Jump to content
IGNORERAD

Juntan: Rödskjortorna hoppar på fredståget.


Khun Ken

Recommended Posts

Armén säger flera viktiga röda aktivister har kommit överens om att samtal med det nationella rådet för fred och ordning, ökar juntans trestegsplan för försoning.

 

Lt Gen Kampanart Ruddith, Biträdande Arméchef och Chef för NCPO´s nyinrättade Avstämning Centrum för reformer (RCR),berättade att juntan närmat sig rödskjortornas hårda kärna och säkrade ett samarbete i den första etappen av planen.

 

"Alla de röda ledare jag talat med innan de släpptes gick med på att ansluta sig till oss i försoningsprocessen," sade han.

 

Artikeln fortsätter.http://www.bangkokpost.com/news/local/414128/junta-says-reds-are-joining-peace-train

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 56
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    16

  • Moipenyang

    10

  • Tallviking

    6

  • Demokrat

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Oregistrerad

Armén säger flera viktiga röda aktivister har kommit överens om att samtal med det nationella rådet för fred och ordning, ökar juntans trestegsplan för försoning.

 

Lt Gen Kampanart Ruddith, Biträdande Arméchef och Chef för NCPO´s nyinrättade Avstämning Centrum för reformer (RCR),berättade att juntan närmat sig rödskjortornas hårda kärna och säkrade ett samarbete i den första etappen av planen.

 

"Alla de röda ledare jag talat med innan de släpptes gick med på att ansluta sig till oss i försoningsprocessen," sade han.

 

Artikeln fortsätter.http://www.bangkokpost.com/news/local/414128/junta-says-reds-are-joining-peace-train

Får hoppas att det stämmer, så det kan leda till något gott.

Link to comment
Dela på andra sajter

Får hoppas att det stämmer, så det kan leda till något gott.

Ja "grillkorven" det hoppas jag också, läste i ett annat inlägg att man skall höja polisernas löner så att dom går att leva på, som sagt vi får hoppas.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Alla de röda ledare jag talat med innan de släpptes gick med på att ansluta sig till oss i försoningsprocessen," sade han.

Hade de släppts annars?

Link to comment
Dela på andra sajter

"Alla de röda ledare jag talat med innan de släpptes gick med på att ansluta sig till oss i försoningsprocessen," sade han.

Hade de släppts annars?

Spekulationer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Spekulationer.

Visst, precis som med journalisterna!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

"Alla de röda ledare jag talat med innan de släpptes gick med på att ansluta sig till oss i försoningsprocessen," sade han.

Hade de släppts annars?

 

Det finns inte så lite konspirationstänkande där...

 

Det finns några tänkbara linjer i detta.

 

Nummer ett. Rödskjorteledarna vägrar blankt att gå med på att delta i försoningsprocessen och hävdar detta bestämt redan innan dom släpps ut. Är det bra det? Är det inte försoning alla vill ha? Jag trodde liksom det. Varför skulle de röda vara emot försoning? Om dom hårdnackat hävdar att dom kommer att ställa till med oroligheter, terror, inbördeskrig, eller bara lite skjutande och bombkastande som hittills - då bör dom faktiskt fortsatt sitta inburade!

 

Nummer två. Sagda rödskjorteledare ljuger och påstår att dom gärna vill försonas och i alla fall sätter igång med dumheter. Bura in dom igen!

 

Nummer tre. Ledarna för rödskjortorna är faktiskt ärliga när dom säger att dom gärna tänker delta i försoningsprocessen och kommer till förhandlingar. Utmärkt! All heder åt dom.

 

Jag tror och hoppas att det finns röda ledare som faktiskt inser att vägen till en folkvald demokratisk ledning inte går via våld.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns inte så lite konspirationstänkande där...

 

Det finns några tänkbara linjer i detta.

 

Nummer ett. Rödskjorteledarna vägrar blankt att gå med på att delta i försoningsprocessen och hävdar detta bestämt redan innan dom släpps ut. Är det bra det? Är det inte försoning alla vill ha? Jag trodde liksom det. Varför skulle de röda vara emot försoning? Om dom hårdnackat hävdar att dom kommer att ställa till med oroligheter, terror, inbördeskrig, eller bara lite skjutande och bombkastande som hittills - då bör dom faktiskt fortsatt sitta inburade!

 

Nummer två. Sagda rödskjorteledare ljuger och påstår att dom gärna vill försonas och i alla fall sätter igång med dumheter. Bura in dom igen!

 

Nummer tre. Ledarna för rödskjortorna är faktiskt ärliga när dom säger att dom gärna tänker delta i försoningsprocessen och kommer till förhandlingar. Utmärkt! All heder åt dom.

 

Jag tror och hoppas att det finns röda ledare som faktiskt inser att vägen till en folkvald demokratisk ledning inte går via våld.

Det inser dom nog när inte Thaksin vill stå för notan, längre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det inser dom nog när inte Thaksin vill stå för notan, längre.

Va va det nu du skrev i inlagg 5..Spekulationer!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns inte så lite konspirationstänkande där...

 

Det finns några tänkbara linjer i detta.

 

Nummer ett. Rödskjorteledarna vägrar blankt att gå med på att delta i försoningsprocessen och hävdar detta bestämt redan innan dom släpps ut. Är det bra det? Är det inte försoning alla vill ha? Jag trodde liksom det. Varför skulle de röda vara emot försoning? Om dom hårdnackat hävdar att dom kommer att ställa till med oroligheter, terror, inbördeskrig, eller bara lite skjutande och bombkastande som hittills - då bör dom faktiskt fortsatt sitta inburade!

 

Nummer två. Sagda rödskjorteledare ljuger och påstår att dom gärna vill försonas och i alla fall sätter igång med dumheter. Bura in dom igen!

 

Nummer tre. Ledarna för rödskjortorna är faktiskt ärliga när dom säger att dom gärna tänker delta i försoningsprocessen och kommer till förhandlingar. Utmärkt! All heder åt dom.

 

Jag tror och hoppas att det finns röda ledare som faktiskt inser att vägen till en folkvald demokratisk ledning inte går via våld.

Har det inte redan startats med våld när militären tar över makten i ett land?

En försoningsprocess är givetvis bra men har den nåt värde om den påtvingas?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Det finns inte så lite konspirationstänkande där...

 

Det finns några tänkbara linjer i detta.

 

Nummer ett. Rödskjorteledarna vägrar blankt att gå med på att delta i försoningsprocessen och hävdar detta bestämt redan innan dom släpps ut. Är det bra det? Är det inte försoning alla vill ha? Jag trodde liksom det. Varför skulle de röda vara emot försoning? Om dom hårdnackat hävdar att dom kommer att ställa till med oroligheter, terror, inbördeskrig, eller bara lite skjutande och bombkastande som hittills - då bör dom faktiskt fortsatt sitta inburade!

 

Nummer två. Sagda rödskjorteledare ljuger och påstår att dom gärna vill försonas och i alla fall sätter igång med dumheter. Bura in dom igen!

 

Nummer tre. Ledarna för rödskjortorna är faktiskt ärliga när dom säger att dom gärna tänker delta i försoningsprocessen och kommer till förhandlingar. Utmärkt! All heder åt dom.

 

Jag tror och hoppas att det finns röda ledare som faktiskt inser att vägen till en folkvald demokratisk ledning inte går via våld.

Du glömde nummer fyra: Enda sättet att bli utsläppt var att skriva på papper.

Det ryktas på andra forum att akademikerna har börjat lämna landet, juntan går runt i univeristet och tar underskrift av

människor att inte delta i politiken, av dem som tänker annorlunda. Låter inte som en fri samhällle i mina öron.

Link to comment
Dela på andra sajter

Va va det nu du skrev i inlagg 5..Spekulationer!

Så det är spekulationer att Thaksin betalt rödskjortorna?  ??? Är det spekulationer att han köpte deras röster?

Link to comment
Dela på andra sajter

Så det är spekulationer att Thaksin betalt rödskjortorna?  ??? Är det spekulationer att han köpte deras röster?

Det va inte sa du skrev, dessutom vet du val knappast vilka dom ar, alltsa "spekulationer"!

 

Precis som med journalisterna lar dom knappast kommit ut utan att underteckna vissa dokument!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har det inte redan startats med våld när militären tar över makten i ett land?

En försoningsprocess är givetvis bra men har den nåt värde om den påtvingas?

Fråga Yingluck och PTP dom kan allt om att försöka påtvinga folk en försoningsprocess dom hyrde in bl.a Tony Blair, Martti Agtisaari och Priscilla Hayner för dyra pengar. Tyvärr var det ett spel för galleriet och ett försök av PTP att visa handlingskraft.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det va inte sa du skrev, dessutom vet du val knappast vilka dom ar, alltsa "spekulationer"!

 

Precis som med journalisterna lar dom knappast kommit ut utan att underteckna vissa dokument!

Du framstår allt mer som en rödstrumpa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det va inte sa du skrev, dessutom vet du val knappast vilka dom ar, alltsa "spekulationer"!

 

Precis som med journalisterna lar dom knappast kommit ut utan att underteckna vissa dokument!

Det inser rödskjortorna nog när inte Thaksin vill betala för deras tjänster längre. Bättre?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du framstår allt mer som en rödstrumpa.

Och du som en gnallkarring,  Du verkar ha nagon sjuklig akomma som inte fattar att det finns en mansklig variant, allt ar inte rott o gult in absurdom!

Vad ar det for rott att konstatera vad som hande journalisterna? Du blir ju helt javla rabiat om du inte far skravla omkring som en som vet o kan allt, jag vet o kan valdigt lite om politiken. men det ger mig anda all ratt att uttrycka mina tankar om vad som sker, utan att fraga dig om lov!

 

Du ar javligt trottsam med dina pahopp om mina eventuella sympatier, en sak ar i alla fall helt klar dom ar inte fargade av hat vilket dina verkar vara!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och du som en gnallkarring,  Du verkar ha nagon sjuklig akomma som inte fattar att det finns en mansklig variant, allt ar inte rott o gult in absurdom!

Vad ar det for rott att konstatera vad som hande journalisterna? Du blir ju helt javla rabiat om du inte far skravla omkring som en som vet o kan allt, jag vet o kan valdigt lite om politiken. men det ger mig anda all ratt att uttrycka mina tankar om vad som sker, utan att fraga dig om lov!

 

Du ar javligt trottsam med dina pahopp om mina eventuella sympatier, en sak ar i alla fall helt klar dom ar inte fargade av hat vilket dina verkar vara!

Bra, jag har uppnått mitt syfte, nu djävlar blev du arg. cheesy.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra, jag har uppnått mitt syfte, nu djävlar blev du arg. cheesy.gif

Hogmod gar fore fall, tank pa det!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang

Jag tror och hoppas att det finns röda ledare som faktiskt inser att vägen till en folkvald demokratisk ledning inte går via våld.

Så det ska gå till genom att störta regeringen och bura in folk till höger och vänster..:) demokratiskt jo tjena... 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hogmod gar fore fall, tank pa det!

Va fan har du druckit till frukost idag saltsyra? Det är inte nyttigt för magen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så det ska gå till genom att störta regeringen och bura in folk till höger och vänster.. :) demokratiskt jo tjena... 

Att ni inte inser att kuppen redan skett och till Bangkok och tala om för juntaledaren att han är en odemokratisk skitstövel så kanske det känns bättre. Se framåt´var inte en bakåtsträvare. PTP hade inget med demokrati att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har det inte redan startats med våld när militären tar över makten i ett land?

En försoningsprocess är givetvis bra men har den nåt värde om den påtvingas?

Ibland måste saker påtvingas för att komma vidare, 

 

exempel från andra scenarion, en alkoholist måste påtvingas behandling för att få behålla sitt jobb, mobbing i skolor och arbetsplatser måste påtvingas de inblandande för att lösning skall uppnås.

 

Så visst kan man måste påtvinga folk en massa saker fast det inskränker på den personliga intigheten emellanåt.

 

Nu tycker jag inte att det har använts våld denna gång i Thailand av militären.

 

Militären har väl varit räddningen för de fattigaste risbönderna som övergavs av den folkvalda regeringen.

 

Däremot så fick väl de inblandade politiska partierna och dess företrädare chansen men vägrade samarbeta.

 

 Att läget med kuppen är bara militärens fel tycker då inte jag.
 
Oavsett principer

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Så det ska gå till genom att störta regeringen och bura in folk till höger och vänster.. :) demokratiskt jo tjena... 

Hur kan man störta en regering som avgick i december förra året i maj månad i år????

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...