Jump to content
IGNORERAD

Fortfarande fri bar på Thaiairways?


p1r

Recommended Posts

..glöm inte den fria flygplansmaten.     

och glöm inte ta kort på den.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 153
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    16

  • Sam sip sam

    14

  • kitungmakmak

    13

  • leifen

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Gillar att snåla på biljetterna och vi överlevde hitresan via Brüssel och Bombay.

Inte så tokigt att flyga med Jet Airways, faktisk. Bra käk och inga problem att få de öl jag ville ha.

 

Värre blir det på hemvägen från Hongkong via Bombay, Brüssel och Berlin.

Långt att åka men samma servering får man förmoda.

30 kg bagage eller 60 kg tillsammans + 16 kilo på ryggarna om det behövs och sittplatserna gick att välja på nätet utan extra kostnader.

 

För 3400 t/r per person får man stå ut med några byten. Vi har iaf inget emot att få sträcka lite på benen.

 

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar att snåla på biljetterna och vi överlevde hitresan via Brüssel och Bombay.

Inte så tokigt att flyga med Jet Airways, faktisk. Bra käk och inga problem att få de öl jag ville ha.

 

Värre blir det på hemvägen från Hongkong via Bombay, Brüssel och Berlin.

Långt att åka men samma servering får man förmoda.

30 kg bagage eller 60 kg tillsammans + 16 kilo på ryggarna om det behövs och sittplatserna gick att välja på nätet utan extra kostnader.

 

För 3400 t/r per person får man stå ut med några byten. Vi har iaf inget emot att få sträcka lite på benen.

 

mvh

Det där lät ju intressant!

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Det som jag retade mig mest var flygrutten över Turkiet som gör resan onödigt lång jämfört med Thai. Och när nu Thai har bra priser nästan hela året runt 5-6k så sparar man inte så mycket mot Norwegian.

Sen personligen tycker jag det är skönare med Thai nattflyg hem istället flyga på förmiddagen med Norwegian.

//K

 

Jag såg ju nu (min dumme fan som gick och kikade) att sas+thai hade varit billigare med inrikes+arn-bkk.

 

Men jag har ju redan bokat så...

 

Och jämfört med att spatsera omkring på frankfurts flygplats i 5-6 timmar som jag hade på nervägen i januari eller ännu värre 50 miuter i wien med passkontroll och hela faderuttan (jag missade såklart flyget) så kan jag nog överleva en extra timme på flyget, bara det går direkt.

 

Hem var det ju från maha sharakam via bil till khon kaen och flyg till bankan, sen via wien till arlanda och vidare hem. Väl hemma så är väskan såklart borta...

Tog en jäkla tid att ta si från stället, vi rensade ju ut lägenheten på morgonen åxå.

 

Så, en timme - no problemos. Men jag retar mig på att thai sänkte priserna till under baggarnas. När jag bokade låg dom flera tusen över.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Priser är färskvara, men Emirates hade bra käk i economy, fri bar när man sa till och topp service. 

12 olika nationalitet och tillgång till 16 olika språk bland kabinpersonalen.

 

Det inger respekt och hög service nivå. 

 

Tyvärr hittade jag inget bra pris med dom för vintern då dom inte släppt biljetter för april när jag sökte.

 

30kg dessutom och tillgång till lounge i Dubai med silverkort.

 

Men direkt är ju direkt  :thumbsup: för de som inte vill testa nytt

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Har tagit med det i beräkningen, 599kr per resa så nästan 1200kr betalar jag för nöjet att peta i nåt knapp ätbart, släpa med mig en massa käk ner och kunna välja var jag sitter.

 

Det enda jag oroar mig för är om jag inte kommer iväg (dreamliner problem), om jag inte kommer hem struntar jag faktiskt i sålänge dom betalar för extra kostnader.

 

Men troligen kommer jag att sakna "sawadee ka" när jag kliver ombord på flyget. Men det får jag väl höra i 3 måander så jag blir less i alla fall.

 

Kanske thai har gått ner i pris nu (vågar inte kolla när jag redan bokat) men det skulle vara ca 2500kr dyrare med samma villkor förutom gratis bar, snacks, vatten, juice.

Dom 2500 lägger jag hellre på att bo lite bättre en månad än på några öl under en 11+11 timmars flygning.

Det är ju rätt skönt att allt ingår när man flyger och man slipper hålla på att krångla med pengar eller kreditkort hit och dit.

Att dricka upp merkostnaden bli kanske svårt , såg din beräkning :great:  :great:  :drunk: . Jag skulle oroa mig mer för den reväskesmugglade maten , är det färskvaror som messmör herrgårdsost ,falukorv , sill, arbogapastej och sån skit så blir det inte kul med 20 till 40 timmars försening eller borttappat bagage  :beurk: .

Har slutat att flyga med Norwegian för dom har inte lyckats leverera . Om jag ska ge exempel jämföra med så kommer jag fram utan strul i 25% av resorna med SJ med Norwegian 0% gav upp till slut.

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Det är ju rätt skönt att allt ingår när man flyger och man slipper hålla på att krångla med pengar eller kreditkort hit och dit.

Att dricka upp merkostnaden bli kanske svårt , såg din beräkning :great:  :great:  :drunk: . Jag skulle oroa mig mer för den reväskesmugglade maten , är det färskvaror som messmör herrgårdsost ,falukorv , sill, arbogapastej och sån skit så blir det inte kul med 20 till 40 timmars försening eller borttappat bagage  :beurk: .

Har slutat att flyga med Norwegian för dom har inte lyckats leverera . Om jag ska ge exempel jämföra med så kommer jag fram utan strul i 25% av resorna med SJ med Norwegian 0% gav upp till slut.

 

Tja, jag måste ju testa. knäckebröd är i alla fall ett måste. Kaviar hade jag med sist, men det är inte så viktigt. Lakrits, godis som jag saknar (turkisk peppar och ahlgrens bilar bland annat).

Sill var ju en tanke, får fundera på den. Men korv och sånt får jag lösa på plats.

 

Såg att baggarna lämnat lite folk i USA nu igen. Så det känns väl sådär, men 103 dagar kvar.

 

Tror nog att det fungerar som tänkt, spännande eller tragiska saker händer inte mig (tja lite missade flyg men det var nog mer dålig planering).

 

0% var ju lite dålig start, men bokat är bokat. Får återkomma om hur det avlöpte.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19024651.ab

 

Man kan ju hoppas Norwegian bjuder på fri bar medan man väntar på att planet ska bli flygdugligt...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ehhhh, i ett lågprisolag får du betala för allt extra utom din stol och cabinbaage.

Ehhh, nu blev jag nyfiken. Menar du att man då på tex Thai Air inte behöver betala för "allt extra " utan det är gratis och inte är liksom inbakat i biljettpriset ?

 

Nyfikne Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar att snåla på biljetterna och vi överlevde hitresan via Brüssel och Bombay.

Inte så tokigt att flyga med Jet Airways, faktisk. Bra käk och inga problem att få de öl jag ville ha.

 

Värre blir det på hemvägen från Hongkong via Bombay, Brüssel och Berlin.

Långt att åka men samma servering får man förmoda.

30 kg bagage eller 60 kg tillsammans + 16 kilo på ryggarna om det behövs och sittplatserna gick att välja på nätet utan extra kostnader.

 

För 3400 t/r per person får man stå ut med några byten. Vi har iaf inget emot att få sträcka lite på benen.

 

mvh

 

Man häpnas över hur mycket folk släpar med sig på en semesterresa. Själv hade jag bara ett handbagage när jag flyttade hit.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Man häpnas över hur mycket folk släpar med sig på en semesterresa. Själv hade jag bara ett handbagage när jag flyttade hit.  

Själv häpnas jag över att du trots detta inte hade plats i bagaget för åtminstonde en liten kamera. Det hade ju varit trevligt om du nån gång bjussat lite på dig själv. Det tycker jag i alla fall.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Man häpnas över hur mycket folk släpar med sig på en semesterresa. Själv hade jag bara ett handbagage när jag flyttade hit.  

Det kanske var allt du ägde ????

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske var allt du ägde ????

 

Förväntade mig ett svar som detta, men nej, jag lämnade kvar det mesta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man häpnas över hur mycket folk släpar med sig på en semesterresa. Själv hade jag bara ett handbagage när jag flyttade hit.

Jag häpnas inte över att just du häpnas!

Finns ju hur många som helst orsaker/skäl till att man kan fylla på väskorna rejält vare sig det är semesterresa eller ej...

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Jag häpnas inte över att just du häpnas!

Finns ju hur många som helst orsaker/skäl till att man kan fylla på väskorna rejält vare sig det är semesterresa eller ej...

Ja visst är det så

 

Till exempel ta med saker att ge bort till dem som har det betydligt sämre ställt.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag häpnas inte över att just du häpnas!

Finns ju hur många som helst orsaker/skäl till att man kan fylla på väskorna rejält vare sig det är semesterresa eller ej...

 

Naturligtvis, men är det semester så vill man väl inte agera som en flyttgubbe. Gosedjur finns ju att köpa även i Thailand, det gäller även Kalles, Ketchup, senap mm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv häpnas jag över att du trots detta inte hade plats i bagaget för åtminstonde en liten kamera. Det hade ju varit trevligt om du nån gång bjussat lite på dig själv. Det tycker jag i alla fall.

 

Fritz..

 

Har för mig att du tillhörde en av dem som hatade att titta på andras semesterbilder, enligt ett gammalt inlägg. Men föralldel, jag skulle ju kunna köpa mig en liten kamera och ta en massa suddiga bilder och lägga in på forumet. har du några speciella önskemål angående motiven?

 

PS.  Kan inte påminna mig om att du själv har lagt in så värst många bilder på forumet.    whistling.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Naturligtvis, men är det semester så vill man väl inte agera som en flyttgubbe. Gosedjur finns ju att köpa även i Thailand, det gäller även Kalles, Ketchup, senap mm.

Det är ditt val.Själv har jag inte haft några betänkligheter att tex ta med rejält många kg barnkläder när jag har kunnat för att ge till såna som behöver det.

"trots" att det har varit semester.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ditt val.Själv har jag inte haft några betänkligheter att tex ta med rejält många kg barnkläder när jag har kunnat för att ge till såna som behöver det.

"trots" att det har varit semester.

 

Detta är så klassiskt, du kommer säkert att få medhåll av flera om detta. Finns det ingen tillgång till barnkläder i Thailand som du skulle kunna köpa här och ge dem, eller är det gamla urväxta kläder som du släpar med dig till den "behövande skaran" ?

 

De har nog klarat sig och kommer att klara sig bra utan att jultomten kommer på besök.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Har för mig att du tillhörde en av dem som hatade att titta på andras semesterbilder, enligt ett gammalt inlägg. Men föralldel, jag skulle ju kunna köpa mig en liten kamera och ta en massa suddiga bilder och lägga in på forumet. har du några speciella önskemål angående motiven?

 

PS.  Kan inte påminna mig om att du själv har lagt in så värst många bilder på forumet.    whistling.gif

Senast idag

:thumbsup:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Detta är så klassiskt, du kommer säkert att få medhåll av flera om detta. Finns det ingen tillgång till barnkläder i Thailand som du skulle kunna köpa här och ge dem, eller är det gamla urväxta kläder som du släpar med dig till den "behövande skaran" ?

 

De har nog klarat sig och kommer att klara sig bra utan att jultomten kommer på besök.

Du är en patetisk individ här på forumet som numera är ingronerad

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är så klassiskt, du kommer säkert att få medhåll av flera om detta. Finns det ingen tillgång till barnkläder i Thailand som du skulle kunna köpa här och ge dem, eller är det gamla urväxta kläder som du släpar med dig till den "behövande skaran" ?

De har nog klarat sig och kommer att klara sig bra utan att jultomten kommer på besök.

Om det nu är klassiskt, något fel med detta?

Kläderna har kommit från nära o kära, arbetskamrater mfl

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

De har nog klarat sig och kommer att klara sig bra utan att jultomten kommer på besök.

Det här sistnämnda var oerhört jävla korkat skrivit!

Fortsätt du med att ta andra medlemmars bilder och skriv dynga till dom istället för det verkar ju vara din huvudsakliga livsuppgift numera.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är en patetisk individ här på forumet som numera är ingronerad

 

 Det heter ignorerad. Och tack det samma.

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

 Det heter ignorerad. Och tack det samma.

Heter det inte tack detsamma? :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...