Jump to content
IGNORERAD

Fortfarande fri bar på Thaiairways?


p1r

Recommended Posts

Man häpnas över hur mycket folk släpar med sig på en semesterresa. Själv hade jag bara ett handbagage när jag flyttade hit.  

Vet inte vad andra har med sig men själv vill jag gärna ha rena och fräscha kläder trots att det är semester å de utan att behöva tvätta var och varannan kväll. När jag åker hem till Sverige har jag oftast handlat en del saker som skall packas med. Knappast något att "häpnas" över. Då har jag svårare att förstå hur människor i mogen ålder känner sig bekväm in att resa med så liten packning. Den tiden jag tyckte det fanns något värde i att resa med bara tandborsten i en plastkasse är för länge sedan passerad. Nu värdesätter jag en viss bekvämlighet även om det kostar lite mer. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 153
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    16

  • Sam sip sam

    14

  • kitungmakmak

    13

  • leifen

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

kitungmakmak

Märkligt att man värderar eller ens bryr sig om vad andra reser med, jag har varit ute med 100l rygga, bara datorryggan som handbagage eller som nu med handbagage+en väska.

 

Jag tar det som är mest praktiskt.

 

Och visst, jag släpar med snus, 1kg vetemjöl, godis, makaroner (denna gång, riktiga gammeldags) och knäckebröd. Går säkert att få tag på där, men jag vill inte chansa.

 

Helt klart skulle det vara kul att dra med bara passet runt halsen, men jag är lite för lat. Det är skönt att med som lite prylar som datorn, telefoner, kameror och även lite kläder så jag slipper börja med att skaffa sånt.

 

Illa nog att jag inte vill packa ner nåt flytande (schampo) i resväskan och sen tar in på nåt billigt ställe där det inte finns gratis. Ännu märkligare att jag gärna packar ner flytande (alkohol) på tillbakavägen utan att fundera på saken.

 

Så med thai (eller nästan alla andra) så får jag med bagage "gratis", nu fick jag betala för det. Och det känns inte fel, det är mitt val om jag vill släpa med mig lite prylar ner eller inte. Och jag betalar därefter.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Ehhh, nu blev jag nyfiken. Menar du att man då på tex Thai Air inte behöver betala för "allt extra " utan det är gratis och inte är liksom inbakat i biljettpriset ?

 

Nyfikne Fritz..

Do dhat ingår inte  :crazy: men kanske blir ett konkurensmedel framöver  :thumbsup:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ehhh, nu blev jag nyfiken. Menar du att man då på tex Thai Air inte behöver betala för "allt extra " utan det är gratis och inte är liksom inbakat i biljettpriset ?

Nyfikne Fritz..

Hmmm med ett lågpris bolag är mat, dryck och bagage "extra" medan det ingår i ett normalt flygbolag ja!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Hmmm med ett lågpris bolag är mat, dryck och bagage "extra" medan det ingår i ett normalt flygbolag ja!

Så kan man resonera, men i verkligheten är det så här:

 

1. Hos ThaiAirways är bagage, mat och dricka inbakat i biljettpriset och alla betalar för det, oavsett om man utnyttjar det.

2. Hos Norwegian väljer kunden själv om man vill betala för sånt som man eventuellt inte behöver utnyttja tex mat.

 

Så är det bara,

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Att man tar med sig saker på ner och hem är för oss självklart. Ner sill till midsommarfesten + lite extra. Kläder som Maria växt ur tas med till mera behövande barn i Thailand. För oss är det självklart. Många har nte råd att köpa kläder hela tiden för sina barn. Förra året lämnade även jag mina kläder till människor som ville ha dom och behövde dom. Hem är det nya kläder till Maria och MAT MAT MAT i mängd. För en thai dam ska det vara mat från Thailand som hon själv inhandlat. Varför ingen anning. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Så kan man resonera, men i verkligheten är det så här:

 

1. Hos ThaiAirways är bagage, mat och dricka inbakat i biljettpriset och alla betalar för det, oavsett om man utnyttjar det.

2. Hos Norwegian väljer kunden själv om man vill betala för sånt som man eventuellt inte behöver utnyttja tex mat.

 

Så är det bara,

Exakt, bla det skiljer ett lågprisbolag från ett vanligt Norwegian, Ryanair etc är lågprisbolag med allt vad det innebär, och tex Thai, Finnair etc. är vanliga konventionella bolag.

 

Men man ska ha klart för sig att det i slutänden kan bli dyrare med skitbolag(skitbolag pg den höga förseningsstatistiken på longhaul) som tex Norwegian.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Men man ska ha klart för sig att det i slutänden kan bli dyrare med skitbolag(skitbolag pg den höga förseningsstatistiken på longhaul) som tex Norwegian.

Egen erfarenhet, SAS otaliga förseningar, Thai 3 förseningar, Finnair 2 förseningar + en inställt flyg, Ryanair 0 förseningar,Norwegian 0 förseningar

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Så kan man resonera, men i verkligheten är det så här:

1. Hos ThaiAirways är bagage, mat och dricka inbakat i biljettpriset och alla betalar för det, oavsett om man utnyttjar det.

2. Hos Norwegian väljer kunden själv om man vill betala för sånt som man eventuellt inte behöver utnyttja tex mat.

Så är det bara,

Precis så vi som kostar på oss Mat osv åker thai och som bonus får man lite gratis uppgradering och kan ligga och sova på maten raaaap ,ja och så går ju resan från sthlm 2 timmar fortare än med baggarna Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Egen erfarenhet, SAS otaliga förseningar, Thai 3 förseningar, Finnair 2 förseningar + en inställt flyg, Ryanair 0 förseningar,Norwegian 0 förseningar

Förstod att det skulle komma ett sånt inlägg, men det är väl inget att försöka förklara bort att Norwegian haft KRAFTIGA störningar i sin tidtabell på sina longhaul!

 

Det är synd att de fått det ryktet, för konkurrens är bra för oss som reser!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Förstod att det skulle komma ett sånt inlägg, men det är väl inget att försöka förklara bort att Norwegian haft KRAFTIGA störningar i sin tidtabell på sina longhaul!

Det är synd att de fått det ryktet, för konkurrens är bra för oss som reser!

Sitter väl ett gäng i amerikat nu och väntar i vintras skulle kompisens fru hem med baggarna och när vi kom till bkk naturligtvis inställt
Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter väl ett gäng i amerikat nu och väntar i vintras skulle kompisens fru hem med baggarna och när vi kom till bkk naturligtvis inställt

 

Man får inte ha tider att passa om man ska resa med dem, synd att de har misslyckats så...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Man får inte ha tider att passa om man ska resa med dem, synd att de har misslyckats så...

Hon skulle jobba dagen efter
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Man får inte ha tider att passa om man ska resa med dem, synd att de har misslyckats så...

Så sant att de hade problem med flygplan, men verkar att de har fått lite bukt på det i senare tid.

Visst kan man råka ut för förseningar hos vilken flygbolag som helst och resultatet blir lika sorlig

oavsett om det är Thai FInnair eller Sinagpore Airlines, så är det bara.

 

Gissa om jag blev förbannat när Finnair lämnade mig i Arlanda, pga inställt flyg när folk inte kunde ta sig

till flygplatsen, fältet var inte stängt utan de skulle ha varit tvungna att flyga ett nästan tom plan till HEL(L)

så de valde att ställa in det. Sen fanns det ingen folk som kunde hjälpa mig med övernattning, utan fick

trampa runt hela natten på ARN och vänta personal som kom klockan 06.00 Till saken tillhör att jag skulle

vidare till BKK med dem så jag missade den flighten också. Men jag går inte runt på olika sajter o misskrediterar

dem utan det är sånt som händer, acceptera det som man inte kan förändra. Och har flygit med dem efter

det med, Man ska se helheten, inte en liten detalj, som att flygvärdinnan inte ko under en minut när jag hade

tryckt på knappen, skit bolag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstod att det skulle komma ett sånt inlägg, men det är väl inget att försöka förklara bort att Norwegian haft KRAFTIGA störningar i sin tidtabell på sina longhaul!

 

Det är synd att de fått det ryktet, för konkurrens är bra för oss som reser!

Självklart är det ju Norwegians fel att Boeing misslyckats leverera fungerande plan.

 

Såg att Thai också kommit igång med Dreamlinern så villkoren utjämnas.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Så sant att de hade problem med flygplan, men verkar att de har fått lite bukt på det i senare tid.

Visst kan man råka ut för förseningar hos vilken flygbolag som helst och resultatet blir lika sorlig

oavsett om det är Thai FInnair eller Sinagpore Airlines, så är det bara.

 

Gissa om jag blev förbannat när Finnair lämnade mig i Arlanda, pga inställt flyg när folk inte kunde ta sig

till flygplatsen, fältet var inte stängt utan de skulle ha varit tvungna att flyga ett nästan tom plan till HEL(L)

så de valde att ställa in det. Sen fanns det ingen folk som kunde hjälpa mig med övernattning, utan fick

trampa runt hela natten på ARN och vänta personal som kom klockan 06.00 Till saken tillhör att jag skulle

vidare till BKK med dem så jag missade den flighten också. Men jag går inte runt på olika sajter o misskrediterar

dem utan det är sånt som händer, acceptera det som man inte kan förändra. Och har flygit med dem efter

det med, Man ska se helheten, inte en liten detalj, som att flygvärdinnan inte ko under en minut när jag hade

tryckt på knappen, skit bolag.

 

Givetvis har alla förseningar, men Norwegian som lågprisbolag har enorma problem generellt med förseningar, longhaulen har fortfarande stora problem, det är bara marginellt de har förbättrat sin punktlighet, det är fortfarande under all kritik!

 

I en Europeisk undersökning i vintras med 47 flygbolag kom Norwegian på 44:e plats.

De har försökt skylla sina enorma problem med att de flyger på destinationer med dåligt väder, men den gubben gick inte då det visade sig att SAS flyger på samma men har en helt annan punktlighet, Norwegian totalt utskåpade där.

 

Sanningen är nog konsekvensen av att det är ett lågprisbolag, allt är på marginalerna för att pressa kostnader, de betalar sin personal dåligt (mycket problem med facken) och man får ju som bekant vad man betalar för, och sådant orsakar bla förseningar i slutänden.

 

Men det är ju sånt som skiljer lågprisbolagen från riktiga flygbolag, det kanske man kan leva med om priset är lågt?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart är det ju Norwegians fel att Boeing misslyckats leverera fungerande plan.

 

Såg att Thai också kommit igång med Dreamlinern så villkoren utjämnas.

 

De tog en chans, satte allt på ett kort, gick allin på dreamlinern..dålig spelare i mina ögon!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart är det ju Norwegians fel att Boeing misslyckats leverera fungerande plan.

 

Såg att Thai också kommit igång med Dreamlinern så villkoren utjämnas.

 

De flesta "riktiga" flygbolag idag som använder dreamlinern har inte särskit stora problem, Norwegian har endera haft en hiskelig otur eller är de helt enkelt dåliga på punktlighet, vilket också har visat sig i många undersökningar!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

De tog en chans, satte allt på ett kort, gick allin på dreamlinern..dålig spelare i mina ögon!

Nu finns ju inte flygplan i lager färdiga för leverans, och visst kommer även Thai att sätta in sina 787:or på långa sträckor, det går ju mindre bränsle.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

De flesta "riktiga" flygbolag idag som använder dreamlinern har inte särskit stora problem, Norwegian har endera haft en hiskelig otur eller är de helt enkelt dåliga på punktlighet, vilket också har visat sig i många undersökningar!

Jag tror att Thai på sin inrikestrafik inte har några toppsiffror i punktlighet, massor av flighter ställs in dagligen.

 

Norwegian gör väl liknande i Europa, men tycker att man inte skall blanda långlinjer och korta linjer i samma kategori.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Så sant att de hade problem med flygplan, men verkar att de har fått lite bukt på det i senare tid.

Visst kan man råka ut för förseningar hos vilken flygbolag som helst och resultatet blir lika sorlig

oavsett om det är Thai FInnair eller Sinagpore Airlines, så är det bara.

Gissa om jag blev förbannat när Finnair lämnade mig i Arlanda, pga inställt flyg när folk inte kunde ta sig

till flygplatsen, fältet var inte stängt utan de skulle ha varit tvungna att flyga ett nästan tom plan till HEL(L)

så de valde att ställa in det. Sen fanns det ingen folk som kunde hjälpa mig med övernattning, utan fick

trampa runt hela natten på ARN och vänta personal som kom klockan 06.00 Till saken tillhör att jag skulle

vidare till BKK med dem så jag missade den flighten också. Men jag går inte runt på olika sajter o misskrediterar

dem utan det är sånt som händer, acceptera det som man inte kan förändra. Och har flygit med dem efter

det med, Man ska se helheten, inte en liten detalj, som att flygvärdinnan inte ko under en minut när jag hade

tryckt på knappen, skit bolag.

ja 1 Maj och nu senast i helgen

post-5585-1402392885,73_thumb.jpg

post-5585-1402392907,05_thumb.jpg

post-5585-1402392929,14_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart är det ju Norwegians fel att Boeing misslyckats leverera fungerande plan.

 

Såg att Thai också kommit igång med Dreamlinern så villkoren utjämnas.

Som konsument köper man en produkt av i detta fall Norwegian. Då är det naturligtvis deras ansvar att leverera. Att upphandla dåliga underleverantörer är knappast någon ursäkt. Köper jag en oxfile på en restaurang går jag väl inte till köttbonden och klagar då den är oätlig. Däremot lär jag begära penarna tillbaka och gå till en annan reataurang nästa gång

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att Thai på sin inrikestrafik inte har några toppsiffror i punktlighet, massor av flighter ställs in dagligen.

 

Norwegian gör väl liknande i Europa, men tycker att man inte skall blanda långlinjer och korta linjer i samma kategori.

 

Helt riktigt, orätt att blanda interkontinentala med kontinentala linjer, men samtidigt visar det att Norwegian är nästan sämst i Europa vad det gäller punktlighet, och inte troligt att de då blir bättre till Thailand och US.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som konsument köper man en produkt av i detta fall Norwegian. Då är det naturligtvis deras ansvar att leverera. Att upphandla dåliga underleverantörer är knappast någon ursäkt. Köper jag en oxfile på en restaurang går jag väl inte till köttbonden och klagar då den är oätlig. Däremot lär jag begära penarna tillbaka och gå till en annan reataurang nästa gång

Thai handlar av samma leverantör.  

Boeing har nog mycket stora skadestånd till många kunder.

 

Blanda in oxfile och flygplan i en liknelse om reklamationer är lysande  :thumbsup:

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai handlar av samma leverantör.  

Boeing har nog mycket stora skadestånd till många kunder.

 

Blanda in oxfile och flygplan i en liknelse om reklamationer är lysande  :thumbsup:

 

Tror faktiskt att Thai är bättre att sköta sin produkt än Norwegian, Norrbaggar är ju ökända för sin matlagning ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...