Jump to content
IGNORERAD

Sista gången till Thailand


matts1965

Recommended Posts

Hej!

 

Befinner mig i Pattaya nu. Kom den 17. Avresa den 16 juni. Detta är min sista resa till  detta förvridna land. Har varit här 10 ggr sedan 2006, och har även hittat nån jag tycker om. Denna bor numera tillsammans med mej i Finland. Har trott mig ana detta förut, men nu blev det uppenbart: Thailands regering består av ett knippe hönshjärnor, ifall ens det. 7/11 stängs klockan 22.00. Tack och adjö!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 178
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    15

  • Soengsang

    11

  • janne_h

    10

  • andrejsdenruskige

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

broder tuk tuk

Att militärdiktaturen stänger 7 eleven redan vid 22 är definitivt ett slag under bältet.

 

Misstänker att Pattaya kommer att tappa mängder av turister till vintern om inte generalerna lugnar ner sig.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Usch, vilket trauma.

 

Hoppas att du hittar ett land där 7/11:an har lite bättre tider.

 

Lider med dig...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Går väl att handla före 22.00

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Usch, vilket trauma.

 

Hoppas att du hittar ett land där 7/11:an har lite bättre tider.

 

Lider med dig...

Ifall man håller sig till Asien e det inte svårt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycks vara en del thaifanatiker i farten som inte förstår sig på kontentan av detta hela... t.ex: "går väl att handla före 22"

Ändrades av matts1965
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycks vara en del Thaifanatiker i farten som inte förstår sig på kontentan av dtta hela.

 

Man slipper gå och lägga sig asplakat?

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycks vara en del thaifanatiker i farten som inte förstår sig på kontentan av detta hela... t.ex: "går väl att handla före 22"

Nu är det väl inte så många turister som häckar på 7Eleven, majoriteten går till barer, pubar eller resturanger.

 

Helt rätt jag förstår inte kontentan av detta, men är ju ingen Pattayaräv heller  :ahh:  

 

Berätta vad som är kontentan då.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

 

Befinner mig i Pattaya nu. Kom den 17. Avresa den 16 juni. Detta är min sista resa till  detta förvridna land. Har varit här 10 ggr sedan 2006, och har även hittat nån jag tycker om. Denna bor numera tillsammans med mej i Finland. Har trott mig ana detta förut, men nu blev det uppenbart: Thailands regering består av ett knippe hönshjärnor, ifall ens det. 7/11 stängs klockan 22.00. Tack och adjö!!!

 

De får byta namn till 7/10 :ahh:

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang

Ska mkt mer till att jag ska lämna Thailand än ett knippe hönshjärnor och 7/11:ns öppettider..:) Då går jag hellre

o handlar vid nån annan minimart.. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter resan i april har jag tänkt mig en paus från Thailand, men sista gången är väl att ta i.

Har bokat KapVerde i nov ensam, gumman får åka till Thailand

Ändrades av MickeN
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja satan vilka problem, 7/11 som stänger 22.00, tacka vet jag Rovaneimi !

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja satan vilka problem, 7/11 som stänger 22.00, tacka vet jag Rovaneimi !

 

Ja jävlar... Norrviken är tydligen passé. ICA som stänger redan klockan 21.

Jag får gå till Thai imorgon och boka om resan på fredag till Sverige. Här i Bangkok har vi i alla fall Seven eleven till 22.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jävlar... Norrviken är tydligen passé. ICA som stänger redan klockan 21.

Jag får gå till Thai imorgon och boka om resan på fredag till Sverige. Här i Bangkok har vi i alla fall Seven eleven till 22.

På fredag, ok då löser vi av varandra, eller rättare sagt möts i luften :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

På fredag, ok då löser vi av varandra, eller rättare sagt möts i luften :)

Nja teoretiskt på lördag med incheckning på fredag.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Vilken jävla tur att här i Uppsala är 7/11 vid Shellmacken öppen 24/7/365

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tacka vilja ja veta Pressbyrån, visserligen lite dyrare men en helt annat sortiment på korv.

Link to comment
Dela på andra sajter

sicket drama, hur ska det nu ga med Broders resa, var ska han nu sitta och kolla reaprisdamer, ata, dricka ol och bjuda sin dam pa nudelsoppa, alltsa den som inte fatt en tusing, hon kan betala sjalv?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Vilken jävla tur att här i Uppsala är 7/11 vid Shellmacken öppen 24/7/365

 

Inte den vid Kvarnbolund ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

sicket drama, hur ska det nu ga med Broders resa, var ska han nu sitta och kolla reaprisdamer, ata, dricka ol och bjuda sin dam pa nudelsoppa, alltsa den som inte fatt en tusing, hon kan betala sjalv?

Han får väl i vanlig ordning droga bruden före 22 så är det inga problem. :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det väl inte så många turister som häckar på 7Eleven, majoriteten går till barer, pubar eller resturanger.

 

Helt rätt jag förstår inte kontentan av detta, men är ju ingen Pattayaräv heller  :ahh:  

 

Berätta vad som är kontentan då.

 

Ok. Ta t.ex en "vanlig turist"... ja det kommer även såna till Thailand. Händer även att det bokas endast en veckas resa, men dock mera sällan.

 

Hur tror ni detta trams, som inte skapar något annat än mera agg bland befolkningen och är till ingen riktig nytta, upplevs av turisten? Man blir "jagad" tillbaka till sitt hotell kl. 22. Tror ni faktiskt att detta är bra för Thailand? Kommer denna turist tillbaka hit?

 

Jag är ingen räv här heller. Kom igår tillbaka från Isaan, efter en vecka där. Där var det inget problem, allt var öppet som skulle vara. Jag trodde att detta idi*teri skulle vara över den 26 igår, som det hade sagts, men nej. Därför denna tråd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trist att du råkade få din semester förstörd.

Att det sedan kanske är bra för Thailand att dom får lite ordning och reda på sitt land efter 8 månader med nedstängningar av Bangkok.

Är ju mindre viktigt..

Jag var själv i bkk i torsdags och hade inga problem att gå både på mc donalds och 7/11 innan utegångsförbuder startade..

Och i Pattaya öppnade ju barer och andra nöjesinrättningar 4-5 timmar tidigare för att kompensera dom stackare som inte klarade sig utan dansande flickor och roliga timmen.

I vilket annat land i världen tror du att det hade skett?

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har dom annat som dom också tappar turister på, som att inte kunna ansöka visum via post.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är man i Pattaya eller i Bangkok eller åt det hållet kan man ju ta hatt och kappa och åka till t.ex Sianuokville i Kambodja istället, inte så långt och barliv finns det gott om också.

Man får ha lite fantasi!

Det viktiga är ju att landet blir bra eller bättre utan än en massa tjafs mellan de som kivas, så vi "vanliga" turister åker till ett land utan ett inbördeskrig för det kan ju inte vara roligt.

Ändrades av Rillex
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok. Ta t.ex en "vanlig turist"... ja det kommer även såna till Thailand. Händer även att det bokas endast en veckas resa, men dock mera sällan.

 

Hur tror ni detta trams, som inte skapar något annat än mera agg bland befolkningen och är till ingen riktig nytta, upplevs av turisten? Man blir "jagad" tillbaka till sitt hotell kl. 22. Tror ni faktiskt att detta är bra för Thailand? Kommer denna turist tillbaka hit?

 

Jag är ingen räv här heller. Kom igår tillbaka från Isaan, efter en vecka där. Där var det inget problem, allt var öppet som skulle vara. Jag trodde att detta idi*teri skulle vara över den 26 igår, som det hade sagts, men nej. Därför denna tråd.

Inte fan ar det oppet i Issan, om du inte menar smabyar dar klockan ar ett begrepp som inte existerar, i ALLA tatorter vart namnet stangde man 22!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...