Jump to content
IGNORERAD

Sista gången till Thailand


matts1965

Recommended Posts

broder tuk tuk

Skrytet är hyckleriets signalflagga.

 

Inget skryt.

 

Även bartjejer faller för en vinnande personlighet. Med charm kommer man långt även i baren.

 

BTT

Ändrades av broder tuk tuk

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 178
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    15

  • Soengsang

    11

  • janne_h

    10

  • andrejsdenruskige

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nack Laeng

Ibland funderar man om du är på riktigt?

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget skryt.

Även bartjejer faller för en vinnande personlighet.

BTT

Har du bytt medicin nu?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Ok. Ta t.ex en "vanlig turist"... ja det kommer även såna till Thailand. Händer även att det bokas endast en veckas resa, men dock mera sällan.

 

Hur tror ni detta trams, som inte skapar något annat än mera agg bland befolkningen och är till ingen riktig nytta, upplevs av turisten? Man blir "jagad" tillbaka till sitt hotell kl. 22. Tror ni faktiskt att detta är bra för Thailand? Kommer denna turist tillbaka hit?

 

Jag är ingen räv här heller. Kom igår tillbaka från Isaan, efter en vecka där. Där var det inget problem, allt var öppet som skulle vara. Jag trodde att detta idi*teri skulle vara över den 26 igår, som det hade sagts, men nej. Därför denna tråd.

Hoppas militärens nästa steg är att Stänga Pattis för gott! Dom borde väll ha tillräckligt med sprängmedel att spränga skiten i luften en gång för alla. Göra lite nytta i allt idi*tiskt vore väll inte för mycket begär?

 

MVH Beer Chang (Erittäin Selvinpäin)

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Har du bytt medicin nu?

 

Och där kom klubbdirektören för klubben, alla vi som hatar BTT klappar nu.

 

Var är dina vänner från rajtantajtanforumet?

 

Samla nu ihop alla dom gamla polarna så att ni kan hata BTT riktigt mycket.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas militärens nästa steg är att Stänga Pattis för gott! Dom borde väll ha tillräckligt med sprängmedel att spränga skiten i luften en gång för alla. Göra lite nytta i allt idi*tiskt vore väll inte för mycket begär?

 

MVH Beer Chang (Erittäin Selvinpäin)

Intellktuellt inlägg där  :thumbsup:  :crazy:  :crazy:  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas militärens nästa steg är att Stänga Pattis för gott! Dom borde väll ha tillräckligt med sprängmedel att spränga skiten i luften en gång för alla. Göra lite nytta i allt idi*tiskt vore väll inte för mycket begär?

 

MVH Beer Chang (Erittäin Selvinpäin)

Tietenkin sinä olet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och där kom klubbdirektören för klubben, alla vi som hatar BTT klappar nu.

 

Var är dina vänner från rajtantajtanforumet?

 

Samla nu ihop alla dom gamla polarna så att ni kan hata BTT riktigt mycket.

 

BTT

Nej käre broder -inte hata - bara garva  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nack Laeng

Men BTT, när du är på plan så bjuder du ju på självmål hela tiden, bara o sitta o njuta på läktarn med en kall bira hehe

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och där kom klubbdirektören för klubben, alla vi som hatar BTT klappar nu.

 

Var är dina vänner från rajtantajtanforumet?

 

Samla nu ihop alla dom gamla polarna så att ni kan hata BTT riktigt mycket.

 

BTT

Klubbdirektör 55555, det var det skarpaste du skrivit i denna tråd, dina floskler och fabler är annars rätt ut-tjatade till leda nu!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta mig som senkommande utböling. Jag har ju bara varit medlem i fyra år eller så... Men tänk om nu BTT verkligen berättar om sina egenupplevda erfarenheter... Hur var det nu, subjektivitet och objektivitet? Subjektivitet= något du som person upplever/känner typ, alltså, om JAG som person tycker att det är varmt när det är +20 och DU som person upplever att det är kallt när det är +20. Objektivitet= mer baserat på "verkligheten", typ att står det 9-21 på ICAs dörrar då vet "vi" att det är öppet till 21.00, eller vatten kokar vid 100 gr. Subjektivitet kan liknas vid vad vi som enskilda personer känner/tycker/tänker/upplever. Hur kan man då hyckla och smäda en annan person? Jo, visst, vissa saker en del berättar om kan verka överdrivna och/eller helt tagna ur luften. Men såvida du inte varit med i just det ögonblicket och med egna ögon skapat dig din personligt subjektiva bild av händelsen så framstår du som än mer ömkansvärd än den som du påstår ljuger när du i efterhand smädar, hånar och bespottar.

 

Och med de ovan nämda "du" menar jag inte just du, utan du i allmänhet. Som om jag sa du till en hel grupp. Men det fattar du nog! :) 

 

Nu kom min sexiga vackra och helt genomunderbara fru och störde mig i mitt författande och jag tappade helt tråden... Men jag tror nog att det ovan skrivna stycket klargör min ståndpunkt, vad det gäller smäda/håna/bespotta. Visst kan en hel del "man" hör och läser verka helt världsfrånvänt och gripet i det blå, men betänk alla situationer du själv varit med om som känts helt förryckta. 

 

Att man knäcker några ägg för att göra omeletten är naturligt, resultatet är ju det viktigaste. (Alltså, för er slow-thinkers) om några känner att de får sin semester förstörd av att militären tar över befälet i Thailand ett tag och de inte kan supa hejdlöst dygnet runt eller köpa en öl efter 22 så ligger nog problemet mer hos den enskilda individen än hos militären. De flesta barnfamiljer som besöker Thailand kan nog förstå och acceptera att vara på rummet vid 22 och är nog sällan ute innan 05. Och alla "rumlare" hittar nog vägar att rumla ändå, med benäget bistånd av lokala rumleförsörjare. 

 

Nä, nu tog jag slut. Hoppa gärna på mig... :)

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Ursäkta mig som senkommande utböling. Jag har ju bara varit medlem i fyra år eller så... Men tänk om nu BTT verkligen berättar om sina egenupplevda erfarenheter... Hur var det nu, subjektivitet och objektivitet? Subjektivitet= något du som person upplever/känner typ, alltså, om JAG som person tycker att det är varmt när det är +20 och DU som person upplever att det är kallt när det är +20. Objektivitet= mer baserat på "verkligheten", typ att står det 9-21 på ICAs dörrar då vet "vi" att det är öppet till 21.00, eller vatten kokar vid 100 gr. Subjektivitet kan liknas vid vad vi som enskilda personer känner/tycker/tänker/upplever. Hur kan man då hyckla och smäda en annan person? Jo, visst, vissa saker en del berättar om kan verka överdrivna och/eller helt tagna ur luften. Men såvida du inte varit med i just det ögonblicket och med egna ögon skapat dig din personligt subjektiva bild av händelsen så framstår du som än mer ömkansvärd än den som du påstår ljuger när du i efterhand smädar, hånar och bespottar.

 

Och med de ovan nämda "du" menar jag inte just du, utan du i allmänhet. Som om jag sa du till en hel grupp. Men det fattar du nog! :)

 

Nu kom min sexiga vackra och helt genomunderbara fru och störde mig i mitt författande och jag tappade helt tråden... Men jag tror nog att det ovan skrivna stycket klargör min ståndpunkt, vad det gäller smäda/håna/bespotta. Visst kan en hel del "man" hör och läser verka helt världsfrånvänt och gripet i det blå, men betänk alla situationer du själv varit med om som känts helt förryckta. 

 

Att man knäcker några ägg för att göra omeletten är naturligt, resultatet är ju det viktigaste. (Alltså, för er slow-thinkers) om några känner att de får sin semester förstörd av att militären tar över befälet i Thailand ett tag och de inte kan supa hejdlöst dygnet runt eller köpa en öl efter 22 så ligger nog problemet mer hos den enskilda individen än hos militären. De flesta barnfamiljer som besöker Thailand kan nog förstå och acceptera att vara på rummet vid 22 och är nog sällan ute innan 05. Och alla "rumlare" hittar nog vägar att rumla ändå, med benäget bistånd av lokala rumleförsörjare. 

 

Nä, nu tog jag slut. Hoppa gärna på mig... :)

 

Just det.

 

Jag har aldrig fabulerat om någonting.

 

Däremot har händelserna färgats av mina subjektiva upplevelser

 

Så för vissa kan dom säkert upplevas som absurda.

 

Men inte behöver man hoppa på någon för att den upplevt situationer annorlunda?

 

Men just det ske tyvärrr ganska ofta på forumet.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta mig som senkommande utböling. Jag har ju bara varit medlem i fyra år eller så... Men tänk om nu BTT verkligen berättar om sina egenupplevda erfarenheter... Hur var det nu, subjektivitet och objektivitet? Subjektivitet= något du som person upplever/känner typ, alltså, om JAG som person tycker att det är varmt när det är +20 och DU som person upplever att det är kallt när det är +20. Objektivitet= mer baserat på "verkligheten", typ att står det 9-21 på ICAs dörrar då vet "vi" att det är öppet till 21.00, eller vatten kokar vid 100 gr. Subjektivitet kan liknas vid vad vi som enskilda personer känner/tycker/tänker/upplever. Hur kan man då hyckla och smäda en annan person? Jo, visst, vissa saker en del berättar om kan verka överdrivna och/eller helt tagna ur luften. Men såvida du inte varit med i just det ögonblicket och med egna ögon skapat dig din personligt subjektiva bild av händelsen så framstår du som än mer ömkansvärd än den som du påstår ljuger när du i efterhand smädar, hånar och bespottar.

 

Och med de ovan nämda "du" menar jag inte just du, utan du i allmänhet. Som om jag sa du till en hel grupp. Men det fattar du nog! :)

 

Nu kom min sexiga vackra och helt genomunderbara fru och störde mig i mitt författande och jag tappade helt tråden... Men jag tror nog att det ovan skrivna stycket klargör min ståndpunkt, vad det gäller smäda/håna/bespotta. Visst kan en hel del "man" hör och läser verka helt världsfrånvänt och gripet i det blå, men betänk alla situationer du själv varit med om som känts helt förryckta. 

 

Att man knäcker några ägg för att göra omeletten är naturligt, resultatet är ju det viktigaste. (Alltså, för er slow-thinkers) om några känner att de får sin semester förstörd av att militären tar över befälet i Thailand ett tag och de inte kan supa hejdlöst dygnet runt eller köpa en öl efter 22 så ligger nog problemet mer hos den enskilda individen än hos militären. De flesta barnfamiljer som besöker Thailand kan nog förstå och acceptera att vara på rummet vid 22 och är nog sällan ute innan 05. Och alla "rumlare" hittar nog vägar att rumla ändå, med benäget bistånd av lokala rumleförsörjare. 

 

Nä, nu tog jag slut. Hoppa gärna på mig... :)

Just precis! På min risåker går "folk" till sängs innan 21.00! Det finns faktiskt ett jobb som skall göras i morgon också, bland annat att hinna fixa råvaror till bakfulla faranger i "nöjesparkerna" runt om i Thailand. Inget ont om turister, nädå, men lite moral och etik vore inte fel. Vi får otroligt mycket från det thailändska folket när vi är där som "gäster", så försök att se det från deras sida någon gång när det verkar vara lätt att kritisera. Hur vill DU (vem som helst) att turisterna skall bete sig när dom kommer hit till Sverige?

Oj! :13: nu var jag nära att bli en "besservisser eller vad det kan heta. Men nu ska jag vara tyst för nu kan det bli för mycket detaljer om vad jag anser, och det anser vi nog är fel, eller.? :give_rose: Ha en trevlig helg!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och där kom klubbdirektören för klubben, alla vi som hatar BTT klappar nu.

 

Var är dina vänner från rajtantajtanforumet?

 

Samla nu ihop alla dom gamla polarna så att ni kan hata BTT riktigt mycket.

 

BTT

Behovs inte, den detaljen klarar du med glans sjalv, bara ett stort fel, tror inte nan hatar dig, hur kan man gora det nar man far grats gapflabb hela tiden!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Ursäkta mig som senkommande utböling. Jag har ju bara varit medlem i fyra år eller så... Men tänk om nu BTT verkligen berättar om sina egenupplevda erfarenheter... Hur var det nu, subjektivitet och objektivitet? Subjektivitet= något du som person upplever/känner typ, alltså, om JAG som person tycker att det är varmt när det är +20 och DU som person upplever att det är kallt när det är +20. Objektivitet= mer baserat på "verkligheten", typ att står det 9-21 på ICAs dörrar då vet "vi" att det är öppet till 21.00, eller vatten kokar vid 100 gr. Subjektivitet kan liknas vid vad vi som enskilda personer känner/tycker/tänker/upplever. Hur kan man då hyckla och smäda en annan person? Jo, visst, vissa saker en del berättar om kan verka överdrivna och/eller helt tagna ur luften. Men såvida du inte varit med i just det ögonblicket och med egna ögon skapat dig din personligt subjektiva bild av händelsen så framstår du som än mer ömkansvärd än den som du påstår ljuger när du i efterhand smädar, hånar och bespottar.

 

Och med de ovan nämda "du" menar jag inte just du, utan du i allmänhet. Som om jag sa du till en hel grupp. Men det fattar du nog! :) 

 

Nu kom min sexiga vackra och helt genomunderbara fru och störde mig i mitt författande och jag tappade helt tråden... Men jag tror nog att det ovan skrivna stycket klargör min ståndpunkt, vad det gäller smäda/håna/bespotta. Visst kan en hel del "man" hör och läser verka helt världsfrånvänt och gripet i det blå, men betänk alla situationer du själv varit med om som känts helt förryckta. 

 

Att man knäcker några ägg för att göra omeletten är naturligt, resultatet är ju det viktigaste. (Alltså, för er slow-thinkers) om några känner att de får sin semester förstörd av att militären tar över befälet i Thailand ett tag och de inte kan supa hejdlöst dygnet runt eller köpa en öl efter 22 så ligger nog problemet mer hos den enskilda individen än hos militären. De flesta barnfamiljer som besöker Thailand kan nog förstå och acceptera att vara på rummet vid 22 och är nog sällan ute innan 05. Och alla "rumlare" hittar nog vägar att rumla ändå, med benäget bistånd av lokala rumleförsörjare. 

 

Nä, nu tog jag slut. Hoppa gärna på mig... :)

Problemet är bara att btt applicerar sina subjektiva upplevelser som den enda sanningen och med de generaliseringar han gjort här genom åren så har han indirekt smädat, hånat och bespottat mångas fruar och flickvänner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är bara att btt applicerar sina subjektiva upplevelser som den enda sanningen och med de generaliseringar han gjort här genom åren så har han indirekt smädat, hånat och bespottat mångas fruar och flickvänner.

Hahah, så bra skrivet, drygt 10 års aktivitet/fabler/googlande beskrivet på 1 ½ rad :thumbsup:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Även om det tar emot att skriva det så hände det mig faktiskt en gång att jag kom på en dam med att stirra på thaisåpa på tv under tiden som hon satt och red på mig.

 

Då blev jag lite förbannad och sa till på skarpen.

 

Nog en av få gånger jag blivit arg på en thailändska.

 

BTT

Mja, nu vet jag inte riktigt vilken thaisåpa som är bäst den på TVn eller Bror Tok-Tok. Same same but different antar jag .

Link to comment
Dela på andra sajter

Nordsvensk

Btt må ofta uttrycka sig felaktigt, tvärsäkert, ogenomtänkt, generaliserande, men i bland presenterar han en bild av Thailand som är lite för rak & i mångas ögon kränkande men ofta med viss verklighets anknytning. Ofta kan jag se vad Btt menar mellan raderna i det han skriver & skrattar gott åt inläggen som i bland träffar lite för bra, precis där, under bältet & vissa på forumet kvider av smärta 555.

Okej i bland spårar det ur en aning men jag irriterar mig betydligt mer på all politisk pajkastning & besserwisser käbbel mellan vissa medlemmar än på Btt´s färgstarka inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Nu försvann stenborden utanför 7Eleven redan på nittiotalet, så det är bara nostalgi  för vissa som drömmer.

Har man bara en sån här så kanske man kan framkalla den rätta 7Eleven-känslan framför valfritt stenbord på annan plats.

post-9573-0-65195300-1402038783_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Btt må ofta uttrycka sig felaktigt, tvärsäkert, ogenomtänkt, generaliserande, men i bland presenterar han en bild av Thailand som är lite för rak & i mångas ögon kränkande men ofta med viss verklighets anknytning. Ofta kan jag se vad Btt menar mellan raderna i det han skriver & skrattar gott åt inläggen som i bland träffar lite för bra, precis där, under bältet & vissa på forumet kvider av smärta 555.

Okej i bland spårar det ur en aning men jag irriterar mig betydligt mer på all politisk pajkastning & besserwisser käbbel mellan vissa medlemmar än på Btt´s färgstarka inlägg.

Räcker inte med en enkel karma på den, måste även ge ett stort HURRA :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Man slipper gå och lägga sig asplakat?

/Enis

bara att börja tidigare
Link to comment
Dela på andra sajter

Sebastian Wilhelmsson

Hur många av er i forumet åker till Thailand för att finna lättköpta brudar att göka i nån vecka och sedan glömma bort...?

 

Bara så jag vet vilka av er jag skall kategorisera i facket "osynliga".

Ändrades av Sebastian Wilhelmsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang

Hur många av er i forumet åker till Thailand för att finna lättköpta brudar att göka i nån vecka och sedan glömma bort...?

 

Bara så jag vet vilka av er jag skall kategorisera i facket "osynliga".

Då är synlig då..:)
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Hur många av er i forumet åker till Thailand för att finna lättköpta brudar att göka i nån vecka och sedan glömma bort...?

 

Bara så jag vet vilka av er jag skall kategorisera i facket "osynliga".

Det är rätt, all heder för ditt välgörenhets arbete, men har man rätt att bli moraltant, här på MPR? Och är det lönt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sebastian Wilhelmsson

Det är rätt, all heder för ditt välgörenhets arbete, men har man rätt att bli moraltant, här på MPR? Och är det lönt?

 

Moraltant...?

 

Nej absolut inte, folk får ägna sina dagar i Thailand med precis vad de vill, om de väljer att göka utsatta tjejer är det deras sak...

 

Jag vill bara inte ha något alls med dem att göra...ge tjejerna 1000thb o säg åt dem o gå hem till familjen istället, det hade gett mig mer än ett snabbt töm och glöm...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...