Jump to content
IGNORERAD

Brugte bil fra Norge?


audirs2

Recommended Posts

http://www.aalesundbil.no/bruktbil Shit va bra jag skriver på nårsk! Men asså, en volvo från 2008 för 266,000.-? Att dom inte åker å  köper bil här i Sverige i stället? 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Många Norrmän gör faktiskt det.

Jess, har sålt en Opel Monza dit, en nostalgibil.

Link to comment
Dela på andra sajter

Många Norrmän gör faktiskt det.

Fast det är väl inte gratis att importera?

Min systerson bodde några år i USA där han hade en Corvette.

För fem år sen flyttade han till Norge och när han kollade vad det skulle kosta att med sig bilen fick han en chock, 400 000 NOK!

Även solen har sina fläckar

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast det är väl inte gratis att importera?

Min systerson bodde några år i USA där han hade en Corvette.

För fem år sen flyttade han till Norge och när han kollade vad det skulle kosta att med sig bilen fick han en chock, 400 000 NOK!

Säkert andra regler som gäller import från Sverige.

 

Känner en Norman som köpte en bättre begagnad BMW i Charlottenberg och tog hem till Norge, han tyckte att han gjort en "kanonaffär"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

http://www.aalesundbil.no/bruktbil Shit va bra jag skriver på nårsk! Men asså, en volvo från 2008 för 266,000.-? Att dom inte åker å  köper bil här i Sverige i stället? 

Det är svindyrt att importera.Kolla för skojskull vad det skulle ha kostat att importera en S80 jag hade,80k skulle det ha kostat och den bilen köpte jag för 30k.

http://www.toll.no/templates_TAD/RegistrationTax.aspx?id=79&epslanguage=NO

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Vad jag ser i kvittot så har Han som köpte Monza betalat 25% av köpeskillingen plus 500 NOK i administrations avgift

i tullen, sen förtär inte historien vad som betalas i fordonskatt? Detta var 2012 september

Link to comment
Dela på andra sajter

sakonnakhon

Det är höga importavgifter på nya bilar i Norge. Utom El-bilar som inte har några alls.

När det gäller import av begagnade bilar så baseras importavgifterna bl.a. på köpespriset.

Derför skrivs det oftast 2 kvitton vid försäljning ill Norge.

Sedan om bilen är äldre än 30 år så är det heller inga importavgifter utom momsen då.

Så det är många entusiastbilar som säljs från Sverige till Norge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag körde en Audi s4 på svenska plåtar,------------- trodde jag var skriven i Sverige...Lång historia......Norska staten med sitt fyrkantiga regelvärk anser mig skyldig 503 000

 

Med 9,25% ränta är siffran i dag ca 610 000.

 

Tänker jag betala tror ni ??

 

"sjiter björnen iskogen ?"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Jag går och väntar på en Volvo XC 60 D4 AWD med automat och lite annan utrustning som större fälgar mm. I Sverige ligger den på ca 400.000:- sek och motsvarande i Norge på ca 600.000:- nok. Med dagens kurs så kostar den då 666.000:- sek för samma bil. Då är jag inte helt säker på att de har 181 hk motorn i Norge.

 

Som den ruskige skriver så är elbilar populära i Norge då de t.ex. slipper vägtullar.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag går och väntar på en Volvo XC 60 D4 AWD med automat och lite annan utrustning som större fälgar mm. I Sverige ligger den på ca 400.000:- sek och motsvarande i Norge på ca 600.000:- nok. Med dagens kurs så kostar den då 666.000:- sek för samma bil. Då är jag inte helt säker på att de har 181 hk motorn i Norge.

 

Som den ruskige skriver så är elbilar populära i Norge då de t.ex. slipper vägtullar.

 

Sedan slipper man CO2-skatt och skatt på motorvolym och allt annat trams som baggarna har fått för sig att man ska ta btalt för.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag körde en Audi s4 på svenska plåtar,------------- trodde jag var skriven i Sverige...Lång historia...Norska staten med sitt fyrkantiga regelvärk anser mig skyldig 503 000

 

Med 9,25% ränta är siffran i dag ca 610 000.

 

Tänker jag betala tror ni ??

 

"sjiter björnen iskogen ?"

 

Aha, när ska du betala?

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...