Jump to content
IGNORERAD

Expressen skildrar bakgrunden till miltärkuppen i Thailand


Singha711

Recommended Posts

Hej

Jag förnekade att jag hade påstått att det skulle bli en turistbojkott och det visade sig att jag hade rätt, det fanns inget inlägg med ett sånt påstående.

Med vänlig hälsning isan lover

Jaja. Turismen ökade förra året och du skrev bevisligen om bojkott.

Men du har således inga kommentarer på det övriga i mitt inlägg så då vet vi nu att dina åsikter är till majoritet för diktatur och om man är "folkvald" behöver man inte följa lagar eller betala skatt.

Det var viktigare för mej att få veta. Tack för klargörandet.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 561
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    75

  • Soengsang

    33

  • Tallviking

    26

  • SWED THAI

    26

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

Att det nu är relativt lugnt och att dom gula är borta ifrån Bangkoks gator kan säkert få en positiv effekt på turismen, industrin gillar ju inte heller politisk oro och instabilitet.

Så både turism och industri kan säkert påverkas positivt av det förtryck som juntan nu utövar mot det Thailändska folket, turismen var ju stor till Francos Spanien också trots att befolkningen fängslades, torterades och dödades, för många är sol, bad, nöjesliv och billiga priser viktigare än hur befolkningen har det, hur förtryck, yttrandefrihet och censur hanteras i en diktatur.

Med vänlig hälsning isan lover

Så nu tycker du att militärens ingripande var bra för landet. Eller?

Dessutom blev man ju av med alla korrupta röda. Win win.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så nu tycker du att militärens ingripande var bra för landet. Eller?

Dessutom blev man ju av med alla korrupta röda. Win win.

Hej

 

Jag kommer aldrig att ställa mig bakom eller gilla militärkupper som avskaffar demokratin, tillsätter en junta som inför diktatur med förtryck, politisk förföljese, massarresteringar, slopad yttrandefrihet och censur även om det på kort sikt kan påverka turism och industri positivt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag kommer aldrig att ställa mig bakom eller gilla militärkupper som avskaffar demokratin, tillsätter en junta som inför diktatur med förtryck, politisk förföljese, massarresteringar, slopad yttrandefrihet och censur även om det på kort sikt kan påverka turism och industri positivt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Lite tvetydigt det där.Men du ställer dig gladeligen bakom en maktgalen,korrupt och egoistisk ej folkvald "diktator" som skiter fullkomligt i det thailändska folket bara hans egen släkt blir rikare?Du platsar ju inte ens som Robin Hood.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag kommer aldrig att ställa mig bakom eller gilla militärkupper som avskaffar demokratin, tillsätter en junta som inför diktatur med förtryck, politisk förföljese, massarresteringar, slopad yttrandefrihet och censur även om det på kort sikt kan påverka turism och industri positivt.

Med vänlig hälsning isan lover

Då borde du känna igen dej då du inte har några demokratiska värderingar. Bättre att stå bakom en person som inte anser sig behöva betala skatt eller följa lagar. Dictator Lover.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite tvetydigt det där.Men du ställer dig gladeligen bakom en maktgalen,korrupt och egoistisk ej folkvald "diktator" som skiter fullkomligt i det thailändska folket bara hans egen släkt blir rikare?Du platsar ju inte ens som Robin Hood.

Sheriffen av Nottingham da? Nat kan han val fa bli!

Eller vad sager du Broder Tuk......Nej visst nej, han skoter numer barerna i Utopia!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaja. Turismen ökade förra året och du skrev bevisligen om bojkott.

 

 

Goddag yxskaft ....

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Goddag yxskaft .

Mvh Hobbe

Du tillför verkligen mycket. Måste vara jobbigt för er röda att ständigt bli överbevisade med fakta.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Du tillför verkligen mycket. Måste vara jobbigt för er röda att ständigt bli överbevisade med fakta.

Du är så dum så att klockorna stannar.

Kalla mig inte röd bara för att jag påpekar att du inte kan hålla dig till fakta din patetiska pajas.

MVH Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är så dum så att klockorna stannar.

Kalla mig inte röd bara för att jag påpekar att du inte kan hålla dig till fakta din patetiska pajas.

MVH Hobbe

 

HAHAHA! Tydligen tog du åt dej av den kända IL-retorriken. Bunta ihop alla som inte tycker som du.

Jag bara retades med dej lilla Hobbegubben. Och när du inte har något att komma med går du till personangrepp. Ett känt tillvägagångssätt från dom röda fanatikerna.

När ett sånt här inlägg kommer ifrån en sån som du är det bara skrattretande eftersom jag inte bryr mej det minsta.

Ta en valium och gå ut i friska luften istället.

 

Have a nice life.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

HAHAHA! Tydligen tog du åt dej av den kända IL-retorriken. Bunta ihop alla som inte tycker som du.

Jag bara retades med dej lilla Hobbegubben. Och när du inte har något att komma med går du till personangrepp. Ett känt tillvägagångssätt från dom röda fanatikerna.

När ett sånt här inlägg kommer ifrån en sån som du är det bara skrattretande eftersom jag inte bryr mej det minsta.

Ta en valium och gå ut i friska luften istället.

Have a nice life.

Have a nice life.

Du får gärna men du behöver inte överdriva...vara dum alltså.

MVH Hobbes

Ändrades av hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är skrämmande att läsa många av inläggen här. Det visar bara att dom flesta svenska män som reser till eller bor är både ointresserade av och okunniga om den verkliga historiska bakgrunden till konflikten i Thailand. För det krävs å andra sidan lite mer än att sitta och pokulera på en bar i Pattaya eller Phuket. Men å andra sidan har inte heller dom som rapporterar om konflikten i Svenska media någon större kunskap och insikt.

En militärkupp är alltid en militärkupp. Förtryck av mänskliga rättigheter är alltid förtryck. Att den förtrycket i Thailand är något som alltid har förekommit om än i annan form gör det inte mer förlåtligt. Eller att som eliten i Bangkok uttrycker det att massorna ska hållas okunniga så att dom vet sin plats.

Det är lätt att dra paralleller både till tiden för franska och ryska revolutionen i det som sker nu  Thailand. Och även till militärkupper i Latinamerika som nämnts i tidigare inlägg.

Jag kan bara säga att jag helhjärtat stöder motståndet mot kuppen och mitt hjärta blöder med det Thailändska folket som utsätts för denna våldtäkt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan bara säga att jag helhjärtat stöder motståndet mot kuppen och mitt hjärta blöder med det Thailändska folket som utsätts för denna våldtäkt!

 

Och vad tycker du om våldtäkten som landet utsattes för av den valda regeringen ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är skrämmande att läsa många av inläggen här. Det visar bara att dom flesta svenska män som reser till eller bor är både ointresserade av och okunniga om den verkliga historiska bakgrunden till konflikten i Thailand. För det krävs å andra sidan lite mer än att sitta och pokulera på en bar i Pattaya eller Phuket. Men å andra sidan har inte heller dom som rapporterar om konflikten i Svenska media någon större kunskap och insikt.

En militärkupp är alltid en militärkupp. Förtryck av mänskliga rättigheter är alltid förtryck. Att den förtrycket i Thailand är något som alltid har förekommit om än i annan form gör det inte mer förlåtligt. Eller att som eliten i Bangkok uttrycker det att massorna ska hållas okunniga så att dom vet sin plats.

Det är lätt att dra paralleller både till tiden för franska och ryska revolutionen i det som sker nu  Thailand. Och även till militärkupper i Latinamerika som nämnts i tidigare inlägg.

Jag kan bara säga att jag helhjärtat stöder motståndet mot kuppen och mitt hjärta blöder med det Thailändska folket som utsätts för denna våldtäkt!

 

Intressant, vart har du hört / läst att eliten uttryckt sig på det viset?

Alltid kul med ännu en "ny medlem"

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är skrämmande att läsa många av inläggen här. Det visar bara att dom flesta svenska män som reser till eller bor är både ointresserade av och okunniga om den verkliga historiska bakgrunden till konflikten i Thailand. För det krävs å andra sidan lite mer än att sitta och pokulera på en bar i Pattaya eller Phuket. Men å andra sidan har inte heller dom som rapporterar om konflikten i Svenska media någon större kunskap och insikt.

En militärkupp är alltid en militärkupp. Förtryck av mänskliga rättigheter är alltid förtryck. Att den förtrycket i Thailand är något som alltid har förekommit om än i annan form gör det inte mer förlåtligt. Eller att som eliten i Bangkok uttrycker det att massorna ska hållas okunniga så att dom vet sin plats.

Det är lätt att dra paralleller både till tiden för franska och ryska revolutionen i det som sker nu  Thailand. Och även till militärkupper i Latinamerika som nämnts i tidigare inlägg.

Jag kan bara säga att jag helhjärtat stöder motståndet mot kuppen och mitt hjärta blöder med det Thailändska folket som utsätts för denna våldtäkt!

 

Vad man måste komma ihåg är att i Thailand är militären en del av politiken. Här har man ingen riksdag som vi har i Sverige. Om politikerna inte kan komma överens på 6 månader så tar här Militären över på samma sätt som riksdagen skulle tagit över i Sverige om det politiska läget skulle bli låst. Medier har censurerats för att stävja sammanstötningar mellan de olika politiska lägren. De "gul/vit/färgade" om man kallar dem så hade ju posterat sig på diverse platser i Bangkok, och de röda var på väg att mobilisera sig och ta sig till Bangkok. Man kan bara leka med tanken på vad som skulle kunna skett om dessa drabbat samman. De röda hade tv kanaler som propagerade för sin sak, och de gula lika så, och man stängde ner dem bägge.

Att militären har tagit över beror på att politikerna inte kunnat enats. Om de inte skulle ha tagit över så kanske detta låsta politiska lägga fått fortgå ytterligare 6 mån, eller kanske 12, eller ännu längre. Nu har juntan tagit över, man kyler ner den politiska spänningen, man låter politikerna och folket ta det lite lugnt och sansat. Sedan kommer nyval att hållas. Ett mer strukturerat val än det som YL försökte hålla i panik efter det att hon klev åt sidan som PM och blev "Care taking PM" 

Kanske borde Thailand skapa en Riksdag, så att vid nästa tillfälle som de folkvalda politikerna missköter landet så kan riksdagen ta över och då kallas det inte militärkupp längre, utan då blir militären "bara" fredsbevarande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är skrämmande att läsa många av inläggen här. Det visar bara att dom flesta svenska män som reser till eller bor är både ointresserade av och okunniga om den verkliga historiska bakgrunden till konflikten i Thailand. För det krävs å andra sidan lite mer än att sitta och pokulera på en bar i Pattaya eller Phuket. Men å andra sidan har inte heller dom som rapporterar om konflikten i Svenska media någon större kunskap och insikt.

En militärkupp är alltid en militärkupp. Förtryck av mänskliga rättigheter är alltid förtryck. Att den förtrycket i Thailand är något som alltid har förekommit om än i annan form gör det inte mer förlåtligt. Eller att som eliten i Bangkok uttrycker det att massorna ska hållas okunniga så att dom vet sin plats.

Det är lätt att dra paralleller både till tiden för franska och ryska revolutionen i det som sker nu  Thailand. Och även till militärkupper i Latinamerika som nämnts i tidigare inlägg.

Jag kan bara säga att jag helhjärtat stöder motståndet mot kuppen och mitt hjärta blöder med det Thailändska folket som utsätts för denna våldtäkt!

 

Floskeltoppen.

 

Hur många har blivit mördade sen militären befriade Thailand, och hur många blev mördade de senaste 6 månaderna före pga den tidigare regeringens inkompetens?

 

För att inte tala om massmorden sanktionerade av Thaksin?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Militären över på samma sätt som riksdagen skulle tagit över i Sverige om det politiska läget skulle bli låst. 

 

Njaeä. Sveriges riksdag har högsta makten i Sverige i alla lägen, även om läget är olåst.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar lika tjurskalligt här på forumet som bland thailändare, man står stark på sin sida och ser vad man vill se.

Min analys av läget i Thailand är att det inte finns något hopp om fungerande demokrati tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är skrämmande att läsa många av inläggen här. Det visar bara att dom flesta svenska män som reser till eller bor är både ointresserade av och okunniga om den verkliga historiska bakgrunden till konflikten i Thailand. För det krävs å andra sidan lite mer än att sitta och pokulera på en bar i Pattaya eller Phuket. Men å andra sidan har inte heller dom som rapporterar om konflikten i Svenska media någon större kunskap och insikt.

En militärkupp är alltid en militärkupp. Förtryck av mänskliga rättigheter är alltid förtryck. Att den förtrycket i Thailand är något som alltid har förekommit om än i annan form gör det inte mer förlåtligt. Eller att som eliten i Bangkok uttrycker det att massorna ska hållas okunniga så att dom vet sin plats.

Det är lätt att dra paralleller både till tiden för franska och ryska revolutionen i det som sker nu  Thailand. Och även till militärkupper i Latinamerika som nämnts i tidigare inlägg.

Jag kan bara säga att jag helhjärtat stöder motståndet mot kuppen och mitt hjärta blöder med det Thailändska folket som utsätts för denna våldtäkt!

Jag kan bara säga att de röda haft så lång tid vid regeringsmakten att de kunna ändra skolans och samhällets fokus när det gäller utbildning och upplysande för massorna. Istället har de varit mera intresserade av populistiska satsningar där de kunnat sko sig själva än att ta tag i kärnfrågan.

 

För de röda vore det ju helt förödande om det gick upp för massorna vad riktig demokrati innebär och vad de fattiga förlorar på korruptionen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Floskeltoppen.

 

Hur många har blivit mördade sen militären befriade Thailand, och hur många blev mördade de senaste 6 månaderna före pga den tidigare regeringens inkompetens?

 

För att inte tala om massmorden sanktionerade av Thaksin?

Då ifrågasätter jag starkt om personerna blev mördade pågå "den tidigare regeringens inkompetens". Man ser vad man vill se..

Massmord i Thailand sanktionerade av Thaksin..jag säger då det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Och vad tycker du om våldtäkten som landet utsattes för av den valda regeringen ?

Hej

 

Demokrati och folkvalda regeringar som genomför reformer för fattiga anses nog inte vara en våldtäkt på landet, men att via en militärkupp, avsätta en folkvald regering, tillsätta en junta som inför diktatur är definitivt en våldtäkt på både demokrati och landet.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det verkar lika tjurskalligt här på forumet som bland thailändare, man står stark på sin sida och ser vad man vill se.

Min analys av läget i Thailand är att det inte finns något hopp om fungerande demokrati tyvärr.

Hej

 

Drar samma slutsatser, när "vanliga " svenskar som själva är uppväxta i en väl fungerande demokrati helhjärtat stöder en militärkupp samt installation av en junta som inför diktatur, skriver inlägg till försvar av förtryck, indragen yttrandefrihet, censur, politisk förföljelse, massarresteringar, fördrivning genom hot, misshandel och dödande av Kambodjaner ifrån landet, samt en av juntan införd skolreform som ska göra barnen till "goda" nationalistiska medborgare som vördar militär och kungahus så finns det nog inget hopp om demokrati i Thailand under min livstid.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är skrämmande att läsa många av inläggen här. Det visar bara att dom flesta svenska män som reser till eller bor är både ointresserade av och okunniga om den verkliga historiska bakgrunden till konflikten i Thailand. För det krävs å andra sidan lite mer än att sitta och pokulera på en bar i Pattaya eller Phuket. Men å andra sidan har inte heller dom som rapporterar om konflikten i Svenska media någon större kunskap och insikt.

En militärkupp är alltid en militärkupp. Förtryck av mänskliga rättigheter är alltid förtryck. Att den förtrycket i Thailand är något som alltid har förekommit om än i annan form gör det inte mer förlåtligt. Eller att som eliten i Bangkok uttrycker det att massorna ska hållas okunniga så att dom vet sin plats.

Det är lätt att dra paralleller både till tiden för franska och ryska revolutionen i det som sker nu  Thailand. Och även till militärkupper i Latinamerika som nämnts i tidigare inlägg.

Jag kan bara säga att jag helhjärtat stöder motståndet mot kuppen och mitt hjärta blöder med det Thailändska folket som utsätts för denna våldtäkt!

Har den styrande regeringen i en demokrati något ansvar emot sin befolkning och sitt land? Har denna demokratiska regering rätt att bryta mot landets lagar? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Då ifrågasätter jag starkt om personerna blev mördade pågå "den tidigare regeringens inkompetens". Man ser vad man vill se..

Massmord i Thailand sanktionerade av Thaksin..jag säger då det.

Läs denna rapport från Asian Human Rights Commission.

 

http://www.humanrights.asia/resources/journals-magazines/article2/0203/a-chronology-of-thailands-war-on-drugs

Link to comment
Dela på andra sajter

Demokrati och folkvalda regeringar som genomför reformer för fattiga

 

Reformer för fattiga ? Är det vad det kallas när politiker och högre tjänstemän plundrar landet ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...