Jump to content
IGNORERAD

Va e de för fel på Pattaya?


Gustav

Recommended Posts

andrejsdenruskige

Håller man sig undan från de värsta fällorna så är väl Pattaya lika bra som övriga ställen i Thailand.
 

 

Du är ju väldigt duktig från att hålla dig borta från de värsta fällorna i Pattaya. Ja, hela Pattaya till och med.  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 153
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    12

  • Soengsang

    7

  • broder tuk tuk

    6

  • Gustav

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag tycker det största felet är att det ligger för långt ifrån Surin.

För långt ifrån Heidestamsgatan

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Förra resan I 5 veckor tyckte jag att det var lugnt.

De sägs att det är livat I Pattaya centrum och det kan nog stämma men var aldrig där.

(Har tagit min beskärda del där som ungkarl för länge sedan)

 

Själv kom jag inte närmare barlivet mer än någon öl hos maitan eller någon annan ställe I väntan på att gumman handlat färdigt typ.

Stranden var helt ok men visa poolanläggningar var lite dyra.

Tror vi betalade  300bath på ambassador men dottern vill helst bada I pool.

Fanns givetvis billigare ställen men inte som I Bangkok där 30bath räcker långt.

 

Att det blev Bang Sare Jomtien beror mest på i gummans hemby är det ingen som pratar engelska och det blir lätt lite ensamt även om alla är glada.

Nu är det bara knappt  två månader kvar till nästa resa.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Inget fel på Pattis det är min 3 je hemstad Gbg Bang sary Pattis .Ok ifall Ryssarna och katojerna minskade i antal så vore det perfekt 

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget fel på Pattis det är min 3 je hemstad Gbg Bang sary Pattis .Ok ifall Ryssarna och katojerna minskade i antal så vore det perfekt 

 

Ryssarna får det gärna bli mindre av men katoey spelar mindre roll :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ryssarna får det gärna bli mindre av men katoey spelar mindre roll :)

Jo för nu har det exploderat med di .Va fan kommer alla i från Tacka vet jag 70 och åttiotalet :dance1:  :dance1:  Då vart det inga ryssar och bara en del katojer där .Och givetvis så vart det en pudding som lura med mig och på den tiden. Fans inte cekond road eller något ovanför ( i slutet på sjuttiotalet)

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Second road var en grusstig fram till 79-80.

 

Men visst fanns det nåt på andra sidan grusstigen..

Ett kycklinghus ungefär där ruen thai ligger nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du menar statistiken över trafikbrott så ligger nog Pattaya bra till att toppa listan, men för övrigt undrar jag var du får din statistik ifrån.

Under mina 11 år som permanentboende i Pattis så kan jag inte påminna mej att jag nånsin sett ett bråk med fysiskt våld här och då är jag ute i svängen ganska mycket.

Jag känner mej 100 gånger säkrare ute på nattkröken i Pattaya än i Stockholms city.

Sedan undrar jag vad det var för "glans och skimmer" du såg för några år sedan, men inte nu. Djävligt kul har jag haft många gånger i Pattaya, men "glans och skimmer"...njae.

" Brottslingar dras till Pattaya...".

Jaha, så det vet du? Har du något statistiskt underlag för det påståendet?

Då vet jag inte vart du rört dig?

Men nog är det mera fyllbråk och scam än på många andra ställen.

Alltifrån droger till ren maffiaverksamhet.

Sen dom vanliga fyllbråken.

Jag har ingen statistik på detta utan utgår från det jag sett när jag varit där själv.

Men självklart är inte heller Stockholm säkert på kvällarna. Vilket jag heller aldrig påstått.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

slippa returen? el vilken väg är värst?

Helt klart returen som är värst. Suckarnas väg. Många vuxna män som gråtit där på väg till flyget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pattaya är en stor bordell där många äldre män fastnar, den som påstår något annat ljuger för sig själv.

Utan alla tillgängliga damer hade Pattaya varit en lite fiskeby, och män på 50 plus hade inte invaderat staden.

 

Jag gillar dock Pattaya, inte för tjejerna utan för att livsstilen är fullständigt upp och ner jämfört med övriga världen.

 

Kul att det är så många män som verkligen tror på handsome-men snacket, som köper både hus och bil till sin tjej som tidigare sålde mutta för 200 kronor per dygn.

Pattaya är en lekplats där lögnen är vardag, tjejerna ljuger för gubbarna och gubbarna ljuger för sig själva.

 

Men det är aldrig tråkigt i stan, som Las Vegas men med andra insattser och så länge man inte tänker efter är staden det ultimata stället för män.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Pattaya är en stor bordell där många äldre män fastnar, den som påstår något annat ljuger för sig själv.

Utan alla tillgängliga damer hade Pattaya varit en lite fiskeby, och män på 50 plus hade inte invaderat staden.

 

Jag gillar dock Pattaya, inte för tjejerna utan för att livsstilen är fullständigt upp och ner jämfört med övriga världen.

 

Kul att det är så många män som verkligen tror på handsome-men snacket, som köper både hus och bil till sin tjej som tidigare sålde mutta för 200 kronor per dygn.

Pattaya är en lekplats där lögnen är vardag, tjejerna ljuger för gubbarna och gubbarna ljuger för sig själva.

 

Men det är aldrig tråkigt i stan, som Las Vegas men med andra insattser och så länge man inte tänker efter är staden det ultimata stället för män.

 

Det är väl trevligt att det finns en plats på jorden där även äldre män kan känna sig attraktiva.

 

Har man en fet plånbok kan man nog unna sig att bli lurad och att lura sig själv.

 

För vilken svensk kvinna kring 25- 30 vill ha en fetlagd 50+are?? Även om han nu råkar ha en stor plånbok.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade tänkt mig en tur upp till norra/västra Thailand denna sommar och efter ha läst här så kom jag nu på att prioritera in ett par veckor i fiskebyn också, så tack för det. Då ska jag inte besöka Tahitian Queen, Walking Street och antagligen heller inte Soi 6. Det blir bara till att återuppleva den sköna känslan att sitta på beachen med en kall bira, vända solstolen åt fel håll och kolla in alla intressanta människor som passerar förbi.

Fast lite biljard med några goda vänner kan man förstås inte utesluta. :-)

Ändrades av emulov
Link to comment
Dela på andra sajter

Det var bättre förr.

 

Ju förr desto bättre.??

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ju förr desto bättre.??

Eller så kan man uttrycka sig på hälften.

Bätte förr.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Pattis är en moralisk soptipp/bordell i storstads förpackning.

Billigare än Phuket men naturen i omgivningarna är inte lika vackra.

Åker man till Thailand ska man åtminstone besöka Pattis en gång. Lämna moral-glasögonen hemma & ha lite skoj!

Man ska ha sett Pattis i alla fall, därmed inte sagt att man måste frottera sig med prostituerade & gå på pingpong shower.

Du väljer själv var du vill gå & vad du vill se!

Finns så mycket mer än bara walking street. (Se andra inlägg)

Närheten till Bkk gillar jag. 2 tim med buss.

Att sedan resten av Thailand mentalt liknar Pattaya mer än man kan tro är det många som redan vet, andra som ännu inte erfarit samt några som inte vill se eller erkänna.

Ändrades av Nordsvensk
Link to comment
Dela på andra sajter

Pattis är en moralisk soptipp/bordell i storstads förpackning.

Billigare än Phuket men naturen i omgivningarna är inte lika vackra.

Åker man till Thailand ska man åtminstone besöka Pattis en gång. Lämna moral-glasögonen hemma & ha lite skoj!

Man ska ha sett Pattis i alla fall, därmed inte sagt att man måste frottera sig med prostituerade & gå på pingpong shower.

Du väljer själv var du vill gå & vad du vill se!

Finns så mycket mer än bara walking street. (Se andra inlägg)

Närheten till Bkk gillar jag. 2 tim med buss.

Att sedan resten av Thailand mentalt liknar Pattaya mer än man kan tro är det många som redan vet & andra som ännu inte erfarit samt några som inte vill se eller erkänna.

Pingpong shower det låter 70-80 tal och framför allt pat pong i Bangkok. kan inte minnas att jag sett det i Pattaya ...el har jag helt missat det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Pingpong shower det låter 70-80 tal och framför allt pat pong i Bangkok. kan inte minnas att jag sett det i Pattaya ...el har jag helt missat det?

Kanske du har rätt i. Kan när jag tänker efter inte komma på att jag blivit erbjuden något åt det hållet i Pattis, men jag satsar en flaska Lao Khao på att det finns där om man letar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja man är ju lite nyfiken vad folk tycker om  fiskebyn. Jag bor i stan sedan 1 år och trivs bra.

 

Jag är i ärlighetens namn ganska trött på Pattis efter en massa år å resor dit (jag har aldrig bott där i mer än 5-6 veckor) men det får ju stå för mej...

 

Men jag har haft fantastiskt roligt där (har aldrig varit med nån bardam där), och jag har även varit där med alla mina barn i flera omgångar.

Och jag förstår inte dom som påstår att det inte finns nåt annat att göra än att röja i barer eller gå på Ws. Det finns ju hur jäkla mycket som helst att göra bara man lyfter blicken.

 

Och att alla försöker sno alla på pengar hela tiden... Vakna upp å se er omkring, så är det ju överallt hela tiden i hela världen, eller tror ni att tex. ICA bedriver välgörenhet?

Jag får tex. minst ett par telefonsamtal dagligen från telefonförsäljare å även om dom påstår att dom vill ge mej nåt, så är det ju mina stålar dom vill komma åt... Dom skulle ju inte bli allt för feta på att ge bort saker dagarna i ända

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske du har rätt i. Kan när jag tänker efter inte komma på att jag blivit erbjuden något åt det hållet i Pattis, men jag satsar en flaska Lao Khao på att det finns där om man letar!

 

Det finns det i Stockholm å Köpenhamn åxå..

Happaranda-stället är väl stängt nu va??

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Kanske du har rätt i. Kan när jag tänker efter inte komma på att jag blivit erbjuden något åt det hållet i Pattis, men jag satsar en flaska Lao Khao på att det finns där om man letar!

Fanns på soi Diamond en trappa upp förut
Link to comment
Dela på andra sajter

Pingpong-shower är det väl bara charterturist-par som går och kollar på.  Bara för att de sedan när de kommer hem berättar(ljuger) om dessa hemska ställen som bara snuskgubbar går till när det i själva verket bara är sådana som dem som sitter och smådreglar av skräckblandad fötjusning när de stackars flickorna drar ut både det ena och det andra ur musen...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Som boende i Pattaya är man alltså patrask?

Men det gör inget, när jag vill avancera på den

sociala rangskalan åker jag till vårt hus i Isan.

Jag trivs annars jäkligt bra i Pattaya, har bott här väldigt länge,

och uppskattar mycket av det som finns här.

Nja...bara för man bor på ett ställe som lockar mycket patrask, så behöver man väl inte själv tillhöra den skaran?

Pattaya är trevligt, mina barn älskar Pattaya, där finns ju allt.

Men som vuxen och stundtals något medveten så kan man ju inte heller blunda för den gigantiska freakshow som också huserar i byn?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kanske inte ska sitta och glorifiera Pattaya, men det är så enkelt att vistas där, nära till allt, samt så går allt att få tag på.

Svårt att sätta fingret på vad som gör Pattaya så speciellt att man åker tillbaka år efter år..

Även att man har både flickvän och barn, så åker man dit. Sen kan jag inte påstå att WS lockar längre, sitter hellre runt LK metro med nägra vänner och tar några kalla öl..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...