Jump to content
IGNORERAD

Kambodjaner flyr Thailand efter kuppen.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Lätt att snacka så länge det inte gäller en själv.. :)

Hej

 

Vad ser du för likheter mellan flyktingar som kommer till Sverige ifrån t.ex Syrien och gästarbetare ifrån grannlandet Kambodja till Thailand ?

 

Själv ser jag inga alls, med ditt sätta resonera skulle ju Sverige driva ut alla Norrmän som är våra grannar, för mig låter detta absurt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 553
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    88

  • turisten

    32

  • MaiChai

    29

  • Tallviking

    26

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

Vad ser du för likheter mellan flyktingar som kommer till Sverige ifrån t.ex Syrien och gästarbetare ifrån grannlandet Kambodja till Thailand ?

Själv ser jag inga alls, med ditt sätta resonera skulle ju Sverige driva ut alla Norrmän som är våra grannar, för mig låter detta absurt.

Med vänlig hälsning isan lover

Likheten är väl att alla är människor. Du stoltserade i ett inlägg om att du var för ALLA människors rättigheter .

Vi kan lätt konstatera att du ljuger gärna för att få fram din propaganda.

Och vad har norrmän med detta att göra. Menar du att oljan är slut så att dom måste dra till Sverige och ta låglönejobb?

Det gäller bevisligen bara dom människors rättigheter som inte berör dig mer än att det gagnar din propaganda. I övrigt vill du ju inte ställa upp och hjälpa.

Du spyr ut floskler att du med säkerhet vet att dom flyr för att militären jagar dom. Och i nästa inlägg vet du inte.

Patetisk är bara förnamnet!!!!

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Här är några bilder på dom flyende vid gränsen.

 

10464197_679252572124366_274189458296684

 

10444563_679253385457618_903472501397426

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Likheten är väl att alla är människor. Du stoltserade i ett inlägg om att du var för ALLA människors rättigheter .

Vi kan lätt konstatera att du ljuger gärna för att få fram din propaganda.

Och vad har norrmän med detta att göra. Menar du att oljan är slut så att dom måste dra till Sverige och ta låglönejobb?

Det gäller bevisligen bara dom människors rättigheter som inte berör dig mer än att det gagnar din propaganda. I övrigt vill du ju inte ställa upp och hjälpa.

Du spyr ut floskler att du med säkerhet vet att dom flyr för att militären jagar dom. Och i nästa inlägg vet du inte.

Patetisk är bara förnamnet!!!!

Hej

 

Jag står fast vid att inga människor oavsett etnicitet förtjänar att fördrivas genom hot, misshandel och dödas.

 

När det som i detta fallet gäller befolkningen ifrån ett grannland varav dom flesta förmodligen har haft ett jobb och i många fall även ett tillstånd att vistas och jobba i landet blir man mållös över att det finns folk som försvarar det som dessa värnlösa människor utsätts för av Thailändsk militär på order av juntan.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

De flydde för de TRODDE att de skulle bli utsatta för militärens granskning och bli utkörda av militären

Läs artikeln jag länkade till

 

Klassisk massuggestion

 

De flesta har tagit sig för egen maskin, på eget bevåg, till gränsen

 

Militär har ställt upp med transporter för de som velat få hjälp

 

Var någonstans har du BEVIS för att de HOTATS, MISSHANDLATS OCH MÖRDATS ?

 

 

I brist på bevis får vi i vanlig ordning nöja oss med diverse floskler!

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Att fördrivning av över 100 000 Kambodjaner via hot, misshandel och mord handlar om att "militären håller på och reda upp oegentligheter som finns i landet" får stå för dig.

Skulle man kunna tänka sig att du på något sätt stödjer dessa påståenden med någon form av dokumentation (video, artikel eller annat) ? Eller är det som vanligt; du hittar på saker som passar in i din bild men dom har ingen förankring i verkligheten?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Så här skriver Bangkok Post om situationen med alla flyende Kambodjaner http://www.bangkokpost.com/business/news/415651/businesses-fear-labour-shortages som man tror kommer att påverka flera näringar i landet negativt genom brist på arbetskraft, samt att försena flera stora byggprojekt i landet.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

 

Jag står fast vid att inga människor oavsett etnicitet förtjänar att fördrivas genom hot, misshandel och dödas.

 

När det som i detta fallet gäller befolkningen ifrån ett grannland varav dom flesta förmodligen har haft ett jobb och i många fall även ett tillstånd att vistas och jobba i landet blir man mållös över att det finns folk som försvarar det som dessa värnlösa människor utsätts för av Thailändsk militär på order av juntan.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Tyvärr kan jag konstatera att du är en lika oärlig debattör som du alltid har varit.

 

Det finns ingen här som vill att människor fördrivs genom hot, misshandel eller dödas. Din oärlighet består som vanligt i att du hittat på ett mantra som är en lögn; sedan kör på med detta mantra. DÅLIGT men likt dig.

 

Jag skulle verkligen seriöst vilja veta om dina påståenden kan styrkas för det vore förfärligt om det är som du skriver. Nu blir dina argument bara lögner för de flesta här.

Känns inte det lite värdelöst?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

 

Så här skriver Bangkok Post om situationen med alla flyende Kambodjaner http://www.bangkokpost.com/business/news/415651/businesses-fear-labour-shortages som man tror kommer att påverka flera näringar i landet negativt genom brist på arbetskraft, samt att försena flera stora byggprojekt i landet.

 

Med vänlig hälsning isan lover

ja tänk att nu när dom blir av med sina slavar så kan projekt bli försenade. Hemskt! Man skulle kunna tänka sig att dom betalade åtminstone minimilöner så kanske detta problem kan lösas mycket enkelt!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tyvärr kan jag konstatera att du är en lika oärlig debattör som du alltid har varit.

 

Det finns ingen här som vill att människor fördrivs genom hot, misshandel eller dödas. Din oärlighet består som vanligt i att du hittat på ett mantra som är en lögn; sedan kör på med detta mantra. DÅLIGT men likt dig.

 

Jag skulle verkligen seriöst vilja veta om dina påståenden kan styrkas för det vore förfärligt om det är som du skriver. Nu blir dina argument bara lögner för de flesta här.

Känns inte det lite värdelöst?

Hej

 

Jag tar signalerna på allvar om 100 000 människor flyr och fler tydligen är på väg, jag tror absolut att något ligger bakom att alla dessa lämnar allt dom har och flyr.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Nyss var det dödshot och misshandel som låg bakom, nu är det "något"! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Ja behöver inte bevisa någonting för dig som hela världen redan känner till, fortsätt lev ditt liv i din lilla gula bubbla.

 

Du har åtminstone valt ett passande nick.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Återigen, personangrepp när det blir lite jobbigt med argumentationen.

Antar att jag var en smula optimistisk i min inbillning att hederlig och rakryggad argumentation skulle vara förenligt med IL's natur.

Ber så hemskt mycket om ursäkt för mitt nick. Hade inte en aning om att detta nick skulle vara av avgörande betydelse för mina åsikter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Ja behöver inte bevisa någonting för dig som hela världen redan känner till, fortsätt lev ditt liv i din lilla gula bubbla.

 

Du har åtminstone valt ett passande nick.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Faktiskt tycker jag att du behöver göra det för din egen trovärdighets skull.

Tycker också att ditt uttalande att "hela världen" känner till hur det förhåller sig är en smula suspekt. Tycker nog det vore rakryggat att redovisa även detta påstående.

För det kan väl inte vara så att du sitter och hittar på dessa fakta själv?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag står fast vid att inga människor oavsett etnicitet förtjänar att fördrivas genom hot, misshandel och dödas.

När det som i detta fallet gäller befolkningen ifrån ett grannland varav dom flesta förmodligen har haft ett jobb och i många fall även ett tillstånd att vistas och jobba i landet blir man mållös över att det finns folk som försvarar det som dessa värnlösa människor utsätts för av Thailändsk militär på order av juntan.

Med vänlig hälsning isan lover

Man blir lika mållös över att du gör skillnad på folk och folk.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu hänger jag inte med din reptilhjärna men tro vad du vill.. :)

När argumenten tryter kommer dom personliga påhoppen.

Ändrades av Khun Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Så här skriver Bangkok Post om situationen med alla flyende Kambodjaner http://www.bangkokpost.com/business/news/415651/businesses-fear-labour-shortages som man tror kommer att påverka flera näringar i landet negativt genom brist på arbetskraft, samt att försena flera stora byggprojekt i landet.

Med vänlig hälsning isan lover

Så du som fackligt aktiv anser att byggprojekt bör byggas billigt med billigast möjliga arbetskraft?

Isåfall tycker jag du ska framföra inom ditt fackförbund din idé om att öppna upp för papperslösa Kambodjaner inom ditt eget och skrå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Så enligt dig är det av humanitära skäl militärjuntan nu fördriver dom 200 000 Kambodjaner som vistas i Thailand genom hot, misshandel och mord?

 

Dom som utsätts för dessa militära övergrepp ska egentligen alltså vara tacksamma?  

 

Med vänlig hälsning isan lover

Mord? Dina lögner skall inte få stå oemotsagda. annoyed.gif.pagespeed.ce.EWbqpZ7s0b.gif

 

IL här är beviset att du far med lögner, för alla att se. Det kommer direkt från Kambodjas Utrikes Departements talman Koy Kuong.

 

"On Wednesday, Koy Kuong, spokesman for the Cambodian Ministry of Foreign Affairs, said the massive deportation was due to the Thai military coup, which forced factories and enterprises to stop using illegal migrant workers, according to Xinhua.

 
He also dismissed news reporting that Thai military had shot Cambodian workers.

 

 

Översättning. I Onsdags sade Koy Kuong, talesman för det Kambodjanska Utrikesministeriet, att den massiva flykten från Thailand var på grund av den Thailändska militärkuppen, som tvingat fabriker och företag att sluta använda illegala migrantarbetare, enligt Xinhua.

 
Han avfärdade också nyhetsrapporter att thailändska militären hade skjutit kambodjanska arbetare.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Självklart ska inte heller dessa hotas, misshandlas och dödas av vårt lands militär.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Varför svarar du aldrig på frågor man ställer till dig? 

Nedan är del av ett inlägg av dig som jag ställe en fråga till. 

 

Min fråga på det inlägget var.

"Även papperslösa och flyktingar i Sverige"? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Faktiskt tycker jag att du behöver göra det för din egen trovärdighets skull.

Tycker också att ditt uttalande att "hela världen" känner till hur det förhåller sig är en smula suspekt. Tycker nog det vore rakryggat att redovisa även detta påstående.

För det kan väl inte vara så att du sitter och hittar på dessa fakta själv?

Hej

 

Fortsätt och turista så lär du inte märka något av det omvärlden och dom Internationella Människorätts Organisationerna fördömer.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

 

Mord? Dina lögner skall inte få stå oemotsagda. annoyed.gif.pagespeed.ce.EWbqpZ7s0b.gif

 

IL här är beviset att du far med lögner, för alla att se. Det kommer direkt från Kambodjas Utrikes Departements talman Koy Kuong.

 

"On Wednesday, Koy Kuong, spokesman for the Cambodian Ministry of Foreign Affairs, said the massive deportation was due to the Thai military coup, which forced factories and enterprises to stop using illegal migrant workers, according to Xinhua.

 
He also dismissed news reporting that Thai military had shot Cambodian workers.

 

 

Översättning. I Onsdags sade Koy Kuong, talesman för det Kambodjanska Utrikesministeriet, att den massiva flykten från Thailand var på grund av den Thailändska militärkuppen, som tvingat fabriker och företag att sluta använda illegala migrantarbetare, enligt Xinhua.

 
Han avfärdade också nyhetsrapporter att thailändska militären hade skjutit kambodjanska arbetare.
 

 

Hej

 

Fakta kvartstår och det är att 100 000 Kambodjaner har fördrivits ifrån Thailand av militären och att fler är på väg därifrån.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Fakta kvartstår och det är att 100 000 Kambodjaner har fördrivits ifrån Thailand av militären och att fler är på väg därifrån.

Med vänlig hälsning isan lover

Och du kanske har specifika detaljer hur detta gått till?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Och du kanske har specifika detaljer hur detta gått till?

Hej

 

Naturligtvis inte mer än det som presenteras i media men det är tillräckligt för att väcka oro, så många människor flyr knappast utan anledning och varför skulle dom ljuga om anledningen till att dom flyr ?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Hej

 

Fakta kvartstår och det är att 100 000 Kambodjaner har fördrivits ifrån Thailand av militären och att fler är på väg därifrån.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Jahaja, nu var det nya rön igen! :13:

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Enligt Australienska ABC är det nu 140 000 Kambodjaner som har flytt ifrån Thailand av rädsla för militären http://www.abc.net.au/news/2014-06-15/cambodian-migrant-workers-flee-Thailand/5525132.

 

More than 140,000 Cambodian migrants flee Thailand: official

Updated 9 hours 19 minutes ago

More than 140,000 Cambodians have fled Thailand to return home in the past week, an official said Monday, amid fears of a crackdown on migrant workers after last month's military takeover.

The mass exodus of workers - who play a key role in Thai industries such as seafood and agriculture but often lack official permits - comes amid an army warning of arrest and deportation for illegal foreign workers.

"By the middle of last night the number of Cambodian migrants from Thailand reached 142,000," Kor Sam Saroeut, governor of Cambodia's northwestern province of Banteay Meanchey, said.

More than 2,000 workers arrived at the Poipet border crossing on Monday morning alone and were waiting for government-organised transport to return home, he said.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Fakta kvartstår och det är att 100 000 Kambodjaner har fördrivits ifrån Thailand av militären och att fler är på väg därifrån.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Fakta kvarstår du ljuger angående mördade Kambodjaner, dom fördrivs inte ut ur Thailand, dom lämnar frivilligt för att dom fått sparken av Thailändska fabrikanter som inte längre kan utnyttja dom. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...