Jump to content
IGNORERAD

Va e de för fel på Pattaya?


Gustav

Recommended Posts

Pattaya är som en gigantisk godisbutik,nya smaker för varje gång vi besöker det.Men numera orkar man ju inte smaka lika mycket som förr.Åsså måste man ju tänka på blodsockret.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 153
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    12

  • Soengsang

    7

  • broder tuk tuk

    6

  • Gustav

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

De som klagar över allt det dåliga i Pattaya/Jomtien har säkerligen kommit hit enkom för det de klagar över ;)

 

Ett undantag är väl stränderna som inte är de bästa och kanske inte en anledning till att åka hit.

Å andra sidan hur många har en bättre beach än Dong Tan Beach utanför dörren?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har funderat om jag jag kan komma på något som är så dåligt att jag måste skriva om det

så har jag bara en.

Småbarnen som dom skickar ut mitt i natten att sälja tuggummi och skit, ungarna ska va

hemma och sova inte tvingas till barnarbete.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget fel på Pattis det är min 3 je hemstad Gbg Bang sary Pattis .Ok ifall Ryssarna och katojerna minskade i antal så vore det perfekt

Bara det bli mera negresser istället då.

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, jag blundar inte för nånting som pågår i Pattaya.

Men jag bryr mig inte så mycket om det längre, förr då man

var här som turist, så tyckte jag det var skoj, och jag förstår

att dom som kommer hit på ett par veckors semester vill ha

den sortens underhållning. Och vill damerna jobba i barer, så är det upp till dom.

Jag tycker att Pattaya är ett bra ställe att bo på, här är det nära till allting

 man behöver.

Nackdelen är väl den alltmer ökande biltrafiken, och sen tycker jag att

Pattaya har växt för fort.

Det är ibland skönt att åka upp till Buri ram och stanna ett tag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nackdelen är väl den alltmer ökande biltrafiken, och sen tycker jag att Pattaya har växt för fort.

 

Hela Thailand vaxer for fort, landets gamla tatorter a inte byggda for den urbanisering som pagar nar landet forandras fran huvudsakligen lantbruk till industrialisering.

Men nu var det ju fraga om vad som va fel pa just Pattaya och det undrar jag med, battre att samla Disneyland pa ett stalle an att sprida ut det i hela landet!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Nja...bara för man bor på ett ställe som lockar mycket patrask, så behöver man väl inte själv tillhöra den skaran?

Pattaya är trevligt, mina barn älskar Pattaya, där finns ju allt.

Men som vuxen och stundtals något medveten så kan man ju inte heller blunda för den gigantiska freakshow som också huserar i byn?

 

Tycker bara det är löjligt att kalla Pattaya för freakshow eller disneyland.

 

Sanningen är ju att man enbart ser sexhandeln på vissa soier och efter klockan sju på kvällen.

 

Den som vill turista på samma sätt som i övriga Thailand har väl inga problem att undvika dessa gator?

 

Man behöver ju inte ge sig in på ex soi sju eller walking street efter mörkrets inbrott om man inte vill.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Tycker bara det är löjligt att kalla Pattaya för freakshow eller disneyland.

 

Sanningen är ju att man enbart ser sexhandeln på vissa soier och efter klockan sju på kvällen.

 

Den som vill turista på samma sätt som i övriga Thailand har väl inga problem att undvika dessa gator?

 

Man behöver ju inte ge sig in på ex soi sju eller walking street efter mörkrets inbrott om man inte vill.

 

BTT

Inte vet jag vart du har varit men på Beach Road står det luder innan jag har ätet frukost och de finns nog kvar där efter att jag lägger mig också.

Ändrades av Fredman
Link to comment
Dela på andra sajter

När man läser Bananens fina sammanställning av aktiviteter i Pattaya så tycker jag att ett

av problemen med Pattaya syns ganska tydligt. Det är att det är ganska långt mellan

allting och då pratat vi om km och mil. 

 

Många av hotellen ligger i områden med mycket barer och gogoställen. Så orkar man bara 

ta sej till ställen på gångavstånd så förstår jag att man bara ser barer och hyrdamer varje dag

och jag förstår att man ledsnar ganska så fort på Pattis. 

 

Inser man däremot att man måste transportera sej med antingen grisbil eller moppetaxi hela

tiden och att man måste lägga ner lite arbete på att planera sina aktiviteter för att få gjort så

mycket som möjligt så inser man snart att det är få turistmål som kan erbjuda mer än

Pattaya kan. 

 

Och ja, jag tycker att Pattis är toppen.

 

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Inte vet jag vart du har varit men på Beach Road står det luder innan jag har ätet frukost och de finns nog kvar där efter att jag lägger mig också.

 

Det gör det men min erfarenhet är att merparten av dessa damer inte stör dig om du inte själv tar initiativ.

 

Det är väl inte ofta man hör ex hello sexy man när man vandrar längs med beach road.

 

Men som sagt vill man leta upp saker så funkar det ju alldeles utmärkt både på Beach Road och på walking sreet och väljer man att inte leta upp så tycker jag det med funkar alldeles utmärkt i Pattaya oavsett var man befinner sig.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest bangkokkille

Det gör det men min erfarenhet är att merparten av dessa damer inte stör dig om du inte själv tar initiativ.

 

Det är väl inte ofta man hör ex hello sexy man när man vandrar längs med beach road.

 

Men som sagt vill man leta upp saker så funkar det ju alldeles utmärkt både på Beach Road och på walking sreet och väljer man att inte leta upp så tycker jag det med funkar alldeles utmärkt i Pattaya oavsett var man befinner sig.

 

BTT

Alla skriver om alla damer på barerna, är det ingen som tycker att det är jobbigt med alla Indier och deras förbannande säljande av kostymer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Pingislover

Alla skriver om alla damer på barerna, är det ingen som tycker att det är jobbigt med alla Indier och deras förbannande säljande av kostymer?

Jag har hittat knep där, jag säger till dom DEN DAG jag väljer att köpa en kostym, så kommer jag givetvis 

att köpa den hos dig. Har du ett visitkort jag kan få, har dom inget i fickan får dom springa och hämta. 

(följ aldrig med till affären) Visitkortet åker sen i närmsta papperskorg vid typ 7/11 :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker bara det är löjligt att kalla Pattaya för freakshow eller disneyland.

 

Sanningen är ju att man enbart ser sexhandeln på vissa soier och efter klockan sju på kvällen.

 

Den som vill turista på samma sätt som i övriga Thailand har väl inga problem att undvika dessa gator?

 

Man behöver ju inte ge sig in på ex soi sju eller walking street efter mörkrets inbrott om man inte vill.

 

BTT

 

 

 

Ja vad ska man googla  säga, har man kanske inte varit där så förstår man inte, Pattaya är så mycket mer än WS och soi7, utbudet av rumsrena "turist aktiviteter" är enormt, läs bananens inlägg så får du en hint.

Men samtidigt kan inte en normal människa missa de underliga individer som också samlas där jag har aldrig sett så mycket knäppgökar som i den staden!

 

Men som sagt utbudet och valfriheten är enorm i Pattaya, även mycket trevliga människor där givetvis!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest bangkokkille

Jag har hittat knep där, jag säger till dom DEN DAG jag väljer att köpa en kostym, så kommer jag givetvis 

att köpa den hos dig. Har du ett visitkort jag kan få, har dom inget i fickan får dom springa och hämta. 

(följ aldrig med till affären) Visitkortet åker sen i närmsta papperskorg vid typ 7/11 :crazy:

Mitt knep är att bara fortsätta att gå och låtsas vara hörselskadad :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag bara ett svar att ge på TS fråga

 

Inget fel alls  :thumbsup:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vad ska man googla  säga, har man kanske inte varit där så förstår man inte, Pattaya är så mycket mer än WS och soi7, utbudet av rumsrena "turist aktiviteter" är enormt, läs bananens inlägg så får du en hint.

Men samtidigt kan inte en normal människa missa de underliga individer som också samlas där jag har aldrig sett så mycket knäppgökar som i den staden!

 

Men som sagt utbudet och valfriheten är enorm i Pattaya, även mycket trevliga människor där givetvis!

 

Så sant som det är sagt. Man hittar precis alla typer av människor och alla kan vara precis som de vill vara.

Det är platsen för möjligheter och valfrihet.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Men samtidigt kan inte en normal människa missa de underliga individer som också samlas där jag har aldrig sett så mycket knäppgökar som i den staden!

 

 

Är det därför du åker dit?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det därför du åker dit?

Skulle kunna vara, jag har inte varit där fler gånger än vad jag har fingrar på en hand.

 

Åker nog snarare dit pga av utbudet av aktiviteter för barnen än för att frotera mig med knäppgökar, den dosen får man nog av här på MPR :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla skriver om alla damer på barerna, är det ingen som tycker att det är jobbigt med alla Indier och deras förbannande säljande av kostymer?

 

Nä, dem kan du ju bara passera och kläcka ur sig något på finska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker inte att de klagar, de bara uttrycker sin åsikt. Det är fortfarande lagligt att göra detta, även om det inte faller Pattayafanatiker i smaken.  Personligen så fattar jag inte varför folk åker dit.

Upp To You.

 

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt knep är att bara fortsätta att gå och låtsas vara hörselskadad :crazy:

Så gör jag också

 

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...