det sliter? 35+, massa trafik, de vägrar lyssna, Man ljuger och säger i morgon, Det man beställer som ska komma dagen därpå- Det kommer nästa vecka. När man ifrågasätter varför de gör så här. Eller varför de inte stukturerar upp orders eller har någon framförhållning. Så brukar man få ett stort smile eller de som är fullständigt odugliga säger: YOU SPEAK NO GOOD!

Det är inte 2 veckors charter eller 3 månader i Pattatya! :wild:

Leffe hatar skiten. Han mår ok. Men tycker thailändare är världens avskum.

Träffade en jänkare som bott i Thailand i 27 år. Han sa FIRST YOU LOVE IT. THEN YOU HATE IT :D

Mvh

Martin

Mekong:)

Jag skäms att vara svensk när jag ser Leffe. 

BB

Herr Chang, jag håller med dig angående mannen (Bernt) som shoppade med sin fru.

Han hade en rolig kommentar:Ja när man är ute och shoppar med frugan så gäller de 3 B'na. "Bernt", "Betala", "Bära".

hasse11

Ang Leffe

Han har byggt upp ett företag i Thailand som går väldigt bra.

Bar - Retaurang - Hotel mm.

Han har personal som kan svenska som är Thai.

Efter alla dessa år har väl tröttnat på alla dessa problem med språket.

Kan inte tänka mig att alla ni här som skriver inte haft språk svårigheter med era respektive partners.

Och blivit arga på var andra ett fler tal gånger.

Håller helt med Martin 

Guest Gurkan21

Ang Leffe

Han har byggt upp ett företag i Thailand som går väldigt bra.

Bar - Retaurang - Hotel mm.

Han har personal som kan svenska som är Thai.

Efter alla dessa år har väl tröttnat på alla dessa problem med språket.

Kan inte tänka mig att alla ni här som skriver inte haft språk svårigheter med era respektive partners.

Och blivit arga på var andra ett fler tal gånger.

Håller helt med Martin

Försvarar du puckot Leif eller? Kan bara hålla med en del andra...

man skäms för att vara svensk.

Inte faan beter man sig som den token :nono:

då kan han lika bra åka hem till Svedala igen.

Och alla som har så mycket problem i Los :stop:

vad gör ni där egentligen :whistle:

NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy