Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Bibben

Semestersvenskar i Phuket, TV4 ons. 20.00

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

Efter återkomsten till Sverige har jag kollat på två avsnitt av programmet.

Och det är ju lätt hänt att mera vana thailands resenärer ser ner på både reseledare och charterresor.

Men jag tycker att programmet skildrar detta sätt att resa med glimten i ögat.

Och det är ju trots allt många som vill resa så här, och som inte kommer till Thailand för att lära känna folket där, utan bara vill ha en badsemester.

Och svenska guider, tidningar och mat m.m är viktigt för dessa resenärer.

Intresset kanske t.o.m ökar för resmålet efter denna serie.

Mvh Isan Lover

swedenfarang

Någon annan än jag som reagerade över hur Mikaela, den något korpulenta tjej, helt enkelt, lite stöddigt, föste undan thailändaren som stod i vägen när hon kom med sitt kamerateam för att köpa utstyrsel till möhippan?

Hon är ju helt utan finess och stil. Magsjuk och lagar mat, pratar svenska blandat med engelska och blir sur när thailändarna på marknaden inte förstår.. Ja, jösses! Lite trist att hon fick så mycket uppmärksamhet igår. Khoffe däremot är ju riktigt skön!

chiangmaithai

ja khoffe är skön, men vart har hans flickvän tagit vägen, man får ju aldrig se denna skönhet, hehe

kanske hon inte vill vara med i tv.

gubben4906

ja khoffe är skön, men vart har hans flickvän tagit vägen, man får ju aldrig se denna skönhet, hehe

kanske hon inte vill vara med i tv.

Kan det inte vara så att Herr och Fru Näbbklo har klagat till TV4 att Khoffe kanske har en för ung flickvän och det får svenska män inte ha i Sverige om de inte är kändisar.  :crazy:   Eller? :rtfm::rtfm::rtfm::rtfm::rtfm::rtfm:

:rtfm: gubben :rtfm:

broder tuk tuk

Kim!

Jag hoppar inte på varken Lamai64 eller någon annan gormets matvanor. Jag bara registrerar att så många falanger dör i hjärtsjukdomar på olika hotel runt om i Pattaya. Det finns säkert ett samband med kosten de äter, i kombination med sprit och nikotin och möjligen en del konstiga tabletter.

Det är väl inget fel att påpeka att man kanske ska vara försiktig med kolesterolen när man kommit en bit upp i ålder.

Själv har jag i det närmaste slutat att äta fläsk, nötkött och feta mejeriprodukter.

Äter enbart fisk, kyckling, kalkon och allt friterat är bannlyst.

Jag vill inte sluta mina dagar med en hjärtattack på ett hotelrum i Pattaya.

Om man nu enbart äter onyttigt några veckor under semestern må det väl vara hänt.

Men hur många i riskzonen kan ärligt säga att de bara gör det under semestern?

Tyvärr är hjärt och kärlsjukdomar en tyst sjukdom som ofta slår till utan att man märkt några direkta symptom.

Ett gott råd för alla överviktiga i riskzonen är att beställa tid hos en dietissa på lasarettet.

Att ändra matvanor i 50 års åldern kan göra att man får vara frisk 10 år längre.

BTT

Joints

Hej

Och det är ju lätt hänt att mera vana thailands resenärer ser ner på både reseledare och charterresor.

Jag håller med. En hel del kommentarer här verkar vara lite väl överdrivna. Undrar vad det beror på...

ban99arne

Exactemente Bäste Bror, bra att du lever ditt liv som om du är sjuk för att kunna dö frisk.

[move]

Hypokondrikern Arne

[/move]

Joints

Har nu sett fyra avsnitt och kom precis på att det var något som fattades... sexturister och prostitution i största allmänhet. Får man inte se feta Ulla på posten beklaga sig över alla sexgalningar snart så blir jag besviken.

Ber om ursäkt att jag drog upp sexturism igen men kunde inte hålla mig.

Undrar för övrigt om det är kommunen i Phuket och Fritidsresor som betalat hela såpan.

Herr Chang

Ja Joints,

Visst känns det som något fattas... vi har ensamma svenska mamman som lyckas stöta på unge svenske mannen. Och utflykter för homosexuella... Det gäller förstås att vara politiskt korrekt!

Något äldre män som hittar yngre thaidamer vill man tydligen inte visa. Tycker mig sett ett antal sådana par skymta förbi någon halvsekund, men mer än så blir det kanske inte.

Herr Chang har talat.

måne

Jadu Changen,du är inte den ende som undrar när vi ska få se ett hasip/hasippar,hörde en idag som undrade om det skulle gå lika bra med en båtutflykt med äldre herrar och sina thailändska flickvänner,vad skulle moralsverige säga då och framförallt skräpkärringarna kring 45-50 årsåldern  :crazy:   Mvh Måne

ban99arne

Exactemente, visst vore det på sin plats att se barstollen spendera sin semster utanför Seven Eleven och terrorisera alla turister som beställer pyttipanna eller andra kolesterolstinna rätter.

Kanske ett helt avsnitt med pussy-pingis där man gick igenom regler och skruvar.

Barnförbjudne Arne

broder tuk tuk

Bäste herr Arne!

Pytt i panna är inte så onyttigt så länge man steker potatisen i mindre fett och använder kyckling istället för gris eller oxe.

Däremot är de välkända schnitzlarna inte så särskilt hälsosamma.

BTT

Pingislover

Kanske ett helt avsnitt med kisse-pingis där man gick igenom regler och skruvar.

Barnförbjudne Arne

Arne

Nu har du hoppat på MIG för första gången

att jag var sängvätare som liten är något

jag förträngt nu som lite äldre.

Jo jag fick ett förslag från Fritidsresor, men tackade

nej till att visa mina specialskruvar. Och det berodde

på att jag inte kunde åka ifrån + att dom bjöd lite dåligt.

Däremot ska jag dra ner i mars och reka inför nästa års

TV program vart vi ska filma och skjuta scenerna. :friends:

Pingis som undrar om det är du Arne i filmen

edvardpop

Först angående matvanor som tidigare var på tal så är det klart att man ska unna sig lite av livets goda

ibland. Men att överdosera om många gör...nej, mycket smakar lite, lite smakar mer.  Märkligt att hur

mycket änn Blossom Tainton och hennes gelikar propagerar och informerar avseende konsten att hålla sin

kropp vid god vigör verkar det som de flesta ger blanka fasen i det. Blir man ju extra varse om i Thailand och

andra varma länder där folk gärna exponerar sin lekamen och lättar på klädseln. Att ägna avsevärt tid på sin

sin bil, sitt hus, framför tvn eller datorn...det går ann, men att sköta om sin kropp är ofta förpassat långt ner

på prioriteringslistan om det ens finns med. Behövs ju ofta inte så stora justeringar för att komma på rätt köl.

För att inte tala om det välbefinnandet det ger...

Ok, ontopic då...så är ju programmet kanske lite småkul att följa om man gillar att kolla in folk på

charter vilket väl var det som var meningen. För den Thailandsintresserade lämnar ju serien annars mycket

att önska och tror nog inte att de som funderar på att resa till just Thailand fått mer mersmak att ta sig

dit. Gällande thailändarna verkar det mest som att de få som är med är reducerade till någon slags rekvisita

eller att påa reklampauserna. Och den Göteborgska motsvarigheten till Miss Piggy börjar kännas allt mer

ansträngd. Får väl se om hon klarar sig igenom serien med hälsan och livet i behåll. Den Norländska

reseledarens engagemang i den före detta dokusåpskändisen från Skövde verkade aningen ljummet tycker i

alla fall jag. Blir inte förvånad om det var arrangerat.

Barnförbjudne Arnes programidé tycker jag låter alldeles ypperlig. Dvs att bevittna  barstollen när han

spenderar sin semester utanför Seven Eleven och terroriserar alla turister som beställer pyttipanna eller andra

kolesterolstinna rätter. Kanske ett helt avsnitt med kisse-pingis där man gick igenom regler och skruvar.

Skulle säkert bli en tittarsuccé bara ett tv-bolag tog sig ann idén.

• Create New...