Jump to content
IGNORERAD

Va e de för fel på Pattaya?


Gustav

Recommended Posts

Vad har det med att inte du får åka till pattis å göra???

 

 

Bortsett från dig, så är det ingen som någonsin förbjudit mig att åka till "pattis". Det finns något som kallas sunt förnuft .

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 153
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    12

  • Soengsang

    7

  • Gustav

    6

  • Nemo

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Äldre herrar med hatt skrämmer inte en Boråsare!

Nä då tar du väl fram symaskinen. ;)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Odin,

Väldigt märkligt svar till TS, och om du hade läst TS fråga kanske du hade förstått, jag tror man får ställa frågan lite annorlunda, vad och om man tycker om Pattaya, positiv eller negativt, beror nog på vad man är ute efter och vilken persolighet man besitter, om man turistar(sk. turistnisse) eller om man bor där permanet.

Syftet från TS sida var nog att ta in olika synpunkter för att skapa sig en egen bild, jag hör till dom som är kritisk till Pattaya, bodde där i nästan 6 år, har ofta kallat Pattaya för ett av världens största rövhål och det är som att svära i mpr kyrkan, jag har fått kritik för det men jag bryr mej inte samt det är min åsikt och den står jag för.

Självklart finns det en positiv sida, som någon skrev är utbudet av varor och tjänster enormt, och för mej med race bakgrund fanns Bira där jag körde varje vecka, mest för skoj skull och något att pyssla med, fick många goa vänner där uppe, var ett gäng gubbar som körde där uppe allt ifrån glada amatörer till f.d MotoGp förare.

Då undrar så klart betraktaren varför man stannade i nästan 6 år när man är så kritisk, det har flera orsaker varför, först var 2 som skulle samtycka till en flytt, frun bedrev företag i Naklua som skulle säljas, jag hade en fastighet som skulle säljas, en flytt kostar pengar och måste finansieras, sen ska man hitta någon annan stanns att slå ner bopålarna som man tror sig kunna trivas på, med facit i hand efter 3år boende i provinsen Chanthaburi ångrar vi inte en sekund att vi flyttade från Pattaya.

Jag har många vänner som bor permanent i Pattaya och dom trivs utmärk så man är olika,

Pust nu blev jag långrandig men ska försöka ge min åsikt och mitt personliga svar på TS fråga:

Pattaya har en förmåga att samla patrasket både faranger och Thailändare.

Pattaya är över kommerciellt, allt handlar bara om pengar och att dra dej på pengar, i alla lägen och med en baktanke, du kan inte lite på någon, varken myndighet,polisen eller privat, ex. var och förnyade mina körkort häromdagen, som är världen enklaste sak, träffade ett förvirrat medelålders par boende i Pattaya som hade anlitat en fixare till hjälp för det var ju mycket enklare att ordna körkort i Chanthaburi, dom hade betalt 8000bht/person, plus övernattning, plus transport.

Kriminellt i överkant, även om många har tur att klara sig ifrån det, men händer mycket skit under ett dygn.

För mycket barer osv.,blir väldigt tröttsamt i längden, kan förstå turisterna, häftigt och party dygnet runt.

m.m

Hälsningar

Chan2014

Ja man är ju lite nyfiken vad folk tycker om  fiskebyn. Jag bor i stan sedan 1 år och trivs bra.

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Ja man är ju lite nyfiken vad folk tycker om  fiskebyn.

Trivs också utmärkt, billigt, bra utbud aktiviteter, kompisar, god mat, strand, nära BKK

Har nu varit här i 9 mån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bekvämt, utbudet(som är enormt) och enkelheten...jag har full förståelse, även om jag inte står ut med patrasket som flockas där!

 

Vilket utbud?

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen så höll jag mycket till där för massor av år sedan.

Och visst är det så att Pattaya är nog överrepresenterat i brottstatistiken.

Så lite sanning ligger det i att brottslingar dras till Pattaya farang som thai, som en fluga till en sockerbit.

När jag flyttade till Bangkok började jag umgås med Thai som var på samma nivå som mig själv.

Och det är ganska skönt att kunna ha en diskussion med någon som har mer än 6 års folkskola, och säger up to you till det mesta.

Även om jag har största respekt för alla thai.

Jag tycker fortfarande att det är kul att besöka stan emellanåt ett par tre dagar.

Men den glans och skimmer stan hade för några år sedan är sedan länge borta.

En sak jag tyckte var jobbigt på den tiden var svenskbarerna. Som var som en skiva som hakat upp sig.

Har ingen aning om hur det är idag?

Men då var dom stående samtalsämnena hur många där man fått på immigration i förlängning. Visumresa, eller vilken bar man besökte kvällen innan. Och däremellan så baktalade man någon som inte var där.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Patrask dras till Pattaya som flugor till skit.

Gäller hela Thailand om man ska generalisera grovt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pattaya, är det genuina Thailand. Så det så!

Fan om man inte ska skaffa sig en iphone och prova i alla fall? ;)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Fan om man inte ska skaffa sig en iphone och prova i alla fall? ;)

Tycker jag verkligen du ska göra. Så inser du väldigt snabbt hur rätt jag har. ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

börja ledsna lite på Pattaya jag också ,men har ju en hel del goa vänner där så kommer nog alltid åka dit men kortare perioder ,så till vintern får du nog dras med en patraskare i isaan ngn vecka :14:

Härligt att det funka med Goroccos svärmor  :14:  :14:  och fort löste ni det oxå  :nyam: En undran,är det sinsod inblandat när det gäller så pass mogna människor?Jag är den förste att gratulera  :y5:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Så som jag ser det, en trevlig liten by, inte allt för mycket folk...mycket begränsad trafik...fina promenadstråk...fina pool områden, tex Pattaya park, inte allt för trångt i vattnet...lugna natursköna stränder...allt som en semestrande barnfamilj längtar efter..!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

För cirka 15 år sedan...

 

post-7126-0-84004700-1398626398_thumb.jp

 

post-7126-0-04981600-1398626410_thumb.jp

 

post-7126-0-01402500-1398626430_thumb.jp

 

post-7126-0-26700500-1398626440_thumb.jp

 

post-7126-0-87706600-1398626455_thumb.jp

 

post-7126-0-54390600-1398626477_thumb.jp

 

post-7126-0-38477800-1398626487_thumb.jp

 

post-7126-0-14797900-1398626498_thumb.jp

 

post-7126-0-55267000-1398626521_thumb.jp

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Så som jag ser det, en trevlig liten by, inte allt för mycket folk...mycket begränsad trafik...fina promenadstråk...fina pool områden, tex Pattaya park, inte allt för trångt i vattnet...lugna natursköna stränder...allt som en semestrande barnfamilj längtar efter..!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

För cirka 15 år sedan...

 

attachicon.gifIMG_0040.jpg

 

attachicon.gifIMG_0283.jpg

 

attachicon.gifIMG_0117.jpg

 

attachicon.gifIMG_0118.jpg

 

attachicon.gifIMG_0031.jpg

 

attachicon.gifIMG_0293.jpg

 

attachicon.gifIMG_0294.jpg

 

attachicon.gifIMG_0296.jpg

 

attachicon.gifIMG_0120.jpg

 

Mvh. borje222

Ja det är sig likt.  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Så mycket lustiga/konstiga turister som man ser i Pattaya gör man nog inte på andra orter någonstans i världen.

 

Men Pattaya är ju mycket intressantare än så:

 

Man kan bo på ett helt ok hotell för 200kr och uppåt och ha 5 minuters promenad till havet,frisören,massage,gallerian med ca: 100 kvalitetsbutiker, hur många inrättningar som helst,det finns i princip allt som man tänkas behöva inom ett par minuter från där man bor, oavsett var du bor i stan.

 

Att sitta i en solstol på stranden under ett parasoll och kanske äta något gott är inte helt fel, att det skulle vara en kass beach är helt fel - kanske för någon som hellre vill vara ensam på någon ödslig ö utan något annat liv men det är inte min grej, har väldigt sällan sett att det har varit smutsigt vatten (men kanske inte haft samma ögon som dom som klagar) själv tar jag gärna ett dopp.

 

Hade en avlägsen bekant som hatade att bada i badkaret på grund av att det var så skitigt av all smuts,bakterier osv som det förutsakar under själva badet.

 

Men att han själv hade allt skit på kroppen innan han skulle lägga sig i badet hade han väl inte tänkt på.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Odin,

Väldigt märkligt svar till TS, och om du hade läst TS fråga kanske du hade förstått, jag tror man får ställa frågan lite annorlunda, vad och om man tycker om Pattaya, positiv eller negativt, beror nog på vad man är ute efter och vilken persolighet man besitter, om man turistar(sk. turistnisse) eller om man bor där permanet.

Syftet från TS sida var nog att ta in olika synpunkter för att skapa sig en egen bild, jag hör till dom som är kritisk till Pattaya, bodde där i nästan 6 år, har ofta kallat Pattaya för ett av världens största rövhål och det är som att svära i mpr kyrkan, jag har fått kritik för det men jag bryr mej inte samt det är min åsikt och den står jag för.

Självklart finns det en positiv sida, som någon skrev är utbudet av varor och tjänster enormt, och för mej med race bakgrund fanns Bira där jag körde varje vecka, mest för skoj skull och något att pyssla med, fick många goa vänner där uppe, var ett gäng gubbar som körde där uppe allt ifrån glada amatörer till f.d MotoGp förare.

Då undrar så klart betraktaren varför man stannade i nästan 6 år när man är så kritisk, det har flera orsaker varför, först var 2 som skulle samtycka till en flytt, frun bedrev företag i Naklua som skulle säljas, jag hade en fastighet som skulle säljas, en flytt kostar pengar och måste finansieras, sen ska man hitta någon annan stanns att slå ner bopålarna som man tror sig kunna trivas på, med facit i hand efter 3år boende i provinsen Chanthaburi ångrar vi inte en sekund att vi flyttade från Pattaya.

Jag har många vänner som bor permanent i Pattaya och dom trivs utmärk så man är olika,

Pust nu blev jag långrandig men ska försöka ge min åsikt och mitt personliga svar på TS fråga:

Pattaya har en förmåga att samla patrasket både faranger och Thailändare.

Pattaya är över kommerciellt, allt handlar bara om pengar och att dra dej på pengar, i alla lägen och med en baktanke, du kan inte lite på någon, varken myndighet,polisen eller privat, ex. var och förnyade mina körkort häromdagen, som är världen enklaste sak, träffade ett förvirrat medelålders par boende i Pattaya som hade anlitat en fixare till hjälp för det var ju mycket enklare att ordna körkort i Chanthaburi, dom hade betalt 8000bht/person, plus övernattning, plus transport.

Kriminellt i överkant, även om många har tur att klara sig ifrån det, men händer mycket skit under ett dygn.

För mycket barer osv.,blir väldigt tröttsamt i längden, kan förstå turisterna, häftigt och party dygnet runt.

m.m

Hälsningar

Chan2014

 

Kommer du med mer landsortsromantik så kräks jag...

 

Du likväl som jag förstår att var man sätter ner sina bopålar är jävligt individuellt, Eller alla ställen passar inte alla. (punkt)

Men att du ``kommit till insikt´´ ger inte dej rätten att raljera över andra människors val, vill Per-Börje bo i Säffle eller Pattaya, så får väl han för f-n göra det utan att behöva höra hur ``dom som vet bättre´´ nervärderar hans val av boplats..

 

Låt folk göra hur dom vill, fostra dina egna barn. Men ge dej inte på dina medmänniskor...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer du med mer landsortsromantik så kräks jag...

 

Du likväl som jag förstår att var man sätter ner sina bopålar är jävligt individuellt, Eller alla ställen passar inte alla. (punkt)

Men att du ``kommit till insikt´´ ger inte dej rätten att raljera över andra människors val, vill Per-Börje bo i Säffle eller Pattaya, så får väl han för f-n göra det utan att behöva höra hur ``dom som vet bättre´´ nervärderar hans val av boplats..

 

Låt folk göra hur dom vill, fostra dina egna barn. Men ge dej inte på dina medmänniskor...

 

..på tal om att tala om för andra vad som är rätt och fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer du med mer landsortsromantik så kräks jag...

 

Du likväl som jag förstår att var man sätter ner sina bopålar är jävligt individuellt, Eller alla ställen passar inte alla. (punkt)

Men att du ``kommit till insikt´´ ger inte dej rätten att raljera över andra människors val, vill Per-Börje bo i Säffle eller Pattaya, så får väl han för f-n göra det utan att behöva höra hur ``dom som vet bättre´´ nervärderar hans val av boplats..

 

Låt folk göra hur dom vill, fostra dina egna barn. Men ge dej inte på dina medmänniskor...

Är du inte vid dina sinnes fulla bruk, full eller liknande, läs vad jag skriver så kanske du fattar.

Hälsningar

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan och Pattaya är det riktiga Thailand .isaan med dessa bönder och Pattaya med sitt närhet till det mesta .första gången så gillade jag pattis sen tröttnade jag på fiskebyn men nu har jag insett att Pattaya är faktiskt ganska bra   mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

man åker till los på semster tar ett par dagar i pattis sen hem till Buriram ett par veckor sen ner till pattis igen .blir ett pittstop i bkk sen stannar man 4-5 i pattis innan det blir Buriram igen .det är kul att träffa kompisar i jomtien ich fiske byn  mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Var i Buri ram håller du till?

 

Du har alldeles rätt, vi är nog halva tiden i Pattaya och halva i Buri ram.

 

Pattaya är okay, tycker jag, med närheten till det mesta.

trafiken börjar dock på att bli väl häftig, på eftermiddagarna

gör man klokast i att åka moppe om man ska ner till centrum.

Link to comment
Dela på andra sajter

jorake pitpokkati

Personligen så höll jag mycket till där för massor av år sedan.

Och visst är det så att Pattaya är nog överrepresenterat i brottstatistiken.

Så lite sanning ligger det i att brottslingar dras till Pattaya farang som thai, som en fluga till en sockerbit.

När jag flyttade till Bangkok började jag umgås med Thai som var på samma nivå som mig själv.

Och det är ganska skönt att kunna ha en diskussion med någon som har mer än 6 års folkskola, och säger up to you till det mesta.

Även om jag har största respekt för alla thai.

Jag tycker fortfarande att det är kul att besöka stan emellanåt ett par tre dagar.

Men den glans och skimmer stan hade för några år sedan är sedan länge borta.

En sak jag tyckte var jobbigt på den tiden var svenskbarerna. Som var som en skiva som hakat upp sig.

Har ingen aning om hur det är idag?

Men då var dom stående samtalsämnena hur många där man fått på immigration i förlängning. Visumresa, eller vilken bar man besökte kvällen innan. Och däremellan så baktalade man någon som inte var där.

Finns ju tusentals barer i Pattaya; man kan ju lätt undvika Svenskbarerna.

 

Dom e ju bara nån handfull!

Link to comment
Dela på andra sajter

man åker till los på semster tar ett par dagar i pattis sen hem till Buriram ett par veckor sen ner till pattis igen .blir ett pittstop i bkk sen stannar man 4-5 i pattis innan det blir Buriram igen .det är kul att träffa kompisar i jomtien ich fiske byn  mvh

Just därfor som jag åker till Pattaya några dagar när jag anläder och några dagar när jag lämnar Thailand, for att träffa kompisar och kopa saker som inte finns i obygden. Annars är jag rätt trott på Pattaya då jag tycker det har blivit alldeles for stort.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan ja det är väl bara för "HardCore" stenbordsexperter eller? Jag har varit uppe där några gånger. Högtalare som skränar på morgonen, tuppar som gal och ett jävla liv.Visst har det sin skarm men  Nä Pattaya det är grejer det

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...