Jump to content
IGNORERAD

Kampanjen "Returning roads" har förbättrat trafik situationen, säger polisen.


Khun Ken

Recommended Posts

Bangkok: - Kampanjen "Returning roads" genom att bogsera bort eller låsa hjulen på felparkerade bilar, samt att gripa brottslingar "på ett artigt sätt" har bidragit till att förbättra trafiken under de senaste fyra dagarna.

 

Pol Lt general Wuthi Liptapallop, en rådgivare till den Thailändska polisen som ansvarar för trafik frågor, rapporterade att efter fyra dagar av kampanjen, hade totalt 79 bilar bogserats bort, 1658 har fått sina hjul låsta och 142 rattfyllerister hade greps, plus 10.907 böter har delats ut.

 

"Kampanjen "Return roads to the people"har givit enorma resultat och vi kommer att fortsätta den på fyra andra turistorter, inklusive Patong Beach i Phuket, Koh Samui, Chiang Mai Night Bazaar och Pattaya," sade han.

 

Trafikpolisen har fått 15 dagar på sig att åtgärda problemen och informera turisterna. Polisen kommer också att arbeta med Bangkoks invånare att driva igenom "twin miracle project" i syfte att få slut på problemet med att trottoarer och gator blockeras av gatuförsäljare.

 

"Polisen kommer också att genomdriva 13 strikta regler för trafikanter," tillade Traffic Police Division chefen Pol Maj-General Jirasan Kaewsaengake.

 

Dessa inkluderar olaglig parkering, dubbel parkering, parkering eller körning på trottoarer, farliga omkörningar av bilar, köra mot trafikflödet, köra mot  rött ljus, att inte ha bilbälte, använda telefonen under körning, olovlig körning och fortkörning.

 

Polisen säger att brott mot dessa 13 regler ofta orsakat trafikolyckor, så de kommer att strikt tillämpa dessa trafikreglerna för att minska incidenter. Polisen säger att de inte har haft möjlighet med kontinuerligt tillslag mot trafik överträdare på grund av pågående politiska protester.

 

Metropolitan Police Bureau´s biträdande chef Maj-General Adul Narongsak insisterade vidare att alla poliser ansluter sig till kampanjen och kommer att agera på ett "artigt sätt".

 

http://www.nationmultimedia.com/national/Returning-roads-campaign-has-improved-traffic-poli-30236204.html

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 60
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    16

  • Baa

    9

  • Jive

    5

  • FF

    5

Mest aktiva i denna tråd

Ganska sjukt att man måste säga till på skarpen om dessa regler.

 

Dessa inkluderar olaglig parkering, dubbel parkering, parkering eller körning på trottoarer, farliga omkörningar av bilar, köra mot trafikflödet, köra mot  rött ljus, att inte ha bilbälte, använda telefonen under körning, olovlig körning och fortkörning.
Link to comment
Dela på andra sajter

Ganska sjukt att man måste säga till på skarpen om dessa regler.

"Thainess"?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ganska sjukt att man måste säga till på skarpen om dessa regler.

Jag har svårt att förstå att någon vettig människa kan ha invändningar mot det som sker i Thailand nu.

Äntligen tar man itu med blodbadet på vägarna.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har svårt att förstå att någon vettig människa kan ha invändningar mot det som sker i Thailand nu.

Äntligen tar man itu med blodbadet på vägarna.

 

Så du skulle tycka det var bra om några fanjunkare tog makten i Sverige ifall de löste alla besvärligheter på vägarna.

Jo, det låter ju vettigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du skulle tycka det var bra om några fanjunkare tog makten i Sverige ifall de löste alla besvärligheter på vägarna.

Jo, det låter ju vettigt.

Så du tycker att man kan jämföra Sveriges "besvärligheter på vägarna" med Thailands.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du tycker att man kan jämföra Sveriges "besvärligheter på vägarna" med Thailands.

 

Nej, det tänkte jag inte på fast nu har ju inte juntan löst alla besvärligheter på vägarna i Thailand så det jämnar ju ut sig.

Men om du vill så kan vi lägga till att di svenska fanjunkarna även ser till att tågen håller tidtabellen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det tänkte jag inte på fast nu har ju inte juntan löst alla besvärligheter på vägarna i Thailand så det jämnar ju ut sig.

Men om du vill så kan vi lägga till att di svenska fanjunkarna även ser till att tågen håller tidtabellen.

Jaha, så detta skall bli en diskussion om Sverige?

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du skulle tycka det var bra om några fanjunkare tog makten i Sverige ifall de löste alla besvärligheter på vägarna.

Jo, det låter ju vettigt.

Har man inga bättre argument, så är det väl bättre att hålla käften.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man inga bättre argument, så är det väl bättre att hålla käften.

 

Du menar att du tycker det är ok att man tar bort rösträtten för andra men inte för dig.

Ja, det låter ju vettigt så då håller jag käften.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar att du tycker det är ok att man tar bort rösträtten för andra men inte för dig.

Ja, det låter ju vettigt så då håller jag käften.

Stort tack!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för att jag gillar 99:an, men denna gång har han faktigt en riktigt bra poäng i det hela.

När ett gäng korpraler ska sköta hela trafikkaoset i landet, något är fel..

 

  FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, så detta skall bli en diskussion om Sverige?

 

Nej, vi diskuterar juntan i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stort tack!

 

Mja, nu skriver jag inte med käften så det lär inte bli någon större skillnad.

Ändrades av ban99arne
Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för att jag gillar 99:an, men denna gång har han faktigt en riktigt bra poäng i det hela.

När ett gäng korpraler ska sköta hela trafikkaoset i landet, något är fel..

 

  FF

Ja det stora felet var att Thailand styrdes av en fullständigt inkompetent regering med målet inställt på endast en sak amnesti åt Thaksin, hade dom inte drivit frågan till sin spets så hade Yingluck och PTP fortfarande styrt Thailand, i alla fall fram till dess ekonomiska kollaps.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det stora felet var att Thailand styrdes av en fullständigt inkompetent regering med målet inställt på endast en sak amnesti åt Thaksin, hade dom inte drivit frågan till sin spets så hade Yingluck och PTP fortfarande styrt Thailand, i alla fall fram till dess ekonomiska kollaps.

Så armen´ har mer kompetens att styra landet rätt riktning, ska armen eller befolkningen avgöra vad som är rätt.

Jag har aldrig sett något land som armen´ har fått på fötter, bara nya diktaturer, men Thailand kanske blir ett undantag..

 

  FF

Ändrades av FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Så armen´ har mer kompetens att styra landet rätt riktning, ska armen eller befolkningen avgöra vad som är rätt.

Jag har sett något land som armen´ har fått på fötter, bara nya diktaturer, men Thailand kanske blir ett undantag..

 

  FF

Ja vad man sett hittills så verkar det så för PTP styrde Thailand i fel riktning och på väg mot avgrunden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så armen´ har mer kompetens att styra landet rätt riktning, ska armen eller befolkningen avgöra vad som är rätt.

Jag har sett något land som armen´ har fått på fötter, bara nya diktaturer, men Thailand kanske blir ett undantag..

 

  FF

 

Med dom politiker som lett Thailand de senaste åren krävs det inte mycket för att lyckas bättre än dom. Tror till och med du och de flesta på MPR skulle lyckas bättre än Yinluck med familj

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Så armen´ har mer kompetens att styra landet rätt riktning, ska armen eller befolkningen avgöra vad som är rätt.

Jag har sett något land som armen´ har fått på fötter, bara nya diktaturer, men Thailand kanske blir ett undantag..

 

  FF

 

 

 

Personligen så problemet större än vad militärena klarar av.

Och vad läst så finns det inget land som militärerna har fått i rätt riktning.

Denna utbredda korruptionen blir jäkligt svår att lösa har dom kompetensen att få landet på fötter..

 

  FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Många punkter var det men jag såg ingen av dom som handlade om alkohol och andra droger i trafiken, lite märkligt kan jag tycka.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen så problemet större än vad militärena klarar av.

Och vad läst så finns det inget land som militärerna har fått i rätt riktning.

Denna utbredda korruptionen blir jäkligt svår att lösa har dom kompetensen att få landet på fötter..

 

  FF

Vi får hoppas det, en sak är dock säker Yingluck och PTP hade inte kompetensen att få Thailand på fötter, det var heller aldrig deras mål.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får hoppas för landets bästa, jag själv har aldrig trott på glittermaffian.

Men den kanske är annorlunda där, den som lever får se..

 

   FF

Ändrades av FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Många punkter var det men jag såg ingen av dom som handlade om alkohol och andra droger i trafiken, lite märkligt kan jag tycka.

 

Fritz..

Men enligt rapporten så har 142 rattfyllerister gripits och det är väl ändå ett tecken på att ratt/drog-fylla finns med på programmet även om det har missats i denna upprapningen av punkter.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Många punkter var det men jag såg ingen av dom som handlade om alkohol och andra droger i trafiken, lite märkligt kan jag tycka.

 

Fritz..

Nationella Rådet för Fred och Ordning (NCPO) har gett 30 dagar för drogdämpande enheter för att leverera konkreta, bättre resultat. Kvalitet - inte kvantitet - bör vara i fokus.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Citat: "Polisen säger att de inte har haft möjlighet med kontinuerligt tillslag mot trafik överträdare på grund av pågående politiska protester."

 

Vilka fullkomligt genomskinliga bortförklaringar!!!

 

Någon som märkte det minsta lilla skillnad före och efter protesterna? Någon... alls...?

Ändrades av Celsius
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...