Jump to content
IGNORERAD

Heja Finland


Dempa

Recommended Posts

Brukar inte hålla tummarna för våra bröder i öst men idag hoppas jag dom spöar tjeckerna för att sedan förnedra ryssarna. Hyvvä Suomi :) hoppas jag stavade rätt :)

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 73
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    9

  • audirs2

    8

  • burrabus

    7

  • Wanchai

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hålla på Finnar i hockey, hahahah inte över min döda kropp...hoppas de blir krossade och mosade till maximal förnedring!!

 

Glömmer aldrig finalen Helsingfors -97, Trekronor - Kanada, den Finländska publiken bar fram Kanada och buade åt tre kronor.

 

Vad det gäller hockey så hatar jag Finland med mitt hela hjärta, i övrigt tycker jag Finnar är rejäla och trevliga!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har haft samma känslor som du men jag har mognat ?

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Brukar inte hålla tummarna för våra bröder i öst men idag hoppas jag dom spöar tjeckerna för att sedan förnedra ryssarna. Hyvvä Suomi :) hoppas jag stavade rätt :)

Själv finne och jag måste säga att Kanada var klart bättre än Finland.Jag tycker även att Ryssland var bättre än Sverige tyvärr med deras stjärnspeckade lag.

Finnarna har minst 10 spelare som bara spelar i Elitserien och en del i övriga Europa.Bara två stjärnspelare Jokinen och Rinne så det blir svårt för finnarna.

Skulle dom gå vidare så blir nog ryssarna allt för tunga.Men vi får se.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hålla på Finnar i hockey, hahahah inte över min döda kropp...hoppas de blir krossade och mosade till maximal förnedring!!

 

Glömmer aldrig Helsingfors -97, Trekronor - Kanada, den Finländska publiken bar fram Kanada och buade åt tre kronor.

 

Vad det gäller hockey så hatar jag Finland med mitt hela hjärta, i övrigt tycker jag Finnar är rejäla och trevliga!

Det va en jäkle å  va långsint! Fast jag e fortfarande förbannad när det gäller laget vid Bender!  :13:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Hyvää Suomi spöa ryss jävlarna

Lungn å fin, först måste dom ta itu med Skoda gubbarna!  :17: Å andra sidan så e det bara sport!

Ändrades av audirs2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Hålla på Finnar i hockey, hahahah inte över min döda kropp...hoppas de blir krossade och mosade till maximal förnedring!!

 

Glömmer aldrig Helsingfors -97, Trekronor - Kanada, den Finländska publiken bar fram Kanada och buade åt tre kronor.

 

Vad det gäller hockey så hatar jag Finland med mitt hela hjärta, i övrigt tycker jag Finnar är rejäla och trevliga!

http://www.dn.se/ Gillar du detta osså?  :not_i:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.dn.se/ Gillar du detta osså?  :not_i:

Dagens Nyheter...ja varför inte?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ryssen dödshotar vår tränare inte fan tål man sånt skit

Nu påstår svinet  att han behöver "Vicks blå"! Nä jag håller på Nokia och Volvo gubbarna!  :thumbsup: FN =förenade Norden!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Ryssen dödshotar vår tränare inte fan tål man sånt skit

 

Normalt sett är det där tecken för "håll käft"/"var tyst" i den ryska kulturen.

 

Men det såg ju illa ut!

 

Hursom helst hoppas jag de ges tillfälle  att krossa de finska lejonen!

 

Forza IVAN!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ryssen dödshotar vår tränare inte fan tål man sånt skit

Vilken tränare?? Sverige kan omöjligtvis ha haft eller ha en tränare,

har väl aldrig sett ett sämre lag :13:  :13:  :14:  :14:  :14:  

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken tränare?? Sverige kan omöjligtvis ha haft eller ha en tränare,

har väl aldrig sett ett sämre lag :13:  :13:  :14:  :14:  :14:  

 

Då varken begriper eller har du sett mycket!!!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Ryssen dödshotar vår tränare inte fan tål man sånt skit

Den fina ryska kulturen som man har sett så många gångar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då varken begriper eller har du sett mycket!!!

Jag har  nog sett lika mycket som du.men fakta är fakta

det Svenska laget är en bunt rumpnissar som har en bunt

fanatiska supportar som inte förstår att man förlorar om man inte

spelar bättre än motståndaren :13:  

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har  nog sett lika mycket som du.men fakta är fakta

det Svenska laget är en bunt rumpnissar som har en bunt

fanatiska supportar som inte förstår att man förlorar om man inte

spelar bättre än motståndaren :13:  

Man häpnar av din okunnighet!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken tränare?? Sverige kan omöjligtvis ha haft eller ha en tränare,

har väl aldrig sett ett sämre lag :13:[size=4] [/size] :13:[size=4] [/size] :14:[size=4] [/size] :14:[size=4] [/size] :14:[size=4] [/size][size=4] [/size]

Du har helt rätt ! Tror du det är tränarens fel att han fått detta lag.Men att dödshota det hör inte till.
Link to comment
Dela på andra sajter

Du har helt rätt ! Tror du det är tränarens fel att han fått detta lag.Men att dödshota det hör inte till.

Var du på arenan och hörde vad den Svenske tränaren sa före ryssens utspel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok,

förklara för mig,?

 

Som inte fattar att Mårts är en väldigt bra hockeytränare, som lyckas ta sig till semifinal med de inte absolut bästa Svenska spelarna, men trotts det har tre kronor fram till denna helg en lång tid varit rankad som etta i världen.

Tre kronor är i bronsmatch, i en tid då världshockeyn är mycket jämnare än den någonsin varit, påstår du att de är dåliga grabbar, eller dåliga tränare som nått den prestationen så är du väldigt okunnig... och jävligt respektlös, jag hatar denna gnälliga typsik svenska bitterhet av surgubbar.. .. .. var glad och stolt för tre kronor i stället!!!

Man kan inte nå final i varje mästerskap även om man har det som mål!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som inte fattar att Mårts är en väldigt bra hockeytränare, som lyckas ta sig till semifinal med de inte absolut bästa Svenska spelarna, men trotts det har tre kronor fram till denna helg en lång tid varit rankad som etta i världen.

Tre kronor är i bronsmatch, i en tid då världshockeyn är mycket jämnare än den någonsin varit, påstår du att de är dåliga grabbar, eller dåliga tränare som nått den prestationen så är du väldigt okunnig... och jävligt respektlös, jag hatar denna gnälliga typsik svenska bitterhet av surgubbar.. .. .. var glad och stolt för tre kronor i stället!!!

Man kan inte nå final i varje mästerskap även om man har det som mål!

Tycker inte du att det är roligt att utmana alla som har så jävla svårt att ta en förlust

man söker med ljus och lykta efter en anledning att smuts kasta vinnaren,

jag håller helt med dig, och ber om ursäkt vist är det som du säger, men se det med klimaten i ögat 

så överlever du även detta :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker inte du att det är roligt att utmana alla som har så jävla svårt att ta en förlust

man söker med ljus och lykta efter en anledning att smuts kasta vinnaren,

jag håller helt med dig, och ber om ursäkt vist är det som du säger, men se det med klimaten i ögat 

så överlever du även detta :thumbsup:

Nja, jag tycker Mårts som var stor som i första intervjun sa "att på denna nivå så är det inte tur som avgör matcher" tycker det inte på något sätt var att skylla ifrån sig!

 

Men skit i detta nu, hoppas bara att finnpajsarna förlorar i morgon mot Ryssarna, som antagligen har det bästa lag de haft på många år!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...