Jump to content
IGNORERAD

Körkortsprov på Thai


pust

Recommended Posts

Godmorgon.

Jag ringde till Trafikverket och frågade när körkortsprovet ska komma på Thai.

Fick svar i Juni,Juli ska det vara klart,låter bra

 

Då kan våra thaitjejer skriva provet på Thailändska.

 

Ha en bra dag alla önskar Pust.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 89
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    12

  • jrk

    8

  • diskus

    7

  • andrejsdenruskige

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Fan va bra, underbart. Då är det slut på ursäkter...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Det ska vara lika, vem trycker på Thailändska Trafik-, och kommunikations ministeriet så att vi kan göra det på svenksa här iThailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ska vara lika, vem trycker på Thailändska Trafik-, och kommunikations ministeriet så att vi kan göra det på svenksa här iThailand?

Vi gör provet på engelska.

Vad mer kan man begära?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Vi gör provet på engelska.

Vad mer kan man begära?

Då kan väl Thai göra det på engelska i Sverige,

Vad mer kan man begära?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi gör provet på engelska.

Vad mer kan man begära?

 

.. att få göra det på finska.      :crazy:

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Då kan väl Thai göra det på engelska i Sverige,

Vad mer kan man begära?

Nja,svenskar har nog lite större kunskaper generelt i det engelska språket.

jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

Då kan väl Thai göra det på engelska i Sverige,

Vad mer kan man begära?

Min fru tog körkortet. Och gjorde provet på svenska för några år sedan. Det var ingen lek. Man kan ju undra om dom är ute efter att djävlas med dom som ska ta körkort.

Inkonsekvensen i ord gör det till ett rent helvete för någon som inte är född i landet.

I körkortsboken står det kanske uppförslut. Men på provet använder man backe, och så vidare.

Ibland undrar man inte om trafikverket praktiserar svenska prov istället för körkortsprov?

Så prov på det egna språket behövs.

Och att göra provet i Thailand på engelska kan ju vem som helst klara. Och klarar man det inte så är det ju bara att skriva om direkt varvid man även får hjälp.

Så den jämförelsen är nog ganska orimlig.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

kycklingen

Svägerskan håller nu på att övningsköra och jag har nämt för brorsan att det är bättre hon väntar till hon kan göra teorin på Thai.

Han tyckte inte det, han tyckte att ska hon ta körkort så är det bättre det tar den tid det tar och dom ska bo här i Sverige då är det bättre att hon lär sig allt på svenska direkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

.. att få göra det på finska.      :crazy:

Nu, efter 35 år i Sverige har jag lätt att säga, man ska integrera sig i nya landet och att lära språket är ett av de bästa sättet för det.

Men under första fem åren hade nog haft en annan åsikt om det. Lätt ha åsikt idag Nu hade jag inte avsikten att vara helt seriös heller

med min inlägg så ...

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Vi gör provet på engelska.

Vad mer kan man begära?

Vadå prov på engelska jag behovde bara säga si däng , si kheo och si luang när en tjej pekade på olika färger på en färgtavla, sedan fick jag mitt korkort.

post-3132-0-68460200-1398935398.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå prov på engelska jag behovde bara säga si däng , si kheo och si luang när en tjej pekade på olika färger på en färgtavla, sedan fick jag mitt korkort.

attachicon.gif6.JPG

Ja, så kan det gå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå prov på engelska jag behovde bara säga si däng , si kheo och si luang när en tjej pekade på olika färger på en färgtavla, sedan fick jag mitt korkort.

attachicon.gif6.JPG

Men nu måste du ju ta ett nytt körkort efter att ha fördervat det med tuschpennan!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Min fru tog körkortet. Och gjorde provet på svenska för några år sedan. Det var ingen lek. Man kan ju undra om dom är ute efter att djävlas med dom som ska ta körkort.

Inkonsekvensen i ord gör det till ett rent helvete för någon som inte är född i landet.

I körkortsboken står det kanske uppförslut. Men på provet använder man backe, och så vidare.

Ibland undrar man inte om trafikverket praktiserar svenska prov istället för körkortsprov?

Så prov på det egna språket behövs.

Och att göra provet i Thailand på engelska kan ju vem som helst klara. Och klarar man det inte så är det ju bara att skriva om direkt varvid man även får hjälp.

Så den jämförelsen är nog ganska orimlig.

Precis detta som är problemet att de är så inkonsekventa i språket. min fru gjorde 2 försök samt ett muntligt innan hon gav upp mycket ledsen så detta blir välkommet.

När jag frågade om det muntliga provet om de säger synonymer om man inte förstår frågan så fick vi till svar. Nej, det är det man ska kunna och om man inte förstår det så får man plugga mer svenska.

Man kan ju undra om det är ett körkortsprov eller ett prov i svenska dom ger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu, efter 35 år i Sverige har jag lätt att säga, man ska integrera sig i nya landet och att lära språket är ett av de bästa sättet för det.

Men under första fem åren hade nog haft en annan åsikt om det. Lätt ha åsikt idag Nu hade jag inte avsikten att vara helt seriös heller

med min inlägg så ...

Bara för man lär sig ett språk så behöver man ju inte använda alla synonymer. Man klarar sig bra i vanliga livet ändå. Vi testade även med tolk, då fick vi efter att ha åkt 60 mil vilket var närmaste plats det fanns en godkänd tolk en svensk som utgav sig för att kunna thai men han visste t.ex. inte vad cirkulationsplats eller vägren heter på Thai vilket bara gav frustration och ännu en kostnad till ingen nytta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Enklast vore att låta Thai byta thaikörkortet till ett svenskt. Då slapp man detta tjafs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enklast vore att låta Thai byta thaikörkortet till ett svenskt. Då slapp man detta tjafs.

Nej tack.

Jag är rädd om livet och fler med mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej tack.

Jag är rädd om livet och fler med mig.

Kan lugnt tänka mig att åka med en som haft körkort och kört dagligen i 20 år framför ett nytaget svenskt körkort.

Aldrig varit rädd när jag och min fru övningskört så det här tramset att man ska vta boggitryck på en lastbil för att köra moped o.s.v. kan dom gärna skippa för min del.

Dessutom är där ord i miljödelen som inte ens jag kunde.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan lugnt tänka mig att åka med en som haft körkort och kört dagligen i 20 år framför ett nytaget svenskt körkort.

Aldrig varit rädd när jag och min fru övningskört så det här tramset att man ska vta boggitryck på en lastbil för att köra moped o.s.v. kan dom gärna skippa för min del.

Dessutom är där ord i miljödelen som inte ens jag kunde.

Har du åkt med thai i Thailand?Menar du att dom kör automatiskt bättre trots 0 utbildning i Thailand bara för dom kör i sverige?

Tack för körkortsprov(trodde alldrig jag kunde tänka så)

jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du åkt med thai i Thailand?Menar du att dom kör automatiskt bättre trots 0 utbildning i Thailand bara för dom kör i sverige?

Tack för körkortsprov(trodde alldrig jag kunde tänka så)

jrk

Klart jag har, skulle aldrig våga köra själv :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du åkt med thai i Thailand?Menar du att dom kör automatiskt bättre trots 0 utbildning i Thailand bara för dom kör i sverige?

Tack för körkortsprov(trodde alldrig jag kunde tänka så)

jrk

 

Det handlar inte om utbildning. Det är en medfödd talang som en del har. Kan du använda en symaskin till exempel, eller behövs det en ut bildning till detta också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det handlar inte om utbildning. Det är en medfödd talang som en del har. Kan du använda en symaskin till exempel, eller behövs det en ut bildning till detta också.

 

Är du dum på riktigt? Eller gör du dig bara dum?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du dum på riktigt? Eller gör du dig bara dum?

 

Eftersom du måste fråga, så antar jag att du inte tillhör "en del".         ;)

 

Men du har säkert fått ett körkort ändå.

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom du måste fråga, så antar jag att du inte tillhör "en del".         ;)

 

Du måste vara  dum ....

Ändrades av Gorobei

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...