Jump to content
IGNORERAD

Sista gången till Thailand


matts1965

Recommended Posts

Oregistrerad

Jag gillar wirre.

Därför håller jag mig till byn.

 

Blir risig som fan i magen av öl

Så snart, om några timmar så kommer du alltså att sprutmåla om toalettstolen på insidan när sparvflocken sticker.

post-7021-0-11153300-1401204254_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 178
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    15

  • Soengsang

    11

  • janne_h

    10

  • andrejsdenruskige

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Om man nu skall vara lite allvarlig i denna stund, så undrar jag hur många vill åka till Thailand om man är tvingad att vara på sitt rum kl 10 Under sin semester på 14 dagar.

 

Ju färre desto bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Din tid kommer,,har sagt det samma!

Den tiden kommer aldrig. Bara för att du gjort det så innebär inte det att jag kommer göra det. Eller du kanske vet mer än vad jag vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Jag är för barliv. Däremot är jag anti slåss med väderkvarnar.

Jag försöker att inte uppröras över saker jag inte kan påverka på något sätt.

Att situation är som den är. Är nånting man får acceptera. Nyss hemkommen från beergarden hade jag nog kunnat dricka mera öl. Men nu får jag ta skeden i vacker hand och åka hem. Som tur var har jag planerat och köpt hem vin.

Vad blir resultatet av att matti blir förbannad? Annat än att han får en tråkig tillvaro själv?

Det enda som överhuvudtaget märks av undantagstillstånndet är den nattliga utegångsförbudet. Och utifrån det ska vi se det positivt.

Vill matti vara förbannad så upp till honom. Men humörsvängningen drabbar ingen annan än honom själv.

Nu är väl inte du i Thailand några veckor i stöten? Och jag kan ju inte påstå att jag blivit speciellt upprörd heller om jag stannar en längre tid i Thailand. Men är man där en kort period så hade jag blivit förbannad oavsett väderkvarnar. Man kan såklart planera att köpa hem dricka eller köpa det på hotellet. Men hur jävla kul är det och sitta på ett hotellrum när man är på semester en kort period? Jag har iaf svårt att se nåt positivt med det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är väl inte du i Thailand några veckor i stöten? Och jag kan ju inte påstå att jag blivit speciellt upprörd heller om jag stannar en längre tid i Thailand. Men är man där en kort period så hade jag blivit förbannad oavsett väderkvarnar. Man kan såklart planera att köpa hem dricka eller köpa det på hotellet. Men hur jävla kul är det och sitta på ett hotellrum när man är på semester en kort period? Jag har iaf svårt att se nåt positivt med det.

Vad jag har hört om Pattaya så har barerna tidigarelaggt allt ca 4-5 timmar. Då anser jag att semestern är räddad i alla fall.

Man mår inte bättre av att uppröras över saker man i alla fall inte kan påverka.

Man får göra bästa av situationen Helt enkelt.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Vad jag har hört om Pattaya så har barerna tidigarelaggt allt ca 4-5 timmar. Då anser jag att semestern är räddad i alla fall.

Man mår inte bättre av att uppröras över saker man i alla fall inte kan påverka.

Man får göra bästa av situationen Helt enkelt.

Klart man måste uppröras.. hur ska man annars få näring till sitt hat? :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är väl inte du i Thailand några veckor i stöten? Och jag kan ju inte påstå att jag blivit speciellt upprörd heller om jag stannar en längre tid i Thailand. Men är man där en kort period så hade jag blivit förbannad oavsett väderkvarnar. Man kan såklart planera att köpa hem dricka eller köpa det på hotellet. Men hur jävla kul är det och sitta på ett hotellrum när man är på semester en kort period? Jag har iaf svårt att se nåt positivt med det.

Och sen ska vi ju inte sticka under stolen med att fruarna gillar utegångsförbudet. Dom försökte lobba för att det skulle börja redan kl 19. Men det gick inte hem.

:)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Mats65an kommer tillbaks till Thailand, iaf om han vill ha damen kvar...

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

De nya tiderna för utegångsförbudet är 24 till 4. Gäller från i morgon, men det verkar som om många ställen här i Ayutthaya infört de nya tiderna redan i dag för det var fortfarande mycket öppet när jag nyss masade mig hem.

Link to comment
Dela på andra sajter

MPR i ett nötskal. Undra hur många fler nya skribenter som kommer ösa på med nya trådar!? Bra jobbat... era wankers!

 

För att återgå till ämnet hade jag med blivit heligt förbannad om det varit utegångsförbud mellan 22:00 och 05:00. En sak om man spenderar hela sin semester uppe i risbyn... där är det ändå dött efter 18:00.

Na nu javlar far det vara nog, dott efter 18, det va det javligaste jag hort,

 

Tack broder, sa ska det vara!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:ironi:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst fan hade man varit förbannad. 

Hade man klagat på barer, disco, massageinstitut, restauranger eller annat, då hade jag förstått.

 

Men att vara besviken över stenbordet utanför 7eleven?

 

Mycket har man hört om dessa stenbord. Men att de skulle vara så viktiga visste jag inte

Nu försvann stenborden utanför 7Eleven redan på nittiotalet, så det är bara nostalgi  för vissa som drömmer.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Det kommer inte jag heller att göra.

 

Har varit på besök i två hembyar under några veckor och redan efter två dygn var man tvungen att korka upp whiskyflaskan för att härda ut.

 

Tråkigare ställen får man nog leta efter.

 

BTT

Va fan är du för kille har du ingen karraktär, jag var nog bara full 4-5 gånger i obygdsbyn på 8 månader denna säsong.

Men jäklar vad sodavattenkapsyler det blev, närmare bestämt 2124 stycken och då var det nog ändå lite svinn.

post-3132-0-01605900-1401211936_thumb.jp

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det stämmer.

Fr o m imorgon gäller utegångsförbudet 01.00 - 04.00

00.01-04.00 ska det nog vara :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Turisterna får helt enkelt börja supandet lite tidigare, dvs skruva fram klockan 5 timmar så är problemet löst.

Ja, de dom inte supet färdigt klockan 22 har börjat allt för sent!
Link to comment
Dela på andra sajter

Va fan är du för kille har du ingen karraktär, jag var nog bara full 4-5 gånger i obygdsbyn på 8 månader denna säsong.

Men jäklar vad sodavattenkapsyler det blev, närmare bestämt 2124 stycken och då var det nog ändå lite svinn.

attachicon.gif113.JPG

Hur många gånger har du räknat dom??

Du hade nog rätt tråkigt ändå! 

:rotfl:  :rotfl:  :y2:  :y2:

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Så snart, om några timmar så kommer du alltså att sprutmåla om toalettstolen på insidan när sparvflocken sticker.

attachicon.gifsparvflocken .jpg

Varpusparvi  :crazy::17:

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

TS har visst en poäng i sitt tänkande, tittade faktiskt lite om visum till Burma eller Cambodja, ifall detta lek fortsätter länge.

Och jag är inte alls beroende på bartider, klarar mig utmärkt utan bar. Och har redan OA i mitt pass

Ändrades av Loikkari
Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Hur många gånger har du räknat dom??

Du hade nog rätt tråkigt ändå! 

:rotfl:  :rotfl:  :y2:  :y2:

Nä, jag använde min hushållsvåg och kollade hur mycket 100 kapsyler vägde. :thumbsup:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

för mig är det första gången i Thailand. jag kom idag,  skall bli myket roligt,men tycker det är lite varmt.

gör väl ingenting om seven eleven inte har öppet dyngnet runt tycker jag.

Helt riktigt! Ta det lungt och fixa saker i lungn och ro, innan natten kommer. Vad jag vet så är utegångsförbud knappast något nytt i Thailand. När jag var där första gången 1972, så var det också militärrevolt, vi fixade en snut :police:  som talade om när dom skulle rondera och sedan gick vi runt varandra :ele:  och parkerade oss på en veranda mitt i Bangkoks flodträsk och festade vidare :drinks: varje kväll. Dessutom så var den där Elisabeth :queen: av England där på besök, så lägligt av en demokratisk monark, och då var det förbjudet att se ut från ett fönster 2 våningar upp och högra. Om man gjorde det, tittade ut alltså, så kom det en kula visslande! Rena självmordet allstå :suicide:   Älska din monark, men helst från undersidan av tofflorna! :whip: 

Kort sagt, var cool sitt ner och ta en bärrs och myyyys, det är ju en dag i morgon också Häpp! :14: Var glad att du inte är thailändare, för vart skall dom ta vägen när det stormar i politiken? :17:

Link to comment
Dela på andra sajter

Va fan är du för kille har du ingen karraktär, jag var nog bara full 4-5 gånger i obygdsbyn på 8 månader denna säsong.

Men jäklar vad sodavattenkapsyler det blev, närmare bestämt 2124 stycken och då var det nog ändå lite svinn.

attachicon.gif113.JPG

Passa dig for ensidig kost, kan bli oanade foljder av sadant, men nu finns ju raddningen, Singha har borjat med smaksatt sodavatten!

Hade i kroppkakeland!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Nattligt utegångsförbud är väl inget egentligt problem ens i Pattaya numera.

 

Det finns ju wifi på dom flesta hotel så man kan ju ex kolla på sport eller bara surfa.

 

Det var annat för några år sedan när man enbart hade dom knasiga thailändska tv kanalerna att zappa mellan. Då kunde det kännas lite trist att tillbringa natten på hotelrummet.

 

Å andra sidan var man ju sällan ensam på nätterna då så bara att hålla damen vaken och ha lite kul eller imundiga några diazepam och sova gott.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Nattligt utegångsförbud är väl inget egentligt problem ens i Pattaya numera.

 

Det finns ju wifi på dom flesta hotel så man kan ju ex kolla på sport eller bara surfa.

 

Det var annat för några år sedan när man enbart hade dom knasiga thailändska tv kanalerna att zappa mellan. Då kunde det kännas lite trist att tillbringa natten på hotelrummet.

 

Å andra sidan var man ju sällan ensam på nätterna då så bara att hålla damen vaken och ha lite kul eller imundiga några diazepam och sova gott.

 

BTT

Några år sen? 98 var jag i Thailand och Pattaya första gången och då fanns det engelska kanaler på 500 bahts hotellet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...