Jump to content
IGNORERAD

Heja Finland


Dempa

Recommended Posts

Jag spelade just Finland som vinnare till oddset 5,50 :thumbsup:

Bra odds...

Jag fick dryga 5.räknar med en fribiljett om det sitter.

Förlorar jag så har jag ju ändå glädjen i att Finland inte vann guld, så känner mig helgarderad.

 

Iofs är det värsta som kan hända att matchen går till förlängning och Finland vinner!!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 73
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    9

  • audirs2

    8

  • burrabus

    7

  • Wanchai

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest jlh66

Jag måste hålla med om att även om Ryssland är favoriter så är 5,50 bra odds.

Riktigt bra odds,så stor skillnad är det inte på lagen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finnar och finnar, dom lirar väll alla i elitserien, så det ju liksom Sveriges andra lag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Finnar och finnar, dom lirar väll alla i elitserien, så det ju liksom Sveriges andra lag.

Sorry, jag menade att dom spelar i finska elitserien eller dvs. finska SM ligan.Men bra försök, däremot spelade Ville Lajunen för Färjestad förra säsongen.

14 stycken VM debutanter i laget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi får gratta till "bronzet" i alla fall!! :thumbsup:  Var är Canada och USA, dom stora i isjhokejj?  :crazy:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Senaste 10 åren när Finland och Ryssland har möts i OS och VM så är inbördes möten 7-6 för Finland.

Men speciellt i år har Finland många gröngölingar så att oddsen är emot dom igen.

P.S Men dom har ett Ess i rockärmen  målvakten Pekka Rinne

 

Finland brukar vara som bäst när dom har gröngölingar, så det bådar gott för Finland.

Dom är lite som en humla i det tillfället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Brons bättre än inget men med dessa gröngölingar gjorde Sverige en bra turnering.Men att kalla detta för ett VM när inget land har de bästa med nog fan är det lika konstigt som våran svenska invandrarpolitik

Link to comment
Dela på andra sajter

I dag spelar inte bara Finland-Sovjet (ryssland).

 

Idag spelar Finland för hela den fria västvärlden mot en diktator som mycket påminner om Thaksin i Thailand. Ändrar grundlagen så att han skall kunna behålla makten mot vad grundlagen säger.

 

Har aldrig i hela mitt liv hållit så mycket på Finland som jag gör idag. Go, go go....

 

Heja Finland!!!!

Ändrades av Prutten
Link to comment
Dela på andra sajter

Heja Finland, jag hoppas av hela mitt hjärta att de ger dessa ryska ledare, laget, och Putin pajasen pisk...!!!

Håller alla tummar, (även dessa mitt i handen...)  :thumbsup:

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr, 3 - 2 till diktaturen...

Nu är det bara att jobba hårdare...

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang

Trodde d va Ryssland Finland mötte men d verkar vara Italien Spanien och Brasilien som de håller på och faller titt som tätt och domarrn sväljer allt som en glupsk bög..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade ju varit kul om IIHF diskat Ryssland efter matchen då den avstängde coachen Oleg Znaroks helt klart sitter och coachar laget från läktaren.

 

Men det lär väl inte hända i Putins polares land...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

I dag spelar inte bara Finland-Sovjet (ryssland).

 

Idag spelar Finland för hela den fria västvärlden mot en diktator som mycket påminner om Thaksin i Thailand. Ändrar grundlagen så att han skall kunna behålla makten mot vad grundlagen säger.

 

Har aldrig i hela mitt liv hållit så mycket på Finland som jag gör idag. Go, go go.

 

Heja Finland!!!!

 

 

Men dom har ju röstat på Putin.

Då är det en demokrati och allt är guld och gröna skogar. Det har jag lärt mig på MPR

Link to comment
Dela på andra sajter

Men dom har ju röstat på Putin.

Då är det en demokrati och allt är guld och gröna skogar. Det har jag lärt mig på MPR

He he, fans ju bara Putistina att rösta på!  :crazy:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Victor Tichonov

Trevligt att se att den gamle fortfarande hänger med  . legenden :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Silver å brons kistorna full hämtar jau him till Daj, jau hämtar siden å sammetstyg å allt så skänker jau Daj  :*

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

4-2

Zeebrorna vann för dom fick nog betalt 1 miljon dollar per skalle.Tack och godnatt.

4 mål och alla efter utvisningar.Katastrofala domare. :kort: SKANDAL

 

Ryska förbundskaptenen coachade laget och firade på plan med spelarna.Båda sakerna klart förbjudna av IIHF men sen när har ryssarna brytt sig om regler och lagar. :diablo:

Ryssarna ut och ett silver till Sverige

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Rätt lag vann :thumbsup:

Men det var inte gratis post-7021-0-22124000-1401115061.png

Det var ett jäkla kramande mellan Putin och IIHF basen i läktaren och ordförande var med också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...