Jump to content
IGNORERAD

Fortfarande fri bar på Thaiairways?


p1r

Recommended Posts

  • Svar 153
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    16

  • Sam sip sam

    14

  • kitungmakmak

    13

  • leifen

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Moipenyang

Ja det vore självmord hehe.. nä tror inte de förlorar många kronor på spriten. är mer orolig för om de inte kommer på nån alternativ bränsle om oljan börjar sina, då blir det cykeln ner..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

2013 var det fritt, om än ganska långsamt och plinga efter fröknarna var inte så poppis så jag fick snällt gå fram och "handla". Men det gick ju bra det åxå.

 

Nog har dom dragit ner på personal i alla fall, dom stackarna hinner knappt med, men ser man bara glad ut så får man en öl när man ändå är påväg till dasset för att släppa ut den förra.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det vore självmord hehe.. nä tror inte de förlorar många kronor på spriten. är mer orolig för om de inte kommer på nån alternativ bränsle om oljan börjar sina, då blir det cykeln ner.. :)

 

Vad jag vet är det 2 som cyklat,2 som kört bil från Sverige.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang

Vad jag vet är det 2 som cyklat,2 som kört bil från Sverige.

Javisst så det går iaf..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Javisst så det går iaf.. :)

 

Annars transibiriska så kommer man lite närmare. :ele:

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Vad jag vet är det 2 som cyklat,2 som kört bil från Sverige.

 

Och en dansk som körde tuktuk om jag nu fattade det hela rätt. http://www.tuktuk.dk/ så det går ju att ta sig dit i stil åxå.

 

Fast dansken körde ju till Danmark, men går det en väg så går det väl den andra.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Om dom inte har fri bar så skulle inte jag åka med dom.Jag är en ekonomisk herre och kan jag inte tjäna in biljetten på en enkelresa så tog jag ett annat mer smakfullt flyg  :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Om dom inte har fri bar så skulle inte jag åka med dom.Jag är en ekonomisk herre och kan jag inte tjäna in biljetten på en enkelresa så tog jag ett annat mer smakfullt flyg  :crazy:

 

Tja, lite Olle&Helge tänk är väl inte fel. Men jag bokade med baggarna nu och vetefasiken om jag skulle kunna jämka 2500kr med drickat på thai på en ToR.

 

Skulle varken bli insläppt i Thailand eller i Sverige heller antar jag om jag försökte.

 

Kostar en GT 5$ så blir det väl ungefär 35SEK, 2500/35=70 GT... 35 per resa... Tja, det låter lite över min kapacitet.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest bangkokkille

Tja, lite Olle&Helge tänk är väl inte fel. Men jag bokade med baggarna nu och vetefasiken om jag skulle kunna jämka 2500kr med drickat på thai på en ToR.

 

Skulle varken bli insläppt i Thailand eller i Sverige heller antar jag om jag försökte.

 

Kostar en GT 5$ så blir det väl ungefär 35SEK, 2500/35=70 GT... 35 per resa... Tja, det låter lite över min kapacitet.

Du måste nog även tänka på att på thaiflyg ingår mer än sprit, det ingår även bagage som det inte gör med norrbaggarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste nog även tänka på att på thaiflyg ingår mer än sprit, det ingår även bagage som det inte gör med norrbaggarna.

Samt kudde, filt och hörlurar är sådant som kostar extra med baggen

//K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste nog även tänka på att på thaiflyg ingår mer än sprit, det ingår även bagage som det inte gör med norrbaggarna.

 

..glöm inte den fria flygplansmaten.     

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

De har ju dragit ned på allt annat, men är baren fortfarande fri?

 

p1r

Japp! Men de har blivit tuffare på att neka överförfriskade. Har inte råkat ut för det själv, men väl sett det.

 

Men är du i tillstånd att hämta själv och fråga hövligt är det nog inga problem. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Du måste nog även tänka på att på thaiflyg ingår mer än sprit, det ingår även bagage som det inte gör med norrbaggarna.

Har tagit med det i beräkningen, 599kr per resa så nästan 1200kr betalar jag för nöjet att peta i nåt knapp ätbart, släpa med mig en massa käk ner och kunna välja var jag sitter.

 

Det enda jag oroar mig för är om jag inte kommer iväg (dreamliner problem), om jag inte kommer hem struntar jag faktiskt i sålänge dom betalar för extra kostnader.

 

Men troligen kommer jag att sakna "sawadee ka" när jag kliver ombord på flyget. Men det får jag väl höra i 3 måander så jag blir less i alla fall.

 

Kanske thai har gått ner i pris nu (vågar inte kolla när jag redan bokat) men det skulle vara ca 2500kr dyrare med samma villkor förutom gratis bar, snacks, vatten, juice.

Dom 2500 lägger jag hellre på att bo lite bättre en månad än på några öl under en 11+11 timmars flygning.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tagit med det i beräkningen, 599kr per resa så nästan 1200kr betalar jag för nöjet att peta i nåt knapp ätbart, släpa med mig en massa käk ner och kunna välja var jag sitter.

 

Det enda jag oroar mig för är om jag inte kommer iväg (dreamliner problem), om jag inte kommer hem struntar jag faktiskt i sålänge dom betalar för extra kostnader.

 

Men troligen kommer jag att sakna "sawadee ka" när jag kliver ombord på flyget. Men det får jag väl höra i 3 måander så jag blir less i alla fall.

 

Kanske thai har gått ner i pris nu (vågar inte kolla när jag redan bokat) men det skulle vara ca 2500kr dyrare med samma villkor förutom gratis bar, snacks, vatten, juice.

Dom 2500 lägger jag hellre på att bo lite bättre en månad än på några öl under en 11+11 timmars flygning.

Det är bra att norrbaggarna finns som budgetalternativ. Om inte annat så ser de till att övriga bolag måste hålla någorlunda konkurrenskraftiga priser.

Link to comment
Dela på andra sajter

khun-petch

Om dom inte har fri bar så skulle inte jag åka med dom.Jag är en ekonomisk herre och kan jag inte tjäna in biljetten på en enkelresa så tog jag ett annat mer smakfullt flyg  :crazy:

 

Men flyger du med ryssarna så tjänar du in en tvåveckorsfylla på en resa.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Men flyger du med ryssarna så tjänar du in en tvåveckorsfylla på en resa.

Är aeroflot så billiga? såg dom inte när jag bokade i alla fall, men skyscanner och momondo kanske inte tar med alla bolag. Saknar ofta finnair som tydligen ska ha vettiga priser åxå.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Men flyger du med ryssarna så tjänar du in en tvåveckorsfylla på en resa.

Då behöver jag åka i en suite  :17:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Fan, jag slog just på min resa... Skulle kunnat spara 500kr och köra SAS+Thai (har lite inrikes).

 

Varför gjorde jag nu det, går inte att avboka... :suicide:

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tagit med det i beräkningen, 599kr per resa så nästan 1200kr betalar jag för nöjet att peta i nåt knapp ätbart, släpa med mig en massa käk ner och kunna välja var jag sitter.

 

Det enda jag oroar mig för är om jag inte kommer iväg (dreamliner problem), om jag inte kommer hem struntar jag faktiskt i sålänge dom betalar för extra kostnader.

 

Men troligen kommer jag att sakna "sawadee ka" när jag kliver ombord på flyget. Men det får jag väl höra i 3 måander så jag blir less i alla fall.

 

Kanske thai har gått ner i pris nu (vågar inte kolla när jag redan bokat) men det skulle vara ca 2500kr dyrare med samma villkor förutom gratis bar, snacks, vatten, juice.

Dom 2500 lägger jag hellre på att bo lite bättre en månad än på några öl under en 11+11 timmars flygning.

Sawade saknar Du inte eftersom det är Thaibessättning ätbart med bagage kostar 560:- t/r inte illa!????? 

Det man saknar finns inte enda nackdelen är längre flygtid hem 1 timme ????

Flög första 1 mån sen frugan flög ner nu Nemas problemas!

Sen är det lite bra att Thai får konkurens ????

Vad harDu flygit med Förut???

 

Mvh Svamp

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men flyger du med ryssarna så tjänar du in en tvåveckorsfylla på en resa.

Ah du menar att man måste supa hårt två veckor efter ha suttit torr under hela flygningen med Aeroflot ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah du menar att man måste supa hårt två veckor efter ha suttit torr under hela flygningen med Aeroflot ?

 

Är inte detta en anledning till att folk åker till Thailand?       :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...