Jump to content
IGNORERAD

Kambodjaner flyr Thailand efter kuppen.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Är du dum på riktigt eller?

Om en artikel om detta ENDAST framförs av vinklad media. Men neutral media inte skriver nånting om detta måste väl ändå även du kunna förstå att det är ett illvilligt rykte som spridits. Eftersom du begränsar min frihet i detta att använda källor

Så undrar jag vilken källa du anger för att det är som du påstår.

För att vara ointresserad av politik i Thailand så är du ganska påstridig att visa att du vet hur saker ligger till i politiken i Thailand.

Korrekt, är dum på riktigt, annars hade jag kanske kunna vara rör krökare.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 553
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    88

  • turisten

    32

  • MaiChai

    29

  • Tallviking

    26

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Visst hade det varit en bra losning, t.o.m. hade dedt varit battre om det funnits arbetstillfallen i hemlandet, dessvarre verkar ju inte verkligheten stamma overens med dessa onskemal!

Tyvärr är det nog så. Kanhända även att thailändare även börjar känna att det inte är Thailands sak att ta ansvar för Kambodjanska problem. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du dum på riktigt eller?

Om en artikel om detta ENDAST framförs av vinklad media. Men neutral media inte skriver nånting om detta måste väl ändå även du kunna förstå att det är ett illvilligt rykte som spridits. Eftersom du begränsar min frihet i detta att använda källor

Så undrar jag vilken källa du anger för att det är som du påstår.

För att vara ointresserad av politik i Thailand så är du ganska påstridig att visa att du vet hur saker ligger till i politiken i Thailand.

Stämmer, är väldigt ointresserad av Thailändsk politik, som jag nämt tidigare, varför bry sig när man inte kan vara med och påverka, bara att gilla läget, allt är politik min vän, flyttade till Thailand 2006 har inte lämnat landet sedan dess, några år före 2006 jobbade jag i Thailand lite till och från för ett internationellt bolag, anser väl mej att jag snappat upp ett och annat hur det funkar i Thailand.

Hälsningar

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får du väl ändå ge dej i din strävan att alltid ha sista ordet, det kanske bara var du som gick i takt i armen, det är väl en självklarthet att militärerna är orsaken till denna flykt eller har du en annan ufo teori.

Det finns inga sanningar eller lögner i politiken, utan ett spel som går ut på att man ska vinna eller förlora, med tanke på alla dina inlägg i den politiska debatten borde du ha insätt det för länge sedan.

Hälsningar

Chan2014

 

 

 

 

 

Antar att man måste ge dig en eloge för din ärlighet i frågan. Bra att ha i åtanke om man skall läsa dina inlägg i framtiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Isan lover har fått sina brallor neddragna till fotknölarna.

...klipp ...

I desperation slänger han ur sig massa floskler som inte visar sig stämma.

Tycker du kan flytta till dubai så slipper vi dig inom fackförenings-rörelsen också.

 

Mvh korven

 

Ett mycket märkligt inlägg på gränsen till det oacceptabla

och att ge karma för detta tyder på någon form av desperation som iaf jag inte förstår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett mycket märkligt inlägg på gränsen till det oacceptabla

och att ge karma för detta tyder på någon form av desperation som iaf jag inte förstår.

Kan inte annat än hålla med om att en hel del inlägg här är klart på gränsen. 

När det gäller ohederlig argumentering, lögner, personangrepp och smutskastning så är nog IL en person som står i en klass för sig. Har faktiskt lite svårt att tycka synd om honom när han själv blir utsatt för en dos av sin egen medicin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Korrekt, är dum på riktigt, annars hade jag kanske kunna vara rör krökare.

 

Men då är du kanske en snickare??? :crazy:

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Korrekt, är dum på riktigt, annars hade jag kanske kunna vara rör krökare.

Vad krökar du helst, helrör eller halvrör? :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad hände med alla från Myanmar och Laos, inga svartarbetare som  kom därifrån ?

 

Eller valde dom att stanna kvar ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Vad hände med alla från Myanmar och Laos, inga svartarbetare som  kom därifrån ?

 

Eller valde dom att stanna kvar ?

 

Eller Sverige :)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte annat än hålla med om att en hel del inlägg här är klart på gränsen. 

När det gäller ohederlig argumentering, lögner, personangrepp och smutskastning så är nog IL en person som står i en klass för sig. Har faktiskt lite svårt att tycka synd om honom när han själv blir utsatt för en dos av sin egen medicin.

 

Det gäller att paketera sin skit i en "fin förpackning" så är den respekterad, ända in i ...  den svenska präktigheten.

Ändrades av Prutten
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får du väl ändå ge dej i din strävan att alltid ha sista ordet, det kanske bara var du som gick i takt i armen, det är väl en självklarthet att militärerna är orsaken till denna flykt eller har du en annan ufo teori.

Det finns inga sanningar eller lögner i politiken, utan ett spel som går ut på att man ska vinna eller förlora, med tanke på alla dina inlägg i den politiska debatten borde du ha insätt det för länge sedan.

Hälsningar

Chan2014

 

Nu jagar jag inte sista ordet utan folk som under många år hittat på saker för att kunna vinna debatter på ett internetforum som heter MPR, och då menar jag alltså rena lögner. Att du sedan gör rena personangrepp på detta forum säger ju en hel del om dig, och för att vara ointresserad av politik så verkar du vara oerhört irriterad av de som inte tycker som du.

 

Känns liksom välbekant, "i vårt land har vi valfrihet, men vi hjälper dem som inte förstår sitt eget bästa att tycka rätt".(citat: Stalin).

Link to comment
Dela på andra sajter

Kambodjanska migranter återvänder hem tomhänta.

 

Phum Luong, Kambodja - Rädslan att bli  gripen av Thailändsk militär, flydde Chea Sokla över gränsen till Kambodja. Men, liksom många andra, återvände hon till en by i fattigdom och misär och utan bostad, inga jobb och ingen aning om vad som väntar.

 

Efter att ha arbetat i sju år illegalt på byggarbetsplatser i grannlandet Thailand, korsade hon gränsen i Onsdags tillsammans med sin man och sju-åriga dotter, återvänder hem med 220.000 andra kambodjaner.

 

Denna siffra, enligt vissa beräkningar, skulle kunna vara hela den papperslösa Kambodjanska befolkningen i Thailand.

 

Rykten om att papperslösa migrantarbetare mördats av Thailands militärer drev familjen till att fly landet endast bärandes några påsar med kläder.

 

Artikeln fortsätter.http://www.bangkokpost.com/news/local/416383/cambodian-migrants-return-home-empty-handed

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ingen av burmeserna nära där jag bor i Korat har börjat fly, men dom har ju rätt papper.

Hej

 

Nej där du bor är ju alla glada för kuppen, diktaturen och hyllar juntan och allt dom gör oavsett vad det är.

 

Bor du i en militärförläggning ?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad hände med alla från Myanmar och Laos, inga svartarbetare som  kom därifrån ?

 

Eller valde dom att stanna kvar ?

 

Återigen, varför läser jag bara om Kambodjaner på flykt ingen

 

från Burma och Laos ?

 

Konspiration ???

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Nej där du bor är ju alla glada för kuppen, diktaturen och hyllar juntan och allt dom gör oavsett vad det är.

 

Bor du i en militärförläggning ?

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Bortsett från 2 dagars avstängning av tv-programmen och att illegala arbetare har flytt hem, hur har du och din by drabbats av juntan? Själv har jag inte märkt någonting, förutom att bankräntorna har gått ner.

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Bortsett från 2 dagars avstängning av tv-programmen och att illegala arbetare har flytt hem, hur har du och din by drabbats av juntan? Själv har jag inte märkt någonting, förutom att bankräntorna har gått ner.

I hans byhåla på svenska västkusten har tv-kanalerna fungerat hela tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nu har du ju redan blivet avslöjad som lögnare i denna tråd så vi ses väl i någon annan tråd som du kan spamma med dina fantasier, men ändå, "100 000" när det är i det närmaste 2 miljoner(källa FN, AF) och "militären satte i gång denna massflykt", 2 lögner som du antagligen själv hittat på, lögnare!

Hej

 

Än en gång jag har vare sig skrivit dom artiklar eller den rapport där lokala Människorätts Organisationer uppger att den Thailändska militären fördriver Kambodjaner ifrån Thailand genom hot, misshandel och t.o.m mord, detta vet du naturligtvis redan och därmed ljuger medvetet när du påstår detta.

 

Jag startade länken och länkade till dom artiklar där det uppgavs att denna fördrivning pågick och att militären begick övergrepp för att få Kambodjanerna att lämna landet, i det läget visste vare sig du eller jag om der var sant eller ej, men att Människorätts Organisationer också uttalade sin oro bidrog sannolikt till att man tog påståendena om militärt våld på allvar.

 

Men ju längre flykten pågår ju sannolikare verkar det vara att det är "rykten" som ligger bakom massflykten, enligt dom senaste siffrorna är det nu över 220 000 personer som har flytt, kanske startade militären ryktena själva för att rensa landet på Kambodjaner, vem vet ?  

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Bortsett från 2 dagars avstängning av tv-programmen och att illegala arbetare har flytt hem, hur har du och din by drabbats av juntan? Själv har jag inte märkt någonting, förutom att bankräntorna har gått ner.

Hej

 

Byborna har blivit av med många radio och TV kanaler, dom varnas också för att uttrycka sig kritiskt mot juntan offentligt och på Internet, många röda ledare har varnats för att hålla på med politiska aktiviteter, sen drabbas dom ju precis som alla andra av juntans övergripande censur och slopade yttrandefrihet.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Byborna har blivit av med många radio och TV kanaler, dom varnas också för att uttrycka sig kritiskt mot juntan offentligt och på Internet, många röda ledare har varnats för att hålla på med politiska aktiviteter, sen drabbas dom ju precis som alla andra av juntans övergripande censur och slopade yttrandefrihet.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Bara en lite fråga, hur skulle man uppfattas i din risby, ifall man kritiserade Thaksin och hans familj?

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Byborna har blivit av med många radio och TV kanaler, dom varnas också för att uttrycka sig kritiskt mot juntan offentligt och på Internet, många röda ledare har varnats för att hålla på med politiska aktiviteter, sen drabbas dom ju precis som alla andra av juntans övergripande censur och slopade yttrandefrihet.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Ok, men detta måste väl vara något lokalt för din by. Hur de lyckas med detta vet jag inte, men med en vanlig antenn som man köper på närmaste marknad för en hundring, så får vi in samma kanaler som förut.

 

PS. Radiokanalerna vet jag inget om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Än en gång jag har vare sig skrivit dom artiklar eller den rapport där lokala Människorätts Organisationer uppger att den Thailändska militären fördriver Kambodjaner ifrån Thailand genom hot, misshandel och t.o.m mord, detta vet du naturligtvis redan och därmed ljuger medvetet när du påstår detta.

 

Jag startade länken och länkade till dom artiklar där det uppgavs att denna fördrivning pågick och att militären begick övergrepp för att få Kambodjanerna att lämna landet, i det läget visste vare sig du eller jag om der var sant eller ej, men att Människorätts Organisationer också uttalade sin oro bidrog sannolikt till att man tog påståendena om militärt våld på allvar.

 

Men ju längre flykten pågår ju sannolikare verkar det vara att det är "rykten" som ligger bakom massflykten, enligt dom senaste siffrorna är det nu över 220 000 personer som har flytt, kanske startade militären ryktena själva för att rensa landet på Kambodjaner, vem vet ?  

 

Med vänlig hälsning isan lover

Och ändå valde du att kalla folk som ställde sig tvivlande för "idi*ter", "gula lögnhalsar", "blindstyren" mm. Mot bakgrund av att du i detta läge inte visste om detta var sant eller ej, skulle man inte kunnat tänka sig en lite mer flexibel hållning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Två olika sätt att beskriva samma incident:

 

"in one incident, witnesses report that the Thai authorities shot at a truckload of Cambodians on the way to the border, causing an accident which resulted in the deaths of some of the passengers."

 

http://www.adhoc-cambodia.org/?p=4611

 

"the van was approaching a roadblock manned by Thai troops when one of the soldiers fired into the air to make the van stop. She said the Thai driver instead turned the van abruptly around and was speeding away from the roadblock when a tire blew out and the van rolled."

 

http://www.cambodiadaily.com/news/return-of-migrant-workers-from-Thailand-slows reaches-180000-61825/

 

Kan också tilläggas att den övre beskrivningen härrör ifrån samma organisation som startade hela historien med rapporter om att "upp till" 9 människor dödats...

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...