Jump to content
IGNORERAD

Röd skjortorna kryper för militären.


Khun Ken

Recommended Posts

Moipenyang

Nej. Du är synnerligen otrevlig mot den som använder översättningshjälpmedel !

Av anledning också. Att förvägra och förvränga fakta är du bra på själv dock..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 185
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    31

  • Moipenyang

    29

  • Tallviking

    19

  • wix

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

:blah:  :blah:  :blah:  :rotfl:  :rotfl:

Och där flög alla argumenten ut genom fönstret. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Av anledning också. Att förvägra och förvränga fakta är du bra på själv dock.. :)

 

Men du kan själv inte ange fakta ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang

Han har nog en PhD i engelska eftersom han själv inte måste använda translate.

Inte riktigt där än.. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska aldrig aldrig någonsin mer säga till hustrun att hon är tjatig, jag lovar och svär !!  Detta slår ju alla rekord !

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Och där flög alla argumenten ut genom fönstret. 

Är det inte så att du gillar att smutskasta och nervärdera dom där hemska rödskjortorna ? Du mår bra av det eller hur ?

Link to comment
Dela på andra sajter

kenneth073

Hur kan vuxna människor bete sig som ni gör.

Nu har ni tom passerat dagisnivån :police:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Är du blind också?

 

Nej. Jag väntar fortfarande på en korrekt översättning av det engelska ordet "KOWTOW" i artikelns originaltext till svenska av "farbror språkprofessorn"

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej. Jag väntar fortfarande på en korrekt översättning av det engelska ordet "KOWTOW" i artikelns originaltext till svenska av "farbror språkprofessorn"

 

Kul med folk som har självinsikt...... :whistle:

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Hur kan vuxna människor bete sig som ni gör.

Nu har ni tom passerat dagisnivån :police:

Nej då, det här är politik.  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte riktigt där än.. :thumbsup:

Kan jag se detta som ett erkännande att min herre använder översättningsprogram?

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan inte säga annat än att det blev ett djävl@ drag i tråden. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag ska aldrig aldrig någonsin mer säga till hustrun att hon är tjatig, jag lovar och svär !!  Detta slår ju alla rekord !

 

Fritz..

Hållet helt med Fritz. Fördelen, vilket för väldigt många är nackdelen, med ett forum är att allt man skrivit finns kvar, helt olikt en fyllediskussion på den lokala puben. Jag skulle valt "bugar sig" eller "böjer sig" som översättning men det är inte KK's översättning som är viktig utan en genomgående trist attityd som KK och flera andra representerar; mao, baserat på KK's forumhistoria så hade han nog skrivit "kryper" oavsett vad Google sagt. Jag gav en karma till carpenter, mest bara för att jag förmodligen aldrig gjort det tidigare, när han påpekade detta men givetvis skulle han själv vara en given medaljkandidat om vi tävlade i "forumets mest enögda, indoktrinerade och imbecilla medlemmar".

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Hör Ni Det är inte alltid så lätt att hitta passande översättning, enbart från Svenska till Finska ställer sina svårigheter.

Tex översatte jag "major" till stor fast i efterskott kom jag på att betydelsefull, märkvärdigt skulle ha motsvarat bättre

den ursprungliga meningen

Link to comment
Dela på andra sajter

Hållet helt med Fritz. Fördelen, vilket för väldigt många är nackdelen, med ett forum är att allt man skrivit finns kvar, helt olikt en fyllediskussion på den lokala puben. Jag skulle valt "bugar sig" eller "böjer sig" som översättning men det är inte KK's översättning som är viktig utan en genomgående trist attityd som KK och flera andra representerar; mao, baserat på KK's forumhistoria så hade han nog skrivit "kryper" oavsett vad Google sagt. Jag gav en karma till carpenter, mest bara för att jag förmodligen aldrig gjort det tidigare, när han påpekade detta men givetvis skulle han själv vara en given medaljkandidat om vi tävlade i "forumets mest enögda, indoktrinerade och imbecilla medlemmar".

Men din sista mening rimmar väl dåligt med din karma.

Så vem är enögd indoktrinerad imbecill, i den Thailändska politiken utifrån en västerländsk synsätt.

 

För hur en Thai tänker vet varken du eller jag vi kan bara ana det asiatiska tänkandet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Då lägger du ju själv in egna värderingar. ???

Hej

 

Det är nog ganska vanligt när skribenten använder ord som ger utrymme till detta.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

 

Det är nog ganska vanligt när skribenten använder ord som ger utrymme till detta.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

 

Och du om någon borde ju veta vad det innebär att lägga egna värderingar på ord som skrivs och sedan vara otrevlig mot den som skrev orden istället för att vara otrevlig mot den som gjorde tolkningar på ordet d.v.s. dig själv...

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Och du om någon borde ju veta vad det innebär att lägga egna värderingar på ord som skrivs och sedan vara otrevlig mot den som skrev orden istället för att vara otrevlig mot den som gjorde tolkningar på ordet d.v.s. dig själv...

Hej

 

Därför gäller det att vara tydlig i sina ställningstagande annars är det upplagt för tolkningar och missuppfattningar.

 

Är man för demokrati eller emot militärkupper bör man naturligtvis säga det på ett så tydligt sätt att motparten inte kan missuppfatta detta.

 

Med vänlig hälsning Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Nack Laeng

lägg ner google translate, det är inget 100% verktyg             speciellt inte för Thai...

 

, använd http://www.thai2english.com/ istället!

 

http://www.thai2english.com/search.aspx?q=kowtow+%09

 

http://www.thai2english.com/search.aspx?q=%E0%B8%84%E0%B8%B8%E0%B8%81%E0%B9%80%E0%B8%82%E0%B9%88%E0%B8%B2+%E0%B9%83%E0%B8%AB%E0%B9%89+

 

 

 

 

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom röda politikerna är ju vana att "krypa" för sina ledare.

 

Takki  thinks, Puea Thai acts".

 

Eller är dom tvingade att göra det för att behålla jobben?

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det är nog ganska vanligt när skribenten använder ord som ger utrymme till detta.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Nu kastar du sten i glashus.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nu kastar du sten i glashus.

Hej

 

Det tycker jag inte, jag försöker medvetet vara så tydlig det bara går i mitt ställningstagande för demokrat och folkvalda regeringars rätt att regera mandatperioden ut, har någon ändå lyckats missuppfatta detta så får jag väl försöka uttrycka mig ändå tydligare i framtiden.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Men din sista mening rimmar väl dåligt med din karma.

Så vem är enögd indoktrinerad imbecill, i den Thailändska politiken utifrån en västerländsk synsätt.

 

För hur en Thai tänker vet varken du eller jag vi kan bara ana det asiatiska tänkandet. 

Enkelt money money money som Björn & Benny skrev? 

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Kan ni pausa en liten stund för jag måste poppa

post-3485-0-58098000-1401531601_thumb.jp

 

 

Tack :thumbsup:

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...