Jump to content
IGNORERAD

Sista gången till Thailand


matts1965

Recommended Posts

Nu verkar det som dom flesta vill skratta bort detta ämne helt och hållet. Skriverier om om att utnyttja 7/11 till max under sista timmen osv. Endera är dom dumma, eller så är detta ett forum som inte accepterar vad som helst (starka åsikter). Jag är såklart inte arga på er därute!! Men som svar får jag gliringar!! Slutdiskuterat för min del i denna tråd.

Phuuu det var ju skönt att du inte var arg på oss här inne, det är sevens fel allting!!!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 178
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    15

  • Soengsang

    11

  • janne_h

    10

  • andrejsdenruskige

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu verkar det som dom flesta vill skratta bort detta ämne helt och hållet. Skriverier om om att utnyttja 7/11 till max under sista timmen osv. Endera är dom dumma, eller så är detta ett forum som inte accepterar vad som helst (starka åsikter). Jag är såklart inte arga på er därute!! Men som svar får jag gliringar!! Slutdiskuterat för min del i denna tråd.

Herregud människa. Thailand består av mer än barer och nattliv.

Dessutom när många barer öppnar tidigare så kan du ju vakna tidigare och göra allt ändå.

Sitter själv på en beergarden i Bangkok. Som stänger snart. Inga problem.

Se positivt lev Positivt!

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

MPR i ett nötskal. Undra hur många fler nya skribenter som kommer ösa på med nya trådar!? Bra jobbat... era wankers!

 

För att återgå till ämnet hade jag med blivit heligt förbannad om det varit utegångsförbud mellan 22:00 och 05:00. En sak om man spenderar hela sin semester uppe i risbyn... där är det ändå dött efter 18:00.

 

Visst fan hade man varit förbannad. 

Hade man klagat på barer, disco, massageinstitut, restauranger eller annat, då hade jag förstått.

 

Men att vara besviken över stenbordet utanför 7eleven?

 

Mycket har man hört om dessa stenbord. Men att de skulle vara så viktiga visste jag inte

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Herregud människa. Thailand består av mer än barer och nattliv.

Dessutom när många barer öppnar tidigare så kan du ju vakna tidigare och göra allt ändå.

Sitter själv på en beergarden i Bangkok. Som stänger snart. Inga problem.

Se positivt lev Positivt!

Men om man nu är ute efter barliv och nattliv? Hade du blivit glad med den utegångsförbudet som råder nu? Bara för att du inte har nåt emot att det stänger ner kl 22:00 så innebär ju inte det att det passar en annan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Visst fan hade man varit förbannad. 

Hade man klagat på barer, disco, massageinstitut, restauranger eller annat, då hade jag förstått.

 

Men att vara besviken över stenbordet utanför 7eleven?

 

Mycket har man hört om dessa stenbord. Men att de skulle vara så viktiga visste jag inte

Jag tror nog han menade generellt. Tror ju inte han gjort 10 resor till Thailand p.g.a. 7/11 öppettider? Eller tror du det? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

MPR i ett nötskal. Undra hur många fler nya skribenter som kommer ösa på med nya trådar!? Bra jobbat... era wankers!

För att återgå till ämnet hade jag med blivit heligt förbannad om det varit utegångsförbud mellan 22:00 och 05:00. En sak om man spenderar hela sin semester uppe i risbyn... där är det ändå dött efter 18:00.

Du har inte utforskat risbyn tillräckligt tror jag..

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror nog han menade generellt. Tror ju inte han gjort 10 resor till Thailand p.g.a. 7/11 öppettider? Eller tror du det? :)

Det finns ju nån här som frekventerar dessa ställen efter läge och utsikt  :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag tror nog han menade generellt. Tror ju inte han gjort 10 resor till Thailand p.g.a. 7/11 öppettider? Eller tror du det? :)

 

Jasså.

Nämen då har jag fått allt bakom foten.  :ahh:

 

Jag bugar djupt och ber hemst mycket om ursäkt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Du har inte utforskat risbyn tillräckligt tror jag..

Tillräckligt för att veta att jag aldrig kommer bosätta mig i en yxby i Isaan. Men det är jag det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men om man nu är ute efter barliv och nattliv? Hade du blivit glad med den utegångsförbudet som råder nu? Bara för att du inte har nåt emot att det stänger ner kl 22:00 så innebär ju inte det att det passar en annan?

Jag säger som BanArne, skruva bara fram klockan 5 timmar och rätta dig efter den så är problemet löst. Rykten säger att det har börjat släppa på utegångsförbudet här i fiskebyn men det är inget som jag vare sig kan bekräfta eller dementera. Jag är ju gift och har därmed eget utegångsförbud. ;)

 

Innesittaren Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Jasså.

Nämen då har jag fått allt bakom foten.  :ahh:

 

Jag bugar djupt och ber hemst mycket om ursäkt. 

Ja, så vänsterfotad du är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Du har inte utforskat risbyn tillräckligt tror jag..

Nej, det har han nog inte för att det är dött 24 timmar om dygnet där !

Mr ATM snabba dig på, bussen till Isaan går om 5 minuter  :swoon:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nu kan man kanske handla på 7/11 sent igen?Barerna och gogoställena i Bkk får ha öppet till 24 

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Utegångsförbudet är ändrar från den 28 till att gälla från 01.00 till 04.00

Ändrades av Scandinaviancorner
Link to comment
Dela på andra sajter

Utegångsförbudet är ändrar från den 28 till att gälla från 01.00 till 04.00

Vasatan, det är ju då du går rount rount som mest:)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillräckligt för att veta att jag aldrig kommer bosätta mig i en yxby i Isaan. Men det är jag det.

Din tid kommer,,har sagt det samma!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Tillräckligt för att veta att jag aldrig kommer bosätta mig i en yxby i Isaan. Men det är jag det.

 

Det kommer inte jag heller att göra.

 

Har varit på besök i två hembyar under några veckor och redan efter två dygn var man tvungen att korka upp whiskyflaskan för att härda ut.

 

Tråkigare ställen får man nog leta efter.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Men om man nu är ute efter barliv och nattliv? Hade du blivit glad med den utegångsförbudet som råder nu? Bara för att du inte har nåt emot att det stänger ner kl 22:00 så innebär ju inte det att det passar en annan?

Jag är för barliv. Däremot är jag anti slåss med väderkvarnar.

Jag försöker att inte uppröras över saker jag inte kan påverka på något sätt.

Att situation är som den är. Är nånting man får acceptera. Nyss hemkommen från beergarden hade jag nog kunnat dricka mera öl. Men nu får jag ta skeden i vacker hand och åka hem. Som tur var har jag planerat och köpt hem vin.

Vad blir resultatet av att matti blir förbannad? Annat än att han får en tråkig tillvaro själv?

Det enda som överhuvudtaget märks av undantagstillstånndet är den nattliga utegångsförbudet. Och utifrån det ska vi se det positivt.

Vill matti vara förbannad så upp till honom. Men humörsvängningen drabbar ingen annan än honom själv.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det kommer inte jag heller att göra.

 

Har varit på besök i två hembyar under några veckor och redan efter två dygn var man tvungen att korka upp whiskyflaskan för att härda ut.

 

Tråkigare ställen får man nog leta efter.

 

BTT

 

Jag gillar wirre.

Därför håller jag mig till byn.

 

Blir risig som fan i magen av öl

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nu kan man kanske handla på 7/11 sent igen?Barerna och gogoställena i Bkk får ha öppet till 24

22 fortfarande tyvärr.

Jag bor och befinner mig i Bangkok.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan bara säga att när jag åker på semester till Sverige, så blir jag förbannad varje gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jonas Norman skrev att tiderna ändrats och han är i Bangkok

Det stämmer.

Fr o m imorgon gäller utegångsförbudet 01.00 - 04.00

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...