Jump to content
IGNORERAD

Ytterligare åtta turistdestinationer kan få slippa utegångsförbudet


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Turism- och Sportdepartementet i Thailand har skickat en förfrågan till det Nationella Rådet för Fred och Ordning(NCPO) om att lyfta utegångsförbudet på ytterligare åtta turistdestinationer.

De åtta destinationerna är Krabi, Phang Nga, Trang, Hat Yai, Koh Chang, Cha-am, Hua Hin och Chiang Mai. Departementets ständige sekreterare - Suwat Sitthilor - sade att de åtta destinationerna är några av landets mest berömda, där besökare kan njuta av det färgglada nattlivet. Dessutom är det inte troligt att politiskt våld ska inträffa på dessa platser, sade han.

Källa: http://englishnews.thaipbs.or.th/eight-tourist-hubs-seek-curfew-reprieve/

 

post-8073-0-11422400-1401941450.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Chang Mai är väl det rödaste fästet i Thailand och Thaksinklanens hemmaplan,att oroligheter kan bryta ut där håller jag som troligt.Hur är det i Fader Baa:s hemvist?Är det släppt där?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Chang Mai är väl det rödaste fästet i Thailand och Thaksinklanens hemmaplan,att oroligheter kan bryta ut där håller jag som troligt.Hur är det i Fader Baa:s hemvist?Är det släppt där?

Nix, har ar det fortsatt 24-04.

Inte vet jag, men det forefaller vara lugnare an pa lange pa stan, kanske "farangdragget" flyttat mot oppnare landskap!

 

Kvar ar bara vi praktiga svennar som i alla fall maste ga hem och fa skallning klockan 12.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nix, har ar det fortsatt 24-04.

Inte vet jag, men det forefaller vara lugnare an pa lange pa stan, kanske "farangdragget" flyttat mot oppnare landskap!

 

Kvar ar bara vi praktiga svennar som i alla fall maste ga hem och fa skallning klockan 12.

Men vi "äldre" kan ju börja lite tidigare så vi är kanske "färdiga" med utelivet vid 24.00  :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vi "äldre" kan ju börja lite tidigare så vi är kanske "färdiga" med utelivet vid 24.00  :crazy:

Exakt, startar man exempelvis vid lunchtid blir ju "natten" lang i alla fall!

 

I gar va vi sena, va inte pa byn forran 17!  Men natterna ar ju i alla fall korta denna arstid, kom dock ihat att om 16 dagar vander det, da gar vi mot morkare tider igen!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt, startar man exempelvis vid lunchtid blir ju "natten" lang i alla fall!

 

I gar va vi sena, va inte pa byn forran 17!  Men natterna ar ju i alla fall korta denna arstid, kom dock ihat att om 16 dagar vander det, da gar vi mot morkare tider igen!

Skönt,då får jag längre tider att vara ute och slarva på natten innan klockan blir 24.00  :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

I Khao lak har man inte märkt nånting av det här spektaklet

Även fasr en av dom största navy baserna ligger här i Tap lamu

Link to comment
Dela på andra sajter

Här i Chiangmai dröjer det nog innan utegångsförbudet lyfts.

Igår hämtade militären samtliga barägare + gäster längs Loi Kroh, som är bargatan här i stan. De eskorterades till Ta Phae gate, torget, där de fick en genomgång på hur utegångsförbudet ska skötas;

Kl 22.00 dämpa musik och ljus, kl 23.00 ta betalt och stänga. Kl 00.00 ska alla vara hemma. Ord och inga visor alltså.

Ska kolla någon vacker afton hur det efterlevs...

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Här i Chiangmai dröjer det nog innan utegångsförbudet lyfts.

Igår hämtade militären samtliga barägare + gäster längs Loi Kroh, som är bargatan här i stan. De eskorterades till Ta Phae gate, torget, där de fick en genomgång på hur utegångsförbudet ska skötas;

Kl 22.00 dämpa musik och ljus, kl 23.00 ta betalt och stänga. Kl 00.00 ska alla vara hemma. Ord och inga visor alltså.

Ska kolla någon vacker afton hur det efterlevs...

 

Det låter mer som hur jag anade att det skulle förlöpa, släppa på pattis, pukhet och samui är nog inga problem. Kanske några till...

 

Men Chiang Mai verkar ligga långt bort om jag nu får gissa på vilka som får lättnader på utegångsförbudet, liksom Bangkok.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...