Jump to content
IGNORERAD

Sista gången till Thailand


matts1965

Recommended Posts

Sam sip sam

Moraltant...?

Nej absolut inte, folk får ägna sina dagar i Thailand med precis vad de vill, om de väljer att göka utsatta tjejer är det deras sak...

Jag vill bara inte ha något alls med dem att göra...ge tjejerna 1000thb o säg åt dem o gå hem till familjen istället, det hade gett mig mer än ett snabbt töm och glöm...

Tyvärr hjälper inte det ,det skulle bara locka fler till sexindudtrin om man kan tjäna så lätta pengar :rolleyes:
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 178
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    15

  • Soengsang

    11

  • janne_h

    10

  • andrejsdenruskige

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Moraltant...?

 

Nej absolut inte, folk får ägna sina dagar i Thailand med precis vad de vill, om de väljer att göka utsatta tjejer är det deras sak...

 

Jag vill bara inte ha något alls med dem att göra...ge tjejerna 1000thb o säg åt dem o gå hem till familjen istället, det hade gett mig mer än ett snabbt töm och glöm...

Nämen, välkommen till MPR, Gudrun!

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Sebastian Wilhelmsson: man har nog provat olika "hjälpprojekt" fixat sysselsättning i Isaan, utbildning och så vidare,

men det har varit så långtråkigt för tjejer att de har flytt tillbaka till Pattaya. Och jag kan förstå det, har man varit i svängarna

fått betalda semestrar, bilar, pengar, scooter och rajtantajtan sena nätter och sovmorgon har man väldigt svårt att anpassa

sig till hembyns lilla gång, där alla lägger sig klockan 20.00 och det inte finns tv eller dator så...'

 

 

Och hur kan vi västerlänningar bestämma vad som är rätt och nyttig för dem i Thailand?  Förresten mig kan Du sätt

osynlig trots allt, det man inte ser, det finns inte!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sebastian Wilhelmsson

Nämen, välkommen till MPR, Gudrun!

 

Men Tack...!!!

 

Jimmie...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte att Matts syftade så mycket på 7 eleven utan säkert att det mesta stängde tidigare.

.jag har varit o arbetat ett antal år i Finland o efter kl 21.00 så är det stängt överallt k- market,S -market

Det är öde så skulle vilja säga att det är som i Finland med undantag Helsingfors..

Link to comment
Dela på andra sajter

Sebastian Wilhelmsson

Sebastian Wilhelmsson: man har nog provat olika "hjälpprojekt" fixat sysselsättning i Isaan, utbildning och så vidare,

men det har varit så långtråkigt för tjejer att de har flytt tillbaka till Pattaya. Och jag kan förstå det, har man varit i svängarna

fått betalda semestrar, bilar, pengar, scooter och rajtantajtan sena nätter och sovmorgon har man väldigt svårt att anpassa

sig till hembyns lilla gång, där alla lägger sig klockan 20.00 och det inte finns tv eller dator så...'

 

 

Och hur kan vi västerlänningar bestämma vad som är rätt och nyttig för dem i Thailand?  Förresten mig kan Du sätt

osynlig trots allt, det man inte ser, det finns inte!

 

Pengar.. det är det magiska ordet i Thailand, det, avundsjuka och en enorm arbetslöshet.

Såpass många gånger har jag varit i Thailand, såpass många Thaitjejer har jag som mina vänner, så det vet jag.

Det som stör mig är inte att somliga ränner runt som sädesskvättor på stränderna i Pattaya, Phuket, eller vart det nu kan vara, utan det faktum att västerländska män, utnyttjar deras utsatthet.

Att man ser dessa som mindre värda. hade man gjort samma i Sverige, nä, antagligen inte.

Ni får tycka vad ni vill om min åsikt här, ni får se det som moralpredikningar eller vad ni vill, men era reaktioner visar bara på hur rätt jag har...

 

Är det någon som tror på att dessa småtjejer finner nöje i att ligga under olika svettiga utlänningar var natt..?

Link to comment
Dela på andra sajter

Pengar.. det är det magiska ordet i Thailand, det, avundsjuka och en enorm arbetslöshet.

Såpass många gånger har jag varit i Thailand, såpass många Thaitjejer har jag som mina vänner, så det vet jag.

 

Klipp...

Pengar är det magiska ordet för alla länder.

 

Hur hög är Thailands enorma arbetslöshet då?

Ändrades av Bananen

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Ni får tycka vad ni vill om min åsikt här, ni får se det som moralpredikningar eller vad ni vill, men era reaktioner visar bara på hur rätt jag har... Är det någon som tror på att dessa småtjejer finner nöje i att ligga under olika svettiga utlänningar var natt..?
Det är ju klart att Du har rätt, ingen annan kan ha det ? Men kan skriva bara för mig själv, alla tjejer har varit vuxna, jag svettas inte och jag duchar innan jag lägger mig. Blir det mer ädelt om jag går till krogen i Sverige, bjuder tjejen dricka, mat och taxi o sätter henne med hennes samtycke?
Link to comment
Dela på andra sajter

Nineteen68

Pengar är det magiska ordet för alla länder.

 

Hur hög är Thailands enorma arbetslöshet då?

 

Han googlar på det nu... :14:

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

Han googlar på det nu... :14:

Ja, antagligen, ser fram emot resultatet :y13:

 

"Såpass många gånger har jag varit i Thailand, såpass många Thaitjejer har jag som mina vänner, så det vet jag."

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju klart att Du har rätt, ingen annan kan ha det ? Men kan skriva bara för mig själv, alla tjejer har varit vuxna, jag svettas inte och jag duchar innan jag lägger mig. Blir det mer ädelt om jag går till krogen i Sverige, bjuder tjejen dricka, mat och taxi o sätter henne med hennes samtycke?

 

Jämför man thailändska proffs med svenska tjejer man träffar när man går ut i Sverige är man bra pantad.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Pengar är det magiska ordet för alla länder.

 

Hur hög är Thailands enorma arbetslöshet då?

 

Thailands arbetslöshet är väl, som du nog vet, en av världens lägsta.

Dock är det kanske inte så lätt att få ett lika välbetalt jobb med sån liten fysisk ansträngning om man är outbildad, men då är det ju självvalt.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som tror på att dessa småtjejer finner nöje i att ligga under olika svettiga utlänningar var natt..?

 

Nja, enligt en skribent här så var hon tydligen ovanpå den "svettiga utlänningen" och kollade på tv samtidigt, så ett visst nöje fanns det ju för henne.     :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Pengar.. det är det magiska ordet i Thailand, det, avundsjuka och en enorm arbetslöshet.

Såpass många gånger har jag varit i Thailand, såpass många Thaitjejer har jag som mina vänner, så det vet jag.

Det som stör mig är inte att somliga ränner runt som sädesskvättor på stränderna i Pattaya, Phuket, eller vart det nu kan vara, utan det faktum att västerländska män, utnyttjar deras utsatthet.

Att man ser dessa som mindre värda. hade man gjort samma i Sverige, nä, antagligen inte.

Ni får tycka vad ni vill om min åsikt här, ni får se det som moralpredikningar eller vad ni vill, men era reaktioner visar bara på hur rätt jag har...

 

Är det någon som tror på att dessa småtjejer finner nöje i att ligga under olika svettiga utlänningar var natt..?

Pengar jodå-det magiska ordet

Enorm arbetslöshet-detta uttalande bevisar bara på okunnskap i frågan...

Fråga några av dessa ´stackars´ damer varför dom inte stannar i byn eller dess 

närhet och knegar fulltid å lite övertid- svaret blir-för mkt jobb å för lite pengar

bättre å parta å tjäna mkt mera pengar i en bar då..  SLUTA tyck synd om 

dom som söker den lättsamma vägen utan ansträngning-när de blivit till åren

så börjar de fundera på vad som hänt å vad man missat-

Jag har pratat med många (å jag menar MÅNGA) ang detta å svaret blir

tyvärr detsamma hela tiden-go with farang 1 week or work 1 month- easy to understand

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Vi  måste självklart ha en moralens väktare . Dom finns överallt. Man kan bara hoppas dom mår bra att ge pekpinnar till alla andra. Vad man hoppas är att dom lever som dom lär.

Från en som just nu är på väg till arlanda för en resa till syndens näste. Och jag bara njuter

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte att Matts syftade så mycket på 7 eleven utan säkert att det mesta stängde tidigare.

.jag har varit o arbetat ett antal år i Finland o efter kl 21.00 så är det stängt överallt k- market,S -market

Det är öde så skulle vilja säga att det är som i Finland med undantag Helsingfors..

 

Bolaget i Sverige stänger ju redan kl 18,00.    w00t.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Bolaget i Sverige stänger ju redan kl 18,00.    w00t.gif

 

20.00 på vissa ställen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Bolaget i Finland har öppet 9-20 och på lördag 9-18.

Vanliga livsmedelsbutiker och kiosker får sälja tex. öl,cider,long drink som är 4,7%

Link to comment
Dela på andra sajter

En sak som de flesta rödstrumpor/feminister och könsstympade velourputtar i Sverige saknar är en helhetsbild av den asiatiska prostitutionen. Jag vet inte mer än jag läst mig till, men det borde räcka även för de ovan nämnda... Thailand tillhör inte ens toppländerna när det gäller prostitution. Den turistrelaterade prostitutionen står för mellan 15-25% beroende på vilka källor man vill tro på. Resten är inhemsk prostitution. Och hur många av de ovan nämnda bryr sig om en stackars tjej som rövats från Laos/Burma/Kambodja, som kanske är 12 år, och tvingas jobba på en song? Där kondom är valfritt, en genomsnittlig livslängd är under 30 och våld/droger är vardag? 

 

Nej, det finns då länder där den inhemska prostitutionen är både större och värre. Men dessa överlåter jag att intresserad själv att Googla fram. Inga statshemligheter direkt! 

 

Nej, de ser bara den snäva bilden av svennefläskis med ung thailändska. 

 

Vi som läser på lite och lyssnar och lär hittar fler nyanser. 

 

Jag förespråkar inte prostitution, det är varken något vackert, ädelt eller ärofyllt, det är mer ett sätt att överleva i ett land i Asien, tyvärr. Och att det sen kommer falanger och utnyttjar det, ser jag mer som en logisk följd. 

 

Tvingad prostitution kommer jag alltid att fördöma, men i de fall det finns en ömsesidig ekonomisk överenskommelse utan tvång kommer jag alltid döma att fria!

Link to comment
Dela på andra sajter

En sak som de flesta rödstrumpor/feminister och könsstympade velourputtar i Sverige saknar är en helhetsbild av den asiatiska prostitutionen. Jag vet inte mer än jag läst mig till, men det borde räcka även för de ovan nämnda... Thailand tillhör inte ens toppländerna när det gäller prostitution. Den turistrelaterade prostitutionen står för mellan 15-25% beroende på vilka källor man vill tro på. Resten är inhemsk prostitution. Och hur många av de ovan nämnda bryr sig om en stackars tjej som rövats från Laos/Burma/Kambodja, som kanske är 12 år, och tvingas jobba på en song? Där kondom är valfritt, en genomsnittlig livslängd är under 30 och våld/droger är vardag? 

 

Nej, det finns då länder där den inhemska prostitutionen är både större och värre. Men dessa överlåter jag att intresserad själv att Googla fram. Inga statshemligheter direkt! 

 

Nej, de ser bara den snäva bilden av svennefläskis med ung thailändska. 

 

Vi som läser på lite och lyssnar och lär hittar fler nyanser. 

 

Jag förespråkar inte prostitution, det är varken något vackert, ädelt eller ärofyllt, det är mer ett sätt att överleva i ett land i Asien, tyvärr. Och att det sen kommer falanger och utnyttjar det, ser jag mer som en logisk följd. 

 

Tvingad prostitution kommer jag alltid att fördöma, men i de fall det finns en ömsesidig ekonomisk överenskommelse utan tvång kommer jag alltid döma att fria!

 

"Ömsesidig ekonomisk uppgörelse" fordrar likvärdiga parter och det är just där det skiter sig.

Prostitution är och förblir ett övergrepp.

Få, om några, är de som väljer prostitution som annat än enda utvägen.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Ömsesidig ekonomisk uppgörelse" fordrar likvärdiga parter och det är just där det skiter sig.

Prostitution är och förblir ett övergrepp.

Få, om några, är de som väljer prostitution som annat än enda utvägen.

Ja det är manga stackars faranger som blir av med sin förmögenhet :y15:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är manga stackars faranger som blir av med sin förmögenhet :y15:

 

Varför citerar du mig väl vetandes att min poäng var precis den motsatta?

 

Är det dina egna erfarenheter du vill delge alla går det bra i fristående inlägg

eller t.o.m. i egna trådar typ "Mitt liv som Galt"  :-)

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...