Jump to content
IGNORERAD

Fortfarande fri bar på Thaiairways?


p1r

Recommended Posts

kitungmakmak

Sawade saknar Du inte eftersom det är Thaibessättning ätbart med bagage kostar 560:- t/r inte illa! ????? 

Det man saknar finns inte enda nackdelen är längre flygtid hem 1 timme ????

Flög första 1 mån sen frugan flög ner nu Nemas problemas!

Sen är det lite bra att Thai får konkurens ????

Vad harDu flygit med Förut???

 

Mvh Svamp

 

SAS+Thai 2 ggr och SAS+lufthansa ner (mellanlandning i frankfurt), och austrian arlines+sas tillbaka tror jag det var under 2013.

Eller det vart nåt tjorv, jag missade flyget i vien så jag vete fan vad jag flög till arlanda med egentligen sist.

 

Tja, jag min dumma fan slog ju på resan igen och nu var thai+sas billigare igen.

 

Jag flyger helst med Thai, gillar damerna som serverar. Käket är OK och strular nåt så har dom lite extra plan att sätta in.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 153
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    16

  • Sam sip sam

    14

  • kitungmakmak

    13

  • leifen

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sawade saknar Du inte eftersom det är Thaibessättning ätbart med bagage kostar 560:- t/r inte illa! ????? 

Det man saknar finns inte enda nackdelen är längre flygtid hem 1 timme ????

Flög första 1 mån sen frugan flög ner nu Nemas problemas!

Sen är det lite bra att Thai får konkurens ????

Vad harDu flygit med Förut???

 

Mvh Svamp

 

 

 

 

Det hade dom innan.

Men SAS fega ur. :grrrrrr:

 

Så baggarn flyger men inte på storflygplatsen. Kastrup.

Därför ersätter dom inte SAS.

 

 

 

Hälsar pigge01

 

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

khun-petch

Nej jag vet inte nu men för 3år sedan från Thailand så var det halva

priset mot thaiair.10300 till Sverige för 2 personer mot drygt det

dubbla med thaiair.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom från Sth -Bkk den 5.te,7300 för en öppen 9 mnd ticket.Öppen kan bara Qatar och thai ge,enligt ODEN RESOR. Ombokning Thai er 800 .- Qatar tar 1400 så det blev thai air..

Et glas vvin en öl och en virre får rekka för mig även om det är gratis.

pallar inte kliva av i Bkk halv full och bakis på alkhol och CHANEX eller imovane

Link to comment
Dela på andra sajter

Med stigande oljepriser och sinande källor kanske det snart är dags att ta båten till Thailand.

Holländarna hade passagerarbåttrafik till Indonesien så varför inte kombinera med Thailand.

Vet dock inte om den traden har upphört då den blivit utkongkurerad av flyget.

Vi pensionärer har ju tiden som krävs.

 

Born 41.

Link to comment
Dela på andra sajter

SAS+Thai 2 ggr och SAS+lufthansa ner (mellanlandning i frankfurt), och austrian arlines+sas tillbaka tror jag det var under 2013.

Eller det vart nåt tjorv, jag missade flyget i vien så jag vete fan vad jag flög till arlanda med egentligen sist.

 

Tja, jag min dumma fan slog ju på resan igen och nu var thai+sas billigare igen.

 

Jag flyger helst med Thai, gillar damerna som serverar. Käket är OK och strular nåt så har dom lite extra plan att sätta in.

Baggarna har ju anställt thailändska damer numera för att de kostar mindre att anlita. Så de har väl snart lika många thailändare som Thai. Fast vill man inte betala får man kanske ta de överblivna från de andra. Med tanke på alla extrautgifterna så har du nog större kontaktmöjlighet med de norska damerna. Fast extraplanen är det svårare att slå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Baggarna har ju anställt thailändska damer numera för att de kostar mindre att anlita. Så de har väl snart lika många thailändare som Thai. Fast vill man inte betala får man kanske ta de överblivna från de andra. Med tanke på alla extrautgifterna så har du nog större kontaktmöjlighet med de norska damerna. Fast extraplanen är det svårare att slå.

 

Det är lite dåligt om det krånglar Lördag ö Söndagar och Helgdagar.

Från Skandinavien.

 

Flyg till Frankfurt o Munchen går inte.

Så ombokning till kvällsflyget går inte.

 

Från Bangkok är det lättare med flygplansbyte.

 

 

 

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

åkte ner 15 maj. FRITT.

hem 25 maj. FRITT.

 

Efter 5 min bad dom om ursäkt att dom inte serverat mina första GT..

Ändrades av HajKaj

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Du måste nog även tänka på att på thaiflyg ingår mer än sprit, det ingår även bagage som det inte gör med norrbaggarna.

De har aldrig nekat mig att ta med reseväskan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

med 20-30 kg ?

20 kg + 10 kg cabin + en PC väska. Klart jag måste betala men tror någon  på allvar att det är gratis hos andra bolag?

Link to comment
Dela på andra sajter

20 kg + 10 kg cabin + en PC väska. Klart jag måste betala men tror någon  på allvar att det är gratis hos andra bolag?

Vill ha det till att det är 7 kg handbagage med Thai.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

20 kg + 10 kg cabin + en PC väska. Klart jag måste betala men tror någon  på allvar att det är gratis hos andra bolag?

klart att det är gratis i alla fall dom gånger biljettpriset är billigare på thai än baggarna :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

klart att det är gratis i alla fall dom gånger biljettpriset är billigare på thai än baggarna :14:

Men väljer Du resa utan reseväska sänks inte priset hos Thai, som det gör hos Norwegian, det är skilnaden. :thumbsup:

Få se hur många år och trådar avverkas på detta evighetsfrågan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men väljer Du resa utan reseväska sänks inte priset hos Thai, som det gör hos Norwegian, det är skilnaden. :thumbsup:

Få se hur många år och trådar avverkas på detta evighetsfrågan!

Att jämföra Thai och Norwegian inte riktigt rätt, Norwegian är är ett lågprisbolag med allt vad det innebär, medan Thai fortfarande är ett riktigt flygbolag.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var fritt att dricka 5 juni på nedresan så det var inga problem!

 

Det var en utländsk kille som skulle checka in med 32kg i väskan på Arlanda han fick snällt betala för 12kg övervikt!

 

han var sur och gnällde och låtsades vara oförstående med det hjälpe inte, bra jobbat av incheckningspersonalen!

 

fast jag tror inte han hade behövt betala om han varit Thai, frugan har haft mycket mer än så många gånger utan problem!

 

Hälsningar Sanuuk555

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Att jämföra Thai och Norwegian inte riktigt rätt, Norwegian är är ett lågprisbolag med allt vad det innebär, medan Thai fortfarande är ett riktigt flygbolag.

Det skiljer inte avsevärt på sträckan ARN-BKK-ARN Med min erfarenhet har Norski bättre in-chek rutiner i ARN.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det skiljer inte avsevärt på sträckan ARN-BKK-ARN Med min erfarenhet har Norski bättre in-chek rutiner i ARN.

Smidigt som tusan med baggarna med självbetjäningautomaten, att där bara printa ut boardingcardet och sen dra vidare till säkerhets kontrollen. Slippa den tråkiga incheckninskön som påminner om kön på systembolaget förr i tiden. Innan man skulle på planet titta dom lite slött i passet men ingen kollade om man hade returbiljett så jag har nu lyckats alla gånger åka på en enkel utan problem.

//K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Men väljer Du resa utan reseväska sänks inte priset hos Thai, som det gör hos Norwegian, det är skilnaden. :thumbsup:

Få se hur många år och trådar avverkas på detta evighetsfrågan!

skojar lite med dig he he jag reser inte utan väska utan brukar ha mellan 30-40kg med mig
Link to comment
Dela på andra sajter

Det skiljer inte avsevärt på sträckan ARN-BKK-ARN Med min erfarenhet har Norski bättre in-chek rutiner i ARN.

Ehhhh, i ett lågprisolag får du betala för allt extra utom din stol och cabinbaage.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

skojar lite med dig he he jag reser inte utan väska utan brukar ha mellan 30-40kg med mig

Men jag skriver på full allvar, en sann besserwisser är jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Ser fram emot resan i september med baggarna, då kan jag ju jämföra lite.

 

Blir ju lite tokigt om man bara flyger Thai och sen rackar ner på alla andra bolag, så det blir att testa.

 

Men, Thai har jag inte mycket att klaga på. Skulle vara att dom har dragit ner på personalen som jag tyckte såg lite pressade ut.

Inte ute i kabinen, men när jag stoppade in skallen i "köket" för en öl så såg man dom en sekund utan "masken" på.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

skojar lite med dig he he jag reser inte utan väska utan brukar ha mellan 30-40kg med mig

De på incheckningen Arn är nu instruerade av Thai att släppa max 2kg övervikt, alltså 22/32kg.

Jag gick det förklarat för mig förra veckan vid incheckningen.

post-3210-1402233612,66_thumb.jpg

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser fram emot resan i september med baggarna, då kan jag ju jämföra lite.

Blir ju lite tokigt om man bara flyger Thai och sen rackar ner på alla andra bolag, så det blir att testa.

Men, Thai har jag inte mycket att klaga på. Skulle vara att dom har dragit ner på personalen som jag tyckte såg lite pressade ut.

Inte ute i kabinen, men när jag stoppade in skallen i "köket" för en öl så såg man dom en sekund utan "masken" på.

Det som jag retade mig mest var flygrutten över Turkiet som gör resan onödigt lång jämfört med Thai. Och när nu Thai har bra priser nästan hela året runt 5-6k så sparar man inte så mycket mot Norwegian.

Sen personligen tycker jag det är skönare med Thai nattflyg hem istället flyga på förmiddagen med Norwegian.

//K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Men jag skriver på full allvar, en sann besserwisser är jag.

Jo det är ju därför det är skoj att skoja med dig :):)
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...