Jump to content
IGNORERAD

Ombud hos Migrationasverket.


Stickan

Recommended Posts

Men då borde du ju veta att även om det gått att genomföra nationella adoptioner så har det inte gått helt rätt till i dessa fall.

Borde du då inte även ha berättat det när du gav råd?

 

Hur många adoptioner var det nu du medverkat i?

Köpe råd eller gratis råd?

 

Det jag lärt mig är, ge aldrig den där stickan det minstaste råd/tips. Han kommer att stalka dig in i döden...

Ändrades av wix

Alltid på de svagas sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 73
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Stickan

    18

  • thaikonsult

    8

  • Soengsang

    6

  • erkki

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Stickan, du har fortfarande inte fattat skillnaden mellan nationella och internationella adoptioner så lägg av tills du lärt dig skillnaden.

 

Med vänlig hälsning

Roffe på Thaikonsult

 

Jo vid det här laget är jag väldigt påläst om lagar och regler som gäller adoption både i Thailand och Sverige!

 

En nationell adoption i Thailand kan genomföras när adoptanten är bosatt i Thailand.

 

Om adoptanten är bosatt utomlands så skall inte en nationell adoption genomföras. Detta regleras i Haagkonventionen och då räknas det som en internationell sådan.

 

Att Thailand sedan inte alltid följt Haagkonventionen och ändå genomfört nationella adoptioner hör inte dit.

 

Om du nu är jurist så borde även du förstå skillnaden. I varje fall om du bemödat dig att läsa Haagkonventionen.

 

Den skrivelsen du refererat till från Migrationsverkets rättchef understryker just det som står i Haagkonventionen. Att adoptionen skall sökas från det land där adoptanten bor.

Men Haagkonventionen gällde redan innan han skickade ut den skrivelsen.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nack Laeng

sådärja, nu fick ban99arne sällskap.   :kort:

post-3153-0-53031700-1401646482_thumb.pn

Ändrades av Lung King

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag tycker inte det är så klurigt med reglerna med att få frun hit, visst blev man erbjuden hjälp utanför ambasaden.

Men vi valde att greja det själva och det var inte så klurigt... Hur som. i detta fallet låter det som att

 

Någon har inte velat betala men bara velat få gratis råd, okey men betalar man inte kan man inte ställa krav.

Att snikvägen inte fungera och det istället kosta lite slantar är ens eget fel,,, eller. Inget roligt men så är det.

Som en del som frågar mekaniker om råd,,, sen när de pajat motorn kommer de och gnäller... Lämna in bilen och betala eller chansa med risk för dyrt efterspel, men det är du som väljer...

 

Att nu tjata om vilken utbildning han har eller hur många ärenden han haft...Spelar det nån roll då den anklagade inte haft gnällman som kund?

Släpp det och gör annorlunda i framtiden. Gå vidare med kunskapen att det kan bli dyrt att vara snål...

 

Tycker jag som är helt opartisk till er båda.

 

 

Opartisk ? Hahaha du är lika förvirrad som vanligt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Stickan, du har fortfarande inte fattat skillnaden mellan nationella och internationella adoptioner så lägg av tills du lärt dig skillnaden.

 

Med vänlig hälsning

Roffe på Thaikonsult

 

Skillnaden mellan internationella adoptioner och nationella adoptioner är jag numer väldigt duktig på.

 

Vi har nämligen fått lära oss den skillnaden den hårda, kostsamma och tidskrävande vägen.

 

Att du nu försöker dumförklara mig genom att påstå att jag inte vet skillnaden gör mig bara förbannad.

 

Det spelar ingen roll vad du påstår. Jag hänvisar till Haagkonventionen som i sig själv reglerar när den skall tillämpas eller ej.

 

Du har hittills inte presterat ett enda dokument som stöder ditt påstående att en nationell adoption är ett godtagbart förfarande när adoptanten bor utomlands.

Att den sedan blir giltig i Sverige när den vunnit laga kraft i Thailand hör inte dit! Den skulle inte ha genomförts på det viset eftersom adoptanten bor utomlands.

Den är gjord i strid med Haagkonventionen vilket också Thailand fått skit för många gånger.

 

Om du nu är jurist på riktigt vilket du påstår så måste du ju kunna läsa och förstå vad innebörden i Haagkonventionen betyder.

 

Har du läst den?

 

Förstår du den?

 

Hur många adoptioner var det nu du varit delaktig i? Är det 23 som du skrev för ett år sedan eller är det 14 som du påstod häromdagen?

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Stickan. Ta detta på mail eller PM och förstör inte ett forum med din vendetta !!

 

INGET kan ursäkta ditt beteende i detta ärende OAVSETT hur illa någon har betett sig mot dig !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Stickan. Ta detta på mail eller PM och förstör inte ett forum med din vendetta !!

 

INGET kan ursäkta ditt beteende i detta ärende OAVSETT hur illa någon har betett sig mot dig !

 

Exactemente!

Detta thaifora är ju inte till för att diskutera saker som att adoptera barn från Thailand, sådant prat förstör diskussionerna om vilken öl som är godast.

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Läs här Stickan. Det är en nationell adoption samma år som du påbörjade din långbänk: http://www.thaikonsult.se/Dom-UM3765-12.pdf

 

Det var tredje gången jag lägger ut domen på forumet.

 

Detta är en nationell adoption som inte faller under Haagkonventionen.

 

Med vänlig hälsning

Roffe på Thaikonsult

 

 

 

 

 

 

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Glimten66

Jag pratade med din bror lars nyss som är kund hos oss. Han verkar nöjd och tyckte att visumhjälpen han fick fungerade utan problem. Han skulle resa till Thailand med sin tjej och njuta av värmen.

Detta stämmer inte riktigt med din tidigare utsaga på forumet den 4 april om att han var missnöjd över vårt arbete.

Är det inte så att du som inte är kund hos oss ville smutskasta oss lite för att få ditt ego tillfredställt eller hur?

Är glad att du ger min fru beröm att hon är duktig för det är hon.

Med vänlig hälsning

Roffe på Thaikonsult

Konstigt för det va han som inte va så nöjd me vissa dela av det som ni skötte o det e det jag läst om i mailen mellan er o va han berättat

sen om han nu har ändrat sig o sa att det fubkat så får zet ju stå för honom vet bara hur det funkade me vissa papper o sånt som du inte skicka me tjejen till ambassaden som då gjorde att hon va tvungen o stanna kvar i Bangkok bara för att du inte förstod thai som papperna va skrivna på o då inte skicka me dom av anöedningen som du då sa till henne att du förtod ju inte va det stod där.eller har du glömt detta redan

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Stickan

 

Nu har jag inte tänkt att besvara dina inlägg mer för vi har olika åsikter i frågan och så lär det förbli.

 

Med vänlig hälsning

Roffe på Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Glimten66

 

Nu är du ute och seglar. Din brors tjej hade översatt några thaihandlingar hos någon översättare som VFS Global inte godkände. Vår personal i Bangkok hjälpte då din brors tjej med att få sina papper översatta hos vår auktoriserade översättningsbyrå i samma hus som ambassadens. Vår personal körde tjejen fram och tillbaks mellan ansökningscentrat och översättningsbyrån gratis för vi tyckte synd om henne. De tog varken betalt för taxiresorna eller för det extra arbete som vår personal i Bangkok fick utföra.

 

Jag tycker inte att du ska klaga när du inte vet hur det förhåller sig. Varken din bror eller hans flickvän har några klagomål att framföra utan är nöjda med den extra hjälp de fick.

 

Med vänlig hälsning

Roffe på Thaikonsult

 

 

 

 

 

 

 

 

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet bara vad min bror berättat o det e inte samma story som du nu berättar men jag skiter i vilket har själv läst eran mail konversation så jag e nog inte ute o cycklar ;)

Men som sagt skiter i vilket ..

Men en dag kanske jag lägger upp den här ...

Ändrades av glimten66
Link to comment
Dela på andra sajter

En nationell adoption i Thailand kan genomföras när adoptanten är bosatt i Thailand.
Den adoption jag var behjälplig med krävde att adoptanten hade ett boende i Thailand som de även besökte från "det sociala"Hon är både svensk och thailändsk medborgare och 50/50 boende Sverige-Thailand.Hon adopterade sin systers barn.De råd jag gick efter fick jag av MIA i Stockholm och det funkade klockrent.Om de i Thailand gjorde fel enligt Haagkonventionen har jag inte en susning om men det funkade iaf. 

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jag vet bara vad min bror berättat o det e inte samma story som du nu berättar men jag skiter i vilket har själv läst eran mail konversation så jag e nog inte ute o cycklar ;)

Men som sagt skiter i vilket ..

Men en dag kanske jag lägger upp den här ...

eller i kväll :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jassåå, nu kan man ge smisk även om man inte varit ens kund, å brors vägnar gör jag det.

Hallåå nån självkritik ska det vara här också! Min kusins kompis och dennes polare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glimten66

 

Nu är du ute och seglar. Din brors tjej hade översatt några thaihandlingar hos någon översättare som VFS Global inte godkände. Vår personal i Bangkok hjälpte då din brors tjej med att få sina papper översatta hos vår auktoriserade översättningsbyrå i samma hus som ambassadens. Vår personal körde tjejen fram och tillbaks mellan ansökningscentrat och översättningsbyrån gratis för vi tyckte synd om henne. De tog varken betalt för taxiresorna eller för det extra arbete som vår personal i Bangkok fick utföra.

 

Jag tycker inte att du ska klaga när du inte vet hur det förhåller sig. Varken din bror eller hans flickvän har några klagomål att framföra utan är nöjda med den extra hjälp de fick.

 

Med vänlig hälsning

Roffe på Thaikonsult

Passar på och lägga till om översättningsbyrån.

 

Passa på och få stämpel från ambassaden också när ni  ändå är där.

Vi hade översatt papper I Bankärende förra sommaren och det är olika mellan banker vad som godkänns.

En stämpel i Konsulatet Pattaya var inte mycket värt.

Översättningsbyrån övertalade tjejen att papprerna duger utan stämpel men det är ju upp till banken.

La till när översättningsbyrån ändo var uppe och de gör ett bra jobb.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Då detta blivit en gnälltråd får jag åxå dra till med något... Finns 2-3 översättningsbyråer i Ambassad huset, den som ambassadpersonalen rekommendera skulle jag själv inte rekommendera eftersom de gjort översättningsfel, frun är ju som sagt privatlärare i bl.a Engelska, sedermera så kan jag lägga goda ord för översättningsfirma borta vid det Thailändska utrikesministeriet som också är billigare... Ligger på bottenplan ihop med kiosken, i andra ändan av huset så kan man köpa gott fika medan man väntar. Har för mig att de också hade kanelbullar, köp från firman närmast ytterdörren godast enl frun (är ett bolag som ägs av Thai Air) andra firman intill hade Burmesisk personal så det skippa vi...

Ändrades av wix

Alltid på de svagas sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag gick ur högskolan i början av 70 talet blev man jur kand. Idag heter det visst bara jurist.

 

Med vänlig hälsning

Roffe på Thaikonsult

Nja, det där kan man nog tolka lite som man vill, om man gillar att leka med ord. Och kanske glida på sanningen.

 

Så då frågar jag så här:

 

Har du Roffe på Thaikonsult genomgått studier vid en högskola med juridisk inriktning, och där avlagt juridisk kandidatexamen med godkänt resultat?

 

Om detta skulle vara sant skulle du ju kunna titulera dig jur kand. och inte som nu bara jurist, vilket vem som helst kan göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, det där kan man nog tolka lite som man vill, om man gillar att leka med ord. Och kanske glida på sanningen.

 

Så då frågar jag så här:

 

Har du Roffe på Thaikonsult genomgått studier vid en högskola med juridisk inriktning, och där avlagt juridisk kandidatexamen med godkänt resultat?

 

Om detta skulle vara sant skulle du ju kunna titulera dig jur kand. och inte som nu bara jurist, vilket vem som helst kan göra.

Ska du fortsätta vendettan nu?Ganska jobbigt.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Ska du fortsätta vendettan nu?Ganska jobbigt.

Ähh va inte så nojjig nu,det finns nog fler kunder som har synpunkter på thaikonsult. Om han är seriös så tål han nog lite granskning  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, det där kan man nog tolka lite som man vill, om man gillar att leka med ord. Och kanske glida på sanningen.

Så då frågar jag så här:

Har du Roffe på Thaikonsult genomgått studier vid en högskola med juridisk inriktning, och där avlagt juridisk kandidatexamen med godkänt resultat?

Om detta skulle vara sant skulle du ju kunna titulera dig jur kand. och inte som nu bara jurist, vilket vem som helst kan göra.

Om han har det eller inte är ändå ganska ointressant i och med att juridik är en färskvara. Och även områdesbetingat.

Jag sysslar själv genom mitt jobb en hel del med affärsjuridik. Och utan att vara högskolad jurist. Så får jag nästan jämt rätt mot just jurister. Som gärna vill framhålla att dom är jurister för att försöka skrämmas. Varav det visar sig att dom har nollkoll vad gäller affärsjuridik. För att dom praktiserar inom något annat område.

Så har man misstanke om att Thai konsult inte gör ett bra jobb. Anlita honom inte.

Svårare än så är det inte.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du Roffe på Thaikonsult genomgått studier vid en högskola med juridisk inriktning, och där avlagt juridisk kandidatexamen med godkänt resultat?

 

Man behöver väl inte vara jurist för att kalla sig konsult eller ? Det räcker väl med att man har minst 5 km till jobbet så har man uppfyllt kvalifikationerna. :crazy:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska du fortsätta vendettan nu?Ganska jobbigt.

Vad är det du tycker är jobbigt?

Har du, eller har du haft några skumraskaffärer ihop med honom?

Annars får du gärna PM:a mig så berättar jag mer.

Ändrades av Sakhon
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det du tycker är jobbigt?

Har du, eller har du haft några skumraskaffärer ihop med honom?

Annars får du gärna PM:a mig så berättar jag mer.

Och om jag skulle ha några skumraskaffärer med vem det nu vara så skulle jag ta upp det här?Och om ni är så besvikna på varandra så stäm varandra kors och tvärs.Jag tror inte det är många här som uppskattar att forumet används för en personlig vendetta men det är vad jag tror och det skiter du tydligen i så.....Bye bye from me

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...