Jump to content
IGNORERAD

Fortfarande fri bar på Thaiairways?


p1r

Recommended Posts

Sam sip sam

Gjorde en sökning också första priset low Fare det andra med + paketet skillnaden liten

post-5585-1403021788,5_thumb.jpg

post-5585-1403021801,35_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 153
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    16

  • Sam sip sam

    14

  • kitungmakmak

    13

  • leifen

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sam sip sam

Norwegian ounktlighetsproblem med Dreamlinern han bland annat härledas till deras höga utnyttjande grad av planen, 16-17 timmar per dygn. Minsta lilla problem gör att en försening på 2-3 timmar kan sitta i i flera dagar.

Skullethai av någon anledning behöva ställa Arlandakärran nu under sommaren kan de förmodligen skicka alla passagerarna med Köpenhamns och Oslo kärran och köpa biljetter med allianskollegan SAS till arlanda. Norwegian har ju inte denna möjlighet.

Sen har nog baggarna underskattat skillnaderna på short haul och long haul, nästa alla har bagage med sig på longhaul och vill ha något att äta, dessa grejor måste lastas på planet- det tar tid. Tid som de inte har eftersom de planerat efter en 737 där alla bär ombord sitt bagage själv.

Thai har flera möjligheter via frankfurt och munchen också med alliansbolaget Lufthansa ,jag blev erbjuden för 7 år sedan 600 euro och åka via Frankfurt när dom överbokat sthlms planet
Link to comment
Dela på andra sajter

Det ör ju en sned bild av förseningar, Norwegian har två destinationer på sitt long haul och otur med Dreamliner som strulat hela tiden. Ex Thai flyger till flera destinationer och procentuellt har de där med bättre statistik. Finnair har flygit med samma vändtid i ett par år nu. De har bättre plan helt enkelt,

 

Nja, en detalj men visst har DY fler än två longhaul, BKK samt new york och florida, minst.

 

Otur? Varför har ingen annan samma "otur"? Har inga bekräftade siffror men de som MC skriver låter rimliga för ett LÅGPRISBOLAG som dessutom inte har erfarenhet av just det planet med tanke på underhåll och service, så tror det faller tillbaka en del på dem själva faktiskt.

 

Finnarna har kanske ett mer beprövat plan och är ett större och mer erfaret bolag, så de vet hur det ska sköta sin "flotta", det vet nog inte norrbaggarna. Kanske de lär sig, eller inte...

 

Håller med om att "turnarounden" är rimlig, inget konstigt med den. Men är man nybörjare så är man.

Ändrades av Bibben

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Nja, en detalj men visst har DY fler än två longhaul, BKK samt new york och florida, minst.

 

Otur? Varför har ingen annan samma "otur"? Har inga bekräftade siffror men de som MC skriver låter rimliga för ett LÅGPRISBOLAG som dessutom inte har erfarenhet av just det planet med tanke på underhåll och service, så tror det faller tillbaka en del på dem själva faktiskt.

 

Finnarna har kanske ett mer beprövat plan och är ett större och mer erfaret bolag, så de vet hur det ska sköta sin "flotta", det vet nog inte norrbaggarna. Kanske de lär sig, eller inte...

 

Håller med om att "turnarounden" är rimlig, inget konstigt med den. Men är man nybörjare så är man.

Om man har 30 destinaioner och en.rutt strular med är det mycket bättre statistikt sett än med tre destinationer med samma strul, på en rutt, eller hur. Statistik kan man lägga fram på olika sätt. Sen är det ju fler som haft problem med Dreamliner, det bara skrivs inte så mycket om dem. Och Norwegian har haft otur med planen det kan ingen neka? Det är bara så roligt att svartmåla dem. Tittar man deras Europa flyg, Norwegian Air shuttile ligger de faktiskt bra med on time statistik, som ger mer rättvis bild av det hela.

Konstigt att MC priset är så pass dyrare än priset jag fick fram? Men men, kanske vill man medvetet visa en fördelaktigt statistik till ena parten, på den också? För "min pris" i bilden är från Norwegians hemsida också med samma tillägg tjänster, som han anger på sitt exempel, två väskor o mat. Skit samma,, ska åka med dem nu på torsdag tredje gången, hittills inga problem eller strul, hoppas det går lika bra igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man har 30 destinaioner och en.rutt strular med är det mycket bättre statistikt sett än med tre destinationer med samma strul, på en rutt, eller hur. Statistik kan man lägga fram på olika sätt. Sen är det ju fler som haft problem med Dreamliner, det bara skrivs inte så mycket om dem. Och Norwegian har haft otur med planen det kan ingen neka? Det är bara så roligt att svartmåla dem. Tittar man deras Europa flyg, Norwegian Air shuttile ligger de faktiskt bra med on time statistik, som ger mer rättvis bild av det hela.

Konstigt att MC priset är så pass dyrare än priset jag fick fram? Men men, kanske vill man medvetet visa en fördelaktigt statistik till ena parten, på den också? För "min pris" i bilden är från Norwegians hemsida också med samma tillägg tjänster, som han anger på sitt exempel, två väskor o mat. Skit samma,, ska åka med dem nu på torsdag tredje gången, hittills inga problem eller strul, hoppas det går lika bra igen.

 

Konstigt vore väl om inte lågprisbolaget Norwegian var billigare, annars skulle de ju ha misslyckats.

Givetvis går de flesta flighter på rimlig tidtabell, och bättre och bättre blir det nog, de lär väl sig också?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sökte visserligen bara priser på www.norwegian.se och fick då det priset, kanske det är billigare att boka baggarna genom en agent?

  

Nu missade du kanske att jag tog priset från norwegians egen hemsida, inte någon resebyrå på nätet då ju en av grundstenarna i ett lågprisbolag är att man bokar billigast via deras egen hemsida. Men tydligen inte med Norwegian...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

  

Nu missade du kanske att jag tog priset från norwegians egen hemsida, inte någon resebyrå på nätet då ju en av grundstenarna i ett lågprisbolag är att man bokar billigast via deras egen hemsida. Men tydligen inte med Norwegian...

Så gjorde jag med, norwegian.se Nu är bilden lite suddigt men för att få allt med blir det så.

post-7521-0-65105700-1403094365.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är bilden lite suddigt men för att få allt med blir det så

 

Ett tips, uppdatera forumläsaren innan du gör skärmdumpen och sen ska du lagra digitalt, inte analogt.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tittar man deras Europa flyg, Norwegian Air shuttile ligger de faktiskt bra med on time statistik, som ger mer rättvis bild av det hela.

 

I en undersökning gjord av DI i februari då man jämförde 47 bolag kom Norwegian på 44:e plats, bra jobbat? 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

I en undersökning gjord av DI i februari då man jämförde 47 bolag kom Norwegian på 44:e plats, bra jobbat? 

Som sagt, beror hur man lägger fram statistiken, och av vem är den framställt och till vem vam publicerar det. Som man kan läsa i denna tråd så

http://www.maipenrai.se/forum/topic/29978-fortfarande-fri-bar-på-thaiairways/?p=950495 visas ofördelaktigt sökresultat för Norwegian som jag

kunde motbevisa med några musklick, två dagar i sträck med samma resultat. Så jag tar det med en nypa salt vad som beskrivs här på MPR.

http://www.flightstats.com/go/Home/home.do ska man titta på om man vill ha statistik som är oberoende. Som vi ser är Norwegian faktiskt mer

pålitlig än Thai utom på long haul som får ju en felaktig statistik pga de har så få destinationer och plan som strulat på en av dessa rutter.

post-7521-0-66466100-1403100440.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Som sagt, beror hur man lägger fram statistiken, och av vem är den framställt och till vem vam publicerar det. Som man kan läsa i denna tråd så

http://www.maipenrai.se/forum/topic/29978-fortfarande-fri-bar-på-thaiairways/?p=950495 visas ofördelaktigt sökresultat för Norwegian som jag

kunde motbevisa med några musklick, två dagar i sträck med samma resultat. Så jag tar det med en nypa salt vad som beskrivs här på MPR.

http://www.flightstats.com/go/Home/home.do ska man titta på om man vill ha statistik som är oberoende. Som vi ser är Norwegian faktiskt mer

pålitlig än Thai utom på long haul som får ju en felaktig statistik pga de har så få destinationer och plan som strulat på en av dessa rutter.

Strulat på alla rutter så att säga
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ni som är resvana,är Norska lågprisflyget något som funkar?

Jag har inte vågat än.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt, beror hur man lägger fram statistiken, och av vem är den framställt och till vem vam publicerar det. Som man kan läsa i denna tråd så

http://www.maipenrai.se/forum/topic/29978-fortfarande-fri-bar-på-thaiairways/?p=950495 visas ofördelaktigt sökresultat för Norwegian som jag

kunde motbevisa med några musklick, två dagar i sträck med samma resultat. Så jag tar det med en nypa salt vad som beskrivs här på MPR.

http://www.flightstats.com/go/Home/home.do ska man titta på om man vill ha statistik som är oberoende. Som vi ser är Norwegian faktiskt mer

pålitlig än Thai utom på long haul som får ju en felaktig statistik pga de har så få destinationer och plan som strulat på en av dessa rutter.

Med andra ord skall man undvika long haul med Norwegian för då är det stor risk att man blir drabbad av den "felaktiga statistiken"

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Med andra ord skall man undvika long haul med Norwegian för då är det stor risk att man blir drabbad av den "felaktiga statistiken"

Jepp det ger mer plats för mig, för min del är statistiken 100 % "on time" hittills så jag kan inte klaga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ni som är resvana,är Norska lågprisflyget något som funkar?

Jag har inte vågat än.

 

Flög ner med dom i lördags. Inga som helst problem och allt i tid samt enkel resa kostade 3300 kr per person inkl middag/frukost/vin till maten och totalt 60 kg bagage

 

Finns bilder och mer info i min resetråd "en lång resa österut"

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta fortsatt OT.

 

Jag flög ARN-BKK första gången med Norwegian 3/5, pris 2350 kr med 40 kg bagage, mat (nåja, gick iallafall att äta).

Är fullt nöjd med resan, fullt i klass med ett vanligt Europeiskt regulärt flygbolags ekonomiklass.

Kan utan vidare flyga med dom igen.

Min resvana är drygt 25-års tjänste"flygande" utomlands. 

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finnair har något extraerbjudande just nu

5900 tror jag det är på.

Tycker INTE om dom som kan allt om allt  :fie:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Finnair har något extraerbjudande just nu

5900 tror jag det är på.

dom har massor av biljetter för runt 5000 kr

tu5e2agu.jpg

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Med andra ord skall man undvika long haul med Norwegian för då är det stor risk att man blir drabbad av den "felaktiga statistiken"

 

http://www.di.se/artiklar/2014/6/17/lavin-av-krav-mot-norwegian/

 

Det är många som inte förstår sig på statistik...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

http://www.di.se/artiklar/2014/6/17/lavin-av-krav-mot-norwegian/

Det är många som inte förstår sig på statistik...

så är det. Men hitta rätt biljett för jämförelse verkar man kunna eller hur? Nu vet man vems inlägg man ska inte tro. Det ingår nog i yrket att göra selektiva jämförelser. Kanske tom till Aftonbladet som är ju känt för att vinkla fakta.
Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.di.se/artiklar/2014/6/17/lavin-av-krav-mot-norwegian/

 

Det är många som inte förstår sig på statistik...

 

 

haha, hur skall han finnpajsarn klara sig ur denna länk?  

 

Nåja, han hittar säkert nån statistik från Nordnorge som passar bra in i hans världsbild av hybrisbolaget Norwegian!   :crazy:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe, han hade nog en Norwegian-varnare på MPR kopplad till lillfingret och den slog till nyss...

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

haha, hur skall han finnpajsarn klara sig ur denna länk?

Nåja, han hittar säkert nån statistik från Nordnorge som passar bra in i hans världsbild av hybrisbolaget Norwegian! :crazy:

kallar du mig finnpasrn? Då är Du en idi*t så fall. Gå o runka din bög.
Link to comment
Dela på andra sajter

kallar du mig finnpasrn? Då är Du en idi*t så fall. Gå o runka din bög.

Underbart! [emoji1]

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...