Jump to content
IGNORERAD

Hundratals demonstrerade mot kuppen under söndagen i Bangkok


MPR Nyheter

Recommended Posts

tydligen? men visar dem bilderna att dem har fått betalt för att demo?

 Varför skulle man på rödskjortornas demonstrationsplats på Aksa road sätta upp toaletter med texten herrar/damer på burmesiska? Om det bara var Thailändska demonstranter varför burmesisk text. Att tro att Burmeserna skulle demonstrera gratis är bara naivt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 135
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    16

  • Joints

    12

  • Tallviking

    10

  • MaiChai

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

o har du några som helst belägg för att det skulle förekomma? många av er har ju i vissa fall påstått att det har förekommit, men saken är den: vem tusan skulle offra sitt liv o lem för att demostrera för några 1oo baht, om det det är så mycket ens. kom med redekala bevis , annnars är det bara rena fantasier från detta forum. för jag har inte sett ett endaste bevis eller källa på det här, annars är det bara hörsägen . å det gälls inte . bara spekulationer som dem skulle säga i en domstol. o jag säger i allmänt tal: rent skitsnack.upp till bevis

 

Att folk demonstrerar för att dom får betalt för det är väl ingen större hemlighet? Och dom riskerar inte sitt liv och lem för 100 Baht heller.

När dom gula ockuperade flygplatsen för några år sedan gjorde en vän till oss som har minibuss rätt mycket pengar på att bussa folk från Korat till Suvan för att dom skulle "jobba".

Då betalades det enligt honom 2000 Baht om dagen för att sitta där och skallra i handklappsskallror.

 

Hörsägen ja visst! Men dom som betalar lämnar inte kvitto. Så att bevisa det är svårt. Men dom krafter som ligger bakom på båda sidor har mycket pengar. Väldigt mycket pengar!

 

som jag ser det är enda sättet att få bukt med denna köpta lojalitet att lyfta folkets levnadstandard till en nivå där dom inte anser det vara värt att riskera liv och lem för en halv månadslön per dag.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Att folk demonstrerar för att dom får betalt för det är väl ingen större hemlighet? Och dom riskerar inte sitt liv och lem för 100 Baht heller.

När dom gula ockuperade flygplatsen för några år sedan gjorde en vän till oss som har minibuss rätt mycket pengar på att bussa folk från Korat till Suvan för att dom skulle "jobba".

Då betalades det enligt honom 2000 Baht om dagen för att sitta där och skallra i handklappsskallror.

 

Hörsägen ja visst! Men dom som betalar lämnar inte kvitto. Så att bevisa det är svårt. Men dom krafter som ligger bakom på båda sidor har mycket pengar. Väldigt mycket pengar!

 

som jag ser det är enda sättet att få bukt med denna köpta lojalitet att lyfta folkets levnadstandard till en nivå där dom inte anser det vara värt att riskera liv och lem för en halv månadslön per dag.

Håller med dig ett tag iaf men att 2000 bht är en halv månadslön då äru inte med i leken alls..

In i Bangkok å bråka  så gäller !000 - 2000 bht om dagen detta var dagens  erbjudande iaf -

Och OM du inte vet det så ligger en månadslön på 8000 - 12000 för en vanlig knegare beronde

på antalet fridagar och tidsramar

Link to comment
Dela på andra sajter

internetkaffe

Hundratals personer samlades för att demonstrera mot militärkuppen vid Ratchaprasong-korsningen under söndagen.

Runt 100 av dem höll en symbolisk protest vid korsningen genom att hålla upp plakat mot kuppen och skrika på trupper som hade stationerats ut för att upprätthålla säkerheten. Hundratals andra personer stod runt protestplatsen och på den upphöjda "skywalk" som finns i området, och hjälpte till med att försöka driva bort trupperna genom att ropa på dem.

Runt klockan 12:30 så gick en kvinna förbi demonstranterna med en tröja med PDRC´s symbol på, vilket fick demonstranterna att kasta saker och vatten på henne. Hon fick dock snabbt hjälp att lämna platsen.

Källa: http://www.nationmultimedia.com/politics/Protesters-rally-against-coup-at-Ratchaprasong-30234584.html

 

attachicon.gif30234584-01_big.jpg

Tappra människor. Nu står världens ögon över Thailand, men undrar hur mycket det betyder. Kuppmakarna har förbjudit samlingar på mer än fem personer, och de håller på att uppmana ödet. Får man hoppas att inget liv går åt spillo. Hoppas demokratin kommer snart igen. Men det har jag svårt att tro, man får hoppas ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

 

Inget talar för demokrati i Thailand igen på åtskilliga år, allt talar för att juntan kommer att regissera "riggade" val utan en verklig opposition med bara en möjlig segrare nämligen Demokraterna, vilket kommer att leda till protester och att Demokraterna blir ändå mindre populära än dom redan är i nuläget, låter Demokraterna sig ännu en gång ledas till makten av kuppmakarna har dom nog gjort sitt i den Thailändska politiken.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

 

Inget talar för demokrati i Thailand igen på åtskilliga år, allt talar för att juntan kommer att regissera "riggade" val utan en verklig opposition med bara en möjlig segrare nämligen Demokraterna, vilket kommer att leda till protester och att Demokraterna blir ändå mindre populära än dom redan är i nuläget, låter Demokraterna sig ännu en gång ledas till makten av kuppmakarna har dom nog gjort sitt i den Thailändska politiken.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

 

Jag tror tvärtemot att det kommer att förekomma riktiga val. Däremot så lär nog nya konstitutionen sätta in en massa spärrmekanismer mot att näriga politiker ska kunna berika sig själv och bete sig.

Dom som vinner nästa val lär nog ha kniven mot strupen att dom sköter sig enligt spelreglerna eller åker av banan fortare än kvickt.

Och i sådana fall så spelar det ju ingen roll vem som tillåts ställa upp eller vinna.

Då folket blir den stora segraren.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag tror tvärtemot att det kommer att förekomma riktiga val. Däremot så lär nog nya konstitutionen sätta in en massa spärrmekanismer mot att näriga politiker ska kunna berika sig själv och bete sig.

Dom som vinner nästa val lär nog ha kniven mot strupen att dom sköter sig enligt spelreglerna eller åker av banan fortare än kvickt.

Och i sådana fall så spelar det ju ingen roll vem som tillåts ställa upp eller vinna.

Då folket blir den stora segraren.

Hej

 

Själv håller jag helt och hållet med Atom och anser att fria och vad vi normalt kallar riktiga val med all sannolikhet inte står på juntans agenda, allt talar för "riggade" val med en förutbestämd segrare nämligen kuppmakarnas och dom gulas favoriter Demokraterna. 

 

Skulle juntan tillåta riktiga val där även dom röda får deltaga har ju kuppen varit helt meningslös eftersom landet då får samma regering dom hade innan, så jag tror absolut att Atom kommer att få rätt igen precis som med kuppen.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

I alla fall dar det forekommer militarkupper har jag stott folket som hamnat i klam, i Thailand kanns militarkupper mer som att slappa pa "klamman", jag ser ingen vag ut ur det lage man hade forsatt landet i utan en farligt, nara vapnad konflikt som verkade vara unde uppsegling, demokratin hade redan satts ur spel och den militara inblandningen va nog i detta skede ett nodvandigt ont om man ser till upptrappningen som jag tror skedde pa bada sidor, inte bara de roda har skuld i detta, satter man som Suthep ett vilkor som innebar odemokratiskt tillsatt regering kommer garanterat en motaktivitet, nu utblev den till stor del p.g.av juntans ingrepp.

Nu aterstar att se hur starkt stod spillrorna av den avsatta regeringen egentligen har, men greppet att till risodlarna betala ut de innehallna pengar, som bevisligen finns, va nog det smartaste man gjort pa lange!

Pa hoppet levande Baa

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle juntan tillåta riktiga val där även dom röda får deltaga har ju kuppen varit helt meningslös eftersom landet då får samma regering dom hade innan, så jag tror absolut att Atom kommer att få rätt igen precis som med kuppen.

 

Jag tror du missuppfattat allting.

Militären skiter nog förmodligen fullständigt i vem som vinner nästa val. Däremot bryr dom sig om ifall det vinnande partiet kan föra en politik som inte spårar ur.

Om man sätter upp ett regelverk som politiker förväntas följa. Så är det det man bryr sig i. Och jag tror till och med Bangkokborna skulle kunna leva under en röd regering under förutsättning att dom ej sysslade med svågerpolitik och neptoism.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Själv håller jag helt och hållet med Atom och anser att fria och vad vi normalt kallar riktiga val med all sannolikhet inte står på juntans agenda, allt talar för "riggade" val med en förutbestämd segrare nämligen kuppmakarnas och dom gulas favoriter Demokraterna. 

 

Skulle juntan tillåta riktiga val där även dom röda får deltaga har ju kuppen varit helt meningslös eftersom landet då får samma regering dom hade innan, så jag tror absolut att Atom kommer att få rätt igen precis som med kuppen.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Om jag inte missat inlägg från Atom så känner jag inte igen hans spådom med militärkuppen.

 

Du är nog rätt ensam att ett nytt val skulle ge samma regering som innan.

Det betyder att dom inte tänkt reformera sig utan köra på i samma spår med en icke valbar partichef i exil.

 

Däremot stora möjligheter till en röd valseger om dom byter ut folk på valsedlarna och gör partiet mer demokratiskt och mer öppet.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

internetkaffe

I alla fall dar det forekommer militarkupper har jag stott folket som hamnat i klam, i Thailand kanns militarkupper mer som att slappa pa "klamman", jag ser ingen vag ut ur det lage man hade forsatt landet i utan en farligt, nara vapnad konflikt som verkade vara unde uppsegling, demokratin hade redan satts ur spel och den militara inblandningen va nog i detta skede ett nodvandigt ont om man ser till upptrappningen som jag tror skedde pa bada sidor, inte bara de roda har skuld i detta, satter man som Suthep ett vilkor som innebar odemokratiskt tillsatt regering kommer garanterat en motaktivitet, nu utblev den till stor del p.g.av juntans ingrepp.

Nu aterstar att se hur starkt stod spillrorna av den avsatta regeringen egentligen har, men greppet att till risodlarna betala ut de innehallna pengar, som bevisligen finns, va nog det smartaste man gjort pa lange!

Pa hoppet levande Baa

Demokratin sattes ur spel för att man låt s.k demokraterna, bojkotta demokratin och sätta den ur spel utan att ingripa. Skulle Suthep och övriga "ledare" som satte i gång bojkotteande av demokratin, gripits från början, skulle demokratin inte ha satts ur spel. Det är i alla fall bra att kupparna fortsatter med den folkvalda regeringsplaner och ger pengar till risodlarna och internetplattor till skolorna. Hoppas att oberoende av vilka regeringar som kommer, detta fortsätter även i framtiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag tror du missuppfattat allting.

Militären skiter nog förmodligen fullständigt i vem som vinner nästa val. Däremot bryr dom sig om ifall det vinnande partiet kan föra en politik som inte spårar ur.

Om man sätter upp ett regelverk som politiker förväntas följa. Så är det det man bryr sig i. Och jag tror till och med Bangkokborna skulle kunna leva under en röd regering under förutsättning att dom ej sysslade med svågerpolitik och neptoism.

Hej

 

Här tror tydligen både jag och Atom att du har fel igen precis som med "kuppen" som visade sig vara just en kupp.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Här tror tydligen både jag och Atom att du har fel igen precis som med "kuppen" som visade sig vara just en kupp.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Den som lever får se. Än så länge. Och då när vi diskuterade så var det endast spekulationer.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Här tror tydligen både jag och Atom att du har fel igen precis som med "kuppen" som visade sig vara just en kupp.

Med vänlig hälsning Isan Lover

Så du har gjort dig till talman för Atom, nu?
Link to comment
Dela på andra sajter

Demokratin sattes ur spel för att man låt s.k demokraterna, bojkotta demokratin och sätta den ur spel utan att ingripa. Skulle Suthep och övriga "ledare" som satte i gång bojkotteande av demokratin, gripits från början, skulle demokratin inte ha satts ur spel. Det är i alla fall bra att kupparna fortsatter med den folkvalda regeringsplaner och ger pengar till risodlarna och internetplattor till skolorna. Hoppas att oberoende av vilka regeringar som kommer, detta fortsätter även i framtiden.

Det blir lite tveeggat det du skriver, protestera mot en regering (som inte fungerar) ar en demokratisk rattighet, men jag ger dig ratt i att den agenda Suthep foreskrev med en utvald, av kloka och framgangsrika, gjorde hans upptag odemokratiskt och borde da ha avbrutits av polisen, nu fanns det ju ingen mojlighet att fa polisen att gora sitt jobb och da ger i alla fall jag militaren,( just i detta fall, inte annars,) carte blanche!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du har gjort dig till talman för Atom, nu?

Utan att förstå vad Atom skriver som helhet, där han även är väldigt kritisk till klanen.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så du har gjort dig till talman för Atom, nu?

Hej

 

Nej men jag kan läsa vad han skriver och jag håller med om det också till skillnad mot dina inlägg.

 

Så här kommenterade Atom själv att han fick rätt om kuppen och han siade om framtiden med riggade val till demokraternas fördel.

 

"Vad händer nu då? Jag hade alltså rätt den här gången men jag har haft fel många gånger förr så min gissning är inte bättre än någon annans. Jag tror det blir en kraftig utrensning av alla som stått Thaksin nära samt alla hardcore UDD-medlemmar samtidigt som de försöker hålla Thaksins kärnväljare nöjda med rispengar och annat. Först när alla Thaksinister har oskadliggjorts för all framtid och alla småpartier har övertalats att stå på Demokraternas sida så blir det en folkomröstning om en ny konstitution, som givetvis friskriver kuppmakarna, och sedan ett val som inte ens Demokraterna kan förlora."

 

Kände mig tvingad att kopiera in hans inlägg eftersom du förmodligen din vana trogen annars hade påstått att den inte existerar.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det blir lite tveeggat det du skriver, protestera mot en regering (som inte fungerar) ar en demokratisk rattighet, men jag ger dig ratt i att den agenda Suthep foreskrev med en utvald, av kloka och framgangsrika, gjorde hans upptag odemokratiskt och borde da ha avbrutits av polisen, nu fanns det ju ingen mojlighet att fa polisen att gora sitt jobb och da ger i alla fall jag militaren,( just i detta fall, inte annars,) carte blanche!

Hej

 

Polisen hindrades ju även p.g.a av domstolsbeslut att utföra sitt arbete.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du har gjort dig till talman för Atom, nu?

"Bade jag o Atom" ar val inte att gora sig till talman, i sa fall maste jag nog pasta att de finns fler sjalvpatagna "talesman" pa forumet, kanske en viss Khun till omed!

 

Naja, jag vet att det liksom for manga Thailandska politiker inte spelar sa stor roll vad man haver ur sig, bara det ar riktat at ett visst hall spelar innehallet ingen roll!

 

Talesmannen Baa :police:

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Nej men jag kan läsa vad han skriver och jag håller med om det också till skillnad mot dina inlägg.

Så här kommenterade Atom själv att han fick rätt om kuppen och han siade om framtiden med riggade val till demokraternas fördel.

"Vad händer nu då? Jag hade alltså rätt den här gången men jag har haft fel många gånger förr så min gissning är inte bättre än någon annans. Jag tror det blir en kraftig utrensning av alla som stått Thaksin nära samt alla hardcore UDD-medlemmar samtidigt som de försöker hålla Thaksins kärnväljare nöjda med rispengar och annat. Först när alla Thaksinister har oskadliggjorts för all framtid och alla småpartier har övertalats att stå på Demokraternas sida så blir det en folkomröstning om en ny konstitution, som givetvis friskriver kuppmakarna, och sedan ett val som inte ens Demokraterna kan förlora."

Kände mig tvingad att kopiera in hans inlägg eftersom du förmodligen din vana trogen annars hade påstått att den inte existerar.

Med vänlig hälsning isan lover

Skulle du hålla med mig i mina inlägg så skulle jag skämmas!
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Skulle du hålla med mig i mina inlägg så skulle jag skämmas!

Hej

 

Du behöver inte vara orolig det kommer aldrig att inträffa.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

internetkaffe

Hej

 

Polisen hindrades ju även p.g.a av domstolsbeslut att utföra sitt arbete.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Är det så, då är det själv klart vilka som satte demokratin ur spel.

Jag trodde förut att det handlade om att polisstyrkan inte ville samt att regeringen ville undvika våld, men var domstolarna inblandade, då är situationen riktigt hemskt.

Det kommer säkerligen att ta mera år än i sydamerika att göra sig av med sådana som tar makten med tvång.

 

Vem vet, kanske nån gång blir det en "fransk revolution" i Thailand, som gör slut med alla element som bromsar och förhindrar de folkvalda med att utöva den makten de får från folket, och som till och med ger möjligheterna till de mest fattiga att ingå i regeringen och som i längden utrotar fattigdomen. Det vore nåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Skulle du hålla med mig i mina inlägg så skulle jag skämmas!

 

Varför då? Skriver du bara helt onyanserade och partiska inlägg för en lobotomerad supporterklubb? Thailändsk politik är inte en match mellan AIK och Djurgården där man som hardcore fan förväntas hylla sitt lag även när de spelar som skit och skrika "hora" när motståndarna totalt pulvriserar ens lag.

 

Som jag skrivit flera gånger så är den nyss avsatta regeringen förmodligen den mest misslyckade i Thailands historia och alla MP's som röstade för maffiaamnestin har för all framtid förlorat all moralisk rätt att någonsin påstå att de jobbar för demokratin och Thailand. De delarna är jag säker på att du håller med om men det gör inte IL, även om jag är 100% säker på att han är klart missnöjd med PT's tid vid makten. Precis som du saknar dock IL förmågan att lämna klacken ens för en sekund även när hans egna moral skriker "Nej!" så vi kommer nog aldrig se att han håller med mig i det fallet.  

 

Hur svårt kan det vara att inse att denna statskupp är gjord mot Thaksinismen och inte mot demonstranter i största allmänhet? Av det följer givetvis att de, visa av floppen 2006, kommer se till att de river upp ogräsen med rötterna och inte bara klipper bort de som sticker ut värst. Till skillnad från 2006 har dessutom militären denna gång hela statsapparaten bakom sig samt, iallafall enligt de politiskt insatta jag känner, en kuppgeneral som är riktigt skarp och hängiven istället för en medelmåtta som tilldelats uppdraget mot sin vilja.  

 

Det finns klart goda chanser att Thailand om ett par år kommer ut som ett ekonomiskt mer välmående land men något val innan statsapparaten försäkrat sig om att Demokraterna kommer vinna kommer vi inte få se. Jag har alltid stött Reforms Before Election och jag har alltid sagt att Demokraterna är ett mindre dåligt alternativ än Thaksins partier men precis som jag inte skulle vilja se Sverige vinna en VM-final genom uppenbart fusk så känns inte det som inträffat nu särskilt bra, även om det varit uppenbart länge att det bara kan sluta på det sättet. I politik finns dock inget slut och det är väl egentligen det som oroar mest............

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför då? Skriver du bara helt onyanserade och partiska inlägg för en lobotomerad supporterklubb? Thailändsk politik är inte en match mellan AIK och Djurgården där man som hardcore fan förväntas hylla sitt lag även när de spelar som skit och skrika "hora" när motståndarna totalt pulvriserar ens lag.

 

Som jag skrivit flera gånger så är den nyss avsatta regeringen förmodligen den mest misslyckade i Thailands historia och alla MP's som röstade för maffiaamnestin har för all framtid förlorat all moralisk rätt att någonsin påstå att de jobbar för demokratin och Thailand. De delarna är jag säker på att du håller med om men det gör inte IL, även om jag är 100% säker på att han är klart missnöjd med PT's tid vid makten. Precis som du saknar dock IL förmågan att lämna klacken ens för en sekund även när hans egna moral skriker "Nej!" så vi kommer nog aldrig se att han håller med mig i det fallet.  

 

Hur svårt kan det vara att inse att denna statskupp är gjord mot Thaksinismen och inte mot demonstranter i största allmänhet? Av det följer givetvis att de, visa av floppen 2006, kommer se till att de river upp ogräsen med rötterna och inte bara klipper bort de som sticker ut värst. Till skillnad från 2006 har dessutom militären denna gång hela statsapparaten bakom sig samt, iallafall enligt de politiskt insatta jag känner, en kuppgeneral som är riktigt skarp och hängiven istället för en medelmåtta som tilldelats uppdraget mot sin vilja.  

 

Det finns klart goda chanser att Thailand om ett par år kommer ut som ett ekonomiskt mer välmående land men något val innan statsapparaten försäkrat sig om att Demokraterna kommer vinna kommer vi inte få se. Jag har alltid stött Reforms Before Election och jag har alltid sagt att Demokraterna är ett mindre dåligt alternativ än Thaksins partier men precis som jag inte skulle vilja se Sverige vinna en VM-final genom uppenbart fusk så känns inte det som inträffat nu särskilt bra, även om det varit uppenbart länge att det bara kan sluta på det sättet. I politik finns dock inget slut och det är väl egentligen det som oroar mest...

Jag vet detta. För att klargöra en sak. Dom får gärna låsa in Suthep med resten av PTP. Jag tror att hade inte militären gått in och tagit över så var risken stor för inbördeskrig. Hoppas detta blir en nytändning för Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...