Jump to content
IGNORERAD

Kambodjaner flyr Thailand efter kuppen.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

 

Tydligen känner sig Kambodjanerna i Thailand inte sig säkra efter kuppen och dom flyr nu i stor mängd över gränsen till Kambodja, man uppskattar att ca 40 000 redan har lämnat Thailand och att nya kommer varje dag till gränsstationerna, dom uppger att dom har hotats och misshandlats av Thailändsk militär, det uppges även att 9 Kambodjaner har dödats.

 

Dessa uppgifter oroar dom Internationella människorätts organisationerna samt myndigheterna i Kambodja som har problem att ta hand om, ge husrum och ordna transporter till alla dessa människor som nu fördrivs ifrån Thailand.

 

http://prachatai.org/english/node/4126?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

 

http://thaiintelligentnews.wordpress.com/2014/06/14/human-rights-latest-victim-of-prayuths-junta-abuse-cambodian-migrant-workers/

 

http://www.voacambodia.com/content/as-Thailand-exodus-continues-worries-of-abuse-rise/1936305.html

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 553
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    88

  • turisten

    32

  • MaiChai

    29

  • Tallviking

    26

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

 

 

Tydligen känner sig Kambodjanerna i Thailand inte sig säkra efter kuppen och dom flyr nu i stor mängd över gränsen till Kambodja

Kan det bero på att dom inte har rätt att bo och arbeta i Thailand? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan det bero på att dom inte har rätt att bo och arbeta i Thailand? 

Kanske skulle glittermaffian ta över här också, o rensa bland alla papperslösa flyktingar o tiggare..

 

  FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske skulle glittermaffian ta över här också, o rensa bland alla papperslösa flyktingar o tiggare..

 

  FF

Nej då kan man oroa vissa organisationer enligt IL. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja så det kan bli när helt plötsligt myndigheterna i Thailand börjar följa lagar och regler och inte mutas till att skita i dom fullständigt :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Inte helt oväntat att forumets gula även ställer sig bakom att Kambodjanska gästarbetare fördrivs, hotas misshandlas och dödas.

 

Med vänlig hälsning isan lover 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Inte helt oväntat att forumets gula även ställer sig bakom att Kambodjanska gästarbetare fördrivs, hotas misshandlas och dödas.

 

Med vänlig hälsning isan lover 

 

Jag har aldrig, under alla år, hört dig klaga på att utländska gästarbetare systematiskt utnyttjas, slits ut, undernärda, misshandlas av oseriösa arbetsgivare, slaveriliknande förhållanden etc etc etc etc etc etc men nu helt plötsligt gnyr du i högan sky

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Inte helt oväntat att forumets gula även ställer sig bakom att Kambodjanska gästarbetare fördrivs, hotas misshandlas och dödas.

 

Med vänlig hälsning isan lover 

Du har naturligtvis en länk till denna din grova lögn? Hur många sa du hade misshandlats och dödats? Kan du bevisa att det rör sig om gästarbetare med uppehålls och arbetstillstånd? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Inte helt oväntat att forumets gula även ställer sig bakom att Kambodjanska gästarbetare fördrivs, hotas misshandlas och dödas.

 

Med vänlig hälsning isan lover 

 

Om jag inte missminner mig så har du i tidigare trådar klagat på invandringen i Sverige, men just nu anser du tydligen att folk som uppehåller sig olagligt i Thailand har rätt till detta och att Thailändsk lag inte skall användas utan man skall fortsättningsvis kunna muta sig in i landet.

 

Hur hänger detta ihop?

 

Kambodjanska gästarbetare har förövrigt misshandlats av polisen efter deras godtycke under många år tillbaka, det vet du ju också !

Tror nog att en stor del av Thailands befolkning inte har speciellt mycket emot att olagliga imigranter måste skaffa sig papper eller lämna landet.

 

Konstigt det där med att du ibland anser att man kan skita i ett lands lagar för att i nästa inlägg hävda att någon gjort något olagligt, nä föresten det är ju inte konstigt, det är ju IL.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag har aldrig, under alla år, hört dig klaga på att utländska gästarbetare systematiskt utnyttjas, slits ut, undernärda, misshandlas av oseriösa arbetsgivare, slaveriliknande förhållanden etc etc etc etc etc etc men nu helt plötsligt gnyr du i högan sky

Hej

 

Där har du fel igen, jag har många gånger genom åren startat trådar och skrivit inlägg om just Human Trafficking, sexslavar och om hur gästarbetare ifrån grannländerna utnyttjas, detta kommer säkert andra medlemmar ihåg.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

IL ännu märkligare framstår du efter att ha givit karma till KK. (Obs inget påhopp mot KK´s inlägg)

 

 

Kanske skulle glittermaffian ta över här också, o rensa bland alla papperslösa flyktingar o tiggare..

Eftersom du säger att Kambodjanska "gästarbetare" förföljs, misshandlas och dödas så kan man tänka att som "den store människovän" du är borde finna en plats för dom i Sverige. Du debatterar emot dig själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Om jag inte missminner mig så har du i tidigare trådar klagat på invandringen i Sverige, men just nu anser du tydligen att folk som uppehåller sig olagligt i Thailand har rätt till detta och att Thailändsk lag inte skall användas utan man skall fortsättningsvis kunna muta sig in i landet.

 

Hur hänger detta ihop?

 

Kambodjanska gästarbetare har förövrigt misshandlats av polisen efter deras godtycke under många år tillbaka, det vet du ju också !

Tror nog att en stor del av Thailands befolkning inte har speciellt mycket emot att olagliga imigranter måste skaffa sig papper eller lämna landet.

 

Konstigt det där med att du ibland anser att man kan skita i ett lands lagar för att i nästa inlägg hävda att någon gjort något olagligt, nä föresten det är ju inte konstigt, det är ju IL.

Hej

 

Det verkar inte alls handla om enbart svart arbetskraft utan vara något som har drabbat även Kambodjaner med arbetstillstånd, det verkar vara en kampanj riktad mot alla Kambodjaner, för övrigt anser jag inte ens att ett saknat arbetstillstånd ska leda till hot, misshandel och t.o.m döden.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan det bero på att dom inte har rätt att bo och arbeta i Thailand? 

 

Mja, tror mer på att det är felparkerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad som händer i Thaland nu det äratt glittermaffinan tar över posten som landets ledare.

Läser man i historian har dom aldrig lyckade med något land att få på fötter,  där korruptionen är så utbredd i alla grupper.

Nya fria val utan mutor, är väl dröm får alla som tror på demokrati, men det blir väl bara en dröm..

 

  FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Inte helt oväntat att forumets gula även ställer sig bakom att Kambodjanska gästarbetare fördrivs, hotas misshandlas och dödas.

 

Med vänlig hälsning isan lover 

Du har själv varit kritisk till dessa gästarbetare som kommer och lönedumpar, tar arbetstillfällen mm. i andra trådar.

 

Men det var ju då

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det verkar inte alls handla om enbart svart arbetskraft utan vara något som har drabbat även Kambodjaner med arbetstillstånd, 1: det verkar vara en kampanj riktad mot alla Kambodjaner, för övrigt anser jag inte ens att ett saknat arbetstillstånd ska leda till hot,2:  misshandel och t.o.m döden.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

1: och var har du läst detta, nu får du faktiskt visa upp din källa.

 

2: och var har du läst detta, nu får du faktiskt visa upp din källa.

 

Kan du inte det, så bevisar det att du ljuger igen, kan du det så får du min och alla andras respekt för att ha hittat information som vi inte lyckats finna!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Det verkar inte alls...det verkar vara en..för övrigt anser jag 

Det verkar....omöjligt att få länkar av dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Betyder detta nu att godsägare/storbönder i Thailand måste betala sina anställda lagstadgad lön?

 

Bra att denna form av human trafficking i Thailand motarbetas.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Betyder detta nu att godsägare/storbönder i Thailand måste betala sina anställda lagstadgad lön?

 

Bra att denna form av human trafficking i Thailand motarbetas.

Aha! Nu förstår jag IL´s reaktion, arbetskraften drar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det ar sant sa ar det forjavligt,

Att dom kommer hit och tvingas arbeta for slavlon betyder val, om man tanker till lite, att det anda ar battre an i hemlandet och nu tar man bort den mojligheten till forsorjning ett helt ar innan ASEAN skall inforas,  det som borjat i ett gyllene skimmer med reformer hit o dit falnar betankligt, om det nu ar sant!

 

PS  BIB ar ute pa vagarna med sina block och pennor och samlar 200 battingar idag igen, precis som vanligt DS

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon av er som kommit till främmande land inte kunna språket, knappt några pengar ingen hjälp.

Idag kan komma till Sverige o få nästan allt lite till utan motprestation allt fritt.

Mina föräldrar kom hit 1957 efter att farsan blev uppsagd som gjutare bodde i en jordkällare första 3 mån.

Efterhand när ekonomin blev bättre fick jag komma hit 13/12 1959.

Jag har jäkligt svårt att förstå varför folk ska serveras allt utan att själv ge något tillbaka..

 

  FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Inte helt oväntat att forumets gula även ställer sig bakom att Kambodjanska gästarbetare fördrivs, hotas misshandlas och dödas.

 

Med vänlig hälsning isan lover 

Kung Chulalungkorn avskaffade slaveriet under sin tid.

Att nu vissa svenska plantageägare och kinesättlingar anser att det är ok att använda slavar och att inte betala gällande minimilöner rättfärdigar naturligtvis inte att kambodjanska slavar fördrivs, hotas, misshandlas och dödas. Juntan kommer nog att gå vidare i Isaan och ge sig på dessa slavägare precis som de gjort i södra Thailand när det gäller användningen av slavar i fiskenäringen.

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Jag har aldrig, under alla år, hört dig klaga på att utländska gästarbetare systematiskt utnyttjas, slits ut, undernärda, misshandlas av oseriösa arbetsgivare, slaveriliknande förhållanden etc etc etc etc etc etc men nu helt plötsligt gnyr du i högan sky

Hur ska han nu få tag i underbetalda daglönare till sina odlingar? :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...