Jump to content
IGNORERAD

Sista gången till Thailand


matts1965

Recommended Posts

andrejsdenruskige

Ok. Ta t.ex en "vanlig turist"... ja det kommer även såna till Thailand. Händer även att det bokas endast en veckas resa, men dock mera sällan.

 

Hur tror ni detta trams, som inte skapar något annat än mera agg bland befolkningen och är till ingen riktig nytta, upplevs av turisten? Man blir "jagad" tillbaka till sitt hotell kl. 22. Tror ni faktiskt att detta är bra för Thailand? Kommer denna turist tillbaka hit?

 

Jag är ingen räv här heller. Kom igår tillbaka från Isaan, efter en vecka där. Där var det inget problem, allt var öppet som skulle vara. Jag trodde att detta idi*teri skulle vara över den 26 igår, som det hade sagts, men nej. Därför denna tråd.

 

Men har din morsa gett dig lov att vara uppe så sent?

Vad är egentligen problemet?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 178
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    15

  • Soengsang

    11

  • janne_h

    10

  • andrejsdenruskige

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Om man nu skall vara lite allvarlig i denna stund, så undrar jag hur många vill åka till Thailand om man är tvingad att vara på sitt rum kl 10 Under sin semester på 14 dagar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Om man nu skall vara lite allvarlig i denna stund, så undrar jag hur många vill åka till Thailand om man är tvingad att vara på sitt rum kl 10 Under sin semester på 14 dagar.

 

 

Allting är ju relativt

 

Hur många skulle vilja åka till ett land där man riskeras att dödas och lemlästas i ett pågående inbördeskrig om man sticker nästan utanför entréhallen på flygplatsen ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Om man nu skall vara lite allvarlig i denna stund, så undrar jag hur många vill åka till Thailand om man är tvingad att vara på sitt rum kl 10 Under sin semester på 14 dagar.

 

Min fru tycker att det passar mig utmärkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min fru tycker att det passar mig utmärkt.

Din fru är inte den enda som tycker det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter resan i april har jag tänkt mig en paus från Thailand, men sista gången är väl att ta i.

Har bokat KapVerde i nov ensam, gumman får åka till Thailand

 

Paus kan nog behövas ibland. Har själv haft en frivillig/ofrivillig paus på 2,5 år (mest för att jag inte kunnat, men då jag kunnat har jag ändå inte varit så sugen) och nu spritter det i resmasken(!) inför resan i Juni.

Det liknar lite känslan man hade i början av thaiandet. Rekommenderas!

Ändrades av Långrygg

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

för mig är det första gången i Thailand. jag kom idag,  skall bli myket roligt,men tycker det är lite varmt.

gör väl ingenting om seven eleven inte har öppet dyngnet runt tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom det togs upp Thai förlorar turister för att man inte kan söka visum per post Kan man få extension på ett 30 dagars besök? 

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

för mig är det första gången i Thailand. jag kom idag,  skall bli myket roligt,men tycker det är lite varmt.

gör väl ingenting om seven eleven inte har öppet dyngnet runt tycker jag.

Ett glas ÖL med is funkar alltid att svalka sig med. ( finns numera ispåsar i lagom storlek man kan använda i glaset utan att för den saken skull blanda ut den ädla drycken med smältande vatten)

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Eftersom det togs upp Thai förlorar turister för att man inte kan söka visum per post Kan man få extension på ett 30 dagars besök? 

Offe

Du kan få 7 dagar från immigrationen till en kostnad av 1900 THB (plus kopior o passfoton)

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan få 7 dagar från immigrationen till en kostnad av 1900 THB (plus kopior o passfoton)

Hej

Vet du också hur många 7 dagars man kan få?

Med vänlig hälsning Sylvia

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Tråkigt att du känner så.

Har vi tur kommer allt så småningom återgå till det "normala".

Den som lever får se.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Hej

Vet du också hur många 7 dagars man kan få?

Med vänlig hälsning Sylvia

Bara en gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 dar 1900 Nää Då blir det nog 2 resor om året Vår höst Dyrare men mindre besvär för latmaskarna på Amb o Konsulta

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara en gång.

 

.....per månad, tills man uppnår menopaus.     :crazy:                     xsorry.gif.pagespeed.ic.HIAcli9fRM.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Turisterna får helt enkelt börja supandet lite tidigare, dvs skruva fram klockan 5 timmar så är problemet löst. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Trist att du råkade få din semester förstörd.

Att det sedan kanske är bra för Thailand att dom får lite ordning och reda på sitt land efter 8 månader med nedstängningar av Bangkok.

Är ju mindre viktigt..

Jag var själv i bkk i torsdags och hade inga problem att gå både på mc donalds och 7/11 innan utegångsförbuder startade..

Och i Pattaya öppnade ju barer och andra nöjesinrättningar 4-5 timmar tidigare för att kompensera dom stackare som inte klarade sig utan dansande flickor och roliga timmen.

I vilket annat land i världen tror du att det hade skett?

 

Min semester är inte förstörd. Men tror du faktiskt att detta hjälper?? Tillåt mig skratta!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men har din morsa gett dig lov att vara uppe så sent?

Vad är egentligen problemet?

 

Ja det du!! Kan du ta dig en funderare över!

Link to comment
Dela på andra sajter

Min semester är inte förstörd. Men tror du faktiskt att detta hjälper?? Tillåt mig skratta!!

Vilken katastrof, seven stängt efter 22.00..jaja vi har olika saker som beskriver en lyckad semester!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ja det du!! Kan du ta dig en funderare över!

 

Ja, seså.

Du har en timma kvar av sjuelvas öppet tid.

Utnyttja den till max.

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Men har din morsa gett dig lov att vara uppe så sent?

 

 

Han kanske har fått dispens på grund av semester.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu verkar det som dom flesta vill skratta bort detta ämne helt och hållet. Skriverier om om att utnyttja 7/11 till max under sista timmen osv. Endera är dom dumma, eller så är detta ett forum som inte accepterar vad som helst (starka åsikter). Jag är såklart inte arga på er därute!! Men som svar får jag gliringar!! Slutdiskuterat för min del i denna tråd.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hej!

 

Befinner mig i Pattaya nu. Kom den 17. Avresa den 16 juni. Detta är min sista resa till  detta förvridna land. Har varit här 10 ggr sedan 2006, och har även hittat nån jag tycker om. Denna bor numera tillsammans med mej i Finland. Har trott mig ana detta förut, men nu blev det uppenbart: Thailands regering består av ett knippe hönshjärnor, ifall ens det. 7/11 stängs klockan 22.00. Tack och adjö!!!

 

 

 

 

När man lägger upp det som att hela semestern hängde på 7eleven's öppettider så kan man nog inte förvänta ig några bättre svar.

Hade du utelämnat 7eleven så kanske du hade fått lite medhåll över din frustration.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

MPR i ett nötskal. Undra hur många fler nya skribenter som kommer ösa på med nya trådar!? Bra jobbat... era wankers!

 

För att återgå till ämnet hade jag med blivit heligt förbannad om det varit utegångsförbud mellan 22:00 och 05:00. En sak om man spenderar hela sin semester uppe i risbyn... där är det ändå dött efter 18:00.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...