Jump to content
IGNORERAD

Expressen skildrar bakgrunden till miltärkuppen i Thailand


Singha711

Recommended Posts

Overens om det ocksa. men jag ar dessvarre inte lika hoppfull om detta som du och nagra till.

Jag hoppas fa uppleva den dagen da man kan slippa det, men jag ar nog for gammal for att hinna med det!

Det handlar om att man måste våga försöka.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 561
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    75

  • Soengsang

    33

  • Tallviking

    26

  • Baa

    26

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det handlar om att man måste våga försöka.

Vagar? Nu kommer du med nya vinklingar igen, finns det nagon som skrivit att han stodjer korruptionen?

Alla vill ha bort den, men jag tror inte den forsvinner inom rimlig tid, i alla fall inte inom nagra 15 manader, visst kan man sakert visa upp nagra som far kla skott for den guvementala korruptionen men ner pa "svenson" niva kommer det att droja, en bestickningskultur dor inte hur latt som helst!

Detta ar vad JAG tror, inte vad som ar ristat i sten, men jag ser inte vad detta har med mod att gora!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det handlar om att man måste våga försöka.

Precis.

Varför började man inte efter förra kuppen med detta.

2006-2011 demokratiskt styre.

har all Korruption tillkommit efter 2011.

Suthep som drog i gang det hela, hur ren är han fran Korruption.

Sedan spinner militären pa med en kupp i samma anda.

Nä här ligger nog nagot annat bakom.

Just nu enligt MSN.se har militären placerat ut 6500 soldater i Bangkok.

Kan ju inte behövas när folket star bakom kuppen enligt vissa här.

Varför flyr Kronprinsen till England?

Allt kommer nog att ge sig inom en snar framtid.

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

Tragiskt att en Svensk med våra demokratiska värderingar kan försvara korruption!

Thai folket är smartare än vad du tror!

 

Läsförståelse som en 7-åring eller ????

 

Vart står det att han försvarar korruption?

 

Bara för att man anser att korruption finns så innebär det väl inte att man tycker den är bra eller försvarar den.

 

Man konstaterar att den finns .

 

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Läsförståelse som en 7-åring eller ????

Vart står det att han försvarar korruption?

Bara för att man anser att korruption finns så innebär det väl inte att man tycker den är bra eller försvarar den.

Man konstaterar att den finns .

Mvh Hobbe

Står man för demokrati så försöker man utrota och få bort den!

Men lite svårt när den högst uppe i ledningen har korruptionen som ett livsviktigt instrument!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vagar? Nu kommer du med nya vinklingar igen, finns det nagon som skrivit att han stodjer korruptionen?

Alla vill ha bort den, men jag tror inte den forsvinner inom rimlig tid, i alla fall inte inom nagra 15 manader, visst kan man sakert visa upp nagra som far kla skott for den guvementala korruptionen men ner pa "svenson" niva kommer det att droja, en bestickningskultur dor inte hur latt som helst!

Detta ar vad JAG tror, inte vad som ar ristat i sten, men jag ser inte vad detta har med mod att gora!

Ni har förstås rätt, korruptionen går inte att utrota eller minska så det är bättre att låta det vara som det är! Suck!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Står man för demokrati så försöker man utrota och få bort den!

Men lite svårt när den högst uppe i ledningen har korruptionen som ett livsviktigt instrument!

Håller med dig fullständigt .

MEN vart står det att SWED THAI försvarar den ???

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med dig fullständigt .

MEN vart står det att SWED THAI försvarar den ???

Mvh Hobbe

Indirekt genom att försvara den tidigare korrupta regeringen.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni har förstås rätt, korruptionen går inte att utrota eller minska så det är bättre att låta det vara som det är! Suck!!!

Och som vanligt tror du dig vara Jesus,  Dubbelsuck !

 

Alla som inte klappar dig i ryggen ar alltsa emot det du skriver, du har ju lasforstaelse som en analfabet bitvis!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och som vanligt tror du dig vara Jesus,  Dubbelsuck !

 

Alla som inte klappar dig i ryggen ar alltsa emot det du skriver, du har ju lasforstaelse som en analfabet bitvis!

Va fan! Skall man eller skall man inte försöka hur kan man var för eller emot det? Gå ut i friska luften och coola ner dig en stund.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om vi nu ska gå till fakta angående dina exempel så finns det många som blivit fria från cancer.

Vad man däremot vet är att den blir svårare att behandla om man väntar. Och behandlar man den inte alls så försvinner den inte av sig själv.

Steve Jobs är bra exempel på hur det kan gå om man låter bli att behandla cancer.

Samma är det ju med korruption man måste börja någonstan. Och man vet aldrig om det lyckas innan det är klart.

Men gör man något finns det en chans. Om man rycker på axlarna och säger att det är lönlöst. Så finns det inte en chans att få skutan på rätt köl.

Om du läser inlägget en gang till sa star det ibland inte gar att hejda.

Läkarna fran 2006-2011 ryckte nog pa axlarna när dom inte tog tag i problemet när dom hade chans förra gangen

dom var ansvariga för Patienten.

Finns en lista över hur stor chans det är att överleva med olika typer och var cancer uppträder i kroppen.

Tror du att Herrklubben stödjer detta att fa bort korrptionen?

Kanske nästa Generation tar tag i problemet. Men dom höga hästarna av i dag ändrar sig nog inte.

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

Indirekt genom att försvara den tidigare korrupta regeringen.

 Och vart gör han det ? Det han skriver är :

 

Ja du far nog vänta tills nästa Generation tar över och kanske inte är sa korrupta som dagens Politiker.

Kuppmakarna pratar om 15 manader tills det kanske blir ett civilt styre igen.

Tror du verkligen att Korruptionen är borta da?

Här är väl en Tradition som sprids i familjerna efter gammal Tradition.

Alla Politiker röd som gul är nog lika korrupta i Thailand.

Du far nog vänta 50-60 ar innan man kan säga att Korruptionen har kommit ner i västerländsk niva.

Och under den Tiden som detta sker kan man väl fraga sig hur manga kupp och kuppförsök det blir.

 

Mvh. SWED THAi

 

Nej det är nog bara vackert att erkänna att DU läser inte VAD han skriver utan VEM som skrev ...

 

Mvh Hobbe

Ändrades av hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du läser inlägget en gang till sa star det ibland inte gar att hejda.

Läkarna fran 2006-2011 ryckte nog pa axlarna när dom inte tog tag i problemet när dom hade chans förra gangen

dom var ansvariga för Patienten.

Finns en lista över hur stor chans det är att överleva med olika typer och var cancer uppträder i kroppen.

Tror du att Herrklubben stödjer detta att fa bort korrptionen?

Kanske nästa Generation tar tag i problemet. Men dom höga hästarna av i dag ändrar sig nog inte.

 

Mvh. SWED THAI

Frågan är om Thailand har råd att vänta tills dess.

Link to comment
Dela på andra sajter

Va fan! Skall man eller skall man inte försöka hur kan man var för eller emot det? Gå ut i friska luften och coola ner dig en stund.

Detsamma, alla har gang efter gang forklarat att man INTE ar for korruption, att man hoppas det gar att genomfora, men OM man har dubier om att det ska losa sig idag, eller om 15 manader eller att det, som jag befarar, tar manga ar, da ar man antingen dum eller for korrutionen,

 

Du hara ett otrevligt satt att sla dovorat till om man inte slickar dig medhars, ta en kurs i folkvett istallet, nar du kommer in fran din svalka!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Indirekt genom att försvara den tidigare korrupta regeringen.

Visa inlägg var jag försvarar den tidigare regeringen tack.

Jag är emot militärkupper.

Upp till bevis nu.

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

Visa inlägg var jag försvarar den tidigare regeringen tack.

Jag är emot militärkupper.

Upp till bevis nu.

 

Mvh. SWED THAI

Det kan du glomma, man kan inte vara emot militarkuppen och korruptionen samtidigt, bara sa du vet!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan är om Thailand har råd att vänta tills dess.

Nej .

Men läkarna fran 2006-2011 kunde ju börjat och visa intresse för Patienten da när han var under deras behandling.

Men nu säger samma läkare att dom ska bota Patienten.

Cancern är nog inte i läkarnas intresse utan tillgangarna som kann inbringas.

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

Detsamma, alla har gang efter gang forklarat att man INTE ar for korruption, att man hoppas det gar att genomfora, men OM man har dubier om att det ska losa sig idag, eller om 15 manader eller att det, som jag befarar, tar manga ar, da ar man antingen dum eller for korrutionen,

 

Du hara ett otrevligt satt att sla dovorat till om man inte slickar dig medhars, ta en kurs i folkvett istallet, nar du kommer in fran din svalka!

 

1. Var står det att korruptionen skall vara utrotad om 15 månader? Något jag missat?

2. Jag har inte påstått att du eller någon annan är för korruption.

3. Varför kan man inte vara för kuppen och emot korruptionen?

4. Kan man vara för Thaksin men emot korruption.

5. Du har också ett otrevligt sätt, ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej .

Men läkarna fran 2006-2011 kunde ju börjat och visa intresse för Patienten da när han var under deras behandling.

Men nu säger samma läkare att dom ska bota Patienten.

Cancern är nog inte i läkarnas intresse utan tillgangarna som kann inbringas.

 

Mvh. SWED THAI

Menar du dom här läkarna?

post-9848-0-65695100-1402220761.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Var står det att korruptionen skall vara utrotad om 15 månader? Något jag missat?

2. Jag har inte påstått att du eller någon annan är för korruption.

3. Varför kan man inte vara för kuppen och emot korruptionen?

4. Kan man vara för Thaksin men emot korruption.

5. Du har också ett otrevligt sätt, ibland.

1, Det va ett exempel, men om nu Juntan spekulerar i demokratiskt genomforda val om 15 manader maste man val ha utrotat korruptionen tills dess (Stor misstro om detta)

2. Sa bra da!

3 Det ar svart med Ironi ser jag!

4 Nej, men vem har uttryckt det, eller jo forresten, om man kunde fa en DrT utan korruta och kriminella handlingar skulle han nog framsta som en verklig messias.

5 Sjalvklart, Kaka soker maka!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar du dom här läkarna?

Var dom läkare 2006- 2011?

Har för mig att dom hade Hand om Patienten fran 2011- 2013 (2014)

Men nu har ju det gamla läkarteamet kommit in igen,

Och som sagt gamla och nya läkarteamet är nog lika goda kalsupare..

Girigheten är nog lika stor gul som röd.

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad vill du ha sagt med det, att alla journalister är lite korkade?

Den där Täpfner briljerar ju inte direkt, jag har den senaste veckan färdas flera hundra mil i bil, inte sett en ena stridsvagn.

Vi har däremot mött och sett militärer som välkomnas av folket och glatt vinkar.

Så man får nog skilja på militärkupp och militärkupp!

MSN.se skriver att militären har placerat ut 6500 soldater i Bangkok bara för att dom är rädda för att det ska bli demonstrationer mot kuppen.

Det motsäger ju ditt inlägg som säger att folket välkomnar kuppen.

Sen läser du och tolkar inlägg som fan läser Bibel.

Om sedan ett visst antal journalister rapporterar nagorlunda lika sa är dom korkade bara för att dom ser läget fran ett annat perspektiv.

Men dina svar hittils om kuppen och Korruption säger ju allt. Vet inte om Sverige fördömt kuppen eller ej.

Har dom fördömt kuppen sa är dom för Korruption enligt dig.

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej .

Men läkarna fran 2006-2011 kunde ju börjat och visa intresse för Patienten da när han var under deras behandling.

Men nu säger samma läkare att dom ska bota Patienten.

Cancern är nog inte i läkarnas intresse utan tillgangarna som kann inbringas.

 

Mvh. SWED THAI

General Surayud Chulanont styrde från 1/10 2006 - 29/1 2008 (1 år 120 dagar)
 
Samak Sundaravej styrde från 29/1 2008 - 1/10 2008 (12 dagar) (PPP och Thaksin proxy PM)
 
Somchai Wongsawat styrde från 18/9 2008 - 2/12 2008 (84 dagar) (PPP Och Thaksins proxy PM och svåger)
 
Chaovarat Chanweerakul styrde från  2/12 2008 - 15/12 2008 (15 dagar)
 
Abhisit Vejjajiva styrde från 17/12 - 5/8 2011 (2 år och 231 dagar)
Link to comment
Dela på andra sajter

1, Det va ett exempel, men om nu Juntan spekulerar i demokratiskt genomforda val om 15 manader maste man val ha utrotat korruptionen tills dess (Stor misstro om detta)

2. Sa bra da!

3 Det ar svart med Ironi ser jag!

4 Nej, men vem har uttryckt det, eller jo forresten, om man kunde fa en DrT utan korruta och kriminella handlingar skulle han nog framsta som en verklig messias.

5 Sjalvklart, Kaka soker maka!

Det enda juntan har sagt är "reformer innan val"

Link to comment
Dela på andra sajter

Inser du inte hur otroligt korkat du låter när du uttalar dig på det viset om all den enorma erfarenhet som finns samlad av medlemmarna på detta forum och som INTE håller med dig ?

 

Väldigt många på detta forum har, som jag, aldrig varit intreserade av Pattaya, nöjeslivet, GoGo-barer etc och levt många år ute på landsbygden och samlat på sig enorm erfarenhet och kunskap

 

Och alla dessa bara trampar du på utan minsta eftertanke ?

IL´s självgodhet är stötande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...