Jump to content
IGNORERAD

Hundratals demonstrerade mot kuppen under söndagen i Bangkok


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Hundratals personer samlades för att demonstrera mot militärkuppen vid Ratchaprasong-korsningen under söndagen.

Runt 100 av dem höll en symbolisk protest vid korsningen genom att hålla upp plakat mot kuppen och skrika på trupper som hade stationerats ut för att upprätthålla säkerheten. Hundratals andra personer stod runt protestplatsen och på den upphöjda "skywalk" som finns i området, och hjälpte till med att försöka driva bort trupperna genom att ropa på dem.

Runt klockan 12:30 så gick en kvinna förbi demonstranterna med en tröja med PDRC´s symbol på, vilket fick demonstranterna att kasta saker och vatten på henne. Hon fick dock snabbt hjälp att lämna platsen.

Källa: http://www.nationmultimedia.com/politics/Protesters-rally-against-coup-at-Ratchaprasong-30234584.html

 

post-8073-0-83320700-1401026869.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 135
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    16

  • Joints

    12

  • Tallviking

    10

  • MaiChai

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Detta kommer aldrig IL att bekräfta som en sann nyhet

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta kommer aldrig IL att bekräfta som en sann nyhet

Enl IL måste minst 50% av befolkningen demonstrera för att det ska vara giltigt och att man ska ta det på allvar.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Gick IL och fiskade nu eller ? :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Gick IL och fiskade nu eller ? :whistle:

 

det var nog det berömda hörnet som satte stopp för saker o ting. :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är bra att de visar sitt missnöje med kuppen, så länge det är spontant, oorganiserat och ärligt menat. Den dagen någon red-shirt ledare tar över det hela så förlorar de all legitimitet.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är bra att de visar sitt missnöje med kuppen, så länge det är spontant, oorganiserat och ärligt menat. Den dagen någon red-shirt ledare tar över det hela så förlorar de all legitimitet.

beror väl på vem som demostrerar eller hur, gula eller röda? om  militären har tagit makten för att lugna ner befolkningen på bägge sidor ser jag det som ett positivt tecken, inte annars om det är för egen vinnings skull. men både gula o röda MÅSTE komma till en övernskommelse om hur det skall bli i framtiden eller hur?

Ändrades av jan53
Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang

Tycker det är bra att de visar sitt missnöje med kuppen, så länge det är spontant, oorganiserat och ärligt menat. Den dagen någon red-shirt ledare tar över det hela så förlorar de all legitimitet.

I en demokratisk värld får väl alla säga sitt men inte i din diktaturiska fantasi..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

I en demokratisk värld får väl alla säga sitt men inte i din diktaturiska fantasi.. :)

 

När Suthep kidnappade demonstrationerna innan jul klagade du väldigt !

 

Gäller inte samma regler där ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

beror väl på vem som demostrerar eller hur, gula eller röda? om  militären har tagit makten för att lugna ner befolkningen på bägge sidor ser jag det som ett positivt tecken, inte annars om det är för egen vinnings skull. men både gula o röda MÅSTE komma till en övernskommelse om hur det skall bli i framtiden eller hur?

 

Nu vet vi ju inte vilka det var som demonstrerade, jag tror det var en blandning av vanliga människor och inte några inbussade yrkesdemonstranter. Men det visar sig väl med tiden...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang

När Suthep kidnappade demonstrationerna innan jul klagade du väldigt !

 

Gäller inte samma regler där ?

Sluta med dina självmål..:) Lite skillnad på att demonstrera och att hindra samhället att fungera normalt..:)
Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Sluta med dina självmål.. :) Lite skillnad på att demonstrera och att hindra samhället att fungera normalt.. :)

 

Jag ser fram emot din förklaring på det påståendet vad det är för skillnad på demonstrationer och demonstrationer ?

 

Jag ser bara en skillnad på tröjfärgen !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang

Jag ser fram emot din förklaring på det påståendet vad det är för skillnad på demonstrationer och demonstrationer ?

 

Jag ser bara en skillnad på tröjfärgen !

Ser du ingen skillnad så ser jag ingen mening att tjata om nått solklart..:)
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet vi ju inte vilka det var som demonstrerade, jag tror det var en blandning av vanliga människor och inte några inbussade yrkesdemonstranter. Men det visar sig väl med tiden...

vadå "vanliga  Människor"? antingen för eller emot gäller i Thai.

Link to comment
Dela på andra sajter

vadå "vanliga  Människor"? antingen för eller emot gäller i Thai.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

o har du några som helst belägg för att det skulle förekomma? många av er har ju i vissa fall påstått att det har förekommit, men saken är den: vem tusan skulle offra sitt liv o lem för att demostrera för några 1oo baht, om det det är så mycket ens. kom med redekala bevis , annnars är det bara rena fantasier från detta forum. för jag har inte sett ett endaste bevis eller källa på det här, annars är det bara hörsägen . å det gälls inte . bara spekulationer som dem skulle säga i en domstol. o jag säger i allmänt tal: rent skitsnack.upp till bevis

Ändrades av jan53
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

I en demokratisk värld får väl alla säga sitt men inte i din diktaturiska fantasi.. :)

Hej

 

Ja han har både märkliga åsikter och en märklig syn på demokrati och yttrandefrihet den där MaiChai.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

stefantaby

Nu har militären tagit makten efter månader av  kaos med bla vägran att låta människor rösta i demokratiska val, de som fortfarande inte har fattat att det militären bestämmer kommer att gälla, så lek inte med elden, det kommer att kosta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Enligt uppgifter i dagens Bangkok Post var det tusentals människor som demonstrerade sitt missnöje mot militären trots riskerna och förbudet.

 

Militären hotar nu med hårdare tag.

 

http://www.bangkokpost.com/news/politics/411752/security-law-violators-targeted

 

Med vänlig hälsning Isan lover

Och ni som är intresserade vad som händer kan få en direkt rapport på plats i Jankallman blogg

Link to comment
Dela på andra sajter

o har du några som helst belägg för att det skulle förekomma? många av er har ju i vissa fall påstått att det har förekommit, men saken är den: vem tusan skulle offra sitt liv o lem för att demostrera för några 1oo baht, om det det är så mycket ens. kom med redekala bevis , annnars är det bara rena fantasier från detta forum. för jag har inte sett ett endaste bevis eller källa på det här, annars är det bara hörsägen . å det gälls inte . bara spekulationer som dem skulle säga i en domstol. o jag säger i allmänt tal: rent skitsnack.upp till bevis

Har du missat tidigare publicerade bilder från rödskjortornas protester från Aksa road?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du missat tidigare publicerade bilder från rödskjortornas protester från Aksa road?

tydligen? men visar dem bilderna att dem har fått betalt för att demo?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...