Jump to content
IGNORERAD

Va e de för fel på Pattaya?


Gustav

Recommended Posts

Vad som e fel på Pattaya?

 

Araberna, Fransmännen, Indierna, Norrmännen, Amerikanerna, Ryssarna, Tyskarna, Italienarna, Engelsmännen, Finländarna, Koreanerna, Kinesera, Danskarna, Thailändarna, osv, ja listan kan göras lång...

 

Det som är bra? Ungefär som ovan :14:

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 153
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    12

  • Soengsang

    7

  • Gustav

    6

  • Nemo

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Dyr mat från alla världens hörn Bath taxi som rånar en på 10 bath, massage på alla ställen om man vill, vem fan vill åka dit.

Jag o Ea o FFF hade det i alla fall skittråkigt,, kommer nog tillbaks..

 

FF o Ea o FFF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nja, tänker mera grov brottslighet. Sex o bar industrin drar ju till sig grov brottslighet skulle jag tro. Mycket pengar=många som är intresserade av en del av kakan.

Somliga av dessa figurer är nog kanske inte så snälla...

 

Så länge man inte har försmak av grov brottslighet så blir man väldigt sällan utsatt för den.

 

Själv är jag väl inte helt förtjust i Pattaya, men jag kan ju int direkt säga att Stavanger eller Bergen är något paradis på jorden.

 

Men som många skriver så är det väldigt enkelt att vara turist eller utlänning där och utbudet är stort.

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Pattis blir väl lite vad man gör det till.  Det finns det mesta och vad gäller skithögar så finns de med, men man behöver ju inte beblanda sig med dem om man inte vill...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar man att spela golf är pattis överlägset, bra priser på greenfee och stort utbud.

Skulle aldrig stå ut med att trycka i en risby i issan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som boende i Pattaya är man alltså patrask?

 

Men det gör inget, när jag vill avancera på den

sociala rangskalan åker jag till vårt hus i Isan.

 

Jag trivs annars jäkligt bra i Pattaya, har bott här väldigt länge,

och uppskattar mycket av det som finns här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Gillar man sopor åker man till Indien

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bara sett ett enda slagsmål under mina besök i Feskebyn.

Kan det bero på att det finns brudar till alla.

Brännvin 24/7

Så det finns ju egentligen inget att bråka om! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Har bara sett ett enda slagsmål under mina besök i Feskebyn.

Kan det bero på att det finns brudar till alla.

Brännvin 24/7

Så det finns ju egentligen inget att bråka om! :crazy:

 

Nja, om du berättar öppet att du körde lite för fort till Pattis så ska du nog inte göra det på en bar full av svenskar.

Handgemäng lär uppstå och du blir uppläxad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej där äter dom skalbaggar grodor och Råttor...

Det gör man i Pattaya också..

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, om du berättar öppet att du körde lite för fort till Pattis så ska du nog inte göra det på en bar full av svenskar.

Handgemäng lär uppstå och du blir uppläxad.

Äldre herrar med hatt skrämmer inte en Boråsare!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar man att spela golf är pattis överlägset, bra priser på greenfee och stort utbud.

Skulle aldrig stå ut med att trycka i en risby i issan.

Då kan du riva upp en golfbana i Issan så kan IL va med å spela han med! :thumbsup:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Dyr mat från alla världens hörn Bath taxi som rånar en på 10 bath, massage på alla ställen om man vill, vem fan vill åka dit.

Jag o Ea o FFF hade det i alla fall skittråkigt,, kommer nog tillbaks..

 

FF o Ea o FFF

Njae bath partiet finns nog inte där ,men valutan baht har du där min vän

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

ja gillar man soptipp då åker man till jomtien beach

Är Du inte lite orättvis nu? Slår stranden i Pattis 5-0. Annars verkar folk ha det bra, för bra eftersom man kan lägga energi på

sånt här, vilka moraltanter det finns, för i varje negativ inlägg finns prostitution, pedofil och sexturism läsbart, öppet eller gömt.

Fy fan gå och lägg er samt kom ihåg köra försiktigt i trafiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Är Du inte lite orättvis nu? Slår stranden i Pattis 5-0. Annars verkar folk ha det bra, för bra eftersom man kan lägga energi på

sånt här, vilka moraltanter det finns, för i varje negativ inlägg finns prostitution, pedofil och sexturism läsbart, öppet eller gömt.

Fy fan gå och lägg er samt kom ihåg köra försiktigt i trafiken.

hoppas du menar 5-0 till pattis annars får du nog putsa brillorna :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Som rubriken säger va e det för fel på Pattaya? Jag läser många trådar och annat om Thailand. Många klagar över Pattaya. Varför?

//G

... och vad är fel på "Malmskidsgatan"

... och Pattaya är 1oooooooooo x större .

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner mig mycket säkrare att gå i Pattaya om natten än i lilla Kalmar.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken brottslighet Är aldrig orolig o Pattis när jag går omkring både morgon kväll o natt Men i Uppsala är jag det på kvällstid positivt kan man räkna upp hur mycket som helst men negativt inte mycket Jo all fotboll på stortv i barerna Men sådana besöks aldrig av mig Så det negativa faller också bort för mig

Men trafiken usch

Ha det

Offe

Ps till Admist. har problem att komma in Google Explorer o Ask.men säger "Denna sida kan inte visas" Men nu gick det

Ds

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Jag har blivit gammal . För jag tycker walking S är för stimmigt och för mycket tingel tangel på kvällarna. Föredrar  lite lugnare Jomtien. Lite bad -Lite maitan  mycket bra ställen att äta på- Glida upp på barområdet och ta några Chang och lyssna på bra musik. I år blir det dock Udonthani hela semestern

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar inte allt gnäll på Pattis, gillar ni inte stället så håll er därifrån. Jävligt enkelt.

Odin,

Väldigt märkligt svar till TS, och om du hade läst TS fråga kanske du hade förstått, jag tror man får ställa frågan lite annorlunda, vad och om man tycker om Pattaya, positiv eller negativt, beror nog på vad man är ute efter och vilken persolighet man besitter, om man turistar(sk. turistnisse) eller om man bor där permanet.

Syftet från TS sida var nog att ta in olika synpunkter för att skapa sig en egen bild, jag hör till dom som är kritisk till Pattaya, bodde där i nästan 6 år, har ofta kallat Pattaya för ett av världens största rövhål och det är som att svära i mpr kyrkan, jag har fått kritik för det men jag bryr mej inte samt det är min åsikt och den står jag för.

Självklart finns det en positiv sida, som någon skrev är utbudet av varor och tjänster enormt, och för mej med race bakgrund fanns Bira där jag körde varje vecka, mest för skoj skull och något att pyssla med, fick många goa vänner där uppe, var ett gäng gubbar som körde där uppe allt ifrån glada amatörer till f.d MotoGp förare.

Då undrar så klart betraktaren varför man stannade i nästan 6 år när man är så kritisk, det har flera orsaker varför, först var 2 som skulle samtycka till en flytt, frun bedrev företag i Naklua som skulle säljas, jag hade en fastighet som skulle säljas, en flytt kostar pengar och måste finansieras, sen ska man hitta någon annan stanns att slå ner bopålarna som man tror sig kunna trivas på, med facit i hand efter 3år boende i provinsen Chanthaburi ångrar vi inte en sekund att vi flyttade från Pattaya.

Jag har många vänner som bor permanent i Pattaya och dom trivs utmärk så man är olika,

Pust nu blev jag långrandig men ska försöka ge min åsikt och mitt personliga svar på TS fråga:

Pattaya har en förmåga att samla patrasket både faranger och Thailändare.

Pattaya är över kommerciellt, allt handlar bara om pengar och att dra dej på pengar, i alla lägen och med en baktanke, du kan inte lite på någon, varken myndighet,polisen eller privat, ex. var och förnyade mina körkort häromdagen, som är världen enklaste sak, träffade ett förvirrat medelålders par boende i Pattaya som hade anlitat en fixare till hjälp för det var ju mycket enklare att ordna körkort i Chanthaburi, dom hade betalt 8000bht/person, plus övernattning, plus transport.

Kriminellt i överkant, även om många har tur att klara sig ifrån det, men händer mycket skit under ett dygn.

För mycket barer osv.,blir väldigt tröttsamt i längden, kan förstå turisterna, häftigt och party dygnet runt.

m.m

Hälsningar

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker inte att de klagar, de bara uttrycker sin åsikt. Det är fortfarande lagligt att göra detta, även om det inte faller Pattayafanatiker i smaken.  Personligen så fattar jag inte varför folk åker dit.

 

Du förstår den dagen du får åka dit du åsså

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du gjort slut med damen eller?

Vad har det med att inte du får åka till pattis å göra???

 

Många hjärtan har brustit i Pattaya när jag varit där

 

Jag har tillåtelse att åka vart jag vill för min kärring

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...