Jump to content
IGNORERAD

Expressen skildrar bakgrunden till miltärkuppen i Thailand


Singha711

Recommended Posts

Militären får allt möjligt att hända:

 

Local officials, community leaders in North found involved in drug trafficking
By Digital Content

x14029116317611.jpg.pagespeed.ic.4oJEX3E

Bangkok, June 16 -- Nearly 100 civil servants and local community leaders in the Thailand's Northern region of have been involved in drug dealing, according to Provincial Police Region 5.

Pol Maj Gen Chamnan Ruadrew, Deputy Commander of Provincial Police Region 5, overseeing the upper Northern provinces, said today that nearly 100 civil servants and local leaders in the region were proved to be involved in drug trafficking.

Gen Chamnam reported the officials and governors on the list to the National Council for Peace and Order (NCPO), requesting the NCPO to summon them for talks before transferring them out of the areas.

A random urine drug test was also conducted on police officers under the Provincial Police Region 5 on Monday with none proving positive.

Meanwhile, Office of the Basic Education Commission (OBEC) Secretary-General Apichart Jeerawuth and Office of the Narcotics Control Board (ONCB) Secretary General Poli Gen Pongsapat Pongcharoen aunched a drug awareness campaign in five schools in Bangkok which are currently on a drug trafficking watchlist.

The campaign is set to provide an opportunity for parents, guardians, teachers and students to participate in order to reduce drug risk behaviour and prevent drug abuse among students. (MCOT online news)

xtnalogo.jpg.pagespeed.ic.RfiuWLSbQJ.jpg
-- TNA 2014-06-16

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 561
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    75

  • Soengsang

    33

  • Tallviking

    26

  • Baa

    26

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Gjorde en reflektion på hur många risfält som låg nere när vi gjorde en 200km trip i söndags i området mellan Korat och Chaiyaphum.

Jag frågade mitt sällskap och dom sa att bönderna inte hade pengar tillräckligt för utsädet när pengarna från staten hade kommit för sent.

Ja ytterligare ett bevis på hur bra dom fått det.
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej jag håller med dig men vad göra om flertalet av thai är nöjda med korrupta politiker och gång på gång röstar fram sådana ?

 

Mvh Hobbe

 

Ja , och vad skall man göra när mamma och pappa Isaan accepterar, nej mer än så, att dotterna åker till Pattaya och träffar en Sven, Morgan eller Peter varje natt, inga problem för mamma, pappa och framförallt bror som kan sitta hemma och supa utan att behöva jobba en sekund, pengar kommer ju in från lilla Noi i Pattis.

 

Kan det vara så att ibland är massans åsikter något som skadar ett fåtal och då får man faktiskt skydda de som råkar illa ut även om flertalet tycker det är ett bra och enkelt val att rösta på satan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför införde Yinglucks parti amnestin?

Varför har media fått sådan makt att reella reformer betyder mindre?

Varför kunde inte den sittande politiska (oavsett sida) eliten komma överens?

Varför fick inte bönderna betalt för sin produktion av ris?

Varför verkar det som om att demokrati idag är annorlunda än att bara räkna röster?

 

Svaren är väl pengar,olja styr och människor är lätta att manipulera och giriga i grunden. Men jag tror att en styrande stat måste se till välbefinnandet hos befolkningen och att undvika våld och död.

 

Om man i en demokrati har makten. Och lyckas, så blir massorna nöjda. Det handlar om ledarskap. Men att hitta bra ledare är svårt. hur många Mandela har det funnits?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Gjorde en reflektion på hur många risfält som låg nere när vi gjorde en 200km trip i söndags i området mellan Korat och Chaiyaphum.

Jag frågade mitt sällskap och dom sa att bönderna inte hade pengar tillräckligt för utsädet när pengarna från staten hade kommit för sent.

Hej

 

Produktionen av ris kommer att minska kraftigt i isaan om risstödet försvinner, man kommer om möjligt att gå över till andra grödor eller inte odla alls.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Produktionen av ris kommer att minska kraftigt i isaan om risstödet försvinner, man kommer om möjligt att gå över till andra grödor eller inte odla alls.

Med vänlig hälsning isan lover

varför då. Det gick ju jättebra att odla ris i isaan innan risstödsprogrammet fanns ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Produktionen av ris kommer att minska kraftigt i isaan om risstödet försvinner, man kommer om möjligt att gå över till andra grödor eller inte odla alls.

Med vänlig hälsning isan lover

Inte odla alls, är bönderna lata menar du?

Jo men.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

varför då. Det gick ju jättebra att odla ris i isaan innan risstödsprogrammet fanns ?

Hej

 

I stora delar av landet ex.vis norra Isaan låg massor av risfält i träda, omvandlades till gummiodlingar eller så odlade man kanske cassava istället, jag förväntar mig en återgång till detta om risstödet tas bort, jag påstår vare sig att detta är bra eller dåligt, det är bara ett konstaterande. 

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Inte odla alls, är bönderna lata menar du?

Jo men.

Hej

 

Nej men dom kanske gör något som är mer lönsamt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Nej men dom kanske gör något som är mer lönsamt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Som vad då menar du?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Som vad då menar du?

Hej

 

Kanske tar ett byggjobb eller industrijobb.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Kanske tar ett byggjobb eller industrijobb.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ok, det är ju iofs logiskt om det inte lönar sig att bruka landet?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ok, det är ju iofs logiskt om det inte lönar sig att bruka landet?

Hej

 

Helt klart är det så och nu lär mark bli billigare att köpa för dom som har råd.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Helt klart är det så och nu lär mark bli billigare att köpa för dom som har råd.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Så det tror du, så omställning till att odla produkter med efterfrågan blir inte aktuellt då?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Kan det vara så att ibland är massans åsikter något som skadar ett fåtal och då får man faktiskt skydda de som råkar illa ut även om flertalet tycker det är ett bra och enkelt val att rösta på satan.

 

Så kan det naturligtvis vara men man omyndigförklarar ju samtidigt en väldig massa människor med ett sådant beslut .

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta första steg mot ett industrisamhälle är oundvikligt.

De som vill fortsätta vara bönder får modernisera och effektivisera sina odlingar.

 

Det har helt enkelt blivit för dyrt att odla på ett ineffektivt sätt på småplättar och tro att man ska tjäna tillräckligt för att slippa arbeta andra halvan av året.

 

Och man behöver väl egentligen inte skylla på någon, utan bara konstatera att det som sker är naturligt.

Även om vissa politiska beslut påskyndat processen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

I stora delar av landet ex.vis norra Isaan låg massor av risfält i träda, omvandlades till gummiodlingar eller så odlade man kanske cassava istället, jag förväntar mig en återgång till detta om risstödet tas bort, jag påstår vare sig att detta är bra eller dåligt, det är bara ett konstaterande. 

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Så när risstödsprogrammet infördes började man odla ris på en massa areal som låg i träda ?

 

Känns väldigt fel att staten med skattebetalarnas pengar driver en bransch som redan innan inte hade bruk för arealen !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så det tror du, så omställning till att odla produkter med efterfrågan blir inte aktuellt då?

Hej

 

I vissa fall, men mycket av den mark som låg i träda innan risstödet riskerar nog att bli det igen.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så när risstödsprogrammet infördes började man odla ris på en massa areal som låg i träda ?

 

Känns väldigt fel att staten med skattebetalarnas pengar driver en bransch som redan innan inte hade bruk för arealen !

Hej

 

Självklart gjorde man det, ett högre pris ökade ju intresset och motivationen.

 

Det är precis det samma i EU, gammal mark som har legat i träda i 20-50 år plöjs upp och tas ut bidrag för, bönder är inte dumma.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Självklart gjorde man det, ett högre pris ökade ju intresset och motivationen.

 

Det är precis det samma i EU, gammal mark som har legat i träda i 20-50 år plöjs upp och tas ut bidrag för, bönder är inte dumma.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Lika korkat som att ge svensk varvsindustri skattepengar att bygga stora fartyg som inte ens fanns order på för att hålla sysselsättningen uppe. Blev ett antal sprillans nya fartyg som låg och rostade sönder i Bohusläns fjordar och skattepengarna bokstavligen i sjön !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Lika korkat som att ge svensk varvsindustri skattepengar att bygga stora fartyg som inte ens fanns order på för att hålla sysselsättningen uppe. Blev ett antal sprillans nya fartyg som låg och rostade sönder i Bohusläns fjordar och skattepengarna bokstavligen i sjön !

 

Men det beslutet var väl alla politiska partier i sverige någorlunda eniga om ? Fanns väl ingen som tordes ta det i långa loppet rätta beslutet.

Skulle nog varit politiskt självmord .

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det beslutet var väl alla politiska partier i sverige någorlunda eniga om ? Fanns väl ingen som tordes ta det i långa loppet rätta beslutet.

Skulle nog varit politiskt självmord .

Mvh Hobbe

Oavsett var det ett väldigt korkat beslut där mängder av skattepengar försvann till ingen nytta. Man kan inte påverka en världsmarknad med lokala politiska beslut. Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Oavsett var det ett väldigt korkat beslut där mängder av skattepengar försvann till ingen nytta. Man kan inte påverka en världsmarknad med lokala politiska beslut.

 

Håller med dig där .

 

Mvh Hobbe

 

ps Gick det lite fort med fingrarna där över tangentbordet... :y15:

Ändrades av hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Lika korkat som att ge svensk varvsindustri skattepengar att bygga stora fartyg som inte ens fanns order på för att hålla sysselsättningen uppe. Blev ett antal sprillans nya fartyg som låg och rostade sönder i Bohusläns fjordar och skattepengarna bokstavligen i sjön !

Hej

 

Det kan man tycka men ändå har både USA och EU både jordbruksstöd och industristöd i olika former.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det kan man tycka men ändå har både USA och EU både jordbruksstöd och industristöd i olika former.

 

Med vänlig hälsning isan lover

I en bred uppgörelse mellan blocken i politiken.

 

Sånt saknas helt i Thailand, till och med debatter i parlamentet är onödiga enligt dig.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...