Jump to content
IGNORERAD

Expressen skildrar bakgrunden till miltärkuppen i Thailand


Singha711

Recommended Posts

Nej! Nu är vi nog dumma gula militärkramare båda två... :thumbsup:

 I alla fall framstar du som totalt oserios med dylika kommentarer, du har ju tidigare uttryckt din absoluta orgasmnarhet da du troode dig fatt mig arg, ar det manne pa det viset att du vill fora en enpersonsdialog sa har du nog fattat det har med ett oppet forum lite fel, da ar det en blogg du ska ha, dar kan du skriva va fasen du vill utan att behova ta del av andras tankar omkring vilket amne det nu ar!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 561
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    75

  • Soengsang

    33

  • Tallviking

    26

  • SWED THAI

    26

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

 I alla fall framstar du som totalt oserios med dylika kommentarer, du har ju tidigare uttryckt din absoluta orgasmnarhet da du troode dig fatt mig arg, ar det manne pa det viset att du vill fora en enpersonsdialog sa har du nog fattat det har med ett oppet forum lite fel, da ar det en blogg du ska ha, dar kan du skriva va fasen du vill utan att behova ta del av andras tankar omkring vilket amne det nu ar!

Can´t take a joke, can we? Du kastar sten i glashus när det gäller påhopp av medlemmar, därför gav jag dig en känga, hade naturligtvis ingen aning om att du är långsynt, nu vet jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag tror absolut att Juntan vill undvika att dra på sig mer kritik ifrån omvärlden än dom redan har fått, en ev. massaker eller liknande under juntans styre skulle säkert orsaka ett ramaskri ifrån omvärlden och att landets turism, handel och industri skulle riskera betydande ekonomiska förluster, detta är juntan naturligtvis medvetna om.

Att en del förvirrade, politiskt och demokratiskt vilsna människor på forumet stöder kuppen, juntan och ser diktaturen som en bättre framtid för Thailand är ju sant, men det är ju bara tragiskt och knappast ens värt att bemöta.

För dom allra flesta människorna står ju kupper, juntor och diktatur som tur är för något helt annat.

Med vänlig hälsning isan lover

Härmed vill jag nominera inlägg 2 till tävlingen "Årets självmål" för meningen "ser diktaturen som en bättre framtid för Thailand".

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Can´t take a joke, can we? Du kastar sten i glashus när det gäller påhopp av medlemmar, därför gav jag dig en känga, hade naturligtvis ingen aning om att du är långsynt, nu vet jag.

 

Hur kan du veta att han har ett synfel genom att läsa hans inlägg eller du kanske menar långsint?

 

//mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan du veta att han har ett synfel genom att läsa hans inlägg eller du kanske menar långsint?

 

//mrco

Tack för att du uppmärksammade skrivfel.  :patsak: Kanske jag kan bistå dig i en liknande omständighet i framtiden. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det maste val i arlighetens namn de gula eller vita eller rosa ocksa gora i sa fall eftersom det som jag sa tidigare ar forbjudet med politisk propaganda overhuvudtaget tillsvidare!

Så röda som erbjuder sig att skriva musik till juntan är inte propaganda?

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Så röda som erbjuder sig att skriva musik till juntan är inte propaganda?

Nu va det val inte fraga om singasongwriters utan mediautbud

om nu juntan gillar musiken ar det val bara att sla till, kan ju bli ett bra avstamp i fredsrorelsen mellan roda o bruna!  :jester:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag tror absolut att Juntan vill undvika att dra på sig mer kritik ifrån omvärlden än dom redan har fått,  en ev. massaker eller liknande under juntans styre skulle säkert orsaka ett ramaskri ifrån omvärlden och att landets turism, handel och industri skulle riskera betydande ekonomiska förluster, detta är juntan naturligtvis medvetna om.  

 

Att en del förvirrade, politiskt och demokratiskt vilsna människor på forumet stöder kuppen, juntan och ser diktaturen som en bättre framtid för Thailand är ju sant, men det är ju bara tragiskt och knappast ens värt att bemöta.

 

För dom allra flesta människorna står ju kupper, juntor och diktatur som tur är för något helt annat.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Jaha!!! Så igår hävdade du att det skulle bli turistbojkott, men när det kom fram att turismen ökade förra året så svängde åsikten. Självklart vill militären visa att dom handlar i ett gott syfte men dom har ju inte direkt gjort någon reklamkampanj i omvärlden så då måste det ju bero på att turisterna känner förtroende och tycker det äntligen blivit stabilt i landet efter åratal av misskötsel.

Och att bli kallad förvirrad, vilsen och stödja diktatur av en sån som dej är ju så fantastiskt roligt. Det tar jag som en komplimang. Fortsätt gärna, du gör bara dej själv till åtlöje.

Så jag tycker att du ska leta rätt på boken Samhällskunskap ÅK 5 och slå upp kapitlet om demokrati. Du kanske var sjuk den veckan och missade det när dom lärde sig det i din skola.

Jag kommer inte ihåg alla punkter som stod där, men när jag såg det uppskattade jag att du är för diktatur till 70%. Två av punkterna som var under demokrati kommer jag dock ihåg.

Dels att alla ska betala skatt. Där tycker ju du att det är i sin ordning att om man är "folkvald" kan man till och med ändra lagar för att slippa skatt. Detta tyckte du på sin höjd var "omoraliskt".

Det andra var att alla ska följa landets lagar. Där tycker ju du att om man är "folkvald" står man ovanför allt sånt. Sådana åsikter kommer du hitta i spalten för diktatur.

 

Tänk om du levde som du lär. Jag slänger tillbaka lite saker du har spytt ur dej. Denna mening från det citerade inlägget: " Att en del förvirrade, politiskt och demokratiskt vilsna människor på forumet". Du har ju tidigare påstått att alla gula borde gå en demokratikurs och att dom gula ska "rannsaka sig själva, bita ihop och komma igen". HMMM.

Beskriver du dej själv? För när fakta kommer fram visar det sig nästan alltid att du har fel. Och just fakta är väl det största problemet för en fanatiskt röd diktaturälskare.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jaha!!! Så igår hävdade du att det skulle bli turistbojkott, men när det kom fram att turismen ökade förra året så svängde åsikten. Självklart vill militären visa att dom handlar i ett gott syfte men dom har ju inte direkt gjort någon reklamkampanj i omvärlden så då måste det ju bero på att turisterna känner förtroende och tycker det äntligen blivit stabilt i landet efter åratal av misskötsel.

Och att bli kallad förvirrad, vilsen och stödja diktatur av en sån som dej är ju så fantastiskt roligt. Det tar jag som en komplimang. Fortsätt gärna, du gör bara dej själv till åtlöje.

Så jag tycker att du ska leta rätt på boken Samhällskunskap ÅK 5 och slå upp kapitlet om demokrati. Du kanske var sjuk den veckan och missade det när dom lärde sig det i din skola.

Jag kommer inte ihåg alla punkter som stod där, men när jag såg det uppskattade jag att du är för diktatur till 70%. Två av punkterna som var under demokrati kommer jag dock ihåg.

Dels att alla ska betala skatt. Där tycker ju du att det är i sin ordning att om man är "folkvald" kan man till och med ändra lagar för att slippa skatt. Detta tyckte du på sin höjd var "omoraliskt".

Det andra var att alla ska följa landets lagar. Där tycker ju du att om man är "folkvald" står man ovanför allt sånt. Sådana åsikter kommer du hitta i spalten för diktatur.

 

Tänk om du levde som du lär. Jag slänger tillbaka lite saker du har spytt ur dej. Denna mening från det citerade inlägget: " Att en del förvirrade, politiskt och demokratiskt vilsna människor på forumet". Du har ju tidigare påstått att alla gula borde gå en demokratikurs och att dom gula ska "rannsaka sig själva, bita ihop och komma igen". HMMM.

Beskriver du dej själv? För när fakta kommer fram visar det sig nästan alltid att du har fel. Och just fakta är väl det största problemet för en fanatiskt röd diktaturälskare.

Hej

 

Du skulle inte kunna tänka dig att hänvisa till det inlägg där jag enligt dig sa att det skulle bli en turistbojkott?

 

Enligt mig finns det nämligen inget sådant.

 

Väntar på svar.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Att det finns vad du kallar en "respekt" för militären i Thailand och andra länder med erfarenheter ifrån tidigare militärkupper och massakrer på civila är sant, denna "respekt" visar sig naturligtvis på det sätt att det är få som är beredda att betala priset för att öppet gå emot juntan i en diktatur, där militären är både ordningsmakt, domstol och bödel helt efter egna regler och eget huvud.

Men än en gång låt er inte luras att försvara det här, detta är långt ifrån över och en massaker eller annat illdåd kan bli verklighet vilken dag som helst om studenter, bönder eller opposition utmanar juntan, militären bryr sig inte om 10, 100, 1000 eller 10 000 dör bara dom får ha makten.

Det enda som håller tillbaka militären något är risken för turistbojkotter, missade investeringar och att omvärldens ögon är riktade mot dom, men ändå kan i princip vad som helst inträffa om dom utmanas.

Med vänlig hälsning Isan Lover

Tredje stycket.

Vassego.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Seriöst NiceBeaver och Måne hur läser ni ?????

 

Är ert hat mot IL så enormt att ni inte ser VAD han skriver ?

 

"Det enda som håller tillbaka militären något är risken för turistbojkotter

 

Risken för turistbojkotter blir enl NiceBeeaver "igår hävdade du att det skulle bli turistbojkott"  .

 

Man må tycka vad man vill om IL  men  det blir lite löjligt när man gnäller på någon för att hitta på en massa då man själv inte håller sig till sanningen.

 

Patetiska pajasar ......

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Seriöst NiceBeaver och Måne hur läser ni ?????

 

Patetiska pajasar ...

Mvh Hobbe

Du ska passa dig för att kasta spjut i radhus!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag kommenterade turistbojkotter?Vem läser vad? 

Du skrev " Va tyst det blev"och applåderade citatet  av NB där han skrev "Tredje stycket vassego" där han menade att beviset för att IL sagt att det skulle BLI turistbojkott.

Detta uppfattade jag som att du också var av den uppfattningen .

 

Var inte detta fallet ber jag om ursäkt Måne .

 

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tredje stycket.

Vassego.

Hej

 

Att du kan få denna mening "Det enda som håller tillbaka militären något är risken för turistbojkotter, missade investeringar och att omvärldens ögon är riktade mot dom" till att jag har påstått att det ska bli en turistbojkott är för mig en gåta.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Där nämner jag

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skrev " Va tyst det blev"och applåderade citatet  av NB där han skrev "Tredje stycket vassego" där han menade att beviset för att IL sagt att det skulle BLI turistbojkott.

Detta uppfattade jag som att du också var av den uppfattningen .

 

Var inte detta fallet ber jag om ursäkt Måne .

 

 

Mvh Hobbe

Inte behöver du be om ursäkt .Det kommer så mycket svammel från honom så  :fan1:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du skrev " Va tyst det blev"och applåderade citatet  av NB där han skrev "Tredje stycket vassego" där han menade att beviset för att IL sagt att det skulle BLI turistbojkott.

Detta uppfattade jag som att du också var av den uppfattningen .

 

Var inte detta fallet ber jag om ursäkt Måne .

 

 

Mvh Hobbe

Hej

 

Det var sannolikt precis det han gjorde så du hade inget att be om ursäkt för.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det var sannolikt precis det han gjorde så du hade inget att be om ursäkt för.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ännu ett antagande?Är du talesman för honom oxå?Han kunde tydligen skriva själv men du är ju van att lägga ord i andras munnar så om jag är förvånad,näää

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Att du kan få denna mening "Det enda som håller tillbaka militären något är risken för turistbojkotter, missade investeringar och att omvärldens ögon är riktade mot dom" till att jag har påstått att det ska bli en turistbojkott är för mig en gåta.

Med vänlig hälsning isan lover

Där nämner jag

Du förnekade ju att du skrivit om turistbojkott. Men allt är en tolkningsfråga.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Seriöst NiceBeaver och Måne hur läser ni ?????

Är ert hat mot IL så enormt att ni inte ser VAD han skriver ?

"Det enda som håller tillbaka militären något är risken för turistbojkotter"

Risken för turistbojkotter blir enl NiceBeeaver "igår hävdade du att det skulle bli turistbojkott" .

Man må tycka vad man vill om IL men det blir lite löjligt när man gnäller på någon för att hitta på en, massa då man själv inte håller sig till sanningen.

Patetiska pajasar ...

Mvh Hobbe

Hahaha. Tack för komplimangen. Alltid lika kul.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du förnekade ju att du skrivit om turistbojkott. Men allt är en tolkningsfråga.

Hej

 

Jag förnekade att jag hade påstått att det skulle bli en turistbojkott och det visade sig att jag hade rätt, det fanns inget inlägg med ett sånt påstående.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Att du kan få denna mening "Det enda som håller tillbaka militären något är risken för turistbojkotter, missade investeringar och att omvärldens ögon är riktade mot dom" till att jag har påstått att det ska bli en turistbojkott är för mig en gåta.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Där nämner jag

Bangkok: - Turismen återhämtar så sakta efter att militärjuntan lyft utegångsförbudet i flera provinser där situationen har vänt till det normala och företag är tillbaka och kör.

 

http://englishnews.thaipbs.or.th/tourism-recovering-curfew-lifted-32-provinces/

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Bangkok: - Turismen återhämtar så sakta efter att militärjuntan lyft utegångsförbudet i flera provinser där situationen har vänt till det normala och företag är tillbaka och kör.

 

http://englishnews.thaipbs.or.th/tourism-recovering-curfew-lifted-32-provinces/

Hej

 

Att det nu är relativt lugnt och att dom gula är borta ifrån Bangkoks gator kan säkert få en positiv effekt på turismen, industrin gillar ju inte heller politisk oro och instabilitet.

 

Så både turism och industri kan säkert påverkas positivt av det förtryck som juntan nu utövar mot det Thailändska folket, turismen var ju stor till Francos Spanien också trots att befolkningen fängslades, torterades och dödades, för många är sol, bad, nöjesliv och billiga priser viktigare än hur befolkningen har det, hur förtryck, yttrandefrihet och censur hanteras i en diktatur.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Att det nu är relativt lugnt och att dom gula är borta ifrån Bangkoks gator kan säkert få en positiv effekt på turismen, industrin gillar ju inte heller politisk oro och instabilitet.

 

Så både turism och industri kan säkert påverkas positivt av det förtryck som juntan nu utövar mot det Thailändska folket, turismen var ju stor till Francos Spanien också trots att befolkningen fängslades, torterades och dödades, för många är sol, bad, nöjesliv och billiga priser viktigare än hur befolkningen har det, hur förtryck, yttrandefrihet och censur hanteras i en diktatur.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Tror du mördandet har något med det att göra? :13:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...