Jump to content
IGNORERAD

Expressen skildrar bakgrunden till miltärkuppen i Thailand


Singha711

Recommended Posts

Hej

 

Dom som inte redan är fängslade på någon militärbas vill väl inte dö eller interneras och ligger därför lågt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

 

Fantiserar, kära IL, du har under senaste veckorna fullständigt tappat kontrollen över dina inlägg, dessutom anser du att du har tolkningsföreträde om händelserna i Thailand.

 

Och nej, de som redan internerats har också släppts, så som du skriver "de som inte redan är fängslade" finns också bara i din fantasi.

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 561
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    75

  • Soengsang

    33

  • Tallviking

    26

  • Baa

    26

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Fantiserar, kära IL, du har under senaste veckorna fullständigt tappat kontrollen över dina inlägg, dessutom anser du att du har tolkningsföreträde om händelserna i Thailand.

 

Och nej, de som redan internerats har också släppts, så som du skriver "de som inte redan är fängslade" finns också bara i din fantasi.

Hej

 

Som väntat svarade du inte på min fråga, så vi försöker en gång till. 

 

Du fantiserar som vanligt, var någonstans i mitt inlägg läste du att jag påstod att någon politiker eller annan hade dött ?

 

Väntar på svar.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vi gör alla misstag här i livet, hehe.

 

Men vafan..

Hej

 

För en del anses det säkerligen vara ett "misstag" om man stöder demokrati och fria val samt ogillar militärkupper, juntors och diktatur, men för dom allra flesta är det naturligtvis helt självklart.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Du uttrycker dig som om du bara väntar på att någon ska dö för du ska få skylla på militären.Så att du genast ska få hoppa upp på barrikaderna och ropa VAD VAR DET JAG SA!!!!! Kan du inte ge dessa en chans att försöka reda ut det kaos den förra regeringen ställt till?Allt kan väl bara bli till det bättre och bara för att det är militären så behöver du väl inte gasta hela tiden om att de inte är folkvalda(du gastar ju inte om Thaksin,han är inte folkvald)Om detta kan leda till en förbättring så borde även du känna dig bättre.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du uttrycker dig som om du bara väntar på att någon ska dö för du ska få skylla på militären.Så att du genast ska få hoppa upp på barrikaderna och ropa VAD VAR DET JAG SA!!!!! Kan du inte ge dessa en chans att försöka reda ut det kaos den förra regeringen ställt till?Allt kan väl bara bli till det bättre och bara för att det är militären så behöver du väl inte gasta hela tiden om att de inte är folkvalda(du gastar ju inte om Thaksin,han är inte folkvald)Om detta kan leda till en förbättring så borde även du känna dig bättre.

Hej

 

För mig handlar det inte om att ge militärjuntor och diktatur en chans.

 

Utan om att demokratin ska återinföras snarast, förtrycket avslutas, politisk förföljelse stoppas, yttrandefriheten återinföras, censuren slopas och att befolkningen åter får rätt att utse en folkvald regering.

 

Med vänlig hälsning isan lover  

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Dom som inte redan är fängslade på någon militärbas vill väl inte dö eller interneras och ligger därför lågt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

 

 

Kul är du.

 

Har du blivet så desperat nu, tur för dig att jag inte gör som dig och inte svarar.

 

Låt mig då omvänt säga, var har jag skrivet att du sagt att någon dött? (kommer jag självfallet aldrig få svar på )

 

Men nu är jag inte lika låg i min argumentation som du.

Om ingen dött av HIV hade ingen någonsin skrivet att folk var rädda för att dö i HIV.

Om det aldrig förekommit en enda trafikolycka, hade ingen hävdat att folk är rädda för att hamna i en trafikolycka.

 

Om ingen dött under detta kuppförsök så skriver dock du att de röda politikerna är rädda för att dödas.

Så rädda att de nu springer militärens ärende fortare än fort, och snart har en av ledarna för de röda på eget förslag skrivet en fin sång åt militären, bra va? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan om att demokratin ska återinföras snarast, förtrycket avslutas, politisk förföljelse stoppas, yttrandefriheten återinföras, censuren slopas och att
Allt det där tog ju Thaksin bort.Ensam styrde han politiken,han införde warroom,han införde röda byar,införde strängar censur.Hur menar du? 

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

För mig handlar det inte om att ge militärjuntor och diktatur en chans.

 

Utan om att demokratin ska återinföras snarast, förtrycket avslutas, politisk förföljelse stoppas, yttrandefriheten återinföras, censuren slopas och att befolkningen åter får rätt att utse en folkvald regering.

 

Med vänlig hälsning isan lover  

Vad tycker du juntan gjort hittills, som är dåligt? Betalt risbönderna? Stoppat dödandet? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Kul är du.

 

Har du blivet så desperat nu, tur för dig att jag inte gör som dig och inte svarar.

 

Låt mig då omvänt säga, var har jag skrivet att du sagt att någon dött? (kommer jag självfallet aldrig få svar på )

 

Men nu är jag inte lika låg i min argumentation som du.

Om ingen dött av HIV hade ingen någonsin skrivet att folk var rädda för att dö i HIV.

Om det aldrig förekommit en enda trafikolycka, hade ingen hävdat att folk är rädda för att hamna i en trafikolycka.

 

Om ingen dött under detta kuppförsök så skriver dock du att de röda politikerna är rädda för att dödas.

Så rädda att de nu springer militärens ärende fortare än fort, och snart har en av ledarna för de röda på eget förslag skrivet en fin sång åt militären, bra va? :)

Hej

 

Det är uppfattar jag absolut som att du påstår att jag ljuger och far med osanning.

 

 

"Om vi nu skall hålla oss till sanningen, känner du till det ordet IL?"

 

"Ja då kan vi konstatera att ingen av politikerna dött,"

 

Naturligtvis har ingen dött men vem har påstått det?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är uppfattar jag absolut som att du påstår att jag ljuger och far med osanning
Du menar att allt du skrivit är sanningsenligt? 

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Som väntat svarade du inte på min fråga, så vi försöker en gång till. 

 

Du fantiserar som vanligt, var någonstans i mitt inlägg läste du att jag påstod att någon politiker eller annan hade dött ?

 

Väntar på svar.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Du svarade inte på min fråga... Den här gången heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det är uppfattar jag absolut som att du påstår att jag ljuger och far med osanning.

 

 

"Om vi nu skall hålla oss till sanningen, känner du till det ordet IL?"

 

"Ja då kan vi konstatera att ingen av politikerna dött,"

 

Naturligtvis har ingen dött men vem har påstått det?

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Desperat nu, syns tydlig, har du haft för mycket motgångar på forumet?

Och jag har aldrig påstått att du sagt att någon dött, jag har bara skrivet att inget dött.

 

Som ett obstinat barn kräver du svar, när du själv aldrig någonsin svarat någon annan.

 

Så avslutningsvis i denna fråga, du skriver att de röda politikerna är rädda att dödas, jag skriver då att ingen dött.

Att du sedan klipper bort mitt påstående att de som plockats in av militären också släppts, medan du påstår att de sitter fängslade, ja det är ju hur du jobbar.

Lögnen att de sitter fängslade blir inte mindre lögn bara för att du redigerar bort det när du citerar mig.

 

Fattar du inte detta svar så ta en promenad och rensa hjärnan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du svarade inte på min fråga... Den här gången heller.

Ställ dig i kön.  :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Desperat nu, syns tydlig, har du haft för mycket motgångar på forumet?

Och jag har aldrig påstått att du sagt att någon dött, jag har bara skrivet att inget dött.

 

Som ett obstinat barn kräver du svar, när du själv aldrig någonsin svarat någon annan.

 

Så avslutningsvis i denna fråga, du skriver att de röda politikerna är rädda att dödas, jag skriver då att ingen dött.

Att du sedan klipper bort mitt påstående att de som plockats in av militären också släppts, medan du påstår att de sitter fängslade, ja det är ju hur du jobbar.

Lögnen att de sitter fängslade blir inte mindre lögn bara för att du redigerar bort det när du citerar mig.

 

Fattar du inte detta svar så ta en promenad och rensa hjärnan.

Det finns en politiker som dog, han sköts på öppen gata när han genomförde sin valkampanj, det val som senare ogiltigförklarades men han tillhörde inte dom röda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Dom som inte redan är fängslade på någon militärbas vill väl inte dö eller interneras och ligger därför lågt.

Med vänlig hälsning isan lover

Det är vad de röda ledarna vill att deras anhängare skall tro, i själva verket sitter dom i en durianlund och dricker vin och skriver musik och lyrik till juntan.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vad tycker du juntan gjort hittills, som är dåligt? Betalt risbönderna? Stoppat dödandet? 

Hej

 

Avsatt en folkvald regering, avskaffat demokratin, utsatt landets befolkning för förtryck, förföljt och fängslat oppositionella, avskaffat yttrandefriheten, infört censur, tagit kontroll över all media, m.m är väl vad dom har åstadkommit hitills, men mer lär komma dom närmaste 15 månaderna och det lär inte gynna vare sig demokratin eller landets fattiga.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Avsatt en folkvald regering, avskaffat demokratin, utsatt landets befolkning för förtryck, förföljt och fängslat oppositionella, avskaffat yttrandefriheten, infört censur, tagit kontroll över all media, m.m är väl vad dom har åstadkommit hitills, men mer lär komma dom närmaste 15 månaderna och det lär inte gynna vare sig demokratin eller landets fattiga.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Och din lösning på de bakomliggande problemen i Thailand är ett "fritt val" och sedan är allt frid och fröjd eller ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är vad de röda ledarna vill att deras anhängare skall tro, i själva verket sitter dom i en durianlund och dricker vin och skriver musik och lyrik till juntan.

Hej

 

Ja ska man tro på forumets gula och juntans PR - maskineri så är det högst troligt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Avsatt en folkvald regering, avskaffat demokratin, utsatt landets befolkning för förtryck, förföljt och fängslat oppositionella, avskaffat yttrandefriheten, infört censur, tagit kontroll över all media, m.m är väl vad dom har åstadkommit hitills, men mer lär komma dom närmaste 15 månaderna och det lär inte gynna vare sig demokratin eller landets fattiga.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Avgick inte regeringen själva?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

avskaffat demokratin, utsatt landets befolkning för förtryck, förföljt och fängslat oppositionella, avskaffat yttrandefriheten, infört censur, tagit kontroll över all media

 

Demokrati har aldrig funnits i Thailand

Förtryckta har folket alltid varit i en eller annan form

Förföljt och  fängsling av oppositionella är inget nytt i landet

Yttrandefriheten har alltid varit begränsat

Censur och  mediakontroll är heller inget nytt

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Och din lösning på de bakomliggande problemen i Thailand är ett "fritt val" och sedan är allt frid och fröjd eller ?

Hej

 

Inte riktigt "bara ett val", först måste dom som ställer upp i valet lova att respektera valresultatet, sen ska hela valprocessen skyddas och hanteras säkerhetsmässigt av polis och militär tillsammans, efter valet ska regering, parlament, statliga institutioner och myndigheter skyddas och bevakas av polis och militär.

 

Dom som försöker hindra att fria och demokratiska val kan hållas ska gripas och fängslas, dom som dom som belägrar,attackerar eller hindrar regering eller parlaments arbete efter valet ska gripas och fängslas, dom som belägrar, attackerar eller hindrar statliga institutioner och myndigheters arbete efter valet ska också gripas och fängslas, demokratin ska försvaras fullt ut. 

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, de röda ledarna måste skylla sin tystnad på något eller någon annars hade de väl varit lite uppenbart att dom hoppat av tåget till Dubai.

Det maste val i arlighetens namn de gula eller vita eller rosa ocksa gora i sa fall eftersom det som jag sa tidigare ar forbjudet med politisk propaganda overhuvudtaget tillsvidare!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...